saako kirkkoon mennä kuka vain...koska vain..

sairas ja väsynyt...

saako kirkkoon mennä.....en ole käynyt ikinä...en ole uskovainen.en kuulu kirkkoon....mutta olen kohta 30 vuotias eroamassa oleva nainen, ja mun sairaudet käy yli voimien.....oon ettinyt voimia"Pimeältä puolelta" jolta oon niitä ettinyt jo 15 vuoden ajan....mutta alan olla jo väsynyt.eräs ystävä sanoi et kirkossa käyminen rauhoitti häntä.....itse pelkään että ahdistun mutta saako sinne mennä vaikka näytän miltä näytän, oon sairas ja väsynyt anorektikko jolla on kaameet arvet ja tikit ranteissaan yms...oon niin väsynyt enkä jaksa...mun tuttu sanoi et häntä rauhoitti kirkko...mut toisaalta hän ei ollut näin pohjalla.minä juon paljon alkoholia, laihdun taas kokoajan oon yli vuoden kärsinyt anoreksiasta ja itsetuhoisista teoista..nyt kun yritin päästä pois maailmasta tajusin et se niin sanottu pimeä puoli johdattaa minut vain niin syvälle sinne että hajoan..tulipa pitkää selostusta mutta pointti oli et koska kirkkoon saa mennä jos edes KOKEILEN? Jos siel on joku mitä ne aattelee tämmösestä nuutuneesta sairaasta ihmisestä joka menee sinne ja joka ny selkeesti näyttää sille et on siel pimeydes...pelkään mennä..häpeän ajatusta kirkkoon menosta, jossa en oo käynyt koskaan.häpeenkö turhaan.....? oon aatellut et aina voi kokeilla kaikkea..minä kuitenkin oon niin heikos kunnos etten jaksa kohta........voinko minä niellä sen ylpeyteni ja astua kirkkoon? jos voin voinko tehdä sen koska vain?

tunnen oloni noloksi koska olen enemmän Saatanan puolella, minua ei hyväksytä kirkon sisäpuolelle....olen langennut takaisin sinne mistä kerran nousin ja oon miettinyt oikeesti et päätän päiväni.paino vain putoaa ja mä en vois olla pahemmin arpinen..oli pakko erota miehestä koska hän pahoinpiteli kaikintavoin minua ja silloinkin tunsin että menkööt henki hänen käsissään.....hän taisi ollakki saatanapalvoja vaikkei sitä suoraan sanonut.Tunnen että minä rikon periaatteet ja ylpeyteni ja tunnen että minut käännytetään kirkon ovelta pois......kai se on yksi syy miksen ole koskaan siellä käynyt.

12

3859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Voi kai sinne mennä. Unohda kuitenkin saatanat ja muut mielikuvitusolennot. Keskustelu- ja muuta apua saat myös paikkakuntasi mielenterveysalan ihmisiltä. Uskoisin että sinun tilanteessasi se olisi enemmän paikallaan kuin kirkko.

    • 1213

      Kyllä kirkkoon voi mennä yleensä koska vaan se on auki. Mutta suosittelisin enemmän Raamatun lukua ja Jumalan eteen menemistä omassa mielessä, katumalla ja pyytämällä häneltä anteeksi.

    • sinne saa mennä!

      Kirkkoon saa mennä, ei kysytä papereitä eikä sitä mihin kerhoon kukakin kuuluu...!

      • saat tietoa

        Tutustu www.uskotv.fi ja TV7:n lähetyksiin.


      • ---
        saat tietoa kirjoitti:

        Tutustu www.uskotv.fi ja TV7:n lähetyksiin.

        Tuota... Noista kyllä kannattaa pysyä erossa, jos ei halua kuolla nauruun. Aivan älytöntä sekoilua.


      • Jeesus voi auttaa
        saat tietoa kirjoitti:

        Tutustu www.uskotv.fi ja TV7:n lähetyksiin.

        Älä välitä ateistien neuvoista. Sielunvihollinen tekee eksyttävää työtään heidän sokeuden kautta.


      • ---
        Jeesus voi auttaa kirjoitti:

        Älä välitä ateistien neuvoista. Sielunvihollinen tekee eksyttävää työtään heidän sokeuden kautta.

        Pyydäpä Jeesustasi käymään vaikkapa HYKSin lastenklinikalla pelastamassa sen potilaat.


    • todella voi

      Kirkkoon saa mennä kuka vain aina, kun ovet on auki.

      Minä käyn maailmalla liikkuessani katselemassa kirkkoja, siis rakennustaidetta ja muuta kirkkotaidetta. On myös mukava istahtaa ja lepuuttaa jalkoja sekä sielua rauhallisessa ympäristössä. Joskus voi seurata jotain tapahtumaakin. Yleensä ne ovat maksuttomia.

      En nyt muista, että koskaan olisi tullut kukaan kysymään mitään.

    • uusi lehti elämään
    • pimeydessä

      mistä tietää milloin kirkon ovat on auki? siitäkö et menee vaan ja kokeilee onko auki vai ei. :D en tiedä... :(

    • pimeydessä

      jos siellä olisi tapahtuma kääntyisin heti pois koska en haluisi olla missää jumalanpalveluskessa mukana...ehkä meen sit istuun sinne portaille.raamatut ja muut ei kiinnosta.tahdon sielunrauhaa...

    • Ihankuinvain

      Kirkkoon voi mennä kuka vain, vaikka et olisi kirkon jäsen. Muista että olet aina tervetullut. Voit käydä kuuntelemassa, ihan vaikka urkujen soittoa se rauhoittaa kummasti ihmisen sielua. Kirkkoon voi mennä myös ihailemaan kirkon kauneutta ja pyhyyttä, osallistumatta sen kummemmin mihinkään ohjelmaan. Messuunkin voi mennä siis Jumalanpalvelukseen, kaikki on mahdollista. Kirkoissa esitetään myös musiikkia. Otat vain selvää sen kirkon ohjelmasta ja aikataulusta, johen olet ajatellut mennä.

      Jos tunnet että et kehtaa mennä johonkin paikalliseen kirkkoon niin aina, voit käydä ihan toisessa kaupungissakin. Siellä ei kukaan sinua tunne.

      Ihan oman mieltymyksen ja tahdon mukaan. Se on sinun valintasi ja sinun oma asiasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe