Onko vertaistukea

Sydämeen sattuu

Olen jouluna eronnut, lasten tuskaa ja omaa tuskaa kannan sisälläni. Onko täällä ketään vastaavassa tilanteessa olevaa jonka kanssa voisi vaihtaa ajatuksia. Jos löytyy, voin antaa sähköpostiosoitteen. Tuntuu etten selviä kun koko maailma romahti hetkessä. Ystäville olen voinut puhua mutta luulen että saman kokenut ymmärtäisi paremmin.
T. Nainen jonka sydän särkynyt

2

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyyhikyyneleet

      Otan osaa. Kurja joulu.
      Mutta: jokainen joka suhteeseen ja vanhemmaksi ryhtyy, on velvollinen selviytymään myös tiukan paikan tullen äitinä/isänä vaikka yksinkin. Kuolema, sairaus, kohtalon iskut voivat viedä kenet hyvänsä milloin hyvänsä. Hanki masennukseesi keskusteluapua (lääkitystä) tk:sta, neuvolasta, seurakunnan työntekijöiltä. Lasten tuska taitaa johtua siitä, että he ovat huolissaan sinusta ja shokissa. Rauhallinen, positiivinen äiti auttaisi heitä paljon enemmän kuin hysteerisesti vollottava marttyyriäiti. Itse jäin yksin kolmen kanssa joista nuorin alle vuoden. Vapaaehtoisesti koska mies oli mikä oli. Ei ollut lapsilla mitään tuskaa havaittavissa silloin eikä nytkään. Lapsi kyllä sopeutuu kunhan reilusti ja rehellisesti häntä kohdellaan.
      Nyt jo yksi ylioppilas, yksi ripille päässyt ja nuorin sai juuri äärimmäisen positiivisen arvion opettajaltaan arviointikeskustelussa.
      Olet rakentanut liikaa puolison ja "kulissien" varaan elämässäsi!

      • Askel askeleelta

        Älä syytä APta, jokaisen ero on erilainen ja jokainen saa surra omalla tavallaan.
        Ero jouluna ei ole mikään pikkujuttu, sillä se on juhla, johon kaikki yhdistävät perhe-elementtejä.
        On sanottu, että kun vanhemmat näyttävät surunsa hallitusti lapsille, myös lapset uskaltavat surra eroa. Jos vanhemmat ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut, lapset voivat olla hämillään omien surun- ja vihantunteidensa kanssa. Äiti voi sanoa, että on surullinen. Toista vanhempaa ei saa haukkua, mutta surullinen saa olla. Lapsia ei kuitenkaan saa ottaa tukihenkilöksi. Siihen hae itsellesi apua esim. terapeutilta. Kunnat ja seurakunnat tarjoavat ilmaista apua, jos et yksityiselle halua mennään. Vaikka terapiasta joutuisi maksamaankin, on se kuitenkin sijoitus omaan itseen, paranemiseen ja hyvään tulevaisuuteen.
        Sinulla on nyt rankkaa, mutta lupaan, että jos vain itse haluat ja päätät selviytyä, sen teet. Se ei tapahdu hetkessä ja välillä tulee takapakkia, mutta vähitellen se aurinko alkaa paistamaan. Luota siihen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe