Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kellään kokemusta etuhampaan paikkauksesta?

pelko

mulla on haljennut aika pahasti etuhammas ja se pitää paikata. olen kuullut että se sattuu ja vaikka olisi puudutus ja että se puudutus vasta sattuukin, nyt pelottaa... voiko joku kertoa kokemuksella?

8

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoa

      Ilmeisesti et pidä kivusta.

    • Kokenut57

      Turha pelätä. Pyydä pintapuudutus ennen varsinaista puudutusta.
      Rohkeesti vaan vastaanotolle ja kerro avoimrsti huolesi.
      Hymyillen sitten vaan takaisin.

    • piggujuddu

      Paikattu joskus etuhammas. Ei satu, mutta puudutus tuntuu vähän ikävältä, kantsii tosiaan ottaa eka pintaan puudutusgeeli ja valita kiva hammaslääkäri, joka osaa valita oikean värin paikkaan ja puuduttaa hellästi :) Summa summarum: Ihan pikkujuttu, turha pelätä.

      • tekarimummo

        On palkattu lohkeama etuhampaasta. Ei sattunut ollenkaan, kun oli puudutettu. Puudutuksen laitto tuntui sen verran kun nyt pistäminen yleensäkin.


      • Ei puudutettu
        tekarimummo kirjoitti:

        On palkattu lohkeama etuhampaasta. Ei sattunut ollenkaan, kun oli puudutettu. Puudutuksen laitto tuntui sen verran kun nyt pistäminen yleensäkin.

        Minulla on molemmista yläykkösistä (etuhampaat) lohjennut pala jo kauan sitten. Koska etuhampaat on kovassa kuormituksessa, paikat irtoaa muutaman vuoden välein. Aina noiden hampaiden paikkaukset on tehty puuduttamatta eikä kipua ole ollut porattaessa. Ainoa kipu syntyy kun paikan laiton apuna tungetaan muotoiluliuskaa hieman ikenen allekin.


    • ammas hammad

      Annoin paikatA etuhampaan ilman puudutusta, pala oli lohjennut. Ei se tuntunut juurikaan vaikka porattiinkin.

      • Mätäsuu

        Hei, minulla sama kohta edessä. Ei tosin lohkeama vaan reikä, ja ikivanhan halkeaman paikan uusiminen. Kysynkin nyt, koska meinaan jossain vaiheessa valkaista hampaitani ( palkintona pelkoni voittamisesta, ja pitkästä hammasremontista, tuo on viimeinen reikä), että ilmeisesti paikka ei vaalene jos valkaisee hampaita? Varmaankin tulee olemaan aika iso osa hampaasta tuota paikkaa, kannattaisiko se pyytää laittamaan pari astetta valkoisempana vai miten?


    • leekoliisa

      Kyllähän puuduttaminen aina vähän käy kipeää, mutta ei se niin kipeää käy etteikö sitä kestäisi. Aika äkkiä se aine sinne huulen alle saadaan ja tietenkin jos kitalakeen puudutetaan niin se on todella ikävän tuntoinen. Uskon että selviydyt ilman itkua ;) :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe