Juomatta 4 päivää?

Höpsöjäkö kyselen?

Hei. Laskeskelin tuossa että kuinka kauan minun kokoiseni ihminen voisi olla juomatta ja säilyä hengissä. 20% nestevajaus kuulema johtaa kuolemaan. Painan 43-44 kg, joten painostani noin 22kg on varmaan vettä, kerta ihminen on 45-70% vettä, aattelin että varmaan 50% riittää. Vai mitä mieltä olette. Jos pituudella on asian kanssa mitään tekemistä niin se on 160 cm. 20% nestevajaus olisi sitten ilmeisesti noin 4kg? Mutta mistä tiedän ettei minulla ole jo valmiiksi nestehukka, janon tunne tulee kuulema kun nestevajaus on 0,8-2,5% mulla oli jano joskus kymmeneltä jo, joten monenkohan prosentin vajaus minulla nyt on? Join 2dl joskus aamulla varmaan ennen yhdeksää. Sitä edeltävänä yönä join mehua aika paljon, varmaan melkein litran. Sitä edeltävän päivän olin kokonaan juomatta. Lääkärin mukaan päivittäinen nesteen tarpeeni on noin litra. Näin ollen selviäisin siis hengissä jotain neljä päivää vai kuinka? Mutta voiko sitä ennen jo tulla jotain vaurioita? Ja lasketaanko tämä keskiviikko siis yhdeksi päiväksi, onko huomenna jo toinen? Voinko luottaa vaakalukemaan nestevajeen mittarina? Onko kellään kokemusta esim rajusta oksennustaudista, niin ettei ole pystynyt juomaan mitään? Kauanko voi odottaa että se menee ohi ja milloin pitää mennä sairaalaan? Yritin googlettaa mutten saanut selkeää vastausta...

5

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+3

      Hae ammattiapua.

      Tämä on tavallisten ihmisten keskustelupalsta.

      • Tavallinenihminen

        Se tässä ironista onkin... Olen avun piirissä mutta ne ei auta Mua... Aattelin vaa et missä vaiheessa meen päivystykseen etten kuole?


      • Liäkäri
        Tavallinenihminen kirjoitti:

        Se tässä ironista onkin... Olen avun piirissä mutta ne ei auta Mua... Aattelin vaa et missä vaiheessa meen päivystykseen etten kuole?

        Hei,

        raju ja pitkäkestoinen oksentelu on syy hakeutua lääkäriin. Oksentelu tosiaan poistaa nesteitä ja suoloja elimistöstäsi ja tämä voi pidemmän päälle olla haitallista. Tavallinen viruksen aiheuttama oksennustauti menee jo yhdessä päivässä ohi. Noista nestevajauslaskuistasi en ole aivan vakuuttunut. Tärkeimmät nestevajeen oireet:
        1) jano
        2) rohtuneet huulet, kuivunut suu (pakkasella kuitenkin itse kullakin huulet rohtuvat)
        3) väkevä virtsa (kitkerä haju, voimakas väri, pieni määrä)
        Yritä kuitenkin juoda niin paljon kuin pystyt. Tämä on tärkeää. Jos tätä lukiessasi vielä rajusti oksentelet, voisit alkaa hakeutumaan vastaanotolle.


      • 3+3
        Tavallinenihminen kirjoitti:

        Se tässä ironista onkin... Olen avun piirissä mutta ne ei auta Mua... Aattelin vaa et missä vaiheessa meen päivystykseen etten kuole?

        Ei kukaan tiedä, milloin sinä kuolet.

        Olemme kuitenkin yksilöitä.

        Suomalaisten rahat menevät pakolaisille, kehitysapuun ja EU:n

        Äänetäkä ensi vaaleissa ihan kaikki


    • Perhetonttu

      Ihminen tarvitsee nestettä noin 2-3 litraa päivässä. Vaikka ei ole janon tunnetta, on kuitenkin huolehdittava, että saa riittävästi nestettä. Paras lienee hyvä vesijohtovesi ja vaikkapa kevytmaito. Janon tunne voi hävitä joskus, esim. iän myötä se heikkenee, joten on seurattava omaa juomistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2469
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2194
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      193
      2154
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1722
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe