Onko 37-vuotias enää liian nuori kuolemaan?

ikää jo liikaa

Paljon kuulee puhuttavan että joku kuoli VAIN sen ja sen ikäisenä kun henkilö menehtyy 20-30-vuotiaana, mutta onko neljääkymppiä lähestyessä jo sopivampi ikä kuolla?
Tulee väkisinkin mieleen että tässä (37v) iässä jolloin kortit alkaa olla katsottu ja edessäpäin on lähinnä vanhuus joka kuitenkin johtaa lopulta kuolemaan, niin alkaa olla sopiva ikä katkaista maallinen vaellus.

16

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieluummin elä.

      Aina on joku, joka tarvitsee suakin elääkseen. Yritä vielä jaksaa elää. Toivottavasti parhaat päivät ovat vielä edessä päin.

    • Kortit katsottu?????

      Oletpa elänyt vauhdikkaan elämän kun olet kokenut lapsenlapsen/sien kasvamiset, matkustelut, yms.
      Minua ainaski kiinnostaa mitä nurkan takana on.
      Olen itse 50, tai ensi kesänä mutta en minä ole vielä kaikkea kerennyt tehdä.

    • kannattaa katsoa

      Mitä aviomies koki kuolevan puolisonsa vuoteen äärellä?

      Kymmeniä minuutteja kuolleena – ja sitten… - YouTub

      www.youtube.com/watch?v=cPCJmJsl1Js

      • Jeesus on herra

        Aika nopeesti pestiin ja laitettiin puhtaat vaatteet?


      • yrität kieltää
        Jeesus on herra kirjoitti:

        Aika nopeesti pestiin ja laitettiin puhtaat vaatteet?

        Ei nykyään kyllä vainajia pestä. Tapauksessa kaikki hoitoon liittyvä rekvisiitta otettiin pois, laitettiin lakana pään yli. Hoitaja sanoi, että voit mennä lepäämään ja tulla sitten aamulla uudestaan. Ei ne kyllä kuolevan viereltä kotiin laita, jos kuolevan lähtöhetkeä siinä odotellaan.
        Ihan turhaan yrität selitellä.


    • ffdddd

      Just sopiva ikä. 5-v on liian alhainen.

    • ikää jo liikaa

      Siinäpä se, kun mun elämä jäi vähän niinkun lähtötelineisiin. Miksi? No lieneekö sillä nyt enää väliä. Ei puolisoa eikä lapsia eikä ylipäänsä paljon mitään. Ylioppilaslakki ja pätkätöitä.
      Ei tässä iässä enää aloiteta elämää.

    • ikää jo liikaa

      Äitini joka on 69-vuotias ja nuorekas kun mikä, on kyllästynyt kun otan puheeksi ikääntymiseni. Hän aina sanoo että hän täyttää pian 70, eikä tunne oloaan lainkaan vanhaksi, miksi siis minä. Hyvä pointti sinänsä.

    • Anonyymi

      66vuotiaana voisi vaikka jo kuolla, etenkin kun saisi kuolla liikuntakykyisenä ja järjissään.

    • Anonyymi

      Noilla main minullekin kirkastui se, että elämä on takanapäin eikä tulevaisuus tarjoa enää mitään. Ja näin se on mennyt. Pelkkää oman fyysisen ja henkisen kunnon rapistumista ja sen sietämistä. Mikään ei kiinnosta enkä halua mitään. Paitsi kuoleman toivottaisin tervetulleeksi. Oman käden kautta en vielä voi lähteä, koska se suistaisi läheiset tolaltaan. Olen olemassa, mutta en oikeasti ole elävä, koska en osaa mitään enkä halua mitään. Ei minusta ollut elämään.

    • Anonyymi

      Kenenkään elämää ei ole ennalta käsikirjoitettu, eli lähdön päivää ei voi tietää.

      Nuorista sanotaan, että liian nuori kuolemaan. Mutta myös kuusikymppisistäkin sanotaan, että nuorena meni.
      Yli 9-kymppisiä taas ajoittain ihmetellään, kun niinkin vanhaksi on elänyt.
      Mikäs se olisi eläessä vaikka 200 vuotta, jos pysyisi hyvässä kunnossa.

      Elämää on oikeastaan parasta elää ajattelematta sitä, mikä olisi itselle hyvä ikä poistua " näyttämöltä ".
      Lähtöä ei saa tilattua etukäteen, eikä siitä tiedä mistään etukäteen, joten parempi olla odottelemattakaan.

      Joskus elämä on hyvää, joskus huonoa, mutta se on silti elämää.

    • Anonyymi

      Jos olet vielä elossa olet jo 43-vuotias. Kyllä olet edelleen nuori kuolemaan, Irwin Goodman kuoli 47-vuotiaana ja on samassa kategoriassa varhain poistuneiden laulajien kanssa.

      Itse 52 ja kanssa elämä koettu. Jatkossa? Työssä paskaa, maailma menee katastrofiin ja nykyihmiset outoja -ei kontakteja eikä naisetkaan enää ole ns. naisia. Joutaisi pois.

      • Anonyymi

        Alexi Laiho on myös yksi esimerkki taiteilijasta/muusikosta joka lähti keskuudestamme melko nuorena ollessaan vain 41-vuotias. No onhan noit muitakin nuorena lähteneitä taiteilijoita esim Rauli Badding Somerjoki ja Cisse Häkkinen olivat vain 38-vuotiaita kuollessaan. Juice Leskinenkin oli lähellä kuolla jo 38-vuotiaana kun maksa petti mutta eli kuitenkin vielä 18 vuotta kunnes munuaiset sanoi sopimuksensa irti 56-vuotiaana. Ulkomaalaisista muusikoista Jimmy Hendrix taisi kuolla vain 27-vuotiaana kuten myös Kurt Kobain (tietääkseni tappoi itsensä). Loppujen lopuksi se on niin suhteellista mikä on kenellekkin sopiva aika päättää maanpäällinen taivalluksensa. Toiset tekee sen omasta tahdostaan ja toisille taas tulee ennenaikainen lähtö vaikka olisi vielä elämänhaluakin jäljellä.

        Itse olen vasta 32-vuotias mutta oon ollut vakavasti masentunut jo ainakin 17-vuotiaasta alkaen ja elämä on ollut pelkkää taistelua sosiaalisten tilanteiden pelon ja ahdistushäiriön takia. En ole saavuttanut elämässäni yhtään mitään ja ikää tulee koko ajan lisää eikä mikään muutu kuin korkeintaan huonompaan suuntaan. Mun isä kuoli noin vuosi takaperin maksakirroosiin kun oli vasta juuri jäänyt eläkkeelle. Myös äidin veli meni vakavaan syöpään pari päivää sen jälkeen kun mun isä kuoli. Nuo asiat oli ainakin itselle melkolailla viimeinen niitti kun voimat oli lopussa jo ennen näitä tapahtumia. Sitä ennen oli jo tullut ero eräästä naisesta ja sekin masentaa edelleen vaikka siitä on kulunut jo kohta 3 vuotta. Jossain vaiheessa kärsin myös jostain kamalasta kipukierteestä ja jouduin ramppaamaan lääkäriltä toiselle tuloksetta. Itseä ei ainakaan haittaisi pätkääkään jos kuolisin esim huomenna mutta en tiedä olenko vielä valmis aktiivisesti yrittämään itsemurhaakaan.

        MasentunutMies


    • Anonyymi

      Pystyyhän minkä ikäisenä tahansa sanomaan, että on elämä koettu.
      Niin, siis tähänastinen elämä. Tulevaa ei voi elää ja kokea etukäteen.

      Itsekin oon nähnyt ja kokenut, ja toivottavasti vielä vuosia jäljellä, niin näen mitä on vielä edessä.
      Saattaa olla entistä pahempaa, mutta varmaan paljon myös parempaakin.
      Etukäteen kun ei voi tietää, eli nähtäväksi jää.

    • Anonyymi

      En ole minäkään erikoisemmin mitään saavuttanut, ei koulutusta, ei perhettä tai lapsia, eläkkeellä.
      Olen entinen sekakäyttäjä, fysiikka pilalla, kroonisia kipuja ym.

      Kuitenkin olen saavuttanut tämän iän, jossa nyt olen, ja edelleen hengissä. Pidän tätä jo suurena saavutuksena, koska huonomminkin voisi olla ( vaan onneksi ei ).

    • Anonyymi

      Joskus on onnellisempaa elää, kun ei aseta kauheasti tavoitteita, tai yritä pakolla saavuttaa jotakin tiettyä asiaa.

      Kovasti jos johonkin tähtää, eikä onnistukaan, niin eihän siitä hyvä fiilis tule.
      Parempi ottaa elämä hieman rennommin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      232
      2046
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1787
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1095
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe