Les Paul -asiantuntijoita?!?!?

KuuttiNti

Heips kukkuu!

Nyt tämä tyttö tarvitsisi apua. Olen tekemässä hyvälle tutulle les paul -joulukorttia :), hän omistaa kyseisen kitaran ja on intohimoinen soittaja, ongelmana on etten viitsi paljastaa hyvää ideaani, en voi kovin tarkkaan kysellä kitarasta ja malli tarvitsisi olla, niinpä etin netistä kuvaa, mutta mikä on oikeanlainen les paul. Värin kysyin ja sain vastaukseksi mustan ja sitten hän lisäsi, että siinä on puna(jotain) kaula. Sana (jotain) jäi melun alle, enkä viitsinyt udella enempää. Mikä sana mahdollisesti tulee tuon punaisen jälkeen, olin kuulevinani ruutuinen tms. Toiv. joku osaisi auttaa. :)

Olisiko tämä oikeanlainen, jos kyseessä on musta ja puna(jotain) kaulainen les paul?!
http://www.musicalnet.com.tw/images/gibson/les paul jr.lite.jpg

4

1620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki

ollut ruusupuu otelauta? Puu on kyllä lähempänä tummanruskeaa tai mustaa. Mustat LP:t ovat muuten kokonaan mustia (body ja lapa edestä ja takaa ja kaula takapuolelta). Ellei sitten kyseessä ole joku erikoismalli, gothic tms.
      Toi kuvan kitara on kaksisarvinen Les Paul elikkäs runko-osa on symmetrinen, kaulan juuressa on molemmin puolin "soolokuoppa".
      Itse en mokomaa oikeastaan LP:ksi laske vaikka se saman nimen alla kulkeekin. Oikean Les Paulin kuvia löydät varmaan läjäpäin vaikkapa Googlen kuvahausta. Kirjota laatikkoon "Gibson Les Paul standard" tai "Gibson Les Paul Custom" niin eiköhän ala ihan oikeita älppyjä näkymään.

• KuuttiNti

Kiitos vastauksestasi. Olipa paljon LP-tietoa, huh... enköhän tällä tiedolla saa oivan kortin aikaiseksi :D. Joulun odotusta sinullekin!!

• Jampro

Mä muuten lasken, mulla on yks vaahterankeltanen -98 lite ja se muuten on yks mun parhaita kitaroita ja lisäksi arvokitara..arvo muuten 2000 eur ja yli..nousee koko ajan kun mallia ei enää valmisteta. noita muita standardeja sitten.. jos ei nyt 59-originellia 12000 eur ja yli malleja ole varaa ostaa valmistetaan ja myydään joka tuutissa ja ne on mun mstä jo tusinatavaraa...joten mä ainaskin liputan liten puolesta.....ja mä soitan paljon ja omistan eri merkkejäkin joten vertailukohteita on...

• kitaraemppu

Luulempa ,että hän tarkoitti ruskeaa kaulaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe