""Teidän sulhonne tuntuvat olevan jatkuvasti uutisoinnin kohteena ja suoraansanoen vähemmän imartelevista syistä.""
Mitenkähän tämä älyllisesti rajoittunut jore lukee uutisia? Luultavasti näkee siellä sellaista, mitä siellä ei oikeasti ole. Vaikka seuraan paljonkin uutisia, niin en ole nähnyt yhtäkään uutista, missä puhuttaisiin suomalaisten naisten miehistä. No, se ottaa koville, jos musulmaani on vienyt naisen. Kuitenkin hän upottaa itsensä koko ajan syvemmälle itsesäälin suohon. Sieltä ei näytä paluuta olevan.
jore4
89
157
Vastaukset
- thug disposal
Oulun kirvesmurhaaja oli todennäköisesti jollei ihan palstalolleron ukko niin ainankin paneskelukumppani.
- ........
Hänen naapureiden mukaan ei suostunut tulemaan edes samalla hissillä joten tuskin oli suhteessa yhteenkään naiseen.
- jore4
Onko Von Zinzerdon sitä mieltä, että imbesilli on oikea henkilö arvioimaan minun älykkyyttäni?
- älä tyhmistä välitä
Jore4 olet 100kertaa fiksumpi,kuin yksikään palstan vajakkinaisista.
- hihihihihii
älä tyhmistä välitä kirjoitti:
hahahahahahahaa itsellekkö toope sepustit vastauksen ?
- Chom chom
älä tyhmistä välitä kirjoitti:
Sata kertaa fiksumpi kuin vajakki ei vielä ole paljon.
Von Zinderdonin ihmettelyyn: ihmisellä on taipumus löytää ja korostaa havaintoja, jotka sopivat hänen näkemyksiinsä. Usein negatiiviset asiat ja poikkeamat normaalista jättävät isomman muistijäljen. Jos bussi on kaksi kertaa myöhässä, sen muistaa paremmin kuin ne kaksikymmentä kertaa, jolloin bussi tuli ajoissa. "Aina se on myöhässä!" - China Dragon
Chom chom kirjoitti:
Sata kertaa fiksumpi kuin vajakki ei vielä ole paljon.
Von Zinderdonin ihmettelyyn: ihmisellä on taipumus löytää ja korostaa havaintoja, jotka sopivat hänen näkemyksiinsä. Usein negatiiviset asiat ja poikkeamat normaalista jättävät isomman muistijäljen. Jos bussi on kaksi kertaa myöhässä, sen muistaa paremmin kuin ne kaksikymmentä kertaa, jolloin bussi tuli ajoissa. "Aina se on myöhässä!"Muuten ihan oikea päätelmä mutta lehdistössä ei ole positiivisia uutisia joita verrata negatiivisten uutisten määrään joita on satoja.
Tuolloin bussi olisi aina myöhässä ja siitä tulisi absoluuttinen totuus, "ainahan se on myöhässä". Ihminen muuttaisi käyttäytymistään siirtäen kotoansa lähtöään bussipysäkille juuri tuo keskimääräisen myöhästyminen verran, ongelmasta tulisi käytäntö jota ei edes huomaisi. Ongelmallista olisi jos homma kääntyisi sitten päälaelleen ja bussi tulisi pari kertaa ajoissa. Tuo olisi todella ikävää ja joutuisi taas muuttamaan omaa käyttäytymistään oikeaan suuntaan.
Tässä alkuperäisessä jutussahan se vaatisi vain pari hyvää uutista? - Chom chom
China Dragon kirjoitti:
Muuten ihan oikea päätelmä mutta lehdistössä ei ole positiivisia uutisia joita verrata negatiivisten uutisten määrään joita on satoja.
Tuolloin bussi olisi aina myöhässä ja siitä tulisi absoluuttinen totuus, "ainahan se on myöhässä". Ihminen muuttaisi käyttäytymistään siirtäen kotoansa lähtöään bussipysäkille juuri tuo keskimääräisen myöhästyminen verran, ongelmasta tulisi käytäntö jota ei edes huomaisi. Ongelmallista olisi jos homma kääntyisi sitten päälaelleen ja bussi tulisi pari kertaa ajoissa. Tuo olisi todella ikävää ja joutuisi taas muuttamaan omaa käyttäytymistään oikeaan suuntaan.
Tässä alkuperäisessä jutussahan se vaatisi vain pari hyvää uutista?Ei tarvitse olla kyse vain uutisista, vaan kaikesta, mitä ympärillään näkee ja miten sen assosioi. Näkeekö vain yhden selityksen vai pystyykö hakemaan vaihtoehtoisia selityksiä. Jos vaikkapa jore4 näkisi mieheni arkipäivänä päiväsaikaan kahvilassa, millainen kuva hänelle miehestäni muodostuisi? Entä, jos mieheni olisi tummaihoisempi? Entä, jos minä olisin mukana?
Hyvä uutinen ei ole niin "hyvä" kuin huono uutinen, lähtökohta on jo erilainen. Jos mietin, millaisia juttuja olen viime aikoina lukenut suomalaisten ulkomaalaisista puolisoista, taitaa enemmän osua tuonne kulttuuri- ja tiedepuolelle. Ja siinä taas yksi harha: käytän mediaa luultavasti eri tavalla kuin jore4. - China Dragon
Chom chom kirjoitti:
Ei tarvitse olla kyse vain uutisista, vaan kaikesta, mitä ympärillään näkee ja miten sen assosioi. Näkeekö vain yhden selityksen vai pystyykö hakemaan vaihtoehtoisia selityksiä. Jos vaikkapa jore4 näkisi mieheni arkipäivänä päiväsaikaan kahvilassa, millainen kuva hänelle miehestäni muodostuisi? Entä, jos mieheni olisi tummaihoisempi? Entä, jos minä olisin mukana?
Hyvä uutinen ei ole niin "hyvä" kuin huono uutinen, lähtökohta on jo erilainen. Jos mietin, millaisia juttuja olen viime aikoina lukenut suomalaisten ulkomaalaisista puolisoista, taitaa enemmän osua tuonne kulttuuri- ja tiedepuolelle. Ja siinä taas yksi harha: käytän mediaa luultavasti eri tavalla kuin jore4.Onhan se kiinni siitä mitä ympärillä näkee mutta uutisointi muslimeja kohtaan on hyvin negatiivinen ympäri maailman(muslimimaita lukuun ottamatta).
Epäluulo kasvaa noiden pommi-iskujen myötä. Asian voivat korjata vain muslimit itse.
Terrorismiteon jälkeen Suomen Pääministeri tuomitsi iskun mutta Suomen muslimiyhteisö ei sitä jotain kumman syystä tehnyt. Olisin odottanut heidän ulostuloa koska he toimivat johtajina esimerkkeinä nuoremmille.
Eikö sinusta ole outoa jos Hamas tuomitsee terrorismin länsimaissa mutta länsimaissa toimivat muslimiyhteisöt eivät niin tee? Onko tuo yksi syy miksi länsimaissa tehdään terroritekoja?
Tämä on mielestäni yksi syy mikä laittaa luulemaan jokaisen muslimin olevan ikään kuin otollinen terroristin alku, vaikka asia ei näin suinkaan olisi.
Moni lukee iltalehteä, Helsingin sanomaa ja katsoo YLE:n uutisia.
uutiset ovat ikävä kyllä puolillaan ISIS, Al Gaida ja Boko Haram uutisointia.
Oikeudenmukaisten muslimien tulisi yhdessä nousta noita järjestöjä vastaan. Järjestöillä ei ole toiminnassaan mitään järkeä. Mestataan englantilaisia, australialaisia ja nyt veitsi on kahden japanilaisen kurkulla. Mitä he vastustavat jos ovat koko maailmaa vastaan? Mitä he haluavat?
Uskonnon nimissä tehdyt mestaukset antavat uskonnolle pahan maineen ja myös niille jotka sitä samaa uskontoa harrastavat. Ikävä kyllä.
Itse olen joskus lukenut sivistyneen musliminaisen kirjoituksia, Nasima on ymmärtänyt väärin mitä tarkoittaa rauhanomainen kehittävä keskustelu.
http://blogit.iltalehti.fi/nasima-razmyar/2015/01/15/rasistien-aaniharava-on-jo-selvilla/
Kirjoitushan on selvä vihapuhe jossa ilmenee paljon sellaista jota ei kannattaisi kirjoittaa jos haluaa itse esittää parempaa mitä ne josta hän kirjoittaa. Nasimalta täydellinen rimanalitus.
Todellakin vihapuheita ei kannattaisi kirjoittaa jos haluaisi aitoa keskustelua. Vihapuhe luo aina negatiivisen kehän kirjoittajan pään päälle.
Voisitko laittaa palstalle positiivisesti kirjoitetun viestin jonka joku muslimi olisi kirjoittanut Suomeen muuttoon liittyen. Olisi mukava lukea positiivisesti kirjoitettuja viestejä maasta joka heidän hengen on pelastanut, eikös pakolaisuuden syy ole juuri hengenvaara kotimaassa?
Ongelmana varmasti on se etteivät ne normaalit mukavat muslimit pääse edes uutisiin, ne jotka ovat vakiokommentaattoreita kun ovat jo ylimielisiä. He ovat irtaantuneet maahanmuuttajien todellisuudesta ajat sitten. Toivoisin normaalien muslimien olevan enemmän esille medioissamme. Se auttaisi ymmärtämään heitä paremmin mitä ISIS-uutisointi ihan jokainen päivä. - Chom chom
China Dragon kirjoitti:
Onhan se kiinni siitä mitä ympärillä näkee mutta uutisointi muslimeja kohtaan on hyvin negatiivinen ympäri maailman(muslimimaita lukuun ottamatta).
Epäluulo kasvaa noiden pommi-iskujen myötä. Asian voivat korjata vain muslimit itse.
Terrorismiteon jälkeen Suomen Pääministeri tuomitsi iskun mutta Suomen muslimiyhteisö ei sitä jotain kumman syystä tehnyt. Olisin odottanut heidän ulostuloa koska he toimivat johtajina esimerkkeinä nuoremmille.
Eikö sinusta ole outoa jos Hamas tuomitsee terrorismin länsimaissa mutta länsimaissa toimivat muslimiyhteisöt eivät niin tee? Onko tuo yksi syy miksi länsimaissa tehdään terroritekoja?
Tämä on mielestäni yksi syy mikä laittaa luulemaan jokaisen muslimin olevan ikään kuin otollinen terroristin alku, vaikka asia ei näin suinkaan olisi.
Moni lukee iltalehteä, Helsingin sanomaa ja katsoo YLE:n uutisia.
uutiset ovat ikävä kyllä puolillaan ISIS, Al Gaida ja Boko Haram uutisointia.
Oikeudenmukaisten muslimien tulisi yhdessä nousta noita järjestöjä vastaan. Järjestöillä ei ole toiminnassaan mitään järkeä. Mestataan englantilaisia, australialaisia ja nyt veitsi on kahden japanilaisen kurkulla. Mitä he vastustavat jos ovat koko maailmaa vastaan? Mitä he haluavat?
Uskonnon nimissä tehdyt mestaukset antavat uskonnolle pahan maineen ja myös niille jotka sitä samaa uskontoa harrastavat. Ikävä kyllä.
Itse olen joskus lukenut sivistyneen musliminaisen kirjoituksia, Nasima on ymmärtänyt väärin mitä tarkoittaa rauhanomainen kehittävä keskustelu.
http://blogit.iltalehti.fi/nasima-razmyar/2015/01/15/rasistien-aaniharava-on-jo-selvilla/
Kirjoitushan on selvä vihapuhe jossa ilmenee paljon sellaista jota ei kannattaisi kirjoittaa jos haluaa itse esittää parempaa mitä ne josta hän kirjoittaa. Nasimalta täydellinen rimanalitus.
Todellakin vihapuheita ei kannattaisi kirjoittaa jos haluaisi aitoa keskustelua. Vihapuhe luo aina negatiivisen kehän kirjoittajan pään päälle.
Voisitko laittaa palstalle positiivisesti kirjoitetun viestin jonka joku muslimi olisi kirjoittanut Suomeen muuttoon liittyen. Olisi mukava lukea positiivisesti kirjoitettuja viestejä maasta joka heidän hengen on pelastanut, eikös pakolaisuuden syy ole juuri hengenvaara kotimaassa?
Ongelmana varmasti on se etteivät ne normaalit mukavat muslimit pääse edes uutisiin, ne jotka ovat vakiokommentaattoreita kun ovat jo ylimielisiä. He ovat irtaantuneet maahanmuuttajien todellisuudesta ajat sitten. Toivoisin normaalien muslimien olevan enemmän esille medioissamme. Se auttaisi ymmärtämään heitä paremmin mitä ISIS-uutisointi ihan jokainen päivä.Esim. Nura Farah on kehunut Suomea useassa yhteydessä. Suorasuinen nainen.
- mitenniineituomitse
http://www2.hs.fi/tuoreet/juttu.asp?id=20010917OL37
Suomen muslimit tuomitsevat kaikki terrori-iskut
- jore4
Henkilö Von oli armollinen. Salli minulle 70 pisteen älykkyyden.
- n.n.
Sama on muuten afrikkalaistaustaisten kädellisten keskiarvo.
- Tittelin Tuure
Chom chom on oikeassa. Nämä uutiset terroriteoista sopivat joren näkemyksiin. Jore kuitenkin erehtyy rinnastamaan niiden tekijät suomalaisten naisten sulhoiksi. En ole kuullut, että yksikään terroristi olisi suhteessa suomalaiseen naiseen. Jore tahtoisi, että erityisesti suomalaisten naisten muslimipuolisoista saataisiin hyvin epäedulllinen kuva. Tähän hänellä on joku henkilökohtainen syy. Hän ilahtuu kovasti, jos joku kertoo vaikeuksistaan suhteessa muslimiin.
- älähän vähättele..
Tittelin Tuure kirjoitti:
Chom chom on oikeassa. Nämä uutiset terroriteoista sopivat joren näkemyksiin. Jore kuitenkin erehtyy rinnastamaan niiden tekijät suomalaisten naisten sulhoiksi. En ole kuullut, että yksikään terroristi olisi suhteessa suomalaiseen naiseen. Jore tahtoisi, että erityisesti suomalaisten naisten muslimipuolisoista saataisiin hyvin epäedulllinen kuva. Tähän hänellä on joku henkilökohtainen syy. Hän ilahtuu kovasti, jos joku kertoo vaikeuksistaan suhteessa muslimiin.
Etkö, lue lehti uudestaan justhan yksi ukko karkotettiin sen takia. Yksi jihadisti mamma asuu jossain Syyriassa ja uhoilee naamakirjassa rynkky kourassa. Onko sulla kanan muisti? Taidat olla joku vasuri? Äärivasureilla oli 60-70 luvulla lämpimät suhteet lähi-idän terroristeihin.
- jore4
There's every possible kinds of criminality in a rat hole called South Africa.
Abusing a childrens is just a small part of it.- Opettaja1
Abusing children is just a small part of it. Noin se kirjoitetaan
- Chom chom
Opettaja1 kirjoitti:
Abusing children is just a small part of it. Noin se kirjoitetaan
Tai suoremmin "child abuse".
- jore4
Tuo "opettaja" tuntuu roikkuvan minussa kuin takiainen. Hukkaat vain aikaasi.
Minä olen sinulle saavuttamaton.- o43hor
Älä Jore4 yritä kirjoittaa englanniksi kun et osaa. Suomen kielen taitosikaan ei ole kummoinen.
- pettaja1
"Tuo "opettaja" tuntuu roikkuvan minussa kuin takiainen. Hukkaat vain aikaasi.
Minä olen sinulle saavuttamaton."
Tarkoitat varmaan, että olet toivoton, oppi ei mene päähän. Yritit pelastaa kasvosi kirjoittamalla englanninkieltä. Se meni kuitenkin pahasti munilleen. Teit kovin alkeellisia virheitä, joista voi päätellä, että tuo 70 ÄO pitää paikkansa sinun kohdallasi. - China Dragon
pettaja1 kirjoitti:
"Tuo "opettaja" tuntuu roikkuvan minussa kuin takiainen. Hukkaat vain aikaasi.
Minä olen sinulle saavuttamaton."
Tarkoitat varmaan, että olet toivoton, oppi ei mene päähän. Yritit pelastaa kasvosi kirjoittamalla englanninkieltä. Se meni kuitenkin pahasti munilleen. Teit kovin alkeellisia virheitä, joista voi päätellä, että tuo 70 ÄO pitää paikkansa sinun kohdallasi.Eli kaikki ne ihmiset jotka eivät osaa täydellistä englanninkieltä ovat älykkyydeltään heikkoja? Miksi ihmeessä englanti ei ole Suomen virallinen kieli, sehän tekisi meistä kaikista älykköjä kuten kaikki englantilaiset ihmiset ilmeisesti ovat.
Älykkyys on hyvin monimuotoista, on matemaattista älykkyyttä, kielellistä ja jopa tunneälykkyyttä.
Minkä noista älyköistä valitsisit omaksi puolisoksesi?
Itse tarvitsen tunnetta enemmän mitä kielellistä lahjakkuutta omaan parisuhteeseeni, tunnustan siis ettei ihmisten kielitaito tee vaikutusta. - 128 ÄO
China Dragon kirjoitti:
Eli kaikki ne ihmiset jotka eivät osaa täydellistä englanninkieltä ovat älykkyydeltään heikkoja? Miksi ihmeessä englanti ei ole Suomen virallinen kieli, sehän tekisi meistä kaikista älykköjä kuten kaikki englantilaiset ihmiset ilmeisesti ovat.
Älykkyys on hyvin monimuotoista, on matemaattista älykkyyttä, kielellistä ja jopa tunneälykkyyttä.
Minkä noista älyköistä valitsisit omaksi puolisoksesi?
Itse tarvitsen tunnetta enemmän mitä kielellistä lahjakkuutta omaan parisuhteeseeni, tunnustan siis ettei ihmisten kielitaito tee vaikutusta.No toi akka kuvittelee kieliopin korreloivan korkeaa älykkyysosamäärää (eli, jos autistinen osaa ulkoa puhelinluettelon, on hän automaattisesti viisas :D ). Hän korostaa täällä paljon tätä kielioppia, ymmärräthän jos ihminen hallitsee yhden osa-alueen hyvin, ja muut alta riman, niin on hyvin luonnollista et tämä korostuu hänen ajattelussaan. Kyseessä on siis selvä alisuorittaja, joka osaa yhden asian hyvin, mutta epäonnistuu muissa, sopii siis hyvin esim. toistavaa työtä tekemään, jossa ei yllätyksiä tapahdu, sitävastoin nopeisiin päätöksiin, riskinottoon taikka kurssimuutoksiin tuommoisesta ei ole.
"Teit kovin alkeellisia virheitä, joista voi päätellä, että tuo 70 ÄO pitää paikkansa sinun kohdallasi."
Noh noh, vai muka opettaja no huh huh
http://www.fi.iqtester.eu/aeo-ta-koskevat-artikkelit/aeo-arvojen-tasot.html
- jore4
No, "toi akka" on liimautunut, jostain käsittämättömästä syystä minuun kuin iilimato.
Mitä tahansa kirjoitankin sivulle niin "tuo akka" tunkee ison syyläisen nokkansa heti mukaan. - Timotei.
Fiksu ihminen kouluttautuu ja oppii myös suomenkieltä paremmin. Vähemmän fiksu käy vain pakollisen peruskoulun ja suomenkielen taito jää heikommaksi. On helppo erottaa tällä palstalla fiksut vähemmän fiksuista. Sama pätee myös englanninkielen taitoon. Fiksun kirjoittajan viestille annan paljon suuremman painoarvon, kuin vähemmän fiksun kirjoittajan viestille. Ja Chinalle: Hyvä englanninkielen taito ei tee kaikista englantilaisista fiksuja, koska englanti on heidän äidinkielensä.
- rehellisesti nyt
Ja ammattisi on?
Työllinen vai työtön? - China Dragon
"Fiksun kirjoittajan viestille annan paljon suuremman painoarvon, kuin vähemmän fiksun kirjoittajan viestille"
Mielestäni ÄÖ-testi tulisi olla pakollinen, helpottaisi älykkyyden määrittelyä.
Olisi epätervettä kuvitella ihmisiä perusälykkäiksi, liittyyhän työtehtäviin myös jotain muuta kuin opittu menetelmä tai tapa. Älykkäimmät ihmiset kehittävät jotain uutta, sellaista jota ei ennen kukaan ole opettanut.
"Hyvä englanninkielen taito ei tee kaikista englantilaisista fiksuja, koska englanti on heidän äidinkielensä"
No, eikö sitten sama päde suomalaisiin. Ne jotka opiskelevat kieltä osaavat sitä paremmin. Ei kysymys ole älykkyydestä vaan siitä mihin olet aikaasi käyttänyt. Nykyisin moni yliopistotason älykkö on vailla työtä. Syy on yksinkertainen, sillä opetetulla älyllä ei yhteisöt enää tienaa. Tarvitaan älykkyyden seuraava taso jossa ihminen soveltaa ja kehittää oppimaansa uudelle tasolle ymmärtäen oman älykkyyden tuovan rahaa ja hyvää koko yhteisölle. - Timotei.
China Dragon kirjoitti:
"Fiksun kirjoittajan viestille annan paljon suuremman painoarvon, kuin vähemmän fiksun kirjoittajan viestille"
Olisi epätervettä kuvitella ihmisiä perusälykkäiksi, liittyyhän työtehtäviin myös jotain muuta kuin opittu menetelmä tai tapa. Älykkäimmät ihmiset kehittävät jotain uutta, sellaista jota ei ennen kukaan ole opettanut.
"Hyvä englanninkielen taito ei tee kaikista englantilaisista fiksuja, koska englanti on heidän äidinkielensä"
No, eikö sitten sama päde suomalaisiin. Ne jotka opiskelevat kieltä osaavat sitä paremmin. Ei kysymys ole älykkyydestä vaan siitä mihin olet aikaasi käyttänyt. Nykyisin moni yliopistotason älykkö on vailla työtä. Syy on yksinkertainen, sillä opetetulla älyllä ei yhteisöt enää tienaa. Tarvitaan älykkyyden seuraava taso jossa ihminen soveltaa ja kehittää oppimaansa uudelle tasolle ymmärtäen oman älykkyyden tuovan rahaa ja hyvää koko yhteisölle.Fiksut ihmiset opiskelevat ja muutenkin kehittävät itseään. Vähemmän fiksut ihmiset eivät niin tee, vaan menevät siitä, mistä aita on matalin. Pointti kuitenkin on, että täällä toisia ihmisiä solvaava ja vääriä olettamuksia esittävä henkilö ei kuulu niiden fiksuimpien joukkoon. Kuten jo sanoin, on helppo erottaa fiksut kirjoittajat viestiensä ulkoasun perusteella. Otapa huomioon, että kukaan ei ole sinullekaan (China) huomautellut oikeinkirjoituksesta.
- Timotei.
rehellisesti nyt kirjoitti:
Ja ammattisi on?
Työllinen vai työtön?Ja ammattisi on? Työllinen vai työtön?
Sanotaan, että olen ammatinharjoittaja ja töitä riittää. - Chom chom
Joo, mutta kaikki eivät vaivaudu joka yhteydessä kirjoittamaan oikein, vaikka osaisivatkin. Ihminen voi olla älykäs joillakin osa-alueilla ja ÄO voi olla korkea, mutta itse miellän fiksuuteen kuuluvaksi myös kontekstin tajun ja toisten huomioon ottamisen.
Jos ajatus ei ole selkeä, se kyllä näkyy kirjoituksessa, eikä silloin puhuta vain oikeinkirjoituksesta. - Timotei.
Chom chom kirjoitti:
Joo, mutta kaikki eivät vaivaudu joka yhteydessä kirjoittamaan oikein, vaikka osaisivatkin. Ihminen voi olla älykäs joillakin osa-alueilla ja ÄO voi olla korkea, mutta itse miellän fiksuuteen kuuluvaksi myös kontekstin tajun ja toisten huomioon ottamisen.
Jos ajatus ei ole selkeä, se kyllä näkyy kirjoituksessa, eikä silloin puhuta vain oikeinkirjoituksesta.Kyllä asia näinkin on, kyllä sen fiksun kirjoittajan erottaa kirjoituksen yleisasusta, mutta monet näkevät jopa enemmän vaivaa kirjoittaessaan väärin. Jos kansalaisuudet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, niin siinä täytyy painaa kahta näppäintä tietokoneesta. Myös jos kirjoitetaan esim. yritäppäs itsekkin, niin noissa sanoissa on yksi kirjain liikaa. On myös yhtä helppo kirjoittaa niinpä, kuin niimpä.
Kukaan fiksu kirjoittaja ei täällä tee noita virheitä. Näitä fiksujakin on täällä aika paljon. - ......
Timotei. kirjoitti:
Kyllä asia näinkin on, kyllä sen fiksun kirjoittajan erottaa kirjoituksen yleisasusta, mutta monet näkevät jopa enemmän vaivaa kirjoittaessaan väärin. Jos kansalaisuudet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, niin siinä täytyy painaa kahta näppäintä tietokoneesta. Myös jos kirjoitetaan esim. yritäppäs itsekkin, niin noissa sanoissa on yksi kirjain liikaa. On myös yhtä helppo kirjoittaa niinpä, kuin niimpä.
Kukaan fiksu kirjoittaja ei täällä tee noita virheitä. Näitä fiksujakin on täällä aika paljon.Mutta toisaalta fiksu ihminen ymmärtää olla saivartelematta keskustelupalstalla jostain oikeinkirjoituksesta koska keskustelun aihe tälläkin palstalla on monikulttuuriset suhteet eikä suomen kielen oikeinkirjoitus.
Eli fiksu ihminen kirjoittaisi palstan aiheesta toisin kuin sinä joka vain saivartelet kieliopista. - China Dragon
...... kirjoitti:
Mutta toisaalta fiksu ihminen ymmärtää olla saivartelematta keskustelupalstalla jostain oikeinkirjoituksesta koska keskustelun aihe tälläkin palstalla on monikulttuuriset suhteet eikä suomen kielen oikeinkirjoitus.
Eli fiksu ihminen kirjoittaisi palstan aiheesta toisin kuin sinä joka vain saivartelet kieliopista.Monikulttuurisella palstalla luulisi olevan ihmisiä jotka ymmärtävät suomenkielen olevan rajallinen kieli jota maahanmuuttajat eivät osaa edes viidenvuoden jälkeen. Kuinkahan moni palstalainen olisi ottanut puolison kriteerillä kielitaito 10 .
Tuskin niitä montaa on. - Timotei.
...... kirjoitti:
Mutta toisaalta fiksu ihminen ymmärtää olla saivartelematta keskustelupalstalla jostain oikeinkirjoituksesta koska keskustelun aihe tälläkin palstalla on monikulttuuriset suhteet eikä suomen kielen oikeinkirjoitus.
Eli fiksu ihminen kirjoittaisi palstan aiheesta toisin kuin sinä joka vain saivartelet kieliopista."Mutta toisaalta fiksu ihminen ymmärtää olla saivartelematta keskustelupalstalla jostain oikeinkirjoituksesta koska keskustelun aihe tälläkin palstalla on monikulttuuriset suhteet eikä suomen kielen oikeinkirjoitus.
Eli fiksu ihminen kirjoittaisi palstan aiheesta toisin kuin sinä joka vain saivartelet kieliopista. "
Noh, noh! Minä sentään perustelen väitteeni, enkä vittuile kenellekään. Kunhan totean, että näin on. Monet täällä väittävät toisia vajakeiksi ja hoitoa tarvitseviksi, sekä palstan tyhmimmäksi ämmäksi. Myöskin palsta-horo ja suomi-horo on yleisesti käytettyjä sanoja. - Sattuuhan näitä
Timotei. kirjoitti:
Fiksut ihmiset opiskelevat ja muutenkin kehittävät itseään. Vähemmän fiksut ihmiset eivät niin tee, vaan menevät siitä, mistä aita on matalin. Pointti kuitenkin on, että täällä toisia ihmisiä solvaava ja vääriä olettamuksia esittävä henkilö ei kuulu niiden fiksuimpien joukkoon. Kuten jo sanoin, on helppo erottaa fiksut kirjoittajat viestiensä ulkoasun perusteella. Otapa huomioon, että kukaan ei ole sinullekaan (China) huomautellut oikeinkirjoituksesta.
Niin :D
Agressiivinen vai aggressiivinen? Muistuuko mieleen? - Fiksusti muistutan
Timotei. kirjoitti:
Kyllä asia näinkin on, kyllä sen fiksun kirjoittajan erottaa kirjoituksen yleisasusta, mutta monet näkevät jopa enemmän vaivaa kirjoittaessaan väärin. Jos kansalaisuudet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, niin siinä täytyy painaa kahta näppäintä tietokoneesta. Myös jos kirjoitetaan esim. yritäppäs itsekkin, niin noissa sanoissa on yksi kirjain liikaa. On myös yhtä helppo kirjoittaa niinpä, kuin niimpä.
Kukaan fiksu kirjoittaja ei täällä tee noita virheitä. Näitä fiksujakin on täällä aika paljon.Agressiivinen vai aggressiivinen? Muistuuko mieleen?
- Onneksi sinä olet
Timotei. kirjoitti:
Kukaan fiksu kirjoittaja ei täällä tee noita virheitä. Näitä fiksujakin on täällä aika paljon.Ei fiksuja kavereita:
Tunnettuja dyslektikkoja
Lukihäiriöistä kärsivien julkisuuden henkilöiden lista on pitkä. Kulttuurihenkilöistä mainittakoon muun muassa tanskalainen satukirjailija Hans Christian Andersen, näyttelijä Tom Cruise, Disney-imeriumin luoja Walt Disney, näyttelijä Anthony Hopkins, muusikko John Lennon, taiteilija Leonardo da Vinci, taiteilija Pablo Picasso ja Onnen päivät -sarjassa Fonzieta näytellyt Henry Winkler.
Lista jatkuu mittavana: fyysikko ja nobelisti Albert Einstein, hehkulampun, mikrofonin ja elokuvaprojektorin keksijä Thomas Alva Edison, puhelimen keksijä Graham Bell, Englannin entinen pääministeri ja nobelisti Winston Churchill, Virgin-yhtiön johtaja Richard Branson sekä IKEA:n perustaja ja omistaja, ruotsalainen Ingvar Kamprad.
Mukana on myös koko joukko kuninkaallisia. Heitä ovat ainakin Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa ja hänen lapsensa sekä Norjan edesmennyt kuningas Olavi V.
Tunnetuimmat suomalaiset dyslektikot ovat arkkitehti Alvar Aalto, monitoimimies Hjallis Harkimo sekä runoilija Arja Tiainen. - Muistutin vaan
Timotei. kirjoitti:
"Mutta toisaalta fiksu ihminen ymmärtää olla saivartelematta keskustelupalstalla jostain oikeinkirjoituksesta koska keskustelun aihe tälläkin palstalla on monikulttuuriset suhteet eikä suomen kielen oikeinkirjoitus.
Eli fiksu ihminen kirjoittaisi palstan aiheesta toisin kuin sinä joka vain saivartelet kieliopista. "
Noh, noh! Minä sentään perustelen väitteeni, enkä vittuile kenellekään. Kunhan totean, että näin on. Monet täällä väittävät toisia vajakeiksi ja hoitoa tarvitseviksi, sekä palstan tyhmimmäksi ämmäksi. Myöskin palsta-horo ja suomi-horo on yleisesti käytettyjä sanoja.Agressiivinen vai aggressiivinen? Muistuuko mieleen?
- Muistuuko mieleen
Timotei. kirjoitti:
Kukaan fiksu kirjoittaja ei täällä tee noita virheitä. Näitä fiksujakin on täällä aika paljon.Fiksu kaveri ymmärtää, että ei agressiivinen vaan aggressiivinen. Tyhmempi kiistää sen kolme kertaa ;) Toisaalta kielsihän se Pietarikin kolmasti Jeesuksen, joten suotakoon myös sinulle.
- --------------------
Timotei. kirjoitti:
Kukaan fiksu kirjoittaja ei täällä tee noita virheitä. Näitä fiksujakin on täällä aika paljon.Saanko esitellä fiksu kaveri Timotei. Keskinäinen dialogimme aiheesta kuinka sana aggressiivinen kirjoitetaan oli pitempi, mutta ilmeisesti harvinaiseksi käynyt viestien poistaminen on jostain syystä tuossa kohtaa toiminut Timotein eduksi, mutta onneksi jotain oli jäljellä antoisasta keskustelustamme. korostan kuitenkin, että minua ei kirjoitusvirheet haittaa, jos vastapuoli osaa esittää väitteidensä tueksi luotettavia lähteitä, tutkimuksi tms. joka antaa huomattavasti vakuuttavamma henkilön perhetyneisyydestä asiaan, kuin fiksusti täydellistä kielioppia harrastava ostonaisiksi kansanryhmiä solvaileva naikkonen.
Annetaan kuitenkin malliesimerkki, se mitä bittiavaruuteen laitat säilyy siellä ikuisesti, ja ennekuin alkaa esittään liian fiksua olisi hyvä pitää oma pesä kunnossa. ;)
---------------------------------------------
TIMOTEI KIRJOITTI:
Timotei.21.12.2014 16:39 2 SULJE
"Jos ei osaa kirjoittaa sanaa aggressiivinen voi olla varma ettei kouluja ole käyty. Yleistietohan sinulla on tunnetusti täysi nolla."
No, huh huh! Kenelle tuo purkaus on tarkoitettu? Kirjoitit itse sanan agressiivinen väärin. YouTubessa on Pasi Viheraho- niminen henkilö, jonka videot vaikuttavat samanlaiselta, kuin tuo sinun purkauksesi.
--------------------------------------------------------------
VASTAUS TIMOTEILLE.
hei hei Timotei21.12.2014 18:10 5 SULJE
http://saaressa.blogspot.fi/2011/11/kielen-direktiivi.html
Kokeilehan nyt vielä uudestaan
Oikein: Väärin:
aggressiivinen agressiivinen
------------------------------------------------------
TIMOTEI KIRJOTTI:
Timotei.22.12.2014 05:33 5 SULJE
Ok, myönnän erehtyneeni sanan "aggressiivinen" suhteen. Nythän tuokin asia on korjattu, mutta nimimerkin" ei oppi ojaan kaada" viesti alkoi vituttamaan. Se muistutti paljon Pasi Viherahon purkausta, kun se jäi kiinni ylinopeudesta. - Veljensä vartija
Timotei. kirjoitti:
Kukaan fiksu kirjoittaja ei täällä tee noita virheitä. Näitä fiksujakin on täällä aika paljon.Monta virhettä bongaat?
Timotei ,,,4.3.2014 12:28 6 SULJE
Niita amalioita taitaa olla monia,heti kun joku aloittaa aasialaisista, niin alkaa huorittelut ja vaitetaan mainostajaksi. Miehilla ei ole mahdollisuutta kertoa taalla omista suhteistaan. Heti lytataan, mutta naiset saa vapaastiviestitella musulmaaneistansa.
FacebookTwittershare emailshare url - Chom chom
China Dragon kirjoitti:
Monikulttuurisella palstalla luulisi olevan ihmisiä jotka ymmärtävät suomenkielen olevan rajallinen kieli jota maahanmuuttajat eivät osaa edes viidenvuoden jälkeen. Kuinkahan moni palstalainen olisi ottanut puolison kriteerillä kielitaito 10 .
Tuskin niitä montaa on.Teitköhän virheet tahallasi :)
Tästä tuli mieleen sellainen hauska pikkujuttu, että mä itse asiassa hallitsen miestäni paremmin hänen äidinkielensä oikeinkirjoituksen. Hän tarkistaa joskus multa, onko jonkin sanan viimeinen kirjain i vai y ja onko sanan alussa tr vai ch. Hänen synnyinseutunsa murteessa/ääntämistavassa ero ei juuri kuulu puheessa.
Osa on kielellisesti lahjakkaita luonnostaan, mutta paljon voi opetellakin. Joku oppii systemaattisesti sana sanalta ja pänttäämällä yksityiskohtia, joku toinen holistisemmin, esim. kuullun perusteella fraaseja ja kokonaisia lauseita. Omien lasten kohdalla tämä ero on näkynyt selvästi. - China Dragon
Chom chom kirjoitti:
Teitköhän virheet tahallasi :)
Tästä tuli mieleen sellainen hauska pikkujuttu, että mä itse asiassa hallitsen miestäni paremmin hänen äidinkielensä oikeinkirjoituksen. Hän tarkistaa joskus multa, onko jonkin sanan viimeinen kirjain i vai y ja onko sanan alussa tr vai ch. Hänen synnyinseutunsa murteessa/ääntämistavassa ero ei juuri kuulu puheessa.
Osa on kielellisesti lahjakkaita luonnostaan, mutta paljon voi opetellakin. Joku oppii systemaattisesti sana sanalta ja pänttäämällä yksityiskohtia, joku toinen holistisemmin, esim. kuullun perusteella fraaseja ja kokonaisia lauseita. Omien lasten kohdalla tämä ero on näkynyt selvästi.Saitko ajatuksesta kiinni vai et? Se on se tärkein juttu.
Jokaisessa asiassa voidaan tehdä opetetusti tai sitten ihan uudella tavalla.
Jos raivareita tulisi väärinkirjoituksesta tai puhumisesta, en olisi ottanut ulkomaalaista vaimoa. Sehän olisi raivotautisen koiran puraisu pohkeeseen, virheitä jokainen päivä.
Emme ole täydellisiä, on kiva tehdä virheitä ihan yhdessä:) - China Dragon
China Dragon kirjoitti:
Saitko ajatuksesta kiinni vai et? Se on se tärkein juttu.
Jokaisessa asiassa voidaan tehdä opetetusti tai sitten ihan uudella tavalla.
Jos raivareita tulisi väärinkirjoituksesta tai puhumisesta, en olisi ottanut ulkomaalaista vaimoa. Sehän olisi raivotautisen koiran puraisu pohkeeseen, virheitä jokainen päivä.
Emme ole täydellisiä, on kiva tehdä virheitä ihan yhdessä:)Hmm... tarkemmin kun asiaa ajattelee niin ehkä olen ottanut ulkomaalaisen vaimon juuri tuosta syystä. Olen erittäin epätäydellinen ihminen ja hain epätäydellisyyttä.
Onnekkaita ovat täydelliset ihmiset, olen heille kateellinen:) - Timotei.
-------------------- kirjoitti:
Saanko esitellä fiksu kaveri Timotei. Keskinäinen dialogimme aiheesta kuinka sana aggressiivinen kirjoitetaan oli pitempi, mutta ilmeisesti harvinaiseksi käynyt viestien poistaminen on jostain syystä tuossa kohtaa toiminut Timotein eduksi, mutta onneksi jotain oli jäljellä antoisasta keskustelustamme. korostan kuitenkin, että minua ei kirjoitusvirheet haittaa, jos vastapuoli osaa esittää väitteidensä tueksi luotettavia lähteitä, tutkimuksi tms. joka antaa huomattavasti vakuuttavamma henkilön perhetyneisyydestä asiaan, kuin fiksusti täydellistä kielioppia harrastava ostonaisiksi kansanryhmiä solvaileva naikkonen.
Annetaan kuitenkin malliesimerkki, se mitä bittiavaruuteen laitat säilyy siellä ikuisesti, ja ennekuin alkaa esittään liian fiksua olisi hyvä pitää oma pesä kunnossa. ;)
---------------------------------------------
TIMOTEI KIRJOITTI:
Timotei.21.12.2014 16:39 2 SULJE
"Jos ei osaa kirjoittaa sanaa aggressiivinen voi olla varma ettei kouluja ole käyty. Yleistietohan sinulla on tunnetusti täysi nolla."
No, huh huh! Kenelle tuo purkaus on tarkoitettu? Kirjoitit itse sanan agressiivinen väärin. YouTubessa on Pasi Viheraho- niminen henkilö, jonka videot vaikuttavat samanlaiselta, kuin tuo sinun purkauksesi.
--------------------------------------------------------------
VASTAUS TIMOTEILLE.
hei hei Timotei21.12.2014 18:10 5 SULJE
http://saaressa.blogspot.fi/2011/11/kielen-direktiivi.html
Kokeilehan nyt vielä uudestaan
Oikein: Väärin:
aggressiivinen agressiivinen
------------------------------------------------------
TIMOTEI KIRJOTTI:
Timotei.22.12.2014 05:33 5 SULJE
Ok, myönnän erehtyneeni sanan "aggressiivinen" suhteen. Nythän tuokin asia on korjattu, mutta nimimerkin" ei oppi ojaan kaada" viesti alkoi vituttamaan. Se muistutti paljon Pasi Viherahon purkausta, kun se jäi kiinni ylinopeudesta."Saanko esitellä fiksu kaveri Timotei. Keskinäinen dialogimme aiheesta kuinka sana aggressiivinen kirjoitetaan oli pitempi, mutta ilmeisesti harvinaiseksi käynyt viestien poistaminen on jostain syystä tuossa kohtaa toiminut Timotein eduksi, mutta onneksi jotain oli jäljellä antoisasta keskustelustamme. korostan kuitenkin, että minua ei kirjoitusvirheet haittaa, jos vastapuoli osaa esittää väitteidensä tueksi luotettavia lähteitä, tutkimuksi tms. joka antaa huomattavasti vakuuttavamma henkilön perhetyneisyydestä asiaan, kuin fiksusti täydellistä kielioppia harrastava ostonaisiksi kansanryhmiä solvaileva naikkonen."
Ihmettelen kovasti provosoitumistasi. Muistutat yhdestä vanhasta erehtymisestäni. Sitä tikulla silmään.... Tarkoitatko, että minä olen fiksu kaveri, sekä täydellistä kielioppia harrastava ostonaisiksi kansanryhmiä solvaileva naikkonen. Eikö kaveri tarkoita miestä? Sitä paitsi en ole nähnyt yhtäkään sellaista aasialaisia naisia solvaavaa viestiä, joka olisi kirjoitettu hyvällä suomenkielellä. Päinvastoin, sellaiset on kirjoittanut tyhmä nainen, joka ei osaa hyvää suomenkieltä. No, oli miten oli. Minä olen kuitenkin mies, jolla on aasialainen vaimo. By the way. Täällä on joku toinenkin Timotei. Päättelen sen siitä, että nimimerkikseni ei hyväksytä pelkkää Timoteitä, vaan täytyy laittaa piste perään. - yiusytiu
China Dragon kirjoitti:
No, eikö sitten sama päde suomalaisiin. Ne jotka opiskelevat kieltä osaavat sitä paremmin. Ei kysymys ole älykkyydestä vaan siitä mihin olet aikaasi käyttänyt. Nykyisin moni yliopistotason älykkö on vailla työtä. Syy on yksinkertainen, sillä opetetulla älyllä ei yhteisöt enää tienaa. Tarvitaan älykkyyden seuraava taso jossa ihminen soveltaa ja kehittää oppimaansa uudelle tasolle ymmärtäen oman älykkyyden tuovan rahaa ja hyvää koko yhteisölle.Ota huomioon, että ne lähtevät opiskelemaan kieliä, joilla selkeästi kykyjä kielten oppimiseen. Ovat kielellisesti
lahjakkaita, kaikki eivät ole. Jotkut lähtevät opiskelemaan aineita, joissa tarvitaan matemaattisia kykyjä, kaikilla ei ole sellaisia. Jotkut opiskelevat humaanisia aineita ja heillä kyvyt ja lahjakkuus sellaiseen. Kukaan ei nyt käyttäisi aikaansa vaan kielten opiskeluun jos ei olisi älyä ja lahjoja. Samoin, kuka tahansa ei pärjää matemaattisilla aloilla jollei ole älyä ja kykyjä. Kukaan ei lähde vaan "käyttämään aikaa" opiskelemaan matemaattisia aineita, jos ei ole älyä.
Jokaisen tavallisen älyn omaava ihminen kuuluisi sisäistävän oman äidinkielensä koulussa jo. Jore4 ei näköjään ole sisäistänyt edes sitäkään vähää. - weuriwuo
Timotei. kirjoitti:
"Mutta toisaalta fiksu ihminen ymmärtää olla saivartelematta keskustelupalstalla jostain oikeinkirjoituksesta koska keskustelun aihe tälläkin palstalla on monikulttuuriset suhteet eikä suomen kielen oikeinkirjoitus.
Noh, noh! Minä sentään perustelen väitteeni, enkä vittuile kenellekään. Kunhan totean, että näin on. Monet täällä väittävät toisia vajakeiksi ja hoitoa tarvitseviksi, sekä palstan tyhmimmäksi ämmäksi. Myöskin palsta-horo ja suomi-horo on yleisesti käytettyjä sanoja.China Dragonkin on osallistunut näihin vajakki- keskusteluihin ja suomalaisten naisten parjaamiseen sekä muslimimiesten haukkumisiin. Tämähän on monikulttuurisuus- palsta.
Muutenkin koko äijä ihan turhake. - sinut tiedetään
weuriwuo kirjoitti:
China Dragonkin on osallistunut näihin vajakki- keskusteluihin ja suomalaisten naisten parjaamiseen sekä muslimimiesten haukkumisiin. Tämähän on monikulttuurisuus- palsta.
Muutenkin koko äijä ihan turhake.Ja sinä olet syylistynyt rikokseen täällä kutsumalla kansanryhmää mm. apinoiksi. Kaikki sinun väkerrykset ovat varmassa tallessa, myös palvelimella 3 vuotta säilytettävä. Kyseisen loukkauksen vanhenemisaikakin taitaa olla 5 vuotta, joten hyvin tässä on vielä aikaa.
- veronmaksajat
yiusytiu kirjoitti:
Ota huomioon, että ne lähtevät opiskelemaan kieliä, joilla selkeästi kykyjä kielten oppimiseen. Ovat kielellisesti
lahjakkaita, kaikki eivät ole. Jotkut lähtevät opiskelemaan aineita, joissa tarvitaan matemaattisia kykyjä, kaikilla ei ole sellaisia. Jotkut opiskelevat humaanisia aineita ja heillä kyvyt ja lahjakkuus sellaiseen. Kukaan ei nyt käyttäisi aikaansa vaan kielten opiskeluun jos ei olisi älyä ja lahjoja. Samoin, kuka tahansa ei pärjää matemaattisilla aloilla jollei ole älyä ja kykyjä. Kukaan ei lähde vaan "käyttämään aikaa" opiskelemaan matemaattisia aineita, jos ei ole älyä.
Jokaisen tavallisen älyn omaava ihminen kuuluisi sisäistävän oman äidinkielensä koulussa jo. Jore4 ei näköjään ole sisäistänyt edes sitäkään vähää.Entäpä milloin sinä vihdoista viimein alat tekemään töitä ja maksamaan veroja.
Taasko "vapaapäivä"? - mariah358
weuriwuo kirjoitti:
China Dragonkin on osallistunut näihin vajakki- keskusteluihin ja suomalaisten naisten parjaamiseen sekä muslimimiesten haukkumisiin. Tämähän on monikulttuurisuus- palsta.
Muutenkin koko äijä ihan turhake.Olet ihan oikeassa. Kyseinen nimimerkki China Dragon esittää niin fiksua, mutta sisimmiltään on passiivisaggressiivinen. Luulen, että hänen kiinalainen vaimonsa vihdoin ymmärsi minkälaiset kusipäät suomalaiset miehet ovatkaan ja siksi tämä meidän sankarimme on nyt vähän ärtynyt. Hän on muka niin kaikkitietävä ja fiksu mutta viesteistä tulee todellinen suomalaisen miehen luonne esiin, eli materialistinen, ylimielinen, rasistinen, uskoo kaikkea lehdestä lukemaansa jne. Total asshole.
- hehehhehehhe
mariah358 kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Kyseinen nimimerkki China Dragon esittää niin fiksua, mutta sisimmiltään on passiivisaggressiivinen. Luulen, että hänen kiinalainen vaimonsa vihdoin ymmärsi minkälaiset kusipäät suomalaiset miehet ovatkaan ja siksi tämä meidän sankarimme on nyt vähän ärtynyt. Hän on muka niin kaikkitietävä ja fiksu mutta viesteistä tulee todellinen suomalaisen miehen luonne esiin, eli materialistinen, ylimielinen, rasistinen, uskoo kaikkea lehdestä lukemaansa jne. Total asshole.
Kas kirjoitusvirheiden metsästäjä ja kansanryhmän apinoiksi solvailija sai tausta säestäjäksi rakkaan sika-Amaliamme.
Vähän taas, kun tökkii niin nähdään missä se todellinen rasisti asustaa. - China Dragon
mariah358 kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Kyseinen nimimerkki China Dragon esittää niin fiksua, mutta sisimmiltään on passiivisaggressiivinen. Luulen, että hänen kiinalainen vaimonsa vihdoin ymmärsi minkälaiset kusipäät suomalaiset miehet ovatkaan ja siksi tämä meidän sankarimme on nyt vähän ärtynyt. Hän on muka niin kaikkitietävä ja fiksu mutta viesteistä tulee todellinen suomalaisen miehen luonne esiin, eli materialistinen, ylimielinen, rasistinen, uskoo kaikkea lehdestä lukemaansa jne. Total asshole.
"Luulen, että hänen kiinalainen vaimonsa vihdoin ymmärsi minkälaiset kusipäät suomalaiset miehet ovatkaan"
Pahoittelen, hänellä ei ole kokemusta kuin yhdestä suomalaisesta miehestä joten hän voi kommentoida vain yksikkömuodossa.
"Hän on muka niin kaikkitietävä ja fiksu"
Pahoittelen vielä kerran, en ole väittänyt olevani fiksu. Tämä on mielipidepalsta, kirjoitan mielipiteitä, en absoluuttisia totuuksia. - China Dragon
weuriwuo kirjoitti:
Muutenkin koko äijä ihan turhake."China Dragonkin on osallistunut näihin vajakki- keskusteluihin ja suomalaisten naisten parjaamiseen sekä muslimimiesten haukkumisiin"
Ahaa, se onkin palstalla ilmeisesti kiellettyä, ei saa osallistua...ok, ymmärretty.
Katsoin eilen muuten a-studion, siinä on mielenkiintoista keskustelua. Suorassa lähetyksessä kävi ilmi etten ole haukkunut ketään, keskustelijat vahvistivat sen miten asiat ovat ainakin jollain muslimeilla. Onko vaarallista että Suomessa asuvien palestiinalaisten puheenjohtaja ei näe mitään väärää jos muslimit tappavat siviilejä länsimaissa ja kannattaa ISIS-joukkoja?
Kannattaa avata nyt ne silmät.
- jore4
Aihe "jore4" tuntuu olevan pysyvästi topic of the day.
- Aka Simalia
Jep jep
- jivinini
Aka Simalia kirjoitti:
Jep jep
"Aihe "jore4" tuntuu olevan pysyvästi topic of the day"
Niinpä tietysti, missäs paska, jos ei rattailla! - China Dragon
jivinini kirjoitti:
"Aihe "jore4" tuntuu olevan pysyvästi topic of the day"
Niinpä tietysti, missäs paska, jos ei rattailla!Yksi kielellisesti lahjakas kaveri on Ismo Leikola, siinä saa suomenkieli arvoisensa esittäjän.
https://www.youtube.com/watch?v=wwdxRdmRUC0
Asioita ei voisi esittää paljon paremmin, ei edes englannin kielellä.
Hänelle sattuu monta virhettä muttei kukaan niistä valita. Esiintymisen konsultit eivät varmasti opeta tuollaista tyyliä, mutta sillä voi tienata ja saada ainutlaatuisen hauskan kaverin maineen.
Rasismista voi puhua myös toisella tavalla mitä yleisesti tehdään ja se on jopa tehokkaampi tapa estää rasismia.
- jore4
"Opettaja" päätti vaihtaa tälläkertaa nimimerkkiään.
- Timotei.
Veljensä vartija
eilen 18:23
.
"Monta virhettä bongaat?
Niita amalioita taitaa olla monia,heti kun joku aloittaa aasialaisista, niin alkaa huorittelut ja vaitetaan mainostajaksi. Miehilla ei ole mahdollisuutta kertoa taalla omista suhteistaan. Heti lytataan, mutta naiset saa vapaastiviestitella musulmaaneistansa"
Yksi virhe tuli vahingossa. Vapaasti viestitellä ei ole yhdyssana. Se ei johdu siitä, että en tiedä, miten nuo sanat pitää kirjoittaa. Sanan amalioita kirjoitin tahallani pienellä alkukirjaimella. Halusin osoittaa mieltäni sellaista nimimerkkiä kohtaan, jota en arvosta. Muutenkin on vaikeata kirjoittaa älypuhelimella. Virheitä tulee tahattomasti, eikä työn lomassa ole aina aikaa tarkistaa kirjoittamaansa viestiä. Minun älypuhelimessani ei ole myöskään ä -kirjaimia, joten on pakko käyttää a -kirjaimia niiden sijaan. Kyllähän meille kaikille virheitä sattuu vahingossa, mutta esim. sanaa suomalainen ei voi kirjoittaa isolla alkukirjaimella vahingossa. - hjghj
Timotei. kirjoitti:
Veljensä vartija
eilen 18:23
.
"Monta virhettä bongaat?
Niita amalioita taitaa olla monia,heti kun joku aloittaa aasialaisista, niin alkaa huorittelut ja vaitetaan mainostajaksi. Miehilla ei ole mahdollisuutta kertoa taalla omista suhteistaan. Heti lytataan, mutta naiset saa vapaastiviestitella musulmaaneistansa"
Yksi virhe tuli vahingossa. Vapaasti viestitellä ei ole yhdyssana. Se ei johdu siitä, että en tiedä, miten nuo sanat pitää kirjoittaa. Sanan amalioita kirjoitin tahallani pienellä alkukirjaimella. Halusin osoittaa mieltäni sellaista nimimerkkiä kohtaan, jota en arvosta. Muutenkin on vaikeata kirjoittaa älypuhelimella. Virheitä tulee tahattomasti, eikä työn lomassa ole aina aikaa tarkistaa kirjoittamaansa viestiä. Minun älypuhelimessani ei ole myöskään ä -kirjaimia, joten on pakko käyttää a -kirjaimia niiden sijaan. Kyllähän meille kaikille virheitä sattuu vahingossa, mutta esim. sanaa suomalainen ei voi kirjoittaa isolla alkukirjaimella vahingossa.Seli seli! Mitä vittua sä muiden kirjoitusvirheistä valitat kun itsekkin teet niitä ja eihän tämä palsta edes oo tarkoitettu suomen kieliopin käsittelyyn vaan monikulttuurisiin suhteisiin. Painu oikealle palstalle - rasittaa tommoiset niuhottajat!!!
- ööööööh
hjghj kirjoitti:
Seli seli! Mitä vittua sä muiden kirjoitusvirheistä valitat kun itsekkin teet niitä ja eihän tämä palsta edes oo tarkoitettu suomen kieliopin käsittelyyn vaan monikulttuurisiin suhteisiin. Painu oikealle palstalle - rasittaa tommoiset niuhottajat!!!
Ilmeisesti päättelykyvyssäsi on parantamisen varaa? Väännetään rautalangasta : Timotei näkee vaivaa muiden kirjoitusvirheistä, viesti on osoituksena, että Timotei itse tekee myös kirjoitusvirheitä.
Minä teen kirjoitusvirheitä täällä ja paljon, enkä välitä. Koska suoli24 palstan mielipidesivustona arvo on täysi nolla.
- jore4
Here we go again! "Opettaja" ei malttanut pitää näppejään erossa.
- jore4
Obviously this so called "Teacher" is mentally seriously disturbed person, and best thing what one can do, is leave her alone!.
- ww8ayr
Jore4 kulta, voisitko ystävällisesti olla kirjoittamatta englanniksi, kun se ei sinulta oikein luonnistu. Muutenkin pilkut ja pisteet päin helvettiä.
- pätkätyöläinen?
ww8ayr kirjoitti:
Jore4 kulta, voisitko ystävällisesti olla kirjoittamatta englanniksi, kun se ei sinulta oikein luonnistu. Muutenkin pilkut ja pisteet päin helvettiä.
Taasko sinulla on "vapaa päivä"?
- jore4
Heh heh, Jospa "opettaja" opiskelisi itse senverran engeskaa, että tietäisi mitä tekstissä sanotaan.
- Opettaja1
On osattu jo lukiosta asti. Mistä päättelet, että en osaa? Kyllähän sitä osaavat kaikki lukion käyneet.
Ilmeisesti tämä niin kutsuttu "opettaja" on henkisesti vakavasti häiriintynyt henkilö, ja parasta mitä voidaan tehdä, on jättää hänet yksin.
Ohoh, tuota et kyllä itse kirjoittanut. Ensimmäinen viestisi, jossa ei ole yhtäkään virhettä. Pyysitkö lapsenlastasi apuun? Seuraava menikin taas tuttuun tyyliin mönkään.
Heh heh, Jospa "opettaja" opiskelisi itse senverran engeskaa, että tietäisi mitä tekstissä sanotaan.
Jospa-sana pitäisi olla pienellä kirjaimella, koska se ei ole lauseen alussa, eikä ole erisnimi. Sen verran ei ole yhdyssana. Engelskaa, ei engeskaa! - grammar Nazi
Opettaja1 kirjoitti:
On osattu jo lukiosta asti. Mistä päättelet, että en osaa? Kyllähän sitä osaavat kaikki lukion käyneet.
Ilmeisesti tämä niin kutsuttu "opettaja" on henkisesti vakavasti häiriintynyt henkilö, ja parasta mitä voidaan tehdä, on jättää hänet yksin.
Ohoh, tuota et kyllä itse kirjoittanut. Ensimmäinen viestisi, jossa ei ole yhtäkään virhettä. Pyysitkö lapsenlastasi apuun? Seuraava menikin taas tuttuun tyyliin mönkään.
Jospa-sana pitäisi olla pienellä kirjaimella, koska se ei ole lauseen alussa, eikä ole erisnimi. Sen verran ei ole yhdyssana. Engelskaa, ei engeskaa!Onko sinulla palstan aiheeseen liittyvää kerrottavaa?
http://asset-c.soup.io/asset/5819/7743_c469.png
- jore4
Jaha, minulla on siis lapsen lapsia. Sitä en itse tiennytkään. Tunnut tietävän minusta asioita joista itselläni ei ole hajuakaan.
- Opettaja1
No, enhän minä tiennytkään. Olisin kuvitellut, että noin vanhalla miehellä on lastenlapsia.
- Tiina 37
Opettaja1 kirjoitti:
No, enhän minä tiennytkään. Olisin kuvitellut, että noin vanhalla miehellä on lastenlapsia.
Vaan onko sinulla lapsia? ;) Olet sen verran lapsellisen oloinen, nihlisti ja täynnä teräviä kulmia, että olen lähes varma ettet ole kokenut äitiyttä.
- Opettaja1
Tiina 37 kirjoitti:
Vaan onko sinulla lapsia? ;) Olet sen verran lapsellisen oloinen, nihlisti ja täynnä teräviä kulmia, että olen lähes varma ettet ole kokenut äitiyttä.
En ole kokenut äitiyttä, mutta vaimoni on. Meillä on kolme lasta. Tarkoitukseni on nujertaa "jore" henkisesti ja saattaa hänet naurunalaiseksi tällä palstalla osoittamalla, että hän on hyvin yksinkertainen henkilö. Onnistuinkin siinä jo kerran vittuilemalla hänelle tarpeeksi. Hän jätti palstan pariksi viikoksi, mutta ei pystynyt olemaan pois. Hän palasi takaisin eri nikillä.
Minä en voi hyväksyä, että ihmisiä solvataan ilman mitään syytä. Hyväksytkö sinä Tiina 37 nämä jatkuvat suomihorottelut? Voin minä kyllä lopettaakin, jos naiset eivät tykkää, että huomauttelen jatkuvasti hänen huonosta suomenkielen taidosta. Minusta vaan olisi kivaa keskustella täällä asiallisesti ilman tuollaista häirikköä.
Ja Chinalle: Kirjoitit tuolla toisessa topicissa, että mitä väliä niillä pisteillä ja pilkuilla on. Ei niillä olekaan. Riittää, että keskustelu sujuu.
Ja jore, parasta olisi nyt olla kommentoimatta tätä. Vituttaa jo muutenkin tarpeeksi sinun läsnäolo. - ......
Opettaja1 kirjoitti:
En ole kokenut äitiyttä, mutta vaimoni on. Meillä on kolme lasta. Tarkoitukseni on nujertaa "jore" henkisesti ja saattaa hänet naurunalaiseksi tällä palstalla osoittamalla, että hän on hyvin yksinkertainen henkilö. Onnistuinkin siinä jo kerran vittuilemalla hänelle tarpeeksi. Hän jätti palstan pariksi viikoksi, mutta ei pystynyt olemaan pois. Hän palasi takaisin eri nikillä.
Minä en voi hyväksyä, että ihmisiä solvataan ilman mitään syytä. Hyväksytkö sinä Tiina 37 nämä jatkuvat suomihorottelut? Voin minä kyllä lopettaakin, jos naiset eivät tykkää, että huomauttelen jatkuvasti hänen huonosta suomenkielen taidosta. Minusta vaan olisi kivaa keskustella täällä asiallisesti ilman tuollaista häirikköä.
Ja Chinalle: Kirjoitit tuolla toisessa topicissa, että mitä väliä niillä pisteillä ja pilkuilla on. Ei niillä olekaan. Riittää, että keskustelu sujuu.
Ja jore, parasta olisi nyt olla kommentoimatta tätä. Vituttaa jo muutenkin tarpeeksi sinun läsnäolo.Joku ristiriitako:
"Tarkoitukseni on nujertaa "jore" henkisesti ja saattaa hänet naurunalaiseksi"
" Minä en voi hyväksyä, että ihmisiä solvataan ilman mitään syytä."
" Minusta vaan olisi kivaa keskustella täällä asiallisesti "
Mietippäs vähän - onko Asiallista keskustelua niuhottaa jostain pilkun paikasta keskustelualueella jossa pitäisi keskustella monikulttuurisista suhteista?
Mielestäni nimenomaan sinä olet yksi palstan häiriköistä! - Opettaja1
...... kirjoitti:
Joku ristiriitako:
"Tarkoitukseni on nujertaa "jore" henkisesti ja saattaa hänet naurunalaiseksi"
" Minä en voi hyväksyä, että ihmisiä solvataan ilman mitään syytä."
" Minusta vaan olisi kivaa keskustella täällä asiallisesti "
Mietippäs vähän - onko Asiallista keskustelua niuhottaa jostain pilkun paikasta keskustelualueella jossa pitäisi keskustella monikulttuurisista suhteista?
Mielestäni nimenomaan sinä olet yksi palstan häiriköistä!"Mietippäs vähän - onko Asiallista keskustelua niuhottaa jostain pilkun paikasta keskustelualueella jossa pitäisi keskustella monikulttuurisista suhteista?
Mielestäni nimenomaan sinä olet yksi palstan häiriköistä! "
En minä niuhota, vaan yritän osoittaa, että "jore" on tyhmä. Minun huomautukset koskevat vain häntä. Haluan savustaa hänet ulos täältä solvaamasta toisia ihmisiä.
Hän ei keskustele monikulttuurisista suhteista, vaan v.ttuilee päivittäin.
Mutta jos mieluummin "jore" saa jäädä, niin olkoon sitten. Pitäkää "jorenne"!
- jore4
Tämän palstan pysyvänä ilmiönä tuntuu olevan, että tänne kirjoittelevat naiset pyrkivät esiintymään miehinä.
Miesnimimerkkien taakse piiloutuneena he syytävät ruudulle törkeyksiään ja järjettömyyksiään.
Kiukku ja raivo tuntuu ohjaavan toimintaa.
Tämän lajin pahin edusta on kuitenkin tuo opettaja esiintyvä naikkonen.- Opettaja1
Typerys! Miten todistan, että olen mies? Esitä joku kysymys, johon vain mies voi tietää oikean vastauksen!
- jore4
Kirjoitin tästä "Opettajasta" analyysin, varmuudenvuoksi, Englanniksi, jotta mahdolliset ulkomaalaisetkin lukijat tietäisivät minkälaisesta otuksesta on kysymys.
- Opettaja1
jore4 kirjoitti:
Kirjoitin tästä "Opettajasta" analyysin, varmuudenvuoksi, Englanniksi, jotta mahdolliset ulkomaalaisetkin lukijat tietäisivät minkälaisesta otuksesta on kysymys.
Arvasin, että sinussa ei ole miestä vastaamaan viestiin.
- Paavolan Pena
Jore pilaa meidän 1950- luvulla syntyneiden maineen kinastelemalla täällä pikkuritsojen kanssa.
- akuankkalaoo
kyseessä pedof.?
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743690Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1722888Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612152- 1601850
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342