Hiace Paras paku???

Ossi

Heippu kaikki Toyota Hiace fanit/halveksijat!Pyydän tälle palstalle noviisina asiallisia kommentteja/kokemuksia Hiacesta.Olen ehkä ostamassa vm.2002 D4D hiacea mut olisi kiva saada käyttäjien kokemuksia em. autosta koska hintapyyntikin on aika "suolainen" n.25000 euroa!!Onko kulutus maantieajossa korkea ja kuinka esim.jakohihna kestää,vaihtoväli ilmeisesti 150 000 km??Kommenteista etukäteen kiittäen.

20

9701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kansanvaunu

Mielestäni paras paku on VW transporter/Caravelle. Kokemuksia on MB Sprinteristä, Ford Transitista ja Toyota Hiacesta. VW on noista ollut pisimpään, eikä ole syytä vaihtaakkaan. Seuraavakin on varmasti VW. Mitäs tuohon on muuta lisättävää. Makuasioista ei tietysti voi kiistellä...

• Kalermo k

Hyvä hinta/laatusuhde,kestävä,ajettavuus,ulkonäkö.Volkkari olisi toinen,mutta ylihintainen.Toyotan ainoa,joskin tärkeä hyvä ominaisuus on luotettavuus.Opel vivaro sisarmalleineen olisi käyttöominaisuuksiltaan kärkeä,mutta luotettavuus on kysymysmerkki.Samalla kysyisin,kokemuksia vivaroista ja sisarista.

• Kalermo k
        Kalermo k kirjoitti:

Hyvä hinta/laatusuhde,kestävä,ajettavuus,ulkonäkö.Volkkari olisi toinen,mutta ylihintainen.Toyotan ainoa,joskin tärkeä hyvä ominaisuus on luotettavuus.Opel vivaro sisarmalleineen olisi käyttöominaisuuksiltaan kärkeä,mutta luotettavuus on kysymysmerkki.Samalla kysyisin,kokemuksia vivaroista ja sisarista.

Tuon tojon huonoja puolia:suuri kulutus,melu,kankea,ruma,ja jos tarvitset maasto-ominaisuuksia maavara on pieni.Kokonaisuutena sukupolven parhaita jäljessä.

• Hiatsusta
        Kalermo k kirjoitti:

Tuon tojon huonoja puolia:suuri kulutus,melu,kankea,ruma,ja jos tarvitset maasto-ominaisuuksia maavara on pieni.Kokonaisuutena sukupolven parhaita jäljessä.

Kokemusta n. 100tkm verran, kulutus tyhjiltään matka-ajossa jopa 7,5l/100 km. 1500kg vaunu perässä kulutus 4. vaihteella ajaen 90km/h nopeudella on vaihdellut 9-11 litraa sadalle. Ajomukavuudesta sen verran että 190cm pitkälle kuskille ajoasento on autttamatta liian ahdas, penkin mitoitus sopii parhaiten 170-180cm henkilölle. Hiace on kieltämättä meluinen, varsinkin radioantennin sijoituspaikka A-pilariin lisää vielä ajomelua. Sen sijaan ajo-ominaisuuksia pidän hyvinä, ainakin kesäkelissä. Ohjaus on tarkka ja jousitus pelaa hyvin kovemmissakin nopeuksissa, huippuja 88kW versio kelaa mittariin 155, eikä meno ole vielä huteraa. Talvella ainakin pitkämallisella perä on liian kevyt, jää helposti kiinni. Tekniikka on pomminvarmaa ja huollot edullisia(poislukien tuo 150tkm nokkahihnan vaihto venttiilivälysten tarkastus).
        P.S. Hiacen 88kW versio on huomattavasti riskimpi kulkemaan kuin Transporterin 2.5TDI 88kW versio, olen testannut molempia. Transsu on kyllä helpompi hallittava etuvetoineen ja tilavine kuskinpukkineen. Mutta koneet eivät kestä, kansi ja jakopääremppaa on moni tuttu tehnyt vitosdieseleihinsä kilometrien karttuessa.

• Make
        Hiatsusta kirjoitti:

Kokemusta n. 100tkm verran, kulutus tyhjiltään matka-ajossa jopa 7,5l/100 km. 1500kg vaunu perässä kulutus 4. vaihteella ajaen 90km/h nopeudella on vaihdellut 9-11 litraa sadalle. Ajomukavuudesta sen verran että 190cm pitkälle kuskille ajoasento on autttamatta liian ahdas, penkin mitoitus sopii parhaiten 170-180cm henkilölle. Hiace on kieltämättä meluinen, varsinkin radioantennin sijoituspaikka A-pilariin lisää vielä ajomelua. Sen sijaan ajo-ominaisuuksia pidän hyvinä, ainakin kesäkelissä. Ohjaus on tarkka ja jousitus pelaa hyvin kovemmissakin nopeuksissa, huippuja 88kW versio kelaa mittariin 155, eikä meno ole vielä huteraa. Talvella ainakin pitkämallisella perä on liian kevyt, jää helposti kiinni. Tekniikka on pomminvarmaa ja huollot edullisia(poislukien tuo 150tkm nokkahihnan vaihto venttiilivälysten tarkastus).
        P.S. Hiacen 88kW versio on huomattavasti riskimpi kulkemaan kuin Transporterin 2.5TDI 88kW versio, olen testannut molempia. Transsu on kyllä helpompi hallittava etuvetoineen ja tilavine kuskinpukkineen. Mutta koneet eivät kestä, kansi ja jakopääremppaa on moni tuttu tehnyt vitosdieseleihinsä kilometrien karttuessa.

Kokemuksia lähes kaikista muista japsimerkit ulosluettena.Ajettavuudeltaan vanhakorinen volkkari oli paras,lähella henkiloöautoa,toisaalta ohjaamo ja tavaratilat oli ahtaita.Ajo-etenkin kaarreominaisuuksiltaan Renault Trafic oli loistava.Transit ja Ducato ovat jo selkeitä pakettiautoja ajo-ominaisuuksiltaan.Monien pakujen hinnat tänäpäivänä pilvissä.Uudessa ja käytetyssä Ducatossa ostajan kannalta paras hinta/laatusuhde

• Hiace VS. Transporter.
        Make kirjoitti:

Kokemuksia lähes kaikista muista japsimerkit ulosluettena.Ajettavuudeltaan vanhakorinen volkkari oli paras,lähella henkiloöautoa,toisaalta ohjaamo ja tavaratilat oli ahtaita.Ajo-etenkin kaarreominaisuuksiltaan Renault Trafic oli loistava.Transit ja Ducato ovat jo selkeitä pakettiautoja ajo-ominaisuuksiltaan.Monien pakujen hinnat tänäpäivänä pilvissä.Uudessa ja käytetyssä Ducatossa ostajan kannalta paras hinta/laatusuhde

"Kokonaisuutena" eroa on,kuin "yöllä ja päivällä" VW Transporter -mallin eduksi!.
        Kyllä Toyota Hiace-mallissa on vielä PALJON parannettavaa (:mm.ajo-ominaisuuksissa,ajonvakaudessa,hallittavuudessa,...),että se on samantasoinen "kokonaisuuten",kuin VW Transporter.

• make
        Hiace VS. Transporter. kirjoitti:

"Kokonaisuutena" eroa on,kuin "yöllä ja päivällä" VW Transporter -mallin eduksi!.
        Kyllä Toyota Hiace-mallissa on vielä PALJON parannettavaa (:mm.ajo-ominaisuuksissa,ajonvakaudessa,hallittavuudessa,...),että se on samantasoinen "kokonaisuuten",kuin VW Transporter.

Jonkun lehden koulutaxivertailussa MB Vito VS Volkkari puuttui Tranporterista alakierroksilla vääntö!!Hämmästyttävää moottorikehittelyä!On varmaan ikävä ajettava !?Hiace vääntää!

• ransumies
        Hiatsusta kirjoitti:

Niin joo koneet ei kestä transvessiitissa kun jo puolessa miljoonassa kansi pitää vaihtaa.Kyllä on sakemannit menny huonoks.No meitä on monenlaista ihmistyyppiä...

• hiace vuodesta 1992

Itselläni on tuo malli ja ei ole tarvinnu ylimääräisiä huoltokäyntejä. Huollot edullisia. Polttoainetta menee kohtuullisen reippaasti mutta johtunee kaasujalan asennosta. Ei kyllä mitään moitittavaa. Nyt talvella vaihto edessä ja uskoisin että huolettomin vaihtoehto olisi edelleen Hiace....

• transportteri

Kaveri kertoi että uusiin transporttereihin olisi tulossa henkilöauton dieselvero, kun ne on niin hyviä ajettavia.Ei kai sellaista voi takautuvasti joutua maksamaan. Uskallanko ostaa käytetyn? Onko T4 malli ollut jo hyvä ajaa?

• Osta pois

se,että T4:lla on jo ajettu sen verran jotta nivelet ym.on kuluneet niin paljon, että ajoominaisuudet ovat entiset. Joten omistajat saavat vuosittain palautusta dieseliveroista.

• parasko

ei se paras ole mutta silläkin pärjää jos ei kaipaa ajettavuutta ja luotettavuutta

• AKI

Eiköhän noi myyntitilastot puhu karua totuutta mitä ei voi muuksi vääntää. HIACE on paras. ENITEN MYYTY PAKU JO 25 vuotta. Eihän tossa ole mitään kinaamista selvää pässinlihaa.Ja takavetonen on paras tavarankuljetuksessa eihän sitä ole tarkoitettu tyhjänä ajelemiseen

• minun

Hiace on havasti tehty ei juuri mitään eristystä sisällä, paljasta peltiä ja sitten että se on takaveto ja kevyt perä. Mutta se d4d kone vääntää niin mukavasti pitää nostaa hattua. Mutta osta nyt hyvä mies chevy tai sitten voorti niissä vasta on vääntöä ja ei näy mitään pellin osia sisälle.

• AKI

Eihän ne tavarat siellä takakontissa katsele onko peltiä kovalevyä vai vaneria.

• BOXERI

Paras paku muodostuu monista ominaisuuksista mielestäni. Hiasen tavaratila on pieni huonosti muotoiltu, auton kestävyyteen ja laatuu en sano mitään, pidän kuitenkin Hiasea vähän vanhahtavana mallina, ja aikansa eläneenä olisi jo Toyotalla kiire leipoa uutta mallia markkinoille. Ja vielä 3 koplaan D, J ja B verrattuana Hiase omoinaisuuksiinsa nähden on selvästi liian kallis.

• hyvä on

Ittelläni on hiace ja täytyy sanoa että ihan tyytyväinen olen ollut.Minusta hiace ninkuin kaikki toyotat on helvetin luotettavia ja teknisesti kestäviä.

Takaveto on ainakin mun mielestä pelkkää plussaa,tietty se on tottumus kysymys.

Omallani olen ajanut parissa vuodessa n. 80 tuhatta ja yhteensä auto on mennyt 200 tuhatta,eikä vielä ole mitään ihmeempää ilmennyt.

Huolloista ja niitten hinnoista en tiedä kun olen itte tehnyt ne vähät hommat mitä on eteen tullut.Ei se jakopään hihnan vaihto nyt mikään kovin ihmeellinen homma ole ittekkään tehdä,jos autoista jotain tajuaa.

Ulkonäköön mun on vaikea sanoa mitään,eikä se kai paketti-auton valinnassa olekaan tärkein asia.

Mun mielestä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa jos pakua meinaa hankkia:hiace tai transporteri.

• XXX
        hyvä on kirjoitti:

Ittelläni on hiace ja täytyy sanoa että ihan tyytyväinen olen ollut.Minusta hiace ninkuin kaikki toyotat on helvetin luotettavia ja teknisesti kestäviä.

Takaveto on ainakin mun mielestä pelkkää plussaa,tietty se on tottumus kysymys.

Omallani olen ajanut parissa vuodessa n. 80 tuhatta ja yhteensä auto on mennyt 200 tuhatta,eikä vielä ole mitään ihmeempää ilmennyt.

Huolloista ja niitten hinnoista en tiedä kun olen itte tehnyt ne vähät hommat mitä on eteen tullut.Ei se jakopään hihnan vaihto nyt mikään kovin ihmeellinen homma ole ittekkään tehdä,jos autoista jotain tajuaa.

Ulkonäköön mun on vaikea sanoa mitään,eikä se kai paketti-auton valinnassa olekaan tärkein asia.

Mun mielestä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa jos pakua meinaa hankkia:hiace tai transporteri.

Mulla on ollu 2 hiacea, transitti ja nyt ducato.
        Kaikki ollu hyviä.
        Mulla on paras vaimo.

• nyt.
        XXX kirjoitti:

Mulla on ollu 2 hiacea, transitti ja nyt ducato.
        Kaikki ollu hyviä.
        Mulla on paras vaimo.

ala. Mulla on paras vaimo. Tervetuloa vaikka kattoon, jos et usko.

• transporter vs hiace

no täytyy nyt sanoo kun on kokemusta hiacesta ja transporterista yrittäjänä vuodesta 1991 niin kyllähän hiace toimii kuin junan vessa,tällä hetkellä transporter on kyllä hyvä ajaa ,mutta pitkässä matkassa hiacen kanssa hyvä tehdä töitä.ja nyt puhutaan noista 2006 hiace automatic,voi kuinka kaipaan sitä hiacee. transporter 2011

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2112
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1765
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      233
      1250
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      940
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      925
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      842
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      111
      751
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      688
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      686
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    Aihe