Olen jouluna eronnut, lasten tuskaa ja omaa tuskaa kannan sisälläni. Onko täällä ketään vastaavassa tilanteessa olevaa jonka kanssa voisi vaihtaa ajatuksia. Jos löytyy, voin antaa sähköpostiosoitteen. Tuntuu etten selviä kun koko maailma romahti hetkessä. Ystäville olen voinut puhua mutta luulen että saman kokenut ymmärtäisi paremmin.
T. Nainen jonka sydän särkynyt
Onko vertaistukea
2
128
Vastaukset
- pyyhikyyneleet
Otan osaa. Kurja joulu.
Mutta: jokainen joka suhteeseen ja vanhemmaksi ryhtyy, on velvollinen selviytymään myös tiukan paikan tullen äitinä/isänä vaikka yksinkin. Kuolema, sairaus, kohtalon iskut voivat viedä kenet hyvänsä milloin hyvänsä. Hanki masennukseesi keskusteluapua (lääkitystä) tk:sta, neuvolasta, seurakunnan työntekijöiltä. Lasten tuska taitaa johtua siitä, että he ovat huolissaan sinusta ja shokissa. Rauhallinen, positiivinen äiti auttaisi heitä paljon enemmän kuin hysteerisesti vollottava marttyyriäiti. Itse jäin yksin kolmen kanssa joista nuorin alle vuoden. Vapaaehtoisesti koska mies oli mikä oli. Ei ollut lapsilla mitään tuskaa havaittavissa silloin eikä nytkään. Lapsi kyllä sopeutuu kunhan reilusti ja rehellisesti häntä kohdellaan.
Nyt jo yksi ylioppilas, yksi ripille päässyt ja nuorin sai juuri äärimmäisen positiivisen arvion opettajaltaan arviointikeskustelussa.
Olet rakentanut liikaa puolison ja "kulissien" varaan elämässäsi!- Askel askeleelta
Älä syytä APta, jokaisen ero on erilainen ja jokainen saa surra omalla tavallaan.
Ero jouluna ei ole mikään pikkujuttu, sillä se on juhla, johon kaikki yhdistävät perhe-elementtejä.
On sanottu, että kun vanhemmat näyttävät surunsa hallitusti lapsille, myös lapset uskaltavat surra eroa. Jos vanhemmat ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut, lapset voivat olla hämillään omien surun- ja vihantunteidensa kanssa. Äiti voi sanoa, että on surullinen. Toista vanhempaa ei saa haukkua, mutta surullinen saa olla. Lapsia ei kuitenkaan saa ottaa tukihenkilöksi. Siihen hae itsellesi apua esim. terapeutilta. Kunnat ja seurakunnat tarjoavat ilmaista apua, jos et yksityiselle halua mennään. Vaikka terapiasta joutuisi maksamaankin, on se kuitenkin sijoitus omaan itseen, paranemiseen ja hyvään tulevaisuuteen.
Sinulla on nyt rankkaa, mutta lupaan, että jos vain itse haluat ja päätät selviytyä, sen teet. Se ei tapahdu hetkessä ja välillä tulee takapakkia, mutta vähitellen se aurinko alkaa paistamaan. Luota siihen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441790- 401708
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631440- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2181201Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 711113
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää21990- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898