Evolatuskajalka taivaassa?

J.Dempsey

Huomautettakoon tuosta evoraamatusta jossa nähdään
kielioppimiesten erinomaisuutta, ja liekö itse piru
ollut kirjansa teossa?
Huomaan kuinka ovelasti on käytetty sanoja siten
että niillä voidaan ohjata vastapuoli pois häiritsemästä, mutta ei tämä onnistu.
Evolutiivinen obskurantismi ei osaa käyttäytyä rehellisesti.
Evookit puhuvat Jumalan olemassaolon todistamisesta ja kuitenkin meille on annettu Hänen sanansa joiden
mukana ihmeet ja merkit seuraavat.
Kehitysoppia seuraa varmasti tulinen helvetti
jossa kyllä karva lähtee ja sekin on elävä totinen merkki epäuskoisille.
Evookit röyhkeydessään tallustelisivat taivaaseen
kyselemään harvoine varpaine sotkisivat paikat ja häiritsevän läpsyttävän äänten täyttäessä kaikkein pyhimmän, mutta tämä on kuvittelua.
Vain puhdassydämiset näkevät Jumalan.
Evookit nuo kurttunaamat karvaisine takapuolineen
elättävät olematonta toivoa kirjoituksistaan jotka ovat, kuten mainitsin valittuja sanoja totuutta vastaan ja baabelin tornin rakentamista uudestaan.

30

1134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agnosos

:D Oli hauska, kiitos.

• J.Dempsey

Maailman naurattajat evookit ovat minusta ja monien mielestä pahimman asteen itsensäpaljastelijoita.

• joshie
        J.Dempsey kirjoitti:

Maailman naurattajat evookit ovat minusta ja monien mielestä pahimman asteen itsensäpaljastelijoita.

Ei oo tullu kouluja käytyä?YOU WELCOME ei ole englantia.

Ei kai se että uskoo evoluutioon ole mikään maailman pahin synti niin kuin tunnut ajattelevan.Evoluutioon uskova voi uskoa jumalaan ja jeesukseen ja näin pelastua, eiköhön tuollainen pieni typeryys anneta taivaassa anteeksi.

>Maailman naurattajat evookit ovat minusta ja monien mielestä pahimman asteen itsensäpaljastelijoita<
        ITSENSÄPALJASTELIJOITA???
        Huhhuh

• squirrel
        joshie kirjoitti:

Ei oo tullu kouluja käytyä?YOU WELCOME ei ole englantia.

Ei kai se että uskoo evoluutioon ole mikään maailman pahin synti niin kuin tunnut ajattelevan.Evoluutioon uskova voi uskoa jumalaan ja jeesukseen ja näin pelastua, eiköhön tuollainen pieni typeryys anneta taivaassa anteeksi.

>Maailman naurattajat evookit ovat minusta ja monien mielestä pahimman asteen itsensäpaljastelijoita<
        ITSENSÄPALJASTELIJOITA???
        Huhhuh

Evoluutikot paljastavat alkuperänsä ja myöntävät sen. Uskovat sen sijaan peittävät itsensä valheella.

• joku...

Taas tämä vanha tuttu "Minä menen taivaaseen, te palatte helvetissä" juttu...

Tosiasia on kuitenkin se, että olettaen, että Jumala on olemassa, niin myös Jumala itse tietää että Hänestä ei ole olemassa yksiselitteisiä todisteita, ja muutenkin hänhän loi ihmisen erehtyväiseksi, joten jos Jumala ei erityisemmin pidä viattomien ihmisten kidutuksesta, niin Jumala ei myöskään rankaise ihmisiä virheistä.

Mutta usko sinä vaan ahdasmieliseen, sadistiseen ja hiuksia halkovaan Jumalaan, jos tahdot...

Ainakaan minulle evoluutio ei ole mikään uskonto, enkä ole salaliitossa kenenkään kanssa. Tai ainakaan en tiedä sellaisesta mitään, mutta miten voisin olla salaliitossa tietämättä siitä edes itse?... Taitaa olla todella salainen salaliitto.

• J.Dempsey

Jumala on antanut todisteita tarpeeksi, mutta eräät eivät usko.
        Syntiinlankeemus on erehdysten alku ja syy.
        Ei tässä ole valinnanvaraa sillä voidaan sanoa että
        pienoisella pelolla sitä taivasta kohti katsellaan.
        Salaliittoon tahtoo joutua väkisin, painostettuna vaikkei tahtoisikaan.

• physica
        J.Dempsey kirjoitti:

Toisaalta myöskin evoluutiosta on annettu todisteita tarpeeksi, mutta eräät eivät usko.
        Fundamentalistisuus on erehdysten alku ja syy.

Pelottelu (tätä voisi aivan hyvin kutsua myös salaliittoteoriaksi) on osoittautunut hyvin tehokkaaksi keinoksi käännyttää ihmisiä uskontoon. Erityisesti kristinusko on kunnostautunut pelottelussa: "jos et usko palat helvetissä, jos uskot saat ikuisen elämän taivaassa". Mikä voisi pelottaa enemmän kuin tuo?
        Kaikissa uskonnoissa lopullinen tuomio ei kuitenkaan riipu siitä uskooko ihminen juuri oikeaan jumalaan, vai uskooko edes yhtään mihinkään. Uskonnon harjoittamisella pyritään silloin esimerkiksi maanpäällisen elämän parantamiseen.

Jos evoluutiosta seuraisi jokin kuoleman jälkeinen hyvin mukava seikka, sinäkin varmasti uskoisit. Evoluution perusteella voisi kuitenkin päätellä, että taivasta tai helvettiä ei ole ja kuolema on ehdottoman lopullinen. Tämähän ei varmasti ole niin mukava asia kuin kuolemanjälkeinen iankaikkinen elämä taivaassa!

• J.Dempsey kirjoitti:

Itsekin evokkien heimoon kuuluvana karvaperseenä päädyn joka tapauksessa joko matojen ruuaksi tai tuhkattuna maanparannusaineeksi, joten en ole laisinkaan kiinnostunut siitä, mitä tuo heikkolaatuinen vessapaperin korvike, jota raamatuksi kutsutaan, sanoo.

Tarvittavat vastaukset liityen kysymyksiin jumalien olemassaoloon löytyvät täältä:

http://www.400monkeys.com/God/index.html

• squirrel
        J.Dempsey kirjoitti:

Väitteesi mukaan Jumala on antanut merkkejä tarpeeksi.
        Annappa YKSIKIN testattavissa oleva todiste Luojasta.

Markus 15:15-18 "Jeesus sanoi heille: 'Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.'"
        >Näiden merkkejen tulee seurata
        JOKAISTA OIKEAA TOSI JUMALAA SEURAAVAA.
        Tämä on helposti testattavissa.
        Dempsey saa vaikka itse tulla tekemään yllä mainittuja ihmetekoja tekemään.
        Maailma on pullollaan AIDS-potilaita.
        Mene parantamaan muutama ja palaa vasta sen jälkeen saarnaamaan.

• J.Dempsey
        physica kirjoitti:

Toisaalta myöskin evoluutiosta on annettu todisteita tarpeeksi, mutta eräät eivät usko.
        Fundamentalistisuus on erehdysten alku ja syy.

Pelottelu (tätä voisi aivan hyvin kutsua myös salaliittoteoriaksi) on osoittautunut hyvin tehokkaaksi keinoksi käännyttää ihmisiä uskontoon. Erityisesti kristinusko on kunnostautunut pelottelussa: "jos et usko palat helvetissä, jos uskot saat ikuisen elämän taivaassa". Mikä voisi pelottaa enemmän kuin tuo?
        Kaikissa uskonnoissa lopullinen tuomio ei kuitenkaan riipu siitä uskooko ihminen juuri oikeaan jumalaan, vai uskooko edes yhtään mihinkään. Uskonnon harjoittamisella pyritään silloin esimerkiksi maanpäällisen elämän parantamiseen.

Jos evoluutiosta seuraisi jokin kuoleman jälkeinen hyvin mukava seikka, sinäkin varmasti uskoisit. Evoluution perusteella voisi kuitenkin päätellä, että taivasta tai helvettiä ei ole ja kuolema on ehdottoman lopullinen. Tämähän ei varmasti ole niin mukava asia kuin kuolemanjälkeinen iankaikkinen elämä taivaassa!

Evoluutio on antanut paljon harmaita hiuksia ja aikaisia poistumisia viidakkoon ja erämaihin kun kehitysopin kannattajat joutuvat naurun alaiseksi he juoksevat myös sulaan.
        Evoluutio se vasta peloittelee apinoillaan ja sarvikuonoillaan ei kristinusko.
        Uskolla taas pyritään tekemään Jumalan tahto.
        Ne muut uskonnot joutavat sinne sulaan ja erämaihin yhdessä evoluution kanssa.
        Usko tähtää ikuiseen elämään tämän elämän perästä.

• J.Dempsey
        squirrel kirjoitti:

Väitteesi mukaan Jumala on antanut merkkejä tarpeeksi.
        Annappa YKSIKIN testattavissa oleva todiste Luojasta.

Markus 15:15-18 "Jeesus sanoi heille: 'Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.'"
        >Näiden merkkejen tulee seurata
        JOKAISTA OIKEAA TOSI JUMALAA SEURAAVAA.
        Tämä on helposti testattavissa.
        Dempsey saa vaikka itse tulla tekemään yllä mainittuja ihmetekoja tekemään.
        Maailma on pullollaan AIDS-potilaita.
        Mene parantamaan muutama ja palaa vasta sen jälkeen saarnaamaan.

Niiden kirjoittamiesi merkkien joukossa pisti silmääni ainakin yksi jonka pystyisin todistamaan.

• evil_squirrel
        J.Dempsey kirjoitti:

Niiden kirjoittamiesi merkkien joukossa pisti silmääni ainakin yksi jonka pystyisin todistamaan.

"Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä."
        Karkoita pari,kunhan ensin todistat sen olemassaolon.

"He puhuvat vierailla kielillä."
        Jeesuksen tarkoittama vieraillakielilläpuhuminen on varmasti eri,kuin omasi :)
        ELi siitä vain muinaislatinaa tai vaikkapa Arabiaa vain täydellisesti solkkaamaan.

"He tarttuvat käsin käärmeisiin"
        Asunkin kyisellä alueella,tervetuloa.

"ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä.
        He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
        Taisin mainita aiemmin :)

Että siitä vain ihmeitä tekemään.
        Jeesuksen sanojen mukaan jokainen näistä on uskovan tunnusmerkki,eli ihan kaikkiin pystyt,kunhan vain yrität.

• J.Dempsey
        evil_squirrel kirjoitti:

"Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä."
        Karkoita pari,kunhan ensin todistat sen olemassaolon.

"He puhuvat vierailla kielillä."
        Jeesuksen tarkoittama vieraillakielilläpuhuminen on varmasti eri,kuin omasi :)
        ELi siitä vain muinaislatinaa tai vaikkapa Arabiaa vain täydellisesti solkkaamaan.

"He tarttuvat käsin käärmeisiin"
        Asunkin kyisellä alueella,tervetuloa.

"ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä.
        He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
        Taisin mainita aiemmin :)

Että siitä vain ihmeitä tekemään.
        Jeesuksen sanojen mukaan jokainen näistä on uskovan tunnusmerkki,eli ihan kaikkiin pystyt,kunhan vain yrität.

Pahasta hengestä?
        Kun on nähnyt ja puhunut sen kanssa niin se todistaa.

He puhuvat vierailla kielillä.
        Siitäkin voisi todistaa .

Käärmeet tarkoittavat elämää keskellä vaarojen kuten olemalla kirkon jäsen,
        Tai käsitellä väärää oppia ja evoluutiota ja se
        ei vahingoita ei ollenkaan.

Myrkkyä ei ole juotettu.

Paranemista on tapahtunut.

Ei Jeesus lähetä meitä ihmeitä tekemään vaan että uskottomat pelastuisivat joka on suuri ihme.

• Uskonnoton, parhaansa mukaan!
        J.Dempsey kirjoitti:

Evoluutio on antanut paljon harmaita hiuksia ja aikaisia poistumisia viidakkoon ja erämaihin kun kehitysopin kannattajat joutuvat naurun alaiseksi he juoksevat myös sulaan.
        Evoluutio se vasta peloittelee apinoillaan ja sarvikuonoillaan ei kristinusko.
        Uskolla taas pyritään tekemään Jumalan tahto.
        Ne muut uskonnot joutavat sinne sulaan ja erämaihin yhdessä evoluution kanssa.
        Usko tähtää ikuiseen elämään tämän elämän perästä.

>Evoluutio se vasta peloittelee apinoillaan ja >sarvikuonoillaan...

?!? (nyt meni sanattomaksi, ihan oikeasti!)

• J.Dempsey
        Uskonnoton, parhaansa mukaan! kirjoitti:

>Evoluutio se vasta peloittelee apinoillaan ja >sarvikuonoillaan...

?!? (nyt meni sanattomaksi, ihan oikeasti!)

No kehitysopin runsautta voi ihmetellä sen apinalaumallaan joka odottaa mutaatioiden ihmettä.
        Ne ovat banaaneihin ja puun lehtiin kyllästyneinä ja haluaisivat muunnosta jotta pääsisivät herperian yökerhoon.
        Sarvikuono on taas eräiden selityksien mukaan
        seuraus tyrannosaurus rexin syrjähypystä?

• Uskonnoton, parhaansa mukaan!
        J.Dempsey kirjoitti:

No kehitysopin runsautta voi ihmetellä sen apinalaumallaan joka odottaa mutaatioiden ihmettä.
        Ne ovat banaaneihin ja puun lehtiin kyllästyneinä ja haluaisivat muunnosta jotta pääsisivät herperian yökerhoon.
        Sarvikuono on taas eräiden selityksien mukaan
        seuraus tyrannosaurus rexin syrjähypystä?

.., mitä peloittavaa tuossa on?

• joku...
        J.Dempsey kirjoitti:

"ei erehdy"

Täytyy olla aika lapsellinen, että väittää, etteivät miljardit ihmiset tuhansien vuosien aikanakaan tee yhtään virhettä.

Jos Jumalalla on yhtään järkeä, Hän tietää että ihmiset tekevät virheitä, ja ihan tahtomattaan, usein hyvää tarkoittaen.

"Salaliittoon tahtoo joutua väkisin, painostettuna vaikkei tahtoisikaan."

Tahtoisikaan?

Missä sitä tahtoa tarvitaan, tai tahtomattomuutta...

Luepa uudestaan:

"enkä ole salaliitossa kenenkään kanssa. Tai ainakaan en tiedä sellaisesta mitään, mutta miten voisin olla salaliitossa tietämättä siitä edes itse?... Taitaa olla todella salainen salaliitto."

Siis minä en edes tiedä mistään salaliitosta, miten voin olla salaliitossa (tahtoen tai tahtomatta, ihan sama) jos en itsekään tiedä siitä?

Taitaa olla TODELLA salainen salaliitto.

Ei ole kukaan mihinkään salaliittoon pyytänyt tai pakottanut.

• J.Dempsey
        joku... kirjoitti:

"ei erehdy"

Täytyy olla aika lapsellinen, että väittää, etteivät miljardit ihmiset tuhansien vuosien aikanakaan tee yhtään virhettä.

Jos Jumalalla on yhtään järkeä, Hän tietää että ihmiset tekevät virheitä, ja ihan tahtomattaan, usein hyvää tarkoittaen.

"Salaliittoon tahtoo joutua väkisin, painostettuna vaikkei tahtoisikaan."

Tahtoisikaan?

Missä sitä tahtoa tarvitaan, tai tahtomattomuutta...

Luepa uudestaan:

"enkä ole salaliitossa kenenkään kanssa. Tai ainakaan en tiedä sellaisesta mitään, mutta miten voisin olla salaliitossa tietämättä siitä edes itse?... Taitaa olla todella salainen salaliitto."

Siis minä en edes tiedä mistään salaliitosta, miten voin olla salaliitossa (tahtoen tai tahtomatta, ihan sama) jos en itsekään tiedä siitä?

Taitaa olla TODELLA salainen salaliitto.

Ei ole kukaan mihinkään salaliittoon pyytänyt tai pakottanut.

Ihminen koostuu virheistä ja eritoten synneistä, mistä ihminen on hyvin tunnettu niin taivaassa kuin helvetissä.

• joku...
        J.Dempsey kirjoitti:

Ihminen koostuu virheistä ja eritoten synneistä, mistä ihminen on hyvin tunnettu niin taivaassa kuin helvetissä.

Vai miten minun pitää vastaustasi tulkita?

Olenko ymmärtänyt jotain todella väärin, vai miten minä olen ymmärtänyt asiat niin, että kristinuskossa, yksi oleellisista asioista on armo... Ilman anteeksiantoa minun tietääkseni kukaan ei pääse taivaaseen, eli kukaan ei oikeastaan ansaitse paikkaansa taivaassa... Paikka taivaasta on siis aina, elikkä poikkeuksetta Jumalan lahja, ja Jumala siis päättää itse kenelle lahjoittaa anteeksiannon.

Jumala jos kuka tietää mitä ajattelet, ja miksi. Jos teet niinkuin omatunto sanoo, niin missä teet väärin?

Missä ovat semmoiset todisteet, että kaikkien pitäisi mukisematta niellä jonkin tietyn lahkon uskomukset?

Jos vaikka minä olen sitä mieltä, että evoluutio vaikuttaa todennäköisimmältä, tai muuten parhaalta selitykseltä lajien synnylle, ja jos nyt oletetaan, että olisikin sitten väärässä, niin minkälainen jumala minut siitä tuomitsee? Jumala kuitenkin tietää miksi uskoin mitä uskoin, ja minun syyni ei todellakaan ole ateismi, ei ainakaan perimmäinen syy... Eikä myöskään mikään Jumalan vastaisuus, en palvo saatanaa, tai mitään vastaavaa. Enkä myöskään ole salaliitossa kenenkään kanssa... Kukaan ei ole minua mitenkään painostanut, ei edes pyytänyt ajattelemaan tietyllä tavalla.

Itse olen mielipiteeni muodostanut.

Jos olen väärässä, niin mitä minä sille voin...

"Interdum dormitat ipse Homerus." kuten sanonta kuuluu...

• J.Dempsey
        joku... kirjoitti:

Vai miten minun pitää vastaustasi tulkita?

Olenko ymmärtänyt jotain todella väärin, vai miten minä olen ymmärtänyt asiat niin, että kristinuskossa, yksi oleellisista asioista on armo... Ilman anteeksiantoa minun tietääkseni kukaan ei pääse taivaaseen, eli kukaan ei oikeastaan ansaitse paikkaansa taivaassa... Paikka taivaasta on siis aina, elikkä poikkeuksetta Jumalan lahja, ja Jumala siis päättää itse kenelle lahjoittaa anteeksiannon.

Jumala jos kuka tietää mitä ajattelet, ja miksi. Jos teet niinkuin omatunto sanoo, niin missä teet väärin?

Missä ovat semmoiset todisteet, että kaikkien pitäisi mukisematta niellä jonkin tietyn lahkon uskomukset?

Jos vaikka minä olen sitä mieltä, että evoluutio vaikuttaa todennäköisimmältä, tai muuten parhaalta selitykseltä lajien synnylle, ja jos nyt oletetaan, että olisikin sitten väärässä, niin minkälainen jumala minut siitä tuomitsee? Jumala kuitenkin tietää miksi uskoin mitä uskoin, ja minun syyni ei todellakaan ole ateismi, ei ainakaan perimmäinen syy... Eikä myöskään mikään Jumalan vastaisuus, en palvo saatanaa, tai mitään vastaavaa. Enkä myöskään ole salaliitossa kenenkään kanssa... Kukaan ei ole minua mitenkään painostanut, ei edes pyytänyt ajattelemaan tietyllä tavalla.

Itse olen mielipiteeni muodostanut.

Jos olen väärässä, niin mitä minä sille voin...

"Interdum dormitat ipse Homerus." kuten sanonta kuuluu...

Kukaan ei todellakaan ansaitse armoa eikä taivaspaikkaansa sillä pelastus on yksin uskosta yksin armosta ilman lain tekoja.

Omatuntomme täytyy olla sidottu Jumalan sanaan ja
        silloin voit olla varma Jumalan tahdosta.

Lahkoja on paettava kuin itse perkelettä koska
        perkele on lahkojen alkuunpanija ja heidän
        päämiehensä.

Se että uskot evoluutioon tai kiirastuleen tuskin tietämättömyytesi kautta kadottaa sinua, mutta Jumala kysyy:uskotko ristiinnaulittuun Jeesukseen joka vuodatti verensä sinun syntiesi tähden.

Kyllä niitä erehdyksiä meille sattuu ja niitä voi olla, mutta Jumalan työhön kuuluu oikaista meitä meidän virheistämme.

• Uskonnoton!
        J.Dempsey kirjoitti:

Kukaan ei todellakaan ansaitse armoa eikä taivaspaikkaansa sillä pelastus on yksin uskosta yksin armosta ilman lain tekoja.

Omatuntomme täytyy olla sidottu Jumalan sanaan ja
        silloin voit olla varma Jumalan tahdosta.

Lahkoja on paettava kuin itse perkelettä koska
        perkele on lahkojen alkuunpanija ja heidän
        päämiehensä.

Se että uskot evoluutioon tai kiirastuleen tuskin tietämättömyytesi kautta kadottaa sinua, mutta Jumala kysyy:uskotko ristiinnaulittuun Jeesukseen joka vuodatti verensä sinun syntiesi tähden.

Kyllä niitä erehdyksiä meille sattuu ja niitä voi olla, mutta Jumalan työhön kuuluu oikaista meitä meidän virheistämme.

>Omatuntomme täytyy olla sidottu Jumalan sanaan >ja silloin voit olla varma Jumalan tahdosta.

Hahaha!! Mikä kehäpäätelmä!

• squirrel

Laajaa Raamatun käsittelyä.
      (Mm. Raamatun maa on litteä,perustelut sangen laajoja)
      http://www.parse-error.com/teologia.php

JA siten helpompi esimerkki:
      Kuinka voimme luottaa sellaisen lähteen "erehtymättömyyteen",jossa 4 evankeliumissa saadaan Jeesukselle 3kpl viimeisiä sanoja:
      "Jumalani,Jumalani,miksi minut hylkäsit"
      "Se on täytetty"
      "Isä,sinun käsiisi annan henkeni"
      Ristillä lausutuissa sanoissa on toki muitakin virheitä:Ja hauskinta on se,että ne eivät selity esim. sillä,että kuulijat olisivat olleet kuulematta esim. yhtä lausetta.
      Tämäntasoinen erimielisyys lähteessä,jonka pitäisi "heijastaa Jumalan tahtoa"...
      Onko uskottavaa?

En mene kreationistien tapaan (käänteisesti)väittämään,että koska Raamattu ei ole tieteellinen,on evoluutio totta.
      Ainoastaan sitä,että Raamattu ei ole sopiva lähde käsittelemään luonnontietteellisiä tosiasioita.
      Kreationismin tekee virheelliseksi se,että se nojaa pelkästään siihen mitä ei tiedetä.
      Lisäksi se ei todista luojasta-eikä edes määrittele sitä,millä perustein jokin voidaan katsoa suunnitelluksi ja milloin ei.
      (Joka minun mielestäni on mahdollista perustella tieteellisesti ja tästä pitäisikin lähteä liikkeelle.)
      Lisäksi kreationismilla ei ole testipisteitä.
      Ei mitään testattavaa teoriaa Suunnittelijasta.
      Ainoastaan oletus,että koska emme osaa kaikkea selittää on evoluutioteoria harhaista satua..

PS:
      Raamatun moraalista voi katsoa "Hyvän Jumalan tahtoa":
      http://personal.inet.fi/koti/kimnice/ongelmat.htm
      Lisäkysymys kuuluukin:Vaikka Jumala olisikin olemassa-olisiko Hän palvontamme arvoinen?

• J.Dempsey

En kommentoi vääristä käännöksistä.
        Raamattuni ei puhu mistään litteästä.
        Käännökset muodostuvat sanoista ja sanasta jolle pitäisi löytyä oikea tarkoitus sekä ajatus.
        Ei ole helppoa.
        Raamattu on pätevä kumoamaan kehitysopin kertakaikkisesti.
        Jumala ei ole testattavissa vaan sana on se testi joka osoittaa kaiken ja tuomistee jokaisen ja tiedät minne epäuskoiset joutuvat.

• evil_squirrel
        J.Dempsey kirjoitti:

En kommentoi vääristä käännöksistä.
        Raamattuni ei puhu mistään litteästä.
        Käännökset muodostuvat sanoista ja sanasta jolle pitäisi löytyä oikea tarkoitus sekä ajatus.
        Ei ole helppoa.
        Raamattu on pätevä kumoamaan kehitysopin kertakaikkisesti.
        Jumala ei ole testattavissa vaan sana on se testi joka osoittaa kaiken ja tuomistee jokaisen ja tiedät minne epäuskoiset joutuvat.

Todista Helvetin olemassaolo.
        Raamatulla.
        Kiitos.

Sinulle on siis luonnolllista,että koska kaikki Raamatun maata koskevat tiedot voidaan tulkita litteäksi,
        ja muutama voidaan tulkita pyöreäksi TAI litteäksi,
        niin maapallo on Raamatun mukaan litteä.
        Tiedäthän:Alitit itsesi,vaikka en uskonut sen olevan edes mahdollista...

Maata koskevat kohdat Raamatusta:

1.Moos.7:11 .."puhkesivat kaikki syvyyden lähteet ja taivaan ikkunat aukenivat"

1 Moos. 1:6-7:"...Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin...Jumala teki kannen ja erotti toiset vedet sen alapuolelle ja toiset sen yläpuolelle. Niin tapahtui."

2.Kun.7:2,19 "...Herran kai avaa taivaan luukut"

1.Sam. 2:8 ".. Sillä maan perustukset ovat Herran, niiden varaan hän on laskenut maan."

2.Sam.22:8 "Maa tärisi ja järkkyi, taivaan pilarit vavahtelivat, hänen vihansa sai ne horjumaan".

Job. 9:6 "Hän koskettaa maata ja se järähtää paikoiltaan, ja sen peruspylväät horjuvat".

Jes 19:10 "Maan peruspylväät murskataan, ja kaikki palkkalaiset ovat murheellisella mielellä."

Jes. 42:5 "Herra.. joka on tehnyt maan laveuden.."

Jes. 44:24 "..joka levitit maan.."

Sananl.8:29 "kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi
        hänen käskyjensä yli, kun hän vahvisti maan perustukset."

Sananl.8:31 "Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani ihmislapset"

Sananl.30:4 "..Kuka on sitonut vedet vaipan sisään ? Kuka on kohdalleen settanut maan ääret kaikki ?"

Jer. 5:22 "..joka olen pannut hiekan meren rajaksi, ikuiseksi määrääjäksi, jonka ylitse se ei pääse.."

Jes. 40:22 "Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niin kuin harson, pingoittaa sen niin kuin teltan asuttavaksi."

Jes. 30:26 "Silloin kuun valo on oleva kuin auringon valo."

Jes.34:4 "Taivaan voimat hajoavat, ja taivas väistyy kiertyy kokoon kuin kirjakäärö. Sen tähtien joukot varisevat maahan kuin viiniköynnösten lakastuneet lehdet..."

Job 26:5-7 "Vainajien henget vapisevat syvyyden vesien alla, syvyyden joukkojen alla, sillä Jumalan edessä tuonela on alasti, syvyyden kuilua ei häneltä mikään peitä. Pohjoisen hän kaarruttaa autiuden ylle, ripustaa maan tyhjyyden päälle."

Job 26:11 "Taivaan patsaat huojuvat.."

Job 9:6-7 "Hän järkyttää maan paikaltaan ja sen patsaat vapisevat. Hän kieltää aurinkoa ja se ei nouse."

Job 37:18 "voisitko sinä hänen kanssaan takoa taivaan holvin, lujan kuin pronssinen peili"

Job 38:4-6 "...laskin maan perustukset...kuka veti mittanuoran sen yli...mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven...kuka sulki meren portit, kun vedet syöksyivät esiin maan kohdusta?"

Job 38:13 "että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois ?"

Job 38:16-17,22 "...käynyt meren lähteillä, oletko tutkinut syvyyden pohjan? Nousiko eteesi tuonelan portit, saitko nähdä kuoleman varjon ovet?...
        Oletko käynyt paikassa, jossa minä säilytän lunta, oletko nähnyt rakeiden varastot?"

Job 38:4-5 "Missä olit silloin kun minä maan perustin? Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse ?"

Ps. 24:1-2 "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri, ja ne, jotka siinä asuvat.Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle."

Ps. 148:4,6 "Ylistäkää häntä, korkeimmat taivaat ja taivaankantta kattavat vedet!...Hän pani ne paikoilleen ainiaaksi".

Ps. 93:1 "Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju."

Ps. 99:1 ".. - huojukoon maa"

Ps. 89:12 "..maanpiirin täysinensä sinä olet perustanut."
        Ps. 102:26 "Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun
        käsialaasi."

Ps. 136:6 "Häntä, joka on vetten ylitse levittänyt maan,"

Ps. 18:16 "silloin vetten syvyydet tulivat näkyviin ja maanpiirin perustukset paljastuivat sinun nuhtelustasi Herra.."

Ps. 19:5 "Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin.."

Ps. 104:1-9 "Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti Sinä levität taivaat niinkuin teltan; Sinä peitit sen syvyyden vesillä kuin vaatteella:vuoria ylempänä seisoivat vedet. Mutta ne pakenivat sinun nuhteluasi, sinun jylinääsi ne juoksivat pakoon; Vuoret kohosivat ja laaksot laskeutuivat paikkoihin, jotka sinä olit niille valmistanut.Sinä panit rajan, jonka yli vedet eivät käy eivätkä palaja peittämään maata."

Ps. 19:6-7 "Ja aurinko nousee kuin sulhanen hääteltastaan. kuin sankari riemukkaana juoksemaan rataansa. Taivaan äärestä se lähtee ja kaartaa toiseen ääreen, eikä mikään jää sen paisteelta piiloon"

Dan. 4:8 "Puu kasvoi ja vahvistui, niin että sen latva ulottui taivaaseen ja se näkyi kaiken maan ääriin."

Matt. 4:8 "Taas perkele otti Jeesuksen kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston."

Ilm. 7:1 "Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta."

Ilm. 20:8 "Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan."

Ilm.6:12-14, "...aurinko pimeni mustaksi kuin suruvaate.....kuu muuttui kauttaaltaan verenpunaiseksi. Taivaan tähdet putosivat maahan, niin kuin viikunat varisevat puusta myrskyn sitä ravistellessa. Taivas hävisi näkyvistä kuin kirja, joka kääritään kokoon..."

Jos väität vääräksi käännökseksi olet todennäköisesti Jehovan Todistaja.
        Käännöksesi se vasta väärä onkin.
        Todisteet:
        http://www.kotiposti.net/raamattu/jt/um/virheet/raamattu-um-virheet.html

PS
        toistoksi menee.
        Raamatulla ei edes Leisola todistele luomisoppia.
        Se ei nimittäin ole perusteltua.
        Itseasiassa hänkin vihaa huonosti perustelevia kreationisteja(kuten sinä J.D.),koska he huonontavat luomisopin uskottavuutta nimenomaan siellä,minne sitä yritetään tuputtaa:
        Ts. maallikoille.

Kaltaisiesi,perustelemattomasti puhuvien vuoksi kreationismi ei ole levinnyt laajemmalle.
        Kiitos siitä.

• J.Dempsey
        evil_squirrel kirjoitti:

Todista Helvetin olemassaolo.
        Raamatulla.
        Kiitos.

Sinulle on siis luonnolllista,että koska kaikki Raamatun maata koskevat tiedot voidaan tulkita litteäksi,
        ja muutama voidaan tulkita pyöreäksi TAI litteäksi,
        niin maapallo on Raamatun mukaan litteä.
        Tiedäthän:Alitit itsesi,vaikka en uskonut sen olevan edes mahdollista...

Maata koskevat kohdat Raamatusta:

1.Moos.7:11 .."puhkesivat kaikki syvyyden lähteet ja taivaan ikkunat aukenivat"

1 Moos. 1:6-7:"...Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin...Jumala teki kannen ja erotti toiset vedet sen alapuolelle ja toiset sen yläpuolelle. Niin tapahtui."

2.Kun.7:2,19 "...Herran kai avaa taivaan luukut"

1.Sam. 2:8 ".. Sillä maan perustukset ovat Herran, niiden varaan hän on laskenut maan."

2.Sam.22:8 "Maa tärisi ja järkkyi, taivaan pilarit vavahtelivat, hänen vihansa sai ne horjumaan".

Job. 9:6 "Hän koskettaa maata ja se järähtää paikoiltaan, ja sen peruspylväät horjuvat".

Jes 19:10 "Maan peruspylväät murskataan, ja kaikki palkkalaiset ovat murheellisella mielellä."

Jes. 42:5 "Herra.. joka on tehnyt maan laveuden.."

Jes. 44:24 "..joka levitit maan.."

Sananl.8:29 "kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi
        hänen käskyjensä yli, kun hän vahvisti maan perustukset."

Sananl.8:31 "Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani ihmislapset"

Sananl.30:4 "..Kuka on sitonut vedet vaipan sisään ? Kuka on kohdalleen settanut maan ääret kaikki ?"

Jer. 5:22 "..joka olen pannut hiekan meren rajaksi, ikuiseksi määrääjäksi, jonka ylitse se ei pääse.."

Jes. 40:22 "Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niin kuin harson, pingoittaa sen niin kuin teltan asuttavaksi."

Jes. 30:26 "Silloin kuun valo on oleva kuin auringon valo."

Jes.34:4 "Taivaan voimat hajoavat, ja taivas väistyy kiertyy kokoon kuin kirjakäärö. Sen tähtien joukot varisevat maahan kuin viiniköynnösten lakastuneet lehdet..."

Job 26:5-7 "Vainajien henget vapisevat syvyyden vesien alla, syvyyden joukkojen alla, sillä Jumalan edessä tuonela on alasti, syvyyden kuilua ei häneltä mikään peitä. Pohjoisen hän kaarruttaa autiuden ylle, ripustaa maan tyhjyyden päälle."

Job 26:11 "Taivaan patsaat huojuvat.."

Job 9:6-7 "Hän järkyttää maan paikaltaan ja sen patsaat vapisevat. Hän kieltää aurinkoa ja se ei nouse."

Job 37:18 "voisitko sinä hänen kanssaan takoa taivaan holvin, lujan kuin pronssinen peili"

Job 38:4-6 "...laskin maan perustukset...kuka veti mittanuoran sen yli...mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven...kuka sulki meren portit, kun vedet syöksyivät esiin maan kohdusta?"

Job 38:13 "että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois ?"

Job 38:16-17,22 "...käynyt meren lähteillä, oletko tutkinut syvyyden pohjan? Nousiko eteesi tuonelan portit, saitko nähdä kuoleman varjon ovet?...
        Oletko käynyt paikassa, jossa minä säilytän lunta, oletko nähnyt rakeiden varastot?"

Job 38:4-5 "Missä olit silloin kun minä maan perustin? Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse ?"

Ps. 24:1-2 "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri, ja ne, jotka siinä asuvat.Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle."

Ps. 148:4,6 "Ylistäkää häntä, korkeimmat taivaat ja taivaankantta kattavat vedet!...Hän pani ne paikoilleen ainiaaksi".

Ps. 93:1 "Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju."

Ps. 99:1 ".. - huojukoon maa"

Ps. 89:12 "..maanpiirin täysinensä sinä olet perustanut."
        Ps. 102:26 "Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun
        käsialaasi."

Ps. 136:6 "Häntä, joka on vetten ylitse levittänyt maan,"

Ps. 18:16 "silloin vetten syvyydet tulivat näkyviin ja maanpiirin perustukset paljastuivat sinun nuhtelustasi Herra.."

Ps. 19:5 "Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin.."

Ps. 104:1-9 "Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti Sinä levität taivaat niinkuin teltan; Sinä peitit sen syvyyden vesillä kuin vaatteella:vuoria ylempänä seisoivat vedet. Mutta ne pakenivat sinun nuhteluasi, sinun jylinääsi ne juoksivat pakoon; Vuoret kohosivat ja laaksot laskeutuivat paikkoihin, jotka sinä olit niille valmistanut.Sinä panit rajan, jonka yli vedet eivät käy eivätkä palaja peittämään maata."

Ps. 19:6-7 "Ja aurinko nousee kuin sulhanen hääteltastaan. kuin sankari riemukkaana juoksemaan rataansa. Taivaan äärestä se lähtee ja kaartaa toiseen ääreen, eikä mikään jää sen paisteelta piiloon"

Dan. 4:8 "Puu kasvoi ja vahvistui, niin että sen latva ulottui taivaaseen ja se näkyi kaiken maan ääriin."

Matt. 4:8 "Taas perkele otti Jeesuksen kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston."

Ilm. 7:1 "Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta."

Ilm. 20:8 "Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan."

Ilm.6:12-14, "...aurinko pimeni mustaksi kuin suruvaate.....kuu muuttui kauttaaltaan verenpunaiseksi. Taivaan tähdet putosivat maahan, niin kuin viikunat varisevat puusta myrskyn sitä ravistellessa. Taivas hävisi näkyvistä kuin kirja, joka kääritään kokoon..."

Jos väität vääräksi käännökseksi olet todennäköisesti Jehovan Todistaja.
        Käännöksesi se vasta väärä onkin.
        Todisteet:
        http://www.kotiposti.net/raamattu/jt/um/virheet/raamattu-um-virheet.html

PS
        toistoksi menee.
        Raamatulla ei edes Leisola todistele luomisoppia.
        Se ei nimittäin ole perusteltua.
        Itseasiassa hänkin vihaa huonosti perustelevia kreationisteja(kuten sinä J.D.),koska he huonontavat luomisopin uskottavuutta nimenomaan siellä,minne sitä yritetään tuputtaa:
        Ts. maallikoille.

Kaltaisiesi,perustelemattomasti puhuvien vuoksi kreationismi ei ole levinnyt laajemmalle.
        Kiitos siitä.

Se on tärkeintä että evoluutio surkastuu kuollakseen pois häiritsemästä tervettä ajattelua.
        Helvetti odottaa todistuksiensa kanssa ei tarvi kuin hiukan odottaa.

• DiMedici
        J.Dempsey kirjoitti:

Se on tärkeintä että evoluutio surkastuu kuollakseen pois häiritsemästä tervettä ajattelua.
        Helvetti odottaa todistuksiensa kanssa ei tarvi kuin hiukan odottaa.

Täällähän on joka keskustelu pullollaan näitä fundiksia jotka yrittävät jyrätä ajatuksensa ja aatteensa läpi heppoisilla perusteluilla (yleensä niitä ei ole ollenkaan jos tarkemmin katsoo).
        Ja tämähän ei taatusti nosta keskustelua aiheen ansaitsemalle tasolle.. mikä on hyvin valitettavaa..

No kylläpä nuo nimimerkit nopeasti jäävät mieleen, niin voi kuitata suurimman osan kirjoituksesta höyryävän tuoreena p****puheena.

• J.Dempsey
        DiMedici kirjoitti:

Täällähän on joka keskustelu pullollaan näitä fundiksia jotka yrittävät jyrätä ajatuksensa ja aatteensa läpi heppoisilla perusteluilla (yleensä niitä ei ole ollenkaan jos tarkemmin katsoo).
        Ja tämähän ei taatusti nosta keskustelua aiheen ansaitsemalle tasolle.. mikä on hyvin valitettavaa..

No kylläpä nuo nimimerkit nopeasti jäävät mieleen, niin voi kuitata suurimman osan kirjoituksesta höyryävän tuoreena p****puheena.

Tason laskijat nollaporukka ei ymmärrä korkeinta totuutta joka on viisauteen kätkettynä.
        Menkööt pangolle maata.

• evil_squirrel

JA sama hemmo muuten tuossa äskettäin sanoi,että "ei taida ihmeiden käsittely kuulua tälle palstalle"
      Sitten tuo palstan puhtaanapitäjä kirjoittaa pelkkään Raamattuun nojaavaa tavaraa..
      Perustelematta asiaa tietenkään mitenkään.

Montakos kertaa kreationisti Leisola viittasi Raamatunjakeisiin kirjassaan "Evoluutio-kriittinen analyysi"?
      Ei kertaakaan.
      Siitä voit katsoa mallia siihen,miten Raamattua ei saa käyttää luomisen perusteena.
      Tuo Saarnaamistyyli toimii ehkä fundamentalisteimmille Helluntainuorille,mutta ei ajattelevalle tai tieteelliselle ihmiselle.
      Mene kasvamaan ja lue edes aiheeseen liittyvää kirjallisuutta:
      Esim. Davies "5-ihme" ja Matt Ridleyn "Perimä-ihmisen historia 23 kappaleessa".
      Ovat helppotajuisia ja niissä on asiaankuuluvat tieteellisiin kokeisiin liittyvät viittaukset,joiden avulla pääset tutkimaan eteenpäin. Kun sinulla on tietoa asioista,pärjäät paremmin.. ja opit perustelemaankin asioita.
      Asia,joka sinun olisi syytä oppia.

• J.Dempsey

Kehitysoppi on tavallaan ihme kun siihen uskoo
        risuparrat jotka koulun penkillä silmät pullollaan
        kuvittelevat olevansa tarzaneita ja janea himoitsevat ressukat.
        Kasvakaa mieheksi miehenpuoliskot.

• jessus

Sinun täytyy olla todella täynnä vihaa.
      >kurttunaamat karvaisine takapuolineen,evokit,evolatuskajalat.....

Ei kai se nyt NIIIN kauheaa ole!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4366
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2499
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      25
      1300
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1187
    6. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      928
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      894
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      830
    Aihe