venlafaksiini stimuloiva?

Kysymystä

Hei!

Onko muilla lääkettä käyttäneillä auttanut masennukseen, vaikka aikasemmin ei ole toiminut niin hyvin? Väsyttääkö vai aktivoiko teitä?

7

142

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sixsixsix

      Itse oon syönyt kolmeen otteesen kuurin tässä pienen elämäni aikana. Nuorena (18-20v), vähän varttuuneempana (24-26v) sekä nyt (29-30v). Aina on kyllä aktivoinut, se vaan ottaa oman aikansa, ennen kuin lääke potkaisee konetta käyntiin.

      Joka kerralla on ollut 75mg / vrk annos. Tämä lääke kevään tulo ovat pistäneet mieheen virtaa. Itsellä kun kaamosaika on sitä pahinta, joka aamu ahdistaa, ja kaikki mualiman huolet harteilla. Päivän mittaan kun valoa tulee lisää, olokin paranee. Lääke aktivoi siinä mielessä, että kuin huomaamatta näin pimeänä aikanakin teen kotiaskareita todella mielelläni, kuuntelen musiikkia, ja masistelun sijaan etsin pieniä kivoja asioita aamuihin ja päiviin.

      Venlafaksiini toimii minulla paremmin kuin muut mielialalääkkeet. Vieroitusoireethan sillä on, mutta hällä väliä. Se on pientä siitä hyvästä olosta, ja aidosta naurusta joka seuraa, kun voi itsekin jo todeta olevansa voitolla.

    • Kenopää

      Kyllä se ainakin minua aktivoi. Lääkehoidon alussa oli jonkin verran myös väsymystä, mutta se poistui kun lääke alkoi kunnolla tehoamaan. Tuntui jaksavan paremmin ja ei ollut enää niin kaamea ponnistus lähteä aamuisin töihin tai iltaisin lenkille tai salille.

      Täytyy silti aina muistaa, että eivät nämä mitään onnellisuuspillereitä ole. Voivat auttaa ylös sieltä pahimmasta montusta ja tosiaan auttaa jaksamaan, mutta eivät poista sitä alkuperäistä masennuksen syytä. Täytyisi aina itse miettiä miksi masentui ja pyrkiä muuttamaan niitä olosuhteita joko omatoimisesti tai muiden apua hyödyntäen. Jos mikään ei muutu, masennus tulee takaisin.

    • Actavis

      Auttaa, hyvä lääke, ei lamauta niin kuin Sepram. Olen pienentänyt nyt annosta 1 pipana kerrallaan (Actaviksen), ei sivuoireita tuolla pienennysmäärällä, aiemmin yritin isommalla ja iski vanha masennus takaisin. Suosittelen!

    • 13+19

      Nostaa kyllä pilveen. Venlaa käytetään myös klubittamiseen nenään kiskomalla. Henkilökohtaisesti en suosittele kyseistä myrkkyä.

    • kokemusta on

      jos oikeen uskoo siihen että auttaa, niin voi auttaa. Mutta oikeasti lääkehän vaan sekoittaa aivojen normaalin serototiinitason.

    • Lopettja

      Ei auttanut mikään kuudesta. Yksi kaunis päivä ajattelin, että olen aikaisemmin elänyt ilman
      minkäälaisia mielialalääkkeitä ja jos en siihen pysty niin olkoon. Tolerassit nousevat kaikissa
      Voxra ei ole minkäälainen mielialalääke vaan piriste, alunperin kehitetty tupakan vieroitukseen
      ja huomasinkin sen ja lopetin. Diapamit ovat edelleen käytössä, mutta ei edes ole päivittäiskäyttössä vaan tarvittaessa ja olen tpdennut niiden olevan parhaita.

    • dcx

      Itse murskaan aina venlan jauhoksi. apu tulee heti, ja olo on hetken ku humalassa. kokonaisena depotablettina niistä ei ole mitään hyötyä. kokeiltu nimittäin on sekin. Tykkään enemmänki, että lääke humahtaa niinku pitääki ja pitää paniikin poissa välittömästi ja myös poistuu elimistöstä pikkuhiljaa päivän aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe