Kirjotan nyt vähän eri näkövinkkelistä, kun ne kuuluisat "inttilesket" yleensä. Oon lukenut, kuinka jotkut on anellu poikaystäviään vaihtaan sivariin ja itkenyt ittensä melkein hengiltä armeijan aikana. Mun näkemys tilanteeseen on täysin päinvastanen, vaikka joo, ikävä on kyllä hemmetin kova.
Poikaystäväni lähti siis kaksi viikkoa sitten armeijaan, ja sitä hajottaa aivan perhanasti siellä puheittensa perusteella. Asiaa ei auta se, että pari sen lähintä kaveria on käynyt sivarin (ei, kumpikaan kyseisistä ei ollut homoseksuaali, vammainen tai muuten vaan veltto vätys, ne oli/on "ihan tavallisia" nuoria miehiä jotka piti vaan sivaria hyödyllisempänä vaihtoehtona itelleen kun armeijaa) joten tietysti se on saanut hirveesti vaikutteita niiltä ja kuullut, kuinka paljon kivempaa, hyödyllisempää ja helpompaa sivari on jne. jne. Välillä se vannoo vaihtavansa sivariin p-kauden jälkeen koska armeija on niin "turhaa, paskaa, joka päivä v*tuttaa" ja mitä näitä nyt on, ja jos se todella saa jotain päähänsä, niin sen mielipidettä ei ihan hevillä muuteta ja sehän nimenomaan mua tässä pelottaakin.
Mä oon ite saanut sen verran "armeijakeskeisen" kasvatuksen isoveljeni kanssa, vaikka naispuolinen henkilö siis olen, etten oo koskaan ennen oikeen pitänyt sivaria tosissaan otettavana vaihtoehtona, ainakaan omaa poikaystävää/tulevaa aviomiestä ajatellen. Mun isä on työskennellyt koko elämänsä armeijan leivissä ja veli seurasi perässä, ja etenkin isäukko jaksaa toistaa kuinka ei oo sukuun tulemista ellei armeija oo käytynä, vaikka isä muuten tosi rento ja joustava onkin. Mä oon ite kyllä just näiden mun poikaystävän sivarikavereiden kautta muuttunut avarakatseisemmaks sivaria kohtaan, ja tajunnut, ettei sen käyvät todella oo niitä laiskoja lusmuja niinkun yleisesti usein esitetään, vaan mahtavia ihmisiä nekin siinä missä muut. Silti haluisin niin kovasti, että mun tuleva mieheni nyt jatkais loppuun asti intissä, koska jos joku niin luovuttaminen on perseestä.
Miten siis voisin tsempata sitä? Tuntuu muutenkin, ettei mulla oo varaa sanoa mitään "kyllä se siitä" -kliseitä, enhän mä siellä joudu kärsimään. Enkä siis todellakaan halua vedota "tee se mun takia" -tyylisiin juttuihin, kiristykseen tai pakottamiseen, vaan lähinnä saada mun poikaystävän ymmärtään, miks intti kannattaa käydä loppuun ja sen, että kyllä se siellä kestää v*ttuilusta huolimatta. Kyseessä on siis erittäin hyväkuntonen kaveri, et ei oo siitäkään kiinni ettei kunto kestäis. Armeija ja turha käskytys ja huuto ei vaan oo yhtään "sen juttu". Joo, oon koittanut sanoo, et kyllä se hajottaa joka ikistä varsinkin alussa ja ettei se oo ainoo kelle kuittaillaan kaikesta, mut tuntuu kun seinille puhuis. Ja niin, ollaan siis eletty erittäin ihanassa ja toimivassa kaukosuhteessa puoltoista vuotta, jos se nyt jollain tapaa oleellinen fakta on tässä asiassa.
Miten tsempata poikaystävää jatkamaan armeijassa?
4
1643
Vastaukset
Sano poikaystävällesi, että ei se armeija kestä kuin puoli vuotta. Se on lyhyt aika elämästä ja kyllä armeija tekee pojasta miehen, sano mun sanoneen. Kyllä muakin koetteli henkisesti armeija, ei niinkään fyysisesti, monta kertaa, mutta päätin, että kyllä mä siitä selviän, ja selvisin. Voimia teille molemmille kovasti ja jos rakastatte aidosti toisianne, kestätte molemmat kyllä tuon ajan!
- aajj
Oot kyllä niin oikeessa. Kumpa tääkin kyseinen herra päättäisi selvitä! Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä :)
aajj kirjoitti:
Oot kyllä niin oikeessa. Kumpa tääkin kyseinen herra päättäisi selvitä! Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä :)
Ole/Olkaa hyvät vaan! =) No kundikaverisi on niin nuori vielä, että henkinen puoli ei ole vielä niin vahva, mutta kyllä se siitä vahvistuu. En minäkään ollut henkisesti niin kypsä kakskymppisenä kuin kolmekymppisenä, kun ei ollut vielä niin paljon kokemuksia naisista, työelämästä ja elämästä yleensä. Hyvää talven jatkoa teille ja tsemiä elämään! =)
- bene
Voi ny jeesus taas näitä.. Intissä viikonloppuvapaat nykyään lähes joka viikonloppu ja silti tällaista lässytystä. Todellisia ensimmäisen maailman ongelmia... Vuoden mittainen asepalvelus pakolliseksi sukupuoleen ja uskontoon katsomatta - ja helv äkkiä! Saataisiin edes jotain rotia tähän pullamössösakkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409