nuori, nätti, ja KYNSISIENI

minunsalaisuus

Olen vasta parikymppinen, ja minulla on ollut molemmissa isovarpaissa jo 3 vuotta kynsisieni. Nyt olen huomannut pieniä värimuutoksia muissakin varpaankynsissä. Kosmeettisesti tämä vaivaa ihan TODELLA paljon, sillä häpeän kynsiäni vaikka lakkaan ne aina piiloon. Eipä se lakka kuitenkaan muotoa piilota. Nyt kuitenkin olen päättänyt että on oltava jokin keino päästä tästä eroon.

Onko teillä kokemuksia Tea Tree- öljystä? Jos on niin millaisia?
Mites muut ilman reseptiä saatavat apteekkituotteet?
Entäs lääkitys ja millaiset sivuoireet sillä on?

Tuhannesti kiitokset vastauksista jo etukäteen!!

181

52806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      lamisil apteekista ilman reseptiä, on sellasta ettei tarvi ku kerran laittaa niin vaikuttaa useamman viikon ja tuhoaa sienen

      • Terve kynsinen

        Itse sain sen todennnäköisesti uimahallista aikanaan,
        jossa en nykyisin kulje kun muovisuojien kanssa!
        Sain 3 kk tablettti kuurin joka maksoi jotain 20e ja
        nyt 3-v jälkeenkin kynnet ovat terveet,
        eli käyppä terkkarissa,ne lakat ym on ihan humpuukia!


      • kokeile, yllätyt
        Terve kynsinen kirjoitti:

        Itse sain sen todennnäköisesti uimahallista aikanaan,
        jossa en nykyisin kulje kun muovisuojien kanssa!
        Sain 3 kk tablettti kuurin joka maksoi jotain 20e ja
        nyt 3-v jälkeenkin kynnet ovat terveet,
        eli käyppä terkkarissa,ne lakat ym on ihan humpuukia!

        Koeta kostuta pumpuli, ripottele siihen ruokasoodaa ja imeytä, dillä hoidat sienialueita lopulsi hoitava voide. Tee ainakin 10 x


      • Apteekista saatava
        kokeile, yllätyt kirjoitti:

        Koeta kostuta pumpuli, ripottele siihen ruokasoodaa ja imeytä, dillä hoidat sienialueita lopulsi hoitava voide. Tee ainakin 10 x

        Lamisil tehoaa hyvin. Ei tarvira mitään reseptiä.


      • Kuurin aloittanut
        Terve kynsinen kirjoitti:

        Itse sain sen todennnäköisesti uimahallista aikanaan,
        jossa en nykyisin kulje kun muovisuojien kanssa!
        Sain 3 kk tablettti kuurin joka maksoi jotain 20e ja
        nyt 3-v jälkeenkin kynnet ovat terveet,
        eli käyppä terkkarissa,ne lakat ym on ihan humpuukia!

        Itselläkin on ollut sieni jo vuosien ajan toisen jalan yhdessä kynnessä ja nykyään kaikissa, mikä on tosi paha kosmeettinen haitta ja halusin näistä eroon. Koitin aiemmin näitä apteekista ilman reseptejä saatavia tuotteita, joista jo muutenkin varoiteltiin, etteivät ole kovinkaan tehokkaita.

        Nyt pari päivää sitten kävin lääkärissä ja tämä komppasi että ei ne muut oikein tehoa ja tällä hänen nyt antamalla reseptilääkkeelläkään ei ole täyttä varmuutta tehosta, mutta ainakin parhaimmat mahdollisuudet kaikista hoitotoimenpiteistä. Minunkin lääke maksoi kelakortin vinguttamisen jälkeen 20 euroa 3 kuukauden satsista. Nyt vaan joka päivä pillereitä popsimaan ja toivomaan että kuulun tuohon joukkoon, joilla hoito toimii. Isällänikin oli sama ongelma ja hänelläkin tuo korjaantui samalla lääkityksellä.


      • Turha toivo

        Kynsisieni ei muuten lähde Lamisilillä.


      • kokenut moisen

        Voin sanoa kokemuksesta, että lamisil on kuin ruokaa kynsisienelle, sitä voi kyllä laittaa jos on jalkasieni, ne ovat kaksi aivan eriasiaa eli sairautta/vaivaa.


      • Pjaskahomma
        Apteekista saatava kirjoitti:

        Lamisil tehoaa hyvin. Ei tarvira mitään reseptiä.

        Lamisil ei tuo mitään apua eli on aivan turhaa rahanmenoa. Eräässä apteekissakin farmaseutti sanoi, ettei se tehoa, koska se ei imeydy. Lääkäriltä on haettava sienilääkitys, se vie kaikki vaivat kynsistä.


      • jihuu2
        Turha toivo kirjoitti:

        Kynsisieni ei muuten lähde Lamisilillä.

        Lamisil tehoaa normi jalkasieneen, mutta jos kynsiin on levinnyt, siihen tarvii järeämpiä hoitoja..


      • Mr 54 kokemuksella
        Pjaskahomma kirjoitti:

        Lamisil ei tuo mitään apua eli on aivan turhaa rahanmenoa. Eräässä apteekissakin farmaseutti sanoi, ettei se tehoa, koska se ei imeydy. Lääkäriltä on haettava sienilääkitys, se vie kaikki vaivat kynsistä.

        Kyllä minullakin sellainen kokemus on, ettei ne litkut ja linimentit
        auta. Minulle tuli sieniongelmia 1980-luvun lopulla sekä iholle, että
        kaikkiin varpaiden kynsiin.

        Pahin punalaikutus saatiin iholta voiteilla mutta sitten ajan kanssa
        tuli taas kutinat ja kirvelyt, joita hölmöyttäni hoidin linimenteillä...
        Sitten muistin erään vanhemman työnjohtajan sanomiset sienestä,
        että se vaan menee ihon alle ja elää siellä ja voi hyvin...
        Myös apteekissa vinkattiin, että pitäisi pyytää lääkäriltä suunkautta
        otettava kuuri, jolloin sainkin lääkäriltäni terbinafiini kuurin joka tepsi.

        Sitten kynsisienen kanssa saatoin olla vähän välinpitämätönkin
        vaikka kynnet oli tosi rumat ja paksut - kynsien alla valkoista sieni-
        kasvua... Huomasin, että Tallinnassa hoidetaan kynsisientä FOX-
        laser-menetelmällä - soitettuani sinne minulta kysyttiin, että onko
        diabetes-sairautta johon vastasin, että on niin sanottiin etteivät voi
        hoitaa (lienee kudosvauriovaara). Sitten taas pitkä terbinafiinikuuri
        suun kautta varpaan kynsille ja kyllä ne siistiytyi, koveni ja myös oheni.


      • rahat menee vaan

        Lamisil auttaa jalkasieneen. Se on täysin eri asia, kun elimistössä oleva kynsisieni.
        Kynsisienestä et välttämättä pääse eroon koskaan, koska lääkkeet tehoaa vain 60-70% ja lopuille ei.
        Laseria on jotkut kokeilleet, mutta taitaa olla vielä aika uutta Suomessa, tuloksista en tiedä.
        Itselleni ei ole tehonnut mikään lääke ja viimeisen laserin tuloksia tässä nyt odotellaan....


      • tiedän

        lamisil EI auta kynsisieneen,


      • tiedän
        Apteekista saatava kirjoitti:

        Lamisil tehoaa hyvin. Ei tarvira mitään reseptiä.

        ei tehoa kynsisieneen


      • lääkäriin heti
        Terve kynsinen kirjoitti:

        Itse sain sen todennnäköisesti uimahallista aikanaan,
        jossa en nykyisin kulje kun muovisuojien kanssa!
        Sain 3 kk tablettti kuurin joka maksoi jotain 20e ja
        nyt 3-v jälkeenkin kynnet ovat terveet,
        eli käyppä terkkarissa,ne lakat ym on ihan humpuukia!

        Kaikki mahdolliset jalkahoidot olen kokeillut, mutta sieni vain levisi muihinkin varpaisiin. Ainoa toimiva hoito on reseptilääke, monen viikon kuuri auttaa.


      • Farmaseutti

        Lamisil Solo ei tehoa kynsisieneen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Kuurin aloittanut kirjoitti:

        Itselläkin on ollut sieni jo vuosien ajan toisen jalan yhdessä kynnessä ja nykyään kaikissa, mikä on tosi paha kosmeettinen haitta ja halusin näistä eroon. Koitin aiemmin näitä apteekista ilman reseptejä saatavia tuotteita, joista jo muutenkin varoiteltiin, etteivät ole kovinkaan tehokkaita.

        Nyt pari päivää sitten kävin lääkärissä ja tämä komppasi että ei ne muut oikein tehoa ja tällä hänen nyt antamalla reseptilääkkeelläkään ei ole täyttä varmuutta tehosta, mutta ainakin parhaimmat mahdollisuudet kaikista hoitotoimenpiteistä. Minunkin lääke maksoi kelakortin vinguttamisen jälkeen 20 euroa 3 kuukauden satsista. Nyt vaan joka päivä pillereitä popsimaan ja toivomaan että kuulun tuohon joukkoon, joilla hoito toimii. Isällänikin oli sama ongelma ja hänelläkin tuo korjaantui samalla lääkityksellä.

        Minkä niminen lääke?


    • Zebedeus

      Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella olen todennut, että on sitkeä häädettävä, ja että Schollin kynsisienen hoitoaine auttaa asiaan, mutta vaati pitkän hoidon. Tuotteen saa ilmeisesti vain apteekista. Mukana tulee tarvittavat ohjeet.

      • pihkassa

        Vanhanajan Pihkasalva auttaa moneen. Koiraltakin lähti paha ihottuma korvasta, jota oli yritetty hoitaa jos millä. Se on melkoista mönjää, mutta kannattaa kokeilla.


      • lääkäriin heti
        pihkassa kirjoitti:

        Vanhanajan Pihkasalva auttaa moneen. Koiraltakin lähti paha ihottuma korvasta, jota oli yritetty hoitaa jos millä. Se on melkoista mönjää, mutta kannattaa kokeilla.

        Sauna, terva ja viina auttavat moneen asiaan,
        Mutta valitettavasti eivät kynsisieneen. Erittäin ikävä "kosmeettinen" haitta.
        Pitkä sienilääkekuuri auttaa.


      • Noitatohtori
        lääkäriin heti kirjoitti:

        Sauna, terva ja viina auttavat moneen asiaan,
        Mutta valitettavasti eivät kynsisieneen. Erittäin ikävä "kosmeettinen" haitta.
        Pitkä sienilääkekuuri auttaa.

        Onkos kukaan koskaan testannut miten tuo vaikuttaa vaikka vesipiipussa poltettuna? Vanhanajan noitatohtorit ja kansanparantajat käyttivät sitä jo aikoina muinasina yhteyden saamiseen tuonpuoleiseen.

        Antanee siis kunnon pössyt ja tujaukset!!!


      • Tweety
        pihkassa kirjoitti:

        Vanhanajan Pihkasalva auttaa moneen. Koiraltakin lähti paha ihottuma korvasta, jota oli yritetty hoitaa jos millä. Se on melkoista mönjää, mutta kannattaa kokeilla.

        Kokeile pihkalakkaa, ei ota jos ei annakkaan :)


    • velivelho

      ...lamisil tehoaa vaan varpaiden välissä olevaan jalkasieneen, ei kynsisieneen, sillä ne ovat kaksi ihan eri asiaa.
      Ainoa keino päästä eroon kynsisienestä, on mennä lääkäriin, joka määrää siihen reseptilääkkeen, jolla vaiva katoaa. Kehottaisin lisäksi toimimaan mitä pikimmiten, sillä kynsisieni tuhoaa hoitamattomana kynnen, joka paksuuntuu/värjääntyy kellertäväksi ja vääntyy lopulta epämuodostuneeksi!

      Tämä on aika yleinen vaiva, joten ei tarvitse hävetä vastaanotolle menoa!

    • SAMA TÄÄLLÄ

      LAMISIL EI TEHOA KYNSISIENEEN, SE ON JALKASIENEEN TARKOITETTU. USKON LÄÄKEKUURIIN .

      • sienestäjä

        NALOX! Kaksi viikkoa ohjeen mukaan. Minulla toimi hotellista nappaamaani kynsisieneen. Apteekkiin vaan.


      • pekka puupää

        liotushoidot kokeillut vuoden päivät ja sisäinen lääkekuuri vuoden ajan, ei ole auttanut


      • 5.5 mmollia
        sienestäjä kirjoitti:

        NALOX! Kaksi viikkoa ohjeen mukaan. Minulla toimi hotellista nappaamaani kynsisieneen. Apteekkiin vaan.

        Nalox ei toimi!! ei

        Nyt olen ½vuotta käsitellyt kerran vrkssa teetree öljyllä ja jo erottuu hyvin ehjä terve kynsi.
        Kynsisienen sain huolimattomalta jalkahoitajalta, olen diabetikko.


      • Viheliäistä

        Saksalainen ystäväni suositteli jotain turvallista ja tehokasta infrapunahoitoa, jota sielläpäin tehdään kynsisienelle.Tietääkö kukaan missä täällä hoitoja tehdään?
        Sienilääkkeitä ei uskalla ruveta nappaamaan :(


      • Linkes
        Viheliäistä kirjoitti:

        Saksalainen ystäväni suositteli jotain turvallista ja tehokasta infrapunahoitoa, jota sielläpäin tehdään kynsisienelle.Tietääkö kukaan missä täällä hoitoja tehdään?
        Sienilääkkeitä ei uskalla ruveta nappaamaan :(

        Un ami allemand a recommandé un traitement sûr et efficace infrarouge quelque chose.
        http://serrurier3eme.paris/">serrurier paris 3


    • helppo ja halpa tapa

      Väkiviinaetikkaa suihkuttelet sienialueella. Näin kaverini hoiti kynsisienen pois ja myös itse olen aloittanut ja nyt vihdoinkin alkaa tervettä kynttä näkymään :)

      Ruokasooda auttaa myös, niin olen kuullut, mutta itse hoidan tätä etikalla.

      • Ruokasooda

        Lisäys. Kehon happamoittaa pahiten sokeri, mitä itsekin nautin isoja annoksia päivässä. Muita happamuuden aiheuttajia ovat: vehnä, tupakka, ilmansaasteet, paljon käytettynä kahvi, einekset. Ei ihme, että syöpää on paljon liikkeellä.


      • Lisäinfo

      • lääkäriin heti

      • turvallistako
        lääkäriin heti kirjoitti:

        Ruokasooda lisäinfoineen on ihan oikealla asialla: taudit eivät tartu, mikäli ihminen elää ja syö terveellisesti. Siltikään ihan kaikkia sairauksia ei voida ehkäistä.

        Eikös ruokasooda aukaise sisälimakalvoja?


      • myössiivousaine
        turvallistako kirjoitti:

        Eikös ruokasooda aukaise sisälimakalvoja?

        Ruokasooda on samaa natriumbikarbonaattia, kuin närästyslääke Samarin. Ei siis vahingoita vatsan limakalvoja, päinvastoin.


      • Anonyymi

        Neuvostoliittolainen lääkäri ,määräsi kosmonauteille ruokasooda 1/2-1tl kiehuvaan veteen,sekoita viilennä kylmällä vedellä,juo aamulla tyhjään mahaan


    • Pierre Koreasti

      Sain kynsisienen armeija aikaan niistä saappaista ja kengistä. Todella inhottava asia. Otin lääkärin määräämän kuurin, markka aikana maksoi silti maltaita. Oliko Lamisil vai joku muu, en muista. Kun en yhteen kuuriin uskonut, otin vielä toisen kuurin. Ja sen jälkeen otettiin viljelmä, joka todettiin puhtaaksi. Pitää muistaa myös uusia koko kenkä arsenaali samalla, tai keskustele siitä lääkärin kanssa.

    • Sienetön

      Hei kyllä siitä eroon päsee mutta hoito on pitkä.
      Sain lääkäriltä vuoden kuurin ja sillä sain pois kokonaan eikä ole sen jälkeen esiintynyt.
      Nykyisin käyn saunassa sandaalit jalassa ettei tule uudestaan koska se on paikka mistä sellaisen voi saada.

    • sienetön

      Joo pillereillä lähtee, tosin 4 - 5 kk päivittäin pitää ottaa tuo pilleri !

    • kusetutvarpaankynnet

      Kusin jaloilleni pari viikkoa niin kynsisieni lähti.
      Muijakin lähtee samalla systeemillä.suosittelen.

    • pihkaa.pihkaa

      Etikka ja itse tehty pihkavoide parhaita...kokemusta on. Itsetehty pihkavoide koska voi itse määrittää pihkan määrän...apteekin pihkavoide ei niin tehokasta.
      Itse haen pihkan kuusen rungosta, pakastan sen ja sitten jauhan sen tehosekoittimessa pölyksi ...menee muutama sekunti ja heti kaadan sen emulsiovoiteeseen ja sekoitan sen hyvin...heti käyttövalmis. Tehokas hoito-aine moneen lähtöön lähes kaikkiin tulehduksiin..myös niihin joihinn apteekin lääkkeet eivät tehoa.

    • Hoida kuntoon

      Minunsalaisuus

      Heitä mäkeen lamisilit , tea puuöljyt, soodat, vetyperoksiidilius ja kynsilakat, eivät auta kokemusta on homma sen kuin paheni. Mene lääkäriin joka määrää sinulle lääkereseptin.
      Hoito kestää kokonaisuudessaan 6 kk joka kannattaa käydä loppuun vaikka kynnet alkaisivat näyttää hyvältä.
      Olen jo vanhempi mies itselläni on lääkärin kirjoittama terbinafin bmm pharma lääkitys joka tuntuu tehoavan ,kuuri on vielä kesken . Mene rohkeasti vain läälkäriin. TSEMPPIÄ.

      • labratäti

        Terbinnafin-kuuri on tehokas. Muista myös desinfioida kengät ja kaikki sukat pitää pestä 90asteessa. Itse puhdistin kenkäni kloriitilla. Myös kylppärin ja saunan lattioiden tehopesu. Silsasienet tykkäävät kosteasta, joten oleskele mahd. paljon paljain jaloin jotta jalat saavat ilmakylpyjä.
        Käytä jalkavoidetta joka sis karbamidia.


      • Kaiki kokeiltu?
        labratäti kirjoitti:

        Terbinnafin-kuuri on tehokas. Muista myös desinfioida kengät ja kaikki sukat pitää pestä 90asteessa. Itse puhdistin kenkäni kloriitilla. Myös kylppärin ja saunan lattioiden tehopesu. Silsasienet tykkäävät kosteasta, joten oleskele mahd. paljon paljain jaloin jotta jalat saavat ilmakylpyjä.
        Käytä jalkavoidetta joka sis karbamidia.

        Ei ole mikään satavarma konsti tuokaan. Söin pitkän kuurin, ei tehonnut. Kaikki on kokeiltu, tämän kanssa on vain elettävä.
        Ihme kyllä, kynsisieni on ollut vain kolmessa varpaankynnessä jo vuosikymmenet, eikä tartu jostain syystä muihin kynsiin.


      • Anonyymi
        labratäti kirjoitti:

        Terbinnafin-kuuri on tehokas. Muista myös desinfioida kengät ja kaikki sukat pitää pestä 90asteessa. Itse puhdistin kenkäni kloriitilla. Myös kylppärin ja saunan lattioiden tehopesu. Silsasienet tykkäävät kosteasta, joten oleskele mahd. paljon paljain jaloin jotta jalat saavat ilmakylpyjä.
        Käytä jalkavoidetta joka sis karbamidia.

        Lamisilissa sama vaikuttava aine,,on myös tbl.


    • nailner

      Nailnerillä ja kynsiviilalla lähtee. Nailneriä käytät ohjeen mukaan. Ennen kuin laitat nailneriä ekan kerran, viilaa kynsi niin puhtaaksi kuin saat ja siitä eteenpäin nailneriä ohjeen mukaan. Kynsi kannattaa viilata kerran viikossa. Hoito kestää niin kauan kun kynsi on uusiutunut. Minulla tuo toimi.

      • Tuhkis

        Mikä on nailner?


      • apteekkarilta
        Tuhkis kirjoitti:

        Mikä on nailner?

        Se on kynä, millä levitetään ainetta kynteen/kynsiin 2 päivässä. Hoito on melko pitkä, mutta itselläkin alkoi jo alle 2 viikossa kynsi kasvamaan suoraan.


    • ekh 63

      puolen vuoden lääkekuuri kyllä lähtee kynsisieni.lääkkeen nimi.fungorin 250 mg tabletti.yksitabletti päivässä.vähintään puolenvuoden ajan tai jopa vuosi on pirun sitkas vaiva.sivuoireet pientä ihon ärsytys ehkä pientä nivelissä ja lihasistossa ja jne aika mitättömiä sivuoireet oli iselläni.nyt on kynnet terveet.

    • Ylpeä jaloistaan

      Itse kärsin sienestä monia vuosia, koitin kaikkia kikkoja. Ainoa mikä auttoi, oli lääkärissä käynti, sieniviljelmän otto ja sitä kautta lääke. Lääkkeestä ei mitään sivuoireita. Kolmisen kuukautta ja sieni oli poistunut. Nyt voi kesällä käyttää sandaaleja, Älä ukso mihinkään teepuu öljyihin tai ruokasoodajuttuihin, lääke on ainoa. Voin vain todeta olleeni hölmö ,kun poppakonsteja koitin ja niihin rahojani tuhlasin

    • googlaaja7

      Google kynsisieni
      antaa tulokseksi kolme eniten


      lamisil

      älä ivttu käy julkisissa uimahaleissa tai haleissa globalisaatiossa

      kansanomainen nimitys globalisaatiolle

    • kotilääkäri

      Ei ole muuta tapaa poistaa kynsisieni pysyvästi kuin amputointi. Eli jalkasi joudutaan valitettavasti amputoimaan lonkasta alaspäin. Molemmat jalat katkaistaan ja mikäli kynsisientä on levinnyt sormiin niin silloin joudutaan myös kädet poistamaan. Jos ihomuutoksia ilmenee esim. kasvoissa niin lopuksi joudutaan sitten myöskin katkaisemaan pääsi.

      • Ikävää....

        Toivon totisesti, että arvoisa "kotilääkäri" saa kunnon kynsisienitartunnan. Laitankin tuon woodoo nukkeni asialle - kärsi, ***kele.


      • 112?

        Kotilääkärille suosittelen hoitolomaa syyriaan tai saudi-arabiaan. Siellä saat kaipaamaasi tehohoitoa.


    • pihkaan uskova

      Kynsisieni on hyvin hankala parantaa. Mitä pahemmaksi pääsee ja leviää useisiin varpaisiin. Tee puun öljystä en tiedä. Jotkut ovat saaneet apua pihkavoiteesta. Hoito kestää joka tapauksessa ainakin puoli vuotta, jopa vuoden. Joka päivä on voide laitettava yöksi ja kynttä hiukan raaputettava ohuemmaksi. Ei kuitenkaan rikki asti. Lääkäri on tehnyt väitöskirjan, missä kynsisienen hoito pihkavoiteella on nopeutunut. Edullisimman pihkavoiteen saat huutonetistä pihkamummolta.

    • tosi on

      No voin kertoa että ei lähde helposti pois MUUTA kuin TEATRII Öljyllä!
      Omakohtainen kokemus! Kaksikertaa päivässä voitelin kynnen ja varpaan reunat huolellisesti, alkoi paranemaan, nyt kynsisieni poissa! Teepuuöljy voi aiheuttaa punoitusta ja allergiaa. jos ihokestää niin tepsii varmasti! onnea!
      Mikään muu ei auta!

      • näin on marjat

        Nykyihmisen vaiva joka johtuu yleisien uimahallien ja saunojen huonoista pesuista . Koska siivoojat on kilpailutettu ja virolaiset on voittanut kisan ja siivoovat,desinfioivat huonosti.


    • rrrttt

      Lääkärin määräämä pilleri kuuri oli se joka minulle lopulta auttoi. Kärsin turhaan n. 30-vuotta, koittaen kaikkea mahdollista ulkoisesti laitettavaa. Alussa sieni oli vain yhdessä ukkovarpaassa kunnes eteni kaikkien varpaiden kynsiin. Iho muuttui makkamaiseksi, halkeili, hilseili ja kutisi. Luulin, että en pääse siitä ikinä irti, mutta käynti ihotauti lääkärillä muutti kaiken. Suun kautta otettava lääkekuuri kesti 5 kk:tta ja siinä ajassa minulle kasvoi kauniit puhtaat kynnet ja ihokin parani. Kannattaa hoitaa ajoissa pois, eikä turhaan kärsiä.

    • minunsalaisuus

      Olen koettanut etikaa, aivan kuten neuvoitte.

    • On hoidettavissa

      Nalox on myös ilman reseptiä saatava tuote apteekista, mutta kynsisienen hoito vaatii suurta kärsivällisyyttä. Noin puolen vuoden Nalox käytön jälkeen kynsisieni on hoidettu pois.

      Joka ilta noloxisia huolellisesti kynsisienen vaurioittaman jalan kaikkiin kynsiin ja myös kynnen alle, johon on kasvanut sienen paksuuntumaa. Hoito siis vaatii suurta kärsivällisyyttä. Hoito pitää olla niin pitkä, että kynsi on hoidon aikana kasvanut kokonaan uudelleen, eli tuo terve kynsi kasvaa kokonaan vasta noin puolessa vuodessa. Siihen asti siis joka ilta Naloxia. Tuo yksi tuubi kestää noin kuukauden yhden jalan kynsiin.

    • iipo

      Sama vika isovarvas ollut kauan aikaa se lääke vaan maksaa ihan paljon,työttömällä ei varaa siihen.Ilpo

    • loceryl

      Minullakin on ollut monen vuoden ajan kynsisieni tai jalkasieni, vähän vuorotellen. Jalkasieni on helppo hoitaa edellä mainituilla apteekin lääkkeillä. Kynsisieni sitten on hankalampaa. Siihen eivät ole apteekin lääkkeet auttaneet, vaan aina on tullut takaisin .
      Noin vuosi takaperin sain lääkäriltä Loceryl 5 % amorolfin-lakan ja sillä sieni lähti. Toivottavasti lopullisesti. Lakkaa laitetaan kerran viikossa. Käytin sitä säännöllisestinoin kymmenen kuukauden ajan. Nytkin vielä sitä levitän kynnelle, mutta vähän epäsäännöllisemmin. Mikä, tietty, on tyhmää. Säännöllinen käyttö on tärkeää. Ei sieni kuitenkaan ole takaisin vielä tullut :) Sinun kannattaa käyttää lakkaa ainakin vuosi, koska sinulla on ilmeisesti aika pitkälle edennyt kynsisieni.
      Tsemppiä ja kärsivällisyyttä

    • tuomheik

      Kannattaa mennä lekuriin, nykyisillä lääkkeillä kynnet saadaan varmasti kuntoon.Muistaakseni 3 kk kuuri maksoi alle kolmekymppiä.

    • Vocca5

      hei,
      omakohtainen kokemus. sain kynsisienen ulkomailla. sain pitkän ja kalliin kuurin lääkäriltä ja söin sen -ei auttanut, ei myöskään muut kalliit lääkkeet ja kynteen siveltävät lakat.Lamisiilit ja muut voi unohtaa. kynsisieni on vaikeasti hoidettava ja hankala koska kynsi kasvaa hitaasti.

      paras apu löytyi vocca- tuotteesta. googlaamalla löydät ja voit tilata netistä. Noudata helppoa ohjetta ja pääset kynsisienestä eroon. pääsin kynsisienestä kerralla eroon. edullinen ja oikeasti auttaa. Olen suositellut myös muille. Kokeile tätä!

    • Vellu-espoo

      TERBINAFIN BMM PHARMA 250 mg tabletti BMM PHARMA joka vaihdettiin apteekissa vastaavaan -> FUNGORIN 250MG TABL ORION

      tota lääkettä itse sain lääkäriltä. kokeilin kaikki Nailerit ja pihkasalvat. Ihan diipadaapa-kamaa moiset. Kolmen kuukauden kuuri ja yksi nappi päivässä ja hiiohei. Sinne läks kynsisieni. Suosittelen :)

      2014 paketti maksoi 39,16€, mutta oli hintansa arvonen.

    • Sienestäjä

      Lääkäriltä sain sellaisen pillerikuurin joka piti syödä kolmeen kertaan välillä taukoa pitäen ja sillä lähti ja ei ole palannut. Kuuri oli kallis mutta toimiva.
      Itsellä oli sieni vaivannut vuosia ja levinnyt pikkuhiljaa useisiin varpaisiin.

    • kosmos4

      Toinen parikymppinen täällä joka paini samanlaisen ongelman kanssa vielä vähän aikaa sitten. Mun kynsi oli vauritoitunut useampia vuosia sitten ja se kasvoi paksuna, kellertävänä ja uurteisena. Ostin apteekista kynän, jonka tarkoitus on juuri poistaa kellertävyyttä ja pitää kynsi ohuena. Sitä ennen olin pehmeällä kynsien tasoittamiseen tarkoitetulla "sienellä" hionut kynnen pintaa tasaisemmaksi. Ongelma oli poissa todella nopeasti ja nyt mulla on taas kaunis kynsi mitä kehtaa ensi kesänä näytellä, pinta on sileä ja tasaisen värinen. Kynsi ei ole paksuuntunut takaisin, vaikka käytän kynää todella harvoin. Kynnen alla oli töhnää ennen mutta nyt on siisti.

      Tiesithän että lakka voi kellertää kynttä entisestään, jättäisin sen pois. Kokeile apteekin kynsisienikyniä heti ensimmäiseksi, uskon että voi hyvin toimia sinullakin.

    • samoja ongelmia

      Tea Tree -öljy auttaa . aamuin ja illoin topsilla kynsiin ja kynnen alusiin niin muutamassa viikossa alkaa muutokset korjaantua. Koko prosessi kestää pitkään ,mutta tuloksena oli terveet kynnet.

      • Helinäkeiju

        Minulla ei auttanut.


    • Hankala vaiva

      Ainut keino estää uusi sieni-infektio, on uusia myös kengät. Samoin sukat. Olipa kyseessä jalkasieni tai kynsisieni. kannattaa myös välttää kirpputorikenkiä. Koskaan ei voi tietää minkälaisissa jaloissa niitä on käytetty.

      • Tuulikkii1

        Totta, kirpputorikenkiä kannattaa välttää. Sukat kannattaa pestä 60 asteessa.


    • parantunut

      sienen sairastanut totuus on että vain lääkäriltä saatu spranox kuuri auttaa lääke on todella kallis mutta auttaa

      • Elluuuuu

        Kannattaa ensin kokeilla Nailneria eikä heti ruveta syömään kauheaa myrkkylääkettä.

        Nailner auttaa, mutta sitä on muistettava käyttää säännöllisesti.

        Minulla auttoi, samoin miehelläni.

        Nailneria saa apteekista ostaa ilman reseptiä.


      • Anonyymi

        Sporanoxin avulla olen kahdesti häätänyt kynsisienen. Ensi kerran useita vuosia sitten. Toisen kerran melko äskettäin. "Onnistuin"saamaan kynsiini vaurioita, jonka jälkeen niihin iski kynsisieni. Sporanox on lääkärin mukaan vahva lääke, jota nautittaessa ei voi käyttää juuri mitään muita lääkkeitä samaan aikaan. Lääkäri luultavasti suosittelee tarkkailemaan maksa-arvoja kuurin aikana. Kokeilin jälkimmäisessä tapauksessa muitakin keinoja, joita tässä edellä on mainittu. Niillä ei tuntunut olevan vaikutusta.

        https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?sl=622


    • tietäjä

      Eiköhän Roundup tehoa

      • lääkäriin heti

        Roundap tappaa rikkaruohot (ja hyötykasvitkin) pihasta. Mieluummin kannattaisi kitkeä, kuin myrkyttää koko piha. Valitettavasti ko. myrkky ei tehoa kynsisieneen..


    • Metsuri

      onkelmanratkaisija.
      Sahaa se kaatolovi omaan jalkaasi sillä moottorisahallasi.

    • Helinäkeiju

      Lamisil ei auta kynsisieneen, jalkasieneen kylläkin. Tea Tree- öljy ei auttanut minulla. Ostin apteekista Nailneria ja se auttoi. Nyt on puhdas kynsi ukkovarpaassa.

    • tervejalka

      "sienen sairastanut totuus on että vain lääkäriltä saatu spranox kuuri auttaa lääke on todella kallis mutta auttaa".

      Ylläoleva on lääketieteellinen fakta, ja OMASTA KOKEMUKSESTA voin sanoa, että myös 100% totuus. Ainoa virhe on, että lääkkeen nimi on SPORANOX ei Spranox. Toinen keino, joka olisi pitänyt varmaan tehdä, olisi antaa vetää puudutuksen jälkeen sairas kynsi pois. Olisi tullut paljon halvemmaksi. Lääkäri suositteli sitä.

      Siis, kaikenlaiset vippaskonstit pois, lääkärille, ja sairaan kynnen poisto, tai Sporanox-kuuri. Lääke pitää ottaa säännöllisesti, ja muistaakseni ainakin kuukausi.

    • ressu1

      onko kenellekään vahvan reumalääkityksen kanssa kirjoitettu kyseisiä sienilääkkeitä? Hoitava lääkärini sanoi ettei ole mahdollista kun ei voi reumalääkkeiden kanssa käyttää.

      • hermo1

        Sama juttu kolesterolilääkkeen kanssa,ei saa käyttää suun kautta otettavia sienilääkkeitä,vain paikallisia...joten lopunikää joutuu kynsisienestäkin kärsimään.


      • lääkäriin heti
        hermo1 kirjoitti:

        Sama juttu kolesterolilääkkeen kanssa,ei saa käyttää suun kautta otettavia sienilääkkeitä,vain paikallisia...joten lopunikää joutuu kynsisienestäkin kärsimään.

        Valitettavasti totta, sienilääke rasittaa maksaa, eikä sovi kaikille.


      • monipuolista
        hermo1 kirjoitti:

        Sama juttu kolesterolilääkkeen kanssa,ei saa käyttää suun kautta otettavia sienilääkkeitä,vain paikallisia...joten lopunikää joutuu kynsisienestäkin kärsimään.

        Kolesterolin saa ruokavaliolla 'normaaliksi'.


    • Sporanox-hoidettu
    • kynsisienestä

      tuossa edellä tulikin jo varmaan lueteltua kaikki mahdolliset hoidot, osa muutamaankin kertaan.
      Minä harrastun joogaa, ja harjoitukset tehdään ilman sukkia. Eräässä ryhmässä näin eräällä vanhemmalla miehellä niin pahan kynsisienen, että joogaan oli vaikea keskittyä tämän herran vieressä.

      Meillä on harrastuspaikassani tapana pyyhkiä matot desinfoivalla aineella jajoka salissa on useampi sumutinpullo tätä varten. Suurin osa joogaajista tekeekin näin, mutta tyrmistyksekseni tämä sienimies jätti puhdistamatta mattonsa käytön jälkeen. :/
      Useimmilla on oma matto mukana, niin myös useimmiten minullakin.

    • kattimuori

      Pääsin omastani kun lakkasin kynteni punaisiksi !

    • ex lähäri opiskelija

      Sisäinen lääkekuuri ja kunnollinen viljely alueesta jossa on kynsisieni, senkin näytteen voi ottaa väärin joten se saattaa antaa väärän tuloksenkin.

      Sisäisen lääkekuurin aikaan sitten pitää varata jalkahoitajalle aika joka hioo sienikynnen patjaan asti että terve kynsi alkaa kasvaa sieltä ulos.

      Koko tämä vaatii useamman kuukauden hoidon pelkkä 3 kk ei riitä.

      Samalla pitää otsonoida kengät tai ostaa suosiolla uudet.Samoin sukat.

      Kynsisieni itiö ei kuole helpolla pinnoilta.Se vaatii esim. 180 celcius asteen 2 tunnin desifioinnin instrumenteista tai esiliuotuksen ja pesun desikloorissa ja sen jälkeen vielä autoklaavissa käynnin.

      Sisäinen lääkekuuri on ehdottomasti tarpeen.

      Kannattaa googlata lähin jalkaterapeutti ja pirauttaa hänelle ja käydä lääkärissä.Kauneushoitoloitten jalkahoitajat eivät ole sama asia kuin jalkahoitajan ammattitutkinnon käynyt.

    • osaan varoa

      Nailneri auttaa, ja joka päivä pitä laittaa, tuli siisti kynsi eikä uutta sientä ole tullut, mutta kytän aina muovisandaaleja yhteisessä saunassakin.

    • exsilsa

      Terbinafiini lääkkeet ovat tehokkaita - en suosittele suun kautta nautittuja lääkkeitä.
      Lääkevoiteta tai pulvereita pitää käyttää koko hoitojakson ajan ja hygienista tulee huolehtia, puhtaat sukat ja hyvät kengät.
      Tässä lainaus joka on varsin kattava ja olen samaa mieltä asiasta. Olen sairastanut kynsisilsan kertaalleen ja sen hoitoon meni noin kuusi kuukautta.

      "Sieni-infektioiden hoito ei ole täysin ongelmatonta. Suun kautta nautitut lääkkeet saattavat aiheuttaa sivuvaikutuksia ja haitallisia yhteisvaikutuksia joidenkin muiden lääkkeiden kanssa. Lisäksi ne ovat suhteellisen kalliita, hoitotulos ei ole aina täydellinen, eikä kuuri estä taudin uusiutumista"

    • Outo salaisuus

      Mene lääkäriin. Voit tarvita myös sisäisen sienilääkityksen, eikä sitä saa muuten kuin reseptillä.

    • Lumieevertti-66

      Hae pillerikuuri, se on kaikista halvin, varmin ja tehokkain. Pilleri päivässä muutama kk ja homma on siinä.
      Itse aikoinaan tuhlasin apteekin siveltäviin litkuihin sun muihin satoja euroja, kynsisieni vain vahvistui, tuli kusetettu olo. :) Jaloissa oli enää 3 tervettä kynttä. Lekuriin meno oli viimeinen toivo... ja nyt on 10 tervettä kynttä. Kantsii popsia pillereitä vielä kk pari ylimääräistä, että varmasti kaikki kynnet ovat ok. Ei lähde enää sitte muhimaan.

      • Lumieevertti-66

        Lisäys: En tajua mitä puhutaan pillerilääkityksen kalleudesta, hinnaksi ei tullut muistaakseni kuin noin 10€/kk. Olisin maksanut vaikka 50 ekua/kk, niin suuri helpotus oli päästä tuosta sienestä vuosien jälkeen eroon.


      • tabut ja laser
        Lumieevertti-66 kirjoitti:

        Lisäys: En tajua mitä puhutaan pillerilääkityksen kalleudesta, hinnaksi ei tullut muistaakseni kuin noin 10€/kk. Olisin maksanut vaikka 50 ekua/kk, niin suuri helpotus oli päästä tuosta sienestä vuosien jälkeen eroon.

        Vielä muutama vuosi sitten ne kynsisienilääkkeet olivat todella kalliita. Monella nettisivulla on tämä vanha tieto.
        Itse maksoi jotain 350e 5kk kuurista 8v sitten.

        Nykyään niiden tietty patentti on vanhentunut ja hinta on tippunut kymmenesosaan. Lääkkeet ovat siis nykyään edullisin tapa. Kiitos myös vaihtomahdollisuuden apteekissa rinnakkaistuotteeseen.

        Kynnen päälle siveltävistä litkuista ja kynistä ei mene kun rahat. Lääkekään ei aina tehoa, mutta antaa edes toivoa laser.


    • Abicin

      Itselläni kynsisieni lähti kun käytin Abicin pihkalakkaa.

    • .....

      En muista lääkkeen nimeä, tabletteina otettava kuitenkin. Taisin syödä 3 rasian kuurin, olisiko kestänyt 3kk tai jotain. Kynsisieni hävisi eikä ole ainakaan vielä tullut takaisin. Aikaa lähemmäs 15v. Intistä määräsivät sen lääkkeen, mutta apteekkitavaraa siis.

      • .....

        Vaikutus alkoi näkyä sitä mukaa kun kynnet kasvavat. Eli uusi kynsi alkoi pilkistää kohtuu nopeasti. Äl(kä)äkä jät(t)ä(kö) lääkitystä kesken, syö(kää) kuuri loppuun


      • .....
        ..... kirjoitti:

        Vaikutus alkoi näkyä sitä mukaa kun kynnet kasvavat. Eli uusi kynsi alkoi pilkistää kohtuu nopeasti. Äl(kä)äkä jät(t)ä(kö) lääkitystä kesken, syö(kää) kuuri loppuun

        Joo,joo,joo... minkäänlaisia oireita en itselläni huomannut. Varoittelivat lääkkeen voivan käydä maksan päälle. Mutta kuten sanoin, en huomannut mitään.


    • kokenutttt

      Lekurilta...Loseryl...ja se on siinä ,siis poissa.

    • Sienikynsi 64

      Lääkärin määräämä lääkekuuri on ainoa tapa parantua kynsisienestä. Jos kestää sen aiheuttaman pahoinvoinnin; minä olen yrittänyt kaksi kertaa enkä ole kestänyt. Kuuri kestää kuukausia, niin kauan, että vaurioitunut kynsi on kasvanut pois. Mitkään ulkoiset konstit eivät auta. Olen yrittänyt jos jonkinlaisilla kynillä ja voiteilla - ihan yhtä tyhjän kanssa.

      Lääkekuurillakin poistettu kynsisieni uusii herkästi.

    • 643786

      Minulle on alkanut auttaa Vetyperoksidiliuos 9 % jota ostin apteekista kylmäkaapista.
      pitänee käyttää joka päivä, jotta tuloksia alkaa näkyä.
      Aion ainakin jatkaa, apteekin muita tököttejä kokeillut, mutta tämä alkaa tehota nopeimmin.

    • leppäpirkko

      Lääkärisi voi kirjoittaa reseptin Fungorin-nimisestä syötävästä lääkkeestä. Minua se auttoi.

    • Hei-


      Kuule- kynsisieni ei ole vähäpätöinen asia. Se on pakko hoitaa.

      Lääkelakka apteekista on nyt reseptivapaa. Se pitää olla kynsisieneen nimenomaan, ei jalkasieneen ! Huomaa tämä ero; kynsi- ja jalkasieni on kaksi eri asiaa.
      Lääkelakka käytetään samaan tapaan kuin kynsilakka.

      Mutta jos kynsisieni pääsee hiukankin pidemmälle on syytä sisäiseen lääkitykseen.
      Terbinafiini on muistaakseni lääke, ja sitä on kaiketi lääkelakassakin
      Nmittäin kynsisieni menee sisäelimiin ja voi olla sitten pidemmällä hyvinkin hankala hoidettava sillä terbinafiiniä on joskus hankalaa käyttää tarpeeksi pitkää aikaa.

      Lääkelakka riittää alkuvaiheessa mutta jos on pidemmällä niin lääkäriin ja sitten sisäinen lääkitys- ja lääkelakka yhdessä.

      Terbinafiini ei ole kallista ja se lääkelakka maksaa hiukan mutta sellainen 25,- euroa- ja lääkelakka on riittoisa.


      Pitää olla täsmälääke eikä mitään öljyjä eikä Lamisileja, vaan kynsisieneen on siis oma lääkitys.
      Ota asia vakavasti että hoidat sen pois. Kadut lopun elämääsi sitten jos et sitä hoida.

      Toisinaan viljelykin otetaan että selviää oikea lääke.


      Yst. t. Jari

    • ttkkk

      Lähimäisenrakkauden vuoksi kannattaa jättää kysisieniläisten uimahalleissa ja yleisissä saunoissa käynti pois! Ja jos mahdollista, niin lääkkeiden päälle voi laittaa vääritöntä kynsilakkaa, niin ei leviä toisten kynsiin!

      • ttkkk

        Lähimäisenrakkauden vuoksi kannattaa jättää kynsisieniläisten uimahalleissa ja yleisissä saunoissa käynti pois! Ja jos mahdollista, niin lääkkeiden päälle voi laittaa väritöntä kynsilakkaa, niin ei leviä toisten kynsiin!


      • sienikynsi 64
        ttkkk kirjoitti:

        Lähimäisenrakkauden vuoksi kannattaa jättää kynsisieniläisten uimahalleissa ja yleisissä saunoissa käynti pois! Ja jos mahdollista, niin lääkkeiden päälle voi laittaa väritöntä kynsilakkaa, niin ei leviä toisten kynsiin!

        Haista sinä ttkkk pitkä vit tu! Pysy sisällä ja vedä muovisäkki päällesi niin et saa kynsisientä, ja jos saat niin se ei haittaa muita. Kynsisieniaihioita on joka paikassa, uimahalleissa myös. Se on ihan sattuman kauppaa kuka sen saa, se ei tartu ihmisestä toiseen. Tämä on erikoislääkärin lausuma.


      • jäätä särkemään
        sienikynsi 64 kirjoitti:

        Haista sinä ttkkk pitkä vit tu! Pysy sisällä ja vedä muovisäkki päällesi niin et saa kynsisientä, ja jos saat niin se ei haittaa muita. Kynsisieniaihioita on joka paikassa, uimahalleissa myös. Se on ihan sattuman kauppaa kuka sen saa, se ei tartu ihmisestä toiseen. Tämä on erikoislääkärin lausuma.

        Käyn monta kertaa viikossa uimahallissa.
        Minulla on kynsisieni. Siihen ei kuole.
        Käytän kyllä saunassa ja allasalueella sandaaleita.


    • kokeillut

      Minulta lähti lääkärin määräämällä antibioottikuurilla, koetin apteekin voiteilla turhaan

    • hfjdnk

      Minulla kynsisieni lähti teepuuöljyllä. Jouduin käyttämään pidemmän aikaan, jopa puoli vuotta muistaakseni, mutta se oli ainut millä kynsisienen sain pois. Pari kertaa päivässä ja välillä liuotin jalkoja kylvyssä, mihin olin teepuuöljyä lisännyt. Suosittelen ehdottomasti, sillä kynsisieni ei ole tullut takaisin.

    • Mies 51

      Mene vaan lääkäriin ja pyydä lääkekuuri. Itse kävin viime kesänä hakemassa kuurin sitä ennen kynnet oli jo melkein irti!!!! Nyt ne on jo melkein virheettömät. Mitkään litkut ei auta on se vaan niin.
      Tsemppiä vaan elä häpee. Mulle lääkäri sano otat tota niin vuoden päästä kynnet kunnos ja muute pitää paikkas.

    • x-terkka

      NAILOX`a apteekista. Sillä paranivat mieheni kynnet. Pitää käyttää ohjeen mukaan ja vielä parantumisen jälkeenkin satunnaisesti jonkin aikaa.

    • doierps

      No eihän se kynsisieni nyt ikää katso. Se voi tulla vaikka viisivuotiaalle. Se on sienitauti, jonka tartuntalähde on vaikkapa uimahallit tai saunat. Joten lääkäriltä saa reseptin siihen tai sitten se Lamisil apteekista. Se ei ole mikään mummujen tauti.

    • laceryl

      Olen koeillut naloxia ja sitä pihkalakkaa (olikohan abicin tms) ja tuloksetta, lääkärissä kävin ja sieltä tabletteja ja lääkelakkaa kynsille. katsotaan lähteekö pois.

    • äippä neuvoo

      Voi tyttöraasu sinua! Lääkärit hoitaa "nolompiakin" asioita vaitiolovelvollisuudella. Nyt mars mars lekuriin. mites aattelit hoitaa esim. raskauden jos joskus semmosta mietit ja kyniksellä käynnit? jos kynsisieni tuntuu nololta??

    • pirullinen vaiva

      Ystävälläni oli molemmissa jalkapohjissa ja varpaan väleissä jalkasieni, joka levisi varpaan kynsiin. Kynnet muuttuivat paksuiksi ja kellertäviksi. Mitkään hoidot eivät tehonneet. Sitten hänelle tehtiin sääriamptaatio toiseen jalkaan, jolla hän pääsi vaivasta toisessa jalassa.

    • kellertävä

      ei kynsisienestä pääse kun lääkärin määrämien lääkkeiden kautta......
      ehkä jos kynnet poistetaaan..... kynsissä saattaa olla psoriasis tai tubi .

    • sienivaara

      Kynsisientä on liki mahdoton poistaa. Ainakaan minulta ei onnistunut terveyskeskuksen lääkärin antama hoito: kynnen irroitus lääkekuuri.
      Jos onnistuu poistamaan kynsisienen niin edessä on tosi iso ja kallis remontti: kaikki kengät uusiksi, kaikki sukat uusiksi ja asunnon lattia uusiksi. Kynsisieni voi levitä myös lattiamateriaalin kautta.
      Vielä parempi on vaihtaa koko asunto uuteen koska vanhassa asunnossa voi olla homesieniä joka paikassa. Ja homesienet voivat tarttua myös kynsiin !!!
      Homesienet oikein tykkään kynsimateriaalista, se on nille jopa suurta herkkua.

      Kaikki temput on kokeiltu eikä mitkään auta koska pahinta tartuntapaikka en ole kyennyt uusimaan eli se on tämä asunto josta vielä on suurin osa asuntovelkaa maksamatta. Pankit erityisesti tykkää rahoittaa homeasuntoja!

      Muista myös työpaikkasi lattiat. Sielläkin piilee sama home- ja sienivaara. Ja ulkona ei pidä koskaan kävellä paljain jaloin koska maassa on iso liuta kaikenlaisia sieniä vaanimassa ihmistä.
      Sienitaudit ovat jatkuvasti ihmistä uhkaamassa joka paikassa. Suurimalla osalla lääkärikuntaa EI OLE mitään käsitystä sienistä. Lopulta käy niin, että ihminen hengittää sieni-itiöiden saastuttamaa ilmaa. Kosteat keuhkot ovat sienille oiva kasvualusta.
      Sienikasvustot ovat suurempi vaara kuin ilmastonmuutos.

    • luvovo

      elikkä kun lukee tämän sivun tiedot voi tulla yhteen johtopäätökseen :


      KYNSISIENEN KUN OLET SAANUT

      SE EI LÄHDE KOSKAAN

      ELIMISTÖSTÄSI POIS,

      KAN
      NAT

      SITÄ HAuTAAN SAAKKA !

      se on niiku dementia tai herra harley parkinson

      ei se sieni tapa mutta se vit tuttaa

      PISTE

      • lääkäriin heti

        Totta nämä edellisetkin,
        Kun ihmisellä on huono vastustuskyky, kaikki pöpöt tarttuvat herkemmin. Uskon nykyajan ylihysterian lisäävän allergoita ja kaikkia oireyhtymiä. Oman järjen käyttö kielletty?


    • lääkekuuri

      Kyllä lähtee lääkärin määräämällä kuurilla! Mutta muistakaa desinfioida kenkänne ja pestä sukkanne ettei sieni leviä.
      Välttäkää kävelemästä paljain jaloin yleisissä kosteissa tiloissa,saunoissa,suihkutiloissa,uimahalleissa ym.niin kauan kun saatte sienen hoidettua pois ettei tartu muille tilojen käyttäjille.
      Älkää lainatko kenkiä,etenkään kumisaappaita kenellekkään!
      Hopi...hopi lääkäriin,kyllä paranee......

      • Kengät ja sukat on vaihdettava. Pesu ei auta. Sukathan ovat halpoja ja kyllä kenkiäkin on halpoja, jos on sieni ei kannata ostaa kalliita kenkiä.

        Viimeistään silloin on vaihdettava kun se lähtee paranemaan lääkkeillä.


    • sienetön

      Loceryl 5 % amorolfin lakka tepsi minulla kynsisieneen. Käytin ohjeen mukaisesti noin 6 kk hoito kesti. Kärsivällisyyttähän se koitteli...

    • Tablettikuuri reseptillä auttaa. Ei nykyään maksakaan kauheasti.

    • olkjuyhtgrfvcd

      Itsellä oli sama vaiva varmaan 10 vuotta, ja se levisi tosi pahaksi lähes kaikkiin kynsiin, tosin ei onneksi sormiin. Viimein kun menin lääkäriin, sain Fungorin 250mg -nimistä lääkettä. 1 nappi aamuisin ja iltaisin (muistaakseni) ja muutaman viikon päästä aloin jo huomaamaan muutoksia. 6kk jälkeen kynnet tulivat terveiksi.

      Jos kynsi on paksu, niin lääkäriltä saat voidetta joka pehmentää kynnet joten voit leikata paksut osat pois.

      Reseptivapaat lääkkeet ja voiteet ja muut eivät auttaneet mitenkään.

      En jaksanut selata tätä ketjua, joten joku on saattanut jo antaa saman neuvon.

    • sairas kö

      vanhakansa tietää että pitää kusta varpaille

      • jfhjljg

        Niin no, kun luet paketin kyljestä niin huomaat, että Naloxin vaikuttava aine on urea... eli jotain perää siinä on.


    • whitepeopleproblems.

      Black People Are Genetically Stronger Than Their White Counterparts
      Back in 2008, a Cornell University study revealed that the genetics of Europeans have far more harmful mutations than people of African descent. These harmful mutations have continued to build up and continue to plague European bloodlines.
      Black People Are Genetically More Diverse Than White People
      The same Cornell University study also revealed that people of African descent had far greater variations in their genetics than their European counterparts.
      Black Genes Prove the First Humans Are at Least 70 Percent Older Than Previously Estimated
      After one African man, Albert Perry, passed away, researchers discovered an unusual distinct Y chromosome. While all humans had previously been traced back to one common ancestor, referred to as Adam, DNA technicians traced Perry’s lineage to a much earlier time. It means that Perry, and others with the same distinct Y chromosome, found in a small area of Cameroon, actually are not descendants of “Adam.” Their origins push the dawn of humanity back from 140, 000 to 338,000 years ago – or 70 percent earlier than previously estimated, according to the study.
      Black Babies Advance Earlier and Faster Than European Babies
      In The Developmental Psychology of the Black Child, Dr. Amos Wilson analyzes studies conducted by white social scientists that revealed significant differences in how quickly Black babies seemed to develop compared to European babies. The study found that at only 9 hours old African babies were able to prevent their heads from falling backwards. It took European babies roughly six weeks to accomplish this. By the time African babies were 11 months old, they were able to climb the steps alone while European babies typically didn’t accomplish this until they were 15 months old. The study focused specifically on African babies, but Wilson explains that the same trends were also found to be true in Black children of other nationalities.
      Some African Genes Represent a More Complex Image of the Evolution of Modern Humans
      In 2011, researchers discovered human fossils from a Nigerian site called Iwo Eleru. The fossils turn out to be an incredibly rare mix of ancient and modern features, which suggests that this was the result of breeding between archaic and modern humans. According to Chris Stringer of the Natural History Museum in London, this is a sign of a “more complex scenario for the evolution of modern humans in Africa.”
      The Miracles of Melanin
      The very pigment that gives Black people their skin complexion is the source of many miraculous health benefits. Melanin provides incredible protection against the negative effects of ultraviolet radiation, neutralizes harmful effects of others forms of radiation, fights off signs of aging and so much more. Perhaps even more astounding is melanin’s unique ability to absorb certain energy sources such as light and sound waves, and convert them into reusable energy.
      West Africans Are Genetically Better Sprinters
      James M. Tanner, the author of The Physique of the Olympic Athlete, pointed out the major racial differences among athletes in the Olympics and discovered that there is a reason so many of the top track and field competitors are of African descent. Studies revealed that the muscle composition of West Africans genetically allows them to be “the most anaerobically efficient athletes” due to the way their bodies process energy.
      Kenyans Are Genetically Proven to Have High Endurance
      Recent studies revealed that Kenyans have “little ammonia accumulation in their muscles from protein combustion and less lactic acid buildup. They have more of the muscle enzymes that burn fat, and their glycogen reserves are not burned as quickly, which improves endurance.”

    • vastasinkysyjälle

      Miksi nettikasinoita saa näillä sivuilla mainostaa. Mutta kaikki minun asiaviestit on poistettu? Kenen bisneksestä ne on pois?

      • koskaoletääliö

    • fyukkjhgg

      1. Ei saa käyttää kynsilakkaa! Pahentaa asiaa, kun kynsisieni saa muhia lakan alla.
      2. Pidä kaikki kynnet mahdollisimman lyhyinä. Nirhaa kynsisienen saastuttama osa pois, esim. viilaamalla kynnen pintaa säännöllisesti.
      3. Päivittäinen kynsien hoito esim. Naloxilla. Hoida ennaltaehkäisyn myös ne kynnet, joissa ei ole sientä.
      4. Hoito on päivittäistä ja voi kestää kauankin, eikä siitä saa lipsua, kostautuu heti!

    • Psorikynsi
    • Hei!

      Kynsisienen hoito voi tosiaan olla hyvinkin haastavaa. Apteekista on saatavilla erilaisia paikallisvalmisteita, mutta monesti niiden teho voi olla pettymys.

      Tehokkain keino kynsisienen häätämiseen on suun kautta otettava terbinafiini-lääkitys (kauppanimenä mm. Lamisil), jota otetaan noin 3-4 kuukauden ajan päivittäin. Tähän vaaditaan kuitenkin lääkärin resepti. Kuten muissa vastauksissa on todettukin, myöskään tällä hoidolla aivan kaikki kynsisienet eivät korjaannu. Eniten vaikeahoitoista kynsisientä on kuitenkin vanhemmilla ihmisillä - nuorilla verenkierto myös varpaissa on parempi ja tätä kautta lääkeaine kulkeutuu kynteen tehokkaammin ja hoitotulos on parempi.

      Halutessasi voit lukea tiiviin tietopaketin kynsisienen oireista, tutkimuksista ja hoidosta osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/kynsisieni

      Tsemppiä toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

      • minunsalaisuus

        En tarvitse teidän apuanne.


    • Kauan lakannut, 58 v

      Minäkin luulin, että minulla on kynsisieni, vaan eipä ollutkaan. Olin lakannut varpaankynsiäni varmaan kymmenen vuotta, aluslakalla ja ilman. Isovarpaitten kynnet olivat tosi rumat ja murenevat, peitin ne lakalla. Jätin sitten kokeeksi lakkaamisen loppukesästä kokonaan pois ja nyt minulle on hyvää vauhtia kasvamassa siistit, terveen näköiset kynnet! Kynsilakka oli siis vaurioittanut kynnet.

    • väärä diagnoosi

      Ei sulla ole kynsisientä, se on partasieni. Poikaystäväsi on imeskellyt sun varpaitasi ja tartuttanut samalla oman partasienensä.
      Sieni on sieni vaikka se olisi tullut mistä tahansa. Käske sitä poikaystävääsi hoidattamaan partasienensä pois.

    • anjuska3

      Minä söin Fungorin lääkettä monta kuukautta Minulla oli monta varpaankynttä sienen vallassa

    • Ooorrvokki

      Vuosia sitten minulla oli kynsisieni isossa varpaassa. Kukaan ei kertonut, että avantouinti voisi vaikuttaa jotakin, mutta niin vain kävi, että rupesin käymään avannossa kerran viikossa . Yllätyksekseni huomasin, että kynnen juuresta alkoi kasvaa tervettä kynttä, ja niin sieni yksinkertaisesti kasvoi pois. Johtuiko avannossa käynnistä vai mistä, mutta juuri siihen se ajoittui. Eikä ole takaisin tullut.

    • kukkuuuuuuuu
    • Hoida hyvin jalkasi

      Onko lääkäri todennut, diagnosoinut kyntesi? Kynsissä voi olla muunkin laisia sairauksia kuin sieni. Kynsisieneen sisäisesti otettavat lääkkeet ovat todella vahvoja ja rankkoja kuureja, joten kannattaa kokeilla lempeämpiä menetelmiä ettei saa muitakin vaivoja tai vikoja.

      Sisareni hoiti oman ukkovarpaansa sienen sinnikkäästi Tee Tree -oililla pois. Muut koetellut konstit eivät tuottaneet tulosta.

    • Pyydä samaa

      Vain neljä varpaankynttäni olivat kutakuinkin terveet.
      Kolmenkymmenen vuoden aikana kynteni poistettiin ainakin kahdesti.
      Kaikenlaisilla salvoilla voideltiin.
      Kynnet kasvoi ja niin sienikin.
      Ihotauti lääkäri määräsi pillerilääkkeen ja varmuuden vuoksi kynsistä rapsutettiin näyte.
      Lääkäri lupasi soittaa kuukauden kuluttua pitääkö näytteen tuloksen perusteella vaihtaa lääkettä.
      Ei soittanut, mutta ei tarvinnut lääkettä vaihtaakkaan.
      Kynnet ovat terveet eikä takapuoltakaan tarvi enää kynsiä.
      Mielestäni tämäkin tapahtuma osoittaa miten loistavasti meidän terveydenhoito uudistuu ja toimii.

      • sama taas

        Ps. Olinkohan minä sitten onnekas, ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia.
        En minä ainakaan niillä pelottelisi.


    • reumaatikko

      reumaa sairastavana kynsi sieni helpolla tulee mutta ilmaqn reseptiä saa desinfiointi ainetta tiivistettä apteekista jota vatiin lämpöseen veteen pari ruiskausta pullosta ja telkkua katsoessa antaa vartin hautua vedessä jossa ainetta ja uusii muutaman päivän päästä taas - pullossa lukee Vacca trico pullon vetoisuus 150 ml sitä laittanut leikatun kynnen päätyyn jos elonmerkkejä sieni näyttänyt raakana topsilla tipan - tuota ainetta vuosia käyttänyt koska uimahallit sientä täynnä---reumaatikko.

    • kokeile...

      Voisit kokeilla esimerkiksi otsonoitua oliiviöljyä, saa tilattua netistä. Ehkä 2-3 kertaa päivässä, muutaman kuukauden ajan. Otsoni tappaa bakteerit sienet ja virukset.
      Otsonoitujen oliiviöljyjen tehosta on tehty tutkimuksiakin.

    • Skinned. . . .

      Kannattaa käyttää sisätilajalkineita.

      Merisuola kylpy ja manikyyrää kynnet, jos kasvaa kieroon tai paksuiksi, niin veitsellä rapsutellu kynnen päältä ohuina kerroksina kynttä ohuemmaksi.

      Sitten oon huomannut näin talvisaikaan, että vitamiinit monipuolinen ruoka ja tupakan jättäminen pois, sekä turhan usein pesulla käymiset parantaa ihoa.

      Vitamiinilisä, monipuolinen ravinto, rasvat , juomat etenkin tupakan jättö pois, eikä myöskään alkoholia... noi kaikki vaikuttaa elimistön puolustuskykyyn.

      Ulkoilu ja puhdas ilma parantaa puolustuskykyä, happi poistaa kuona-aineita.
      Eli terveellinen ravinto, ulkoilu ja liikunta, sekä väärien tapojen pois jääminen parantaa ihon terveyttä.

    • Kyllä auttaa

      Lyö vasaralla saastuneeseen kynteen sieni lähtee kynnen mukana 2 viikossa

    • +6+

      Ap, ota huomioon, jos turvaudut tablettilääkitykseen, että sivuvaikutukset saattavat olla todella vakavat: maksasairauksia jotka ovat pysyviä. Kaikille niitä ei tule mutta kukaan ei voi tietää kuka ne saa. Maksa-arvoja kai seurataan lääkityksen aikana, mutta itse suhtaudun tosi varauksella.

      En ole pillereitä ottanut. Pari kymppisenä mulla oli joissain kynsissä ongelma, litkut eivät auttaneet, ja annoin olla. Lakkasin ja hioin. Mutta sitten kolmikymppisenä ongelma oli enää vain 1 kynnessä ja sinä se on pysynyt, nyt olen 42v.

      Eli pointtini: suhtaudu tabletteihin varauksella, ota ainakin selvää niistä kunnolla.

      • Anonyymi

        Samanlainen vaara todettiin jossain YouTuben filmissä, sen keskustelualueella. Filmi käsitteli kamaliksi menneiden kynsien leikkausta kynsihoitoammattilaisella USA:ssa.

        Joku oli saanut maksavaurion kynsisienilääkkeestä, sen nimikin oli mainittu. Tuskin samalla kaupallisella nimellä on lääkettä Suomessa.


    • älä eparöi

      Mene läärille!

    • täältä löytyy! http:
    • Minunsalaisuus

      ISO KIITOS kaikista vinkeistä!! Helpottaa todellakin kuulla, että suurin osa on päässyt pitkällä hoidolla eroon.
      Tällä hetkellä sitä lyö päätä seinään miksi piti olla keskenkasvuinen teini kun tartunnan sai eikä hoitanut asiaa heti pois, sillä oli todella noloa mennä asiasta lääkäriin. Kolme vuotta tähän asti olen hionut ja lakannut kynsiäni ettei kukaan huomaisi, mutta eihän se ole mikään ratkaisu.

      Olen nyt muutaman päivän käyttänyt Tea Tree- öljyä, mutta tämän keskustelun rohkaisusta soitan aamulla terkkariin ja pyydän ajan lääkärille. Aikaisemmin luin vaan miten kalliit lääkkeet eivät tehoa, ja luontaistuotteisiin kannattaa kääntyä. Nyt kuitenkin tässä keskustelussa ilmenee että ne tehoaa, eivätkä ole edes kalliit. Ei sillä, etteikö toimivuudesta olisi valmis maksamaan itsensä köyhäksi.

      Kiitos vielä vinkeistä, ja toivotaan että lääkekuuri tea tree- yhdistelmä toisi mahdollisimman nopeat tulokset. Tsemppiä kaikille saman vaivan kanssa painiville!!

    • täältä näkee! http:/
    • Iola

      Paras ja turvallisin keino olisi sienen tuhoaminen infrapunalaitteella, jollaista ainakin Saksassa kuulin käytettävän. Itse en ole ongelmaa potenut, mutta saksalaisella ystävälläni on hyviä kokemuksia kys. hoidosta jolla saa ongelman turvallisesti hoidettua. En tiedä ketkä Suomessa hoitoja tekevät, mutta kysymällä se varmaan selviää.

    • tiiluliilu

      Itse kokeilisin tuota Vetyperoksidia...sitähän täytyy muistaa käyttää säännöllisesti ja pitkään. Siis kuohutella päivittäin sienialue ja puhdistaa jäämät pois.
      Kokemuksista olen tämän lukenut...en siis varma. Vetyperoksidi ei ainakaan voi olla haitallista.

    • sienen_selättänyt

      Oma kynsisieneni (oli muistaakseni 8 varpaassa) hoitui täysin terbinafiinilla. Tea tree oil ja vetyperoksdi saattavat ehkä korjata kynnen näkyvää osaa jkv, mutta uskon että kynnen ihonalaiseen osaan jää sientä muhimaan. Ei muuta kuin lääkäriin! Lääkäri kyllä ymmärtää ja on nähnyt sientä ennenkin. Tsemppiä!

      Ps. Muista desinfioida kaikki kengät. Neo amiseptiä spraypulloon ja sitä sitten kaikkiin kenkiin. Pese sukat 60 asteessa.

    • tiiluliilu

      Vetyperoksidi (huuhtelu) alotettu 1,5 kk sitten. HUOMAAN JO PARANTUMISEN ALKANEEN.
      Käsittelen 2 kertaa päivässä (joskus vain kerran).

      Kenkien puhdistus tuottaa suurimman ongelman...en tiedä miten tuo sooda vaikuttaa,jos se tappaisi kengistä sienen, sitä olisi helppo laittaa kenkiin kunnon kerros.

      TSEMPPIÄ KAIKILLE...uskon,että tarpeeksi pitkä käsittely ainakin tuolla vetyperoksidilla auttaa.

      • Desinfiointiin

        Hei,
        Kengät kannattaa desinfioida apteekista saatavalla Neo amiseptilla. Se on desinfiointiaine, jota käytetään esim. haavojen puhdistukseen. Sitä vain suihkepulloon ja kenkiä suihkuttelemaan. Toimii.


    • jokujk26

      Moi..käytin nailner merkkistä puolitoista vuotta sit, koklasin varsin 'syyliin' tarkoitettua SS- voide merkistä... mahtavaa, eron huomas parissa päivässä...

    • vihdoinkin

      Hei vaan en tiedä oletko jo kokeillut eri keinoja itse kärsin kynsisienestä koko elämäni vihdoin tyttäreni sai menemään terkkariin ja sieltä sain sienitestin jälkeen terbinafin kuurin ja vihdoinkin voin olla ilman häpeää ei maksanut paljon ja minulle ei ainakaan tullut mitään sivuvaikutuksia kokeilin kaikkea mahdollista ennen tätä pitää vaan jaksaa odottaa se 3 kuukautta jotta näkee tuloksen ihanaa, tuli kokeiltua vetyperoksidia, lamisilia, teepuuöljyä jne jne.

    • kierrätytauti

      Mene ihotautilääkärille tai terv.kesk. ja pyydä resepti, TERBINAFIN radioparma tavaomainen annoa 1vuork.norm.hoit.6-12 viikoon,(saattaa mennä vuosi) koska isonvarpaankynsi kestää kasvaa vuoden ennenkuin se on täysin uusiutunut ja terve. koska sieni infektion on ollut sinulla näinkinpitkään niin saattaa olla tarpeen hoitaa myös koko kehosi.anna varpaittesi tuulettua.siis ilmakylvyt. Hävitä kaikki sukat,ja kengät. jos olet paljainkäsin käsitellyt varpaitasi niin myös tarvittaissa käsineet,pik.pöksyt ja osta uude viimmeistään kuurin lopussa, ettei sieni pääse uusiutumaan. desifioi huolella kaikki märkätilat kylpyhuone,pyykkikone, sauna, ja keittiössä vesialtaat. Valitettavasti tämä vitsaus saadaan usein vuokraasuntoon muutettaissa, uimahalleista, hiekkarannalta talonyhtiön yhteis saunatiloista jos se ei ole huolellisesti siivottu ja hoidettu ja jne.

    • warter

      http://www.plombier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.plombier-chauffagiste-paris.plombier-depannage-chauffagiste.fr/ dépannage pas cher ,
      dépannage pas cher ,
      http://www.electricien-paris-electricite.fr/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-1/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-2/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-3/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-4/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-5/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-6-ouverture-porte/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-7/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-8/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-9/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-10/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-11/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-12/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-13/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-14/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-15/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-16/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-17-ouverture-porte/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-18/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-19/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-20/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-az.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ouverture-de-porte-paris/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-lyon/ dépannage pas cher,
      http://www.vitrier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.vitrier-paris-artisan.fr/fenetre-paris/ dépannage pas cher,
      http://www.anti-cafard-paris.entreprise-traitement-anti-cafard.fr/ dépannage pas cher,
      http://www.anti-cafard-marseille.entreprise-traitement-anti-cafard.fr/ dépannage pas cher ,
      http://serrurier-metz-artisan.fr/
      http://www.serrurier-saint-etienne.serrurier-paris-artisan.fr/
      http://www.serrurier-grenoble.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-pas-cher.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ouverture-de-porte-paris/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-cannes.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-az.fr/serrurier-rennes/ dépannage pas cher ,
      http://www.vitrier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.anti-punaise-de-lit-paris.entreprise-traitement-anti-punaise-lit.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.entreprise-traitement-anti-punaise-lit.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.plombier-brest-artisan.fr/ dépannage pas cher ,http://www.serrurier-brest.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.electricien-paris-electricite.fr/ , dépannage pas cher ,
      http://www.plombier-chauffagiste-paris.plombier-depannage-chauffagiste.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.plombier-lyon.plombier-depannage-chauffagiste.fr/ dépannage pas cher
      http://plombier-marseille.plombier-depannage-chauffagiste.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ouverture-de-porte-paris/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-lyon/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-marseille/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-grenoble.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      dépannage pas cher http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ouverture-de-porte-paris/
      http://www.serrurier-liege-artisan.be/
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/cylindres/


      http://www.entreprise-traitement-anti-cafard.fr/ cafard cafard service pas cher
      http://www.anti-cafard-marseille.entreprise-traitement-anti-cafard.fr/ entreprise cafard marseille entreprise cafard marseille pour toutes desinsectisation
      http://www.anti-punaise-de-lit-paris.entreprise-traitement-anti-punaise-lit.fr/ punaise de lit paris punaise de lit paris des nuisibles
      ouvert le dimanche http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-lyon/ serrurier lyon serrurier Lyon serrure pas cher
      http://www.serrurier-paris-az.fr/ serrurier paris serrurier paris ouverture de porte 24 sur 24
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ serrurier paris serrurier paris pour une urgence
      http://www.plombier-paris-artisan.fr/ plombier paris plombier paris réparation de fuite d'eau
      http://www.electricien-paris-electricite.fr/ electricien paris electricien pari

    • warter74

      http://www.plombier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.plombier-chauffagiste-paris.plombier-depannage-chauffagiste.fr/ dépannage pas cher , dépannage pas cher ,
      http://www.electricien-paris-electricite.fr/ dépannage pas cher, http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-1/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-2/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-3/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-4/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-5/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-7/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-8/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-9/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-10/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-11/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-12/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-13/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-14/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-15/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-16/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-17-ouverture-porte/ dépannage pas cher , http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-18/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-19/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-20/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-az.fr/ dépannage pas cher , http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ouverture-de-porte-paris/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-lyon/ dépannage pas cher,
      http://www.vitrier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.vitrier-paris-artisan.fr/fenetre-paris/ dépannage pas cher,
      http://www.anti-cafard-paris.entreprise-traitement-anti-cafard.fr/ dépannage pas cher, http://www.anti-cafard-marseille.entreprise-traitement-anti-cafard.fr/ dépannage pas cher ,
      http://serrurier-metz-artisan.fr/
      http://www.serrurier-saint-etienne.serrurier-paris-artisan.fr/
      http://www.serrurier-grenoble.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-pas-cher.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ouverture-de-porte-paris/ dépannage pas cher , http://www.serrurier-cannes.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher,
      http://www.serrurier-paris-az.fr/serrurier-rennes/ dépannage pas cher ,
      http://www.vitrier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.anti-punaise-de-lit-paris.entreprise-traitement-anti-punaise-lit.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.entreprise-traitement-anti-punaise-lit.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.plombier-brest-artisan.fr/ dépannage pas cher ,http://www.serrurier-brest.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      http://www.electricien-paris-electricite.fr/ , dépannage pas cher ,
      http://www.plombier-chauffagiste-paris.plombier-depannage-chauffagiste.fr/ dépannage pas cher , http://www.plombier-lyon.plombier-depannage-chauffagiste.fr/ dépannage pas cher
      http://plombier-marseille.plombier-depannage-chauffagiste.fr/ dépannage pas cher , http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ouverture-de-porte-paris/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-lyon/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-marseille/ dépannage pas cher ,
      http://www.serrurier-grenoble.serrurier-paris-artisan.fr/ dépannage pas cher ,
      dépannage pas cher http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ouverture-de-porte-paris/, http://www.serrurier-liege-artisan.be/, http://www.serrurier-paris-artisan.fr/cylindres/ , http://www.entreprise-traitement-anti-cafard.fr/ cafard cafard service pas cher
      http://www.anti-cafard-marseille.entreprise-traitement-anti-cafard.fr/ entreprise cafard marseille entreprise cafard marseille pour toutes desinsectisation
      http://www.anti-punaise-de-lit-paris.entreprise-traitement-anti-punaise-lit.fr/ punaise de lit paris punaise de lit paris des nuisibles
      ouvert le dimanche http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-lyon/ serrurier lyon serrurier Lyon serrure pas cher, http://www.serrurier-paris-az.fr/ serrurier paris serrurier paris ouverture de porte 24 sur 24 http://www.serrurier-paris-artisan.fr/ serrurier paris serrurier paris pour une urgence , http://www.plombier-paris-artisan.fr/ plombier paris plombier paris réparation de fuite d'eau
      http://www.electricien-paris-electricite.fr/ electricien paris electricien pari

    • warter74

      Serrurier Paris Expert et pas cher en serrurerie
      Serrurier Paris expert et pas cher
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-19/ nous sommes une entreprise spécialisé en ouverture porte paris claquée sans cassée votre serrure ou le cylindre de votre porte d’ entrée.

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-20/ Pour une installation de porte blindée nous vous proposons un devis gratuit et sans engagement de votre part sur paris 20.

      Serrurier Paris dépannage pas cher
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-18/ Nos services de dépannages sont ouvert tous les jours de la semaine, nous avons mis en place un service d’urgence le week-end et les jours fériés.

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-17-ouverture-porte/ ] Pour un dépannage d’urgence suite à un cambriolage notre équipe sont a votre disposition 24 heures sur 24, nous sommes expert et agréé en serrurerie.

      http://www.serrurier-paris-pas-cher.serrurier-paris-artisan.fr/

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-12/ Nous vendons des serrures et des cylindres au normes A2P*** de marque, si vous avez un doute sur la marque de votre serrure ou cylindre un expert pourra vous conseiller.

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-13/ Tous nos service de d’ouverture de porte son à des prix très compétitif fait par un professionnel en serrurerie sur paris 3.

      Serrurier paris porte blindée http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-14/ Si vous désirez changer de porte blindée, prix pas cher vous pouvez nous contacter un de nos expert en porte blindée vous conseillera au mieux.

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-15/ Suite a un cambriolage vous souhaitez remplacer votre porte par une nouvelle porte blindée au norme NF et A2P***, notre entreprise vous proposera une porte a un prix intéressant.
      Serrurier Paris refaire une clef
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-11/ Nous avons une boutique qui est outillée pour refaire des copies de clefs ou des reproductions de clefs originales avec votre carte de propriété de de clef.

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-10/ notre entreprise est équipé pour toutes reproductions de clefs de marques Bricard, Pollux, Vachette, des clefs de boites aux lettres et aussi des coffres forts.

      Serrurier paris coffre fort
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-9/ ouverture de coffre fort non destructifs et reproduction clef de coffre fort.

      Dépannage http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-8/ est ouvert 7 jours sur 7 pour une ouverture de coffre fort sur paris 8.

      Serrurier paris Tarif pas cher
      Pour faire un dépannage pas cher il faut vraiment faire attention au voleur, nous http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-7/ nous sommes expert a bon prix.

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-1/ est une entreprise qui vous propose des devis gratuits sans engagement de votre part pour tous travaux en serrurerie sur paris 1.

      Serrurier paris sécurité http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-6-ouverture-porte/ est professionnel en installation de blindage de porte d’ entrée ou de rénovation d’une ancienne porte d’entrée sur paris 6.

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-5/ nous posons des serrures et cylindres de sécurités pour votre porte d’entrée ou porte de cave, nous installons des cornières anti-pinces, tous nos produits sont au normes A2P***.
      Serrurier paris digicode

      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-4/ est formé en installation de digicode pour votre porte d’immeuble, nous faisons des devis gratuits.

      Tous les digicode sur paris 3 sont au norme NF et A2P***, http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-3/ est expert en pose de digicode pour vos portes d’entrée d’immeuble.

      Serrurier paris clef cassée
      http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-2/ est un professionnel pour vous dépanner suite à une clef cassée dans votre cylindre de serrure sur paris 2.

      Suite à une clef cassée dans le cylindre de votre porte d’entrée le http://www.serrurier-paris-artisan.fr/serrurier-paris-16/ est qualifié pour enlever rapidement la partie cassée de la clef qui est coincée dans votre cylindre de serrure

    • r3rqw3r

      HOMMAA RESEPTI! MIKÄ VITTU SIINÄ ON NIIN VAIKEETA

      • vaikeevittu

        No, se vittu tietty! Ota se caps lock pois päältä pösilö!


    • Onnistunut

      Hei "nuori, nätti ja kynsisieni"!

      Onnistuin parantamaan kaikkiin varpaiden kynsiin levinneen kynsisienen uudella lääkkeellä; canespro nail. Sitä saa ilman resepriä apteekista. Kesäkuun alussa aloin käyttämään sitä ja toimin ohjeen mukaan.

      Kun olin raaputtanut kynsisienen pois kuukaudessa, aloin voitelemaan kynsien alusia sienitlehdusta parantavalla voiteella = canesten.

      Voitelin joka varpaan pään eri tops-tikulla. Näin en levittänyt sientä uudelleen ; ) Desinfioin kynteni 3%:lla vetysuperoksidilla ennen voiteen levittämistä.

      Näin tein 6kk joka aamu ja ilta! Nyt varpaiden kynteni ovat kasvaneet terveiksi.

      Onnea ja sinnikkyyttä! Kyllä saat vielä hyvät kynnet!

    • jhon1991

      L'http://electriciendepannageelectrique.com/electricien-77/electricien-montereau-fault-yonne-77130/">électriciens Monterault fault yonne bosse chaque jours (lundi au vendredi) à des heures souples, et nuit et jour. également pendant les jours fériés, nous sommes à l'oeuvre et sommes à vos côtés de façon continue. Cultivant la stratégie de la proximité, nous restons établis dans votre département et arrivons à la maison le plus rapidement possible. Ayant conscience de l'urgence de plusieurs situations, les http://electriciendepannageelectrique.com/electricien-77/electricien-dammarie-les-lys-77190/">électriciens dammaire les lys se déplacent promptement afin d'apporter une solution à ce soucis sans retard. Où se trouvent leurs zones d'intervention ? Nos électriciens arrivent à champs sur marne et ses environs. Cette agglomération se trouve dans le région de la Seine-et-Marne. Pareil que la majorité des agglomérations françaises, http://electriciendepannageelectrique.com/electricien-77/electricien-mitry-mory-77290/">électricien Mitry-Morya aussi besoin de courant pour survivre. Voilà qui explique pourquoi nous restons présents autour des citoyens afin de garantir des prestations satisfaisants à tarifs particulièrement attractifs.

    • Linkes

      Onnistuin parantamaan kaikkiin varpaiden kynsiin levinneen kynsisienen uudella lääkkeellä; canespro nail. Sitä saa ilman resepriä apteekista. Kesäkuun alussa aloin käyttämään sitä ja toimin ohjeen mukaan.
      http://parisserrurier.paris/

    • kynsimies

      Apteekissa on nimenomaan kynsisienen hoitoon eri merkkisiä voidepuikkoja, jota sivellään aluksi kynnen päälle kerran päivässä. Sitä mukaa kun kynsi kasvaa, sieni poistuu. Kun tervettä kynttä näkyy, niin voidetta voi laittaa harvemminkin noin 3-4 kertaa viikossa. Minä olen hoitanut muutaman kerran ja aina on parantunut. Käytän aina muovisandaaleita uimahalleissa ja yleisissä saunoissa. Kerran ne unohtui ottaa mukaan ruotsin risteilyllä laivan kylpylään ja heti sain kynsisienen. Ostin lääkepuikon noin 20€ ja sieni poistui sitä mukaa kun kynsi kasvoi. Kynsisienen saa helposti, jos varpaat toipuu alaspäin, kuten mulla, jolloin kynnet koskettaa lattiaa. Samoin, jos kynsi on pitkä ja kenkä hankaa kynnen koholle alustastaan. Kynnet kannattaa aina pitää hyvin lyhyinä Jos sienen saa, sukat pitää pestä 60C vedessä. Samoin oma kylppärin lattia kannattaa aika-ajoin desifioida klooripesuaineella ja huuhdella hyvin pesun jälkeen. ettei tartu uudelleen.

    • Parantunut

      Laser-hoito on ainut mikä auttaa! Kokemusta on.

    • Anonyymi

      thanks very much
      https://univers-med.fr/lifting-visage-tunisie/
      https://univers-med.fr/augmentation-mammaire-tunisie/
      https://univers-med.fr/reduction-mammaire-tunisie/
      https://univers-med.fr/abdominoplastie-tunisie/

    • Anonyymi

      Kokeilen Tervala ?

    • Anonyymi

      Kynsisieni ilmaantui pari vuotta sitten ukkovarpaaseeni. Kävin näyttämässä ukkovarvasta lääkärillä, jolta sain määräyksen käyttää Loceryl lääkekynsilakkaa, kunnes kynsisieni poistuu. Käytin Loceryliä reilun vuoden, josta ei ollut mitään apua. Kävin jälleen lääkärillä, joka määräsi suun kautta otettavan terbinafiini lääkkeen. Olen syönyt terbinanafiiniä nyt 4,5 kuukautta ja lääke vaikuttanut tehokkaasti kynsisieneen. Ukkovarpaassa on kynsisientä enää noin 4 mm ja jatkan terbinanafiinin syömistä, kunnes ukkovarvas on täysin puhdas kynsisienestä. Lääkäri arvioi, että terbinanafiiniä pitää syödä jopa 6 kuukautta, kunnes kynsisieni on kokonaan terve, eikä kynsisientä ole yhtään näkyvissä.

      Miten olette varmistaneet, että kynsisieni ei tartu uudelleen?

      Sukat tulee pestä aina 60c asteessa, jotta sieni kuolee ja sukat pitää vaihtaa jokaisen käyttökerran jälkeen. Sandaaleja tulee jatkossa aina käyttää julkisissa suihkutiloissa. Lääkäri epäili, että olen saattanut saada kynsisienitartunnat uimahallista, joissa käyn pari kertaa viikossa. Kengät tulee pestä koneessa säännöllisesti 40c asteessa.

      Lue lisää kynsisienen diagnoosista ja hoidosta -> https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00254/kynsisilsa-kynsien-sienitauti

    • Anonyymi

      Eiköhän muuten tuo hiljan mainittu vain 40 asteessa kenkien pesu ainoastaan pahenna asiaa: sieni menee veden kanssa syvemmälle kenkiin muhimaan ja kengänkäyttäjän hikoillessa sieni tarttuu taas innokkaasti.

      Lääkärin muistan kertoneen, että 60 astetta sukille tosiaan riittää. Eli ehkä kengät pitäisi uskaltaa pestä samassa lämpötilassa tai sitten nakata vain menemään. Vaihtoehtoisesti jotain desinfointia voisi kokeilla, esim. nahkakenkiin, mutta kyllä itse lykkäisin nuokin kengät vähintään uuniin n. 90 asteeseen, huom. tulipaloriski! Ja lähteeköhän sieni kengistä tosin silläkään, kun ei veden pesevää vaikutusta ole samalla? Sukat pesen muuten nykyään jo 90 asteessa. Ehkä liioittelua, mutta tuntuu hyvältä. Joku labratäti tuolla ylempänä kyllä kertoi pelottavia asioita sienen sinnikkyydestä.

      Rajut kenkätoimet olisi ok, jos siis näyttäisi, että jaloista sieni viimein lähtisi. Olisi se niin saavutus, että muutamista 50 euron kengistäkin voisi suit sait luopua, jos ei niitä sienivapaiksi tuntuisi saavan. Toivottavasti kukaan ei sienten kanssa liikoja kenkiin muuten tuhlaakaan, vaikka toisaalta ymmärrän hyvin jalkojen terveydestä huolehtimisen.

      Sieni ollut itsellä 20 vuotta. Nykyään se on kaikissa kynsissä. Vaiva alkoi pikkukynsistä reunoilta muistaakseni, ja runsas 5 vuotta sitten se levisi "viimein" isoihinkin varpaisiin, kun tyhmänä ostin liian pienet korkkarit ja vielä käytin niitä.

      Leikkaan nykyään sieni-inhoissani kynnet kokonaan veks ainakin kerran kuussa. Siis ihan tosiaan kynsinauhaan asti. Lisäksi hammastikuilla tongin mönjät kynsinauhan altakin; kunnon operaatio nitriilikäsineet kädessä ja jalka kerrallaan isossa muovipussissa kylppärilattialla istuen. Tämä raju poisotto tosiaan onnistuu, kun kynnen pehmentää vesi-suuvesi-seoksella (suihkin uusiokäyttäen juotavasta jogurttipullosta, jonka korkissa on nastalla tekemäni reikä, ja käytön jälkeen pullo iisisti vain roskiin).

      Myös aina suihkun jälkeen yritän ottaa hammastikuilla pehmenneet mönjät pois kynsien sivuilta ja kynsinauhan alta. Itse kynnet ovatkin usein niin lyhyet, että pinseteillä kynsipedin riekaleiden nypintä riittää. ("Riekaleet" = sitä samaa rihmastoa, joka paksuntaa kynttä niillä henkilöillä, jotka sienikynttä jaksavat normaalin pituisena katsella ja haistella.) Mutta joo... onpa rasittavaa hikoilla suihkun jälkeen roskiksen päällä haisevia jalkojansa tonkien. Käsineitäkin kuluu ihan hienosti, kun esim. koko vuoden saldoa miettii.

      Jossain vaiheessa kokeilen Nailneria tai Tea Treetä tms. tämän rajun sienikynsien poistelun oheen. Nyt kuitenkin imetän tai yritän uudelleen raskaaksi, jolloin nuo vain kynteen laitettavat mönjätkään eivät ole turvallisia.

      Terkuin
      Nainen 35-v. Kylpylästä teininä sienen sain. Lapsiani tulen todellakin varoittamaan yleisistä pesutiloista, joissa sienet muhivat seisovissa vesilätäköissä... Ja olen muuten tähän mennessä elämässäni ainakin 2 lääkekuuria (viljelyn jälkeen) syönyt ja ne eivät tehonneet lopullisesti, vaikka kuurin loppuvaiheiksi ja noin pariksi kuukaudeksi sen jälkeen kynsiä normalisoivatkin hyvin näkyvästi. Enää en taida noita sisäelinmyrkkyjä suostua yrittämään. Ennemmin sitten kai rasittavan sienen kanssa hautaan kuin maksa- tai munuaisongelma lääkkeiden kanssa yrittäen.

      Olisipa jokin tapa poistaa kynnet vaikka kokonaan, enää siis edes kasvamasta. Tekisin tuon heti. Ei tarvitsisi enää siivoilla ja olla aina sukilla ja pelätä vaivan tarttumista muihin... Jenkkilässä tätä lopullista poistoa ymmärtääkseni tehdään hapolla tms. Jalkatohtorien ohjelmaa olen TLC-kanavalta seuraillut.

    • Anonyymi

      Eräällä oli kolmas nänni kahden välissä ja hartioiden välissä olevaan finniin kasvoi silmä nostaessani hitaasti katsetta.

    • Anonyymi

      Sitruunamehu toimii hyvin. Laita sitä kynsiin ja kynnen alle pari kertaa päivässä ja jatka niinkauan että kynnet tervehtyy. Sieni ei viihdy happamassa, minä ainakin sain avun tällä! Ja on halpa vaihtoehto. Lääkäri ei edes suositellut sienilääkitystä, sanoi ettei lääke välttämättä tehoa ja rahaa palaa turhaan !

    • Anonyymi

      LÖYSIN HYVÄN KEINON PÄÄSTÄ EROON NIIN KYNSISIENESTÄ KUIN SYYLISTÄKIN JALAN POHJASSA!!! Ja ihan sattumalta.

      Väkiviinaetikkaa puolet ja saman verran vettä vatiin niin, että jalkojen kynnet peittyy.

      Iltaisin useamman päivän pidin vadissa jalkoja noin 10 - 20 min kerrallaan. En tarkkaan muista monenako iltana ehkä max. 14 päivää.

      Kynnet parani samoin lähti syylät ja kovettumat ilman rastia. Hämmästyin, että oliko se niin helppoa. Väkiviinapullo iso maksoi jotain 6 e ja oli riittoisa.

      Jalat on olleet ihanan terveet ja pehmoiset. Kovettumia ei ole tullut vieläkään vaikka siitä kuurista on jo kaksi vuotta.

      Harmittaa vain, etten aikaisemmin tiennyt tästä ja kärsin monta vuotta turhaan.

      • Anonyymi

        Siis väkiviinaetikka oli kyseessä 😂


    • Anonyymi

      Täyttä humpuukia kaikki siveltävät kynsisienilääkkeet Nailner mukaanlukien, kokeiltu on. Kiillottaa kyllä kynnen pinnan mutta sientä se ei poista.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe