Onko vertaistukea

Sydämeen sattuu

Olen jouluna eronnut, lasten tuskaa ja omaa tuskaa kannan sisälläni. Onko täällä ketään vastaavassa tilanteessa olevaa jonka kanssa voisi vaihtaa ajatuksia. Jos löytyy, voin antaa sähköpostiosoitteen. Tuntuu etten selviä kun koko maailma romahti hetkessä. Ystäville olen voinut puhua mutta luulen että saman kokenut ymmärtäisi paremmin.
T. Nainen jonka sydän särkynyt

2

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyyhikyyneleet

Otan osaa. Kurja joulu.
      Mutta: jokainen joka suhteeseen ja vanhemmaksi ryhtyy, on velvollinen selviytymään myös tiukan paikan tullen äitinä/isänä vaikka yksinkin. Kuolema, sairaus, kohtalon iskut voivat viedä kenet hyvänsä milloin hyvänsä. Hanki masennukseesi keskusteluapua (lääkitystä) tk:sta, neuvolasta, seurakunnan työntekijöiltä. Lasten tuska taitaa johtua siitä, että he ovat huolissaan sinusta ja shokissa. Rauhallinen, positiivinen äiti auttaisi heitä paljon enemmän kuin hysteerisesti vollottava marttyyriäiti. Itse jäin yksin kolmen kanssa joista nuorin alle vuoden. Vapaaehtoisesti koska mies oli mikä oli. Ei ollut lapsilla mitään tuskaa havaittavissa silloin eikä nytkään. Lapsi kyllä sopeutuu kunhan reilusti ja rehellisesti häntä kohdellaan.
      Nyt jo yksi ylioppilas, yksi ripille päässyt ja nuorin sai juuri äärimmäisen positiivisen arvion opettajaltaan arviointikeskustelussa.
      Olet rakentanut liikaa puolison ja "kulissien" varaan elämässäsi!

• Askel askeleelta

Älä syytä APta, jokaisen ero on erilainen ja jokainen saa surra omalla tavallaan.
        Ero jouluna ei ole mikään pikkujuttu, sillä se on juhla, johon kaikki yhdistävät perhe-elementtejä.
        On sanottu, että kun vanhemmat näyttävät surunsa hallitusti lapsille, myös lapset uskaltavat surra eroa. Jos vanhemmat ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut, lapset voivat olla hämillään omien surun- ja vihantunteidensa kanssa. Äiti voi sanoa, että on surullinen. Toista vanhempaa ei saa haukkua, mutta surullinen saa olla. Lapsia ei kuitenkaan saa ottaa tukihenkilöksi. Siihen hae itsellesi apua esim. terapeutilta. Kunnat ja seurakunnat tarjoavat ilmaista apua, jos et yksityiselle halua mennään. Vaikka terapiasta joutuisi maksamaankin, on se kuitenkin sijoitus omaan itseen, paranemiseen ja hyvään tulevaisuuteen.
        Sinulla on nyt rankkaa, mutta lupaan, että jos vain itse haluat ja päätät selviytyä, sen teet. Se ei tapahdu hetkessä ja välillä tulee takapakkia, mutta vähitellen se aurinko alkaa paistamaan. Luota siihen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      114
      2517
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      191
      954
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      37
      915
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      836
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      815
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      792
    Aihe