Uriah Heep

Heepster

Mitäpä olette mieltä Uriah Heep- nimisestä
bändistä ja varsinkin uusimmasta albumista Sonic Origami? Löytyykö Suomesta yhtään hengenheimolaisia? Mielestäni kys. levy on harvinaisuus nykymaailmassa sisältäen ainoastaan hyviä biisejä.

26

2691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sonic boy

      Uriah Heep on paras heavyrockbändi kautta aikain.
      Sonicista kuulin vasta sulta, en tiedä.

      • Heepster

        jep! se levy julkastiin vasta syyskuussa '98 eli
        on melkosen uusi. mikä parasta niin bändin ainoa alkup. jäsen Mick Box on edelleen mukana kitaraa kurittamassa! Tosin noi uusimmat levyt poikkeaa tyyliltään melkosesti 70- ja 80- luvulla julkaistuista. Suosittelen. Uriah Heep on bändi joka kattaa mun musiikkimakuni joka kolon just sen monipuolisuuden takia.


    • ape

      suuria suosikkejani. Upeat albumit, "Very Heavy, very humble", "Salisbury", "Look at yourself", "Demons and wizards" ja "The Magians birthday" olivat ehdottomia kärkilevyjä omalla top-listallani.
      Tapasin UH:n kosketisoitinvelhon, Ken Hensleyn vuonna 1973 ja mies tulee Suomeen nyt maaliskuussa kiertueelle vuosien tauon jälkeen omalla bändillään, saan nähdä tunteeko vielä.

      Itse bändissä (UH) ei taida alkuperäisistä olla enää mukana kuin kitaristi Mick Box. Hensley vieraili taannoin UH:ssa eräänlaisella re-union keikalla Lontoossa. Britit olivat ottaneet vastaan nykyään LA:ssa asuvan Hensleyn riemuiten vastaan.

      • Heepster

        Mahtavaa!! Olen tulossa itsekin Tampereelle kuuntelemaan, eikös se keikka ollu klubilla?
        En ole itse elänyt vielä 70- luvulla mutta nimeämäsi levyt kuuluvat myös ehdottomasti suosikkeihini. Omistan toki kaikki studioalbumit.
        Haaveena olis soittaa joskus samanlaista musiikkia itse, oman bändini hajottua kun ei ole ollut enää mahdollista (oon ite kosketinsoittaja kans ja hensley on kuningas).


      • heepster

        Oletko muuten sama mies jonka kirjoituksia luin heepin kotisivuilla eli olet ollut myös sillä suomen privaattikeikalla? Täytyy sanoa että on kunnia keskustella kanssasi! Täytyy toivoa että pääsee maaliskuussa vaihtamaan pari sanaa itse hensleyn kanssa!


      • ape
        heepster kirjoitti:

        Oletko muuten sama mies jonka kirjoituksia luin heepin kotisivuilla eli olet ollut myös sillä suomen privaattikeikalla? Täytyy sanoa että on kunnia keskustella kanssasi! Täytyy toivoa että pääsee maaliskuussa vaihtamaan pari sanaa itse hensleyn kanssa!

        en taida olla se sama mies, mutta ilmeisesti tunnistan ko. hemmon. Toivottavasti nautit Hensleyn keikasta, itse nautiskelen siitä Joensuussa.


      • PJK
        ape kirjoitti:

        en taida olla se sama mies, mutta ilmeisesti tunnistan ko. hemmon. Toivottavasti nautit Hensleyn keikasta, itse nautiskelen siitä Joensuussa.

        Hienoa lukea vanhana ihailijana ylläolevaa rimpsua. WASP-mies Blackie sanoi mielipiteenään, että Hensley on paras heavy - kosketinsoittaja. Kuunnelkaapa "Easy Livin"- urkutyöskentely. 70 - luvulla minulla ei ollut kunnon stereoita, mutta nyt erottuu.
        Bändin parhaat levyt ovat 5 ekaa, mielestäni.


      • heepster
        PJK kirjoitti:

        Hienoa lukea vanhana ihailijana ylläolevaa rimpsua. WASP-mies Blackie sanoi mielipiteenään, että Hensley on paras heavy - kosketinsoittaja. Kuunnelkaapa "Easy Livin"- urkutyöskentely. 70 - luvulla minulla ei ollut kunnon stereoita, mutta nyt erottuu.
        Bändin parhaat levyt ovat 5 ekaa, mielestäni.

        Eiköhän se näin ole. Ensimmäinen kuulemani Uriah Heep- kappale oli Look at yourself- levyltä July Morning, ja se jäi ehdottomasti lempikappaleekseni, kertosäkeen räiskähtävä urkumatto uppoaa suoraan siihen musikaalisuuden G-pisteeseen niin että tukka lähtee. Easy living kuuluu toki myös lemppareihini, oman bändini kanssa soitetaan se joka keikalla. Lady in black taas on yksinkertaisesta sointukulustaan johtuen erinomainen kappale soiteltavaksi iltaa vietettäessä oluen parissa, ehkä pelkällä akustisella kitaralla pienessä humalassa ja hyvässä seurassa. Nautinto!. Tiesittekös muuten että kys. kappale valittiin viron kansalliskaartin marssihymniksi...


      • Anonyymi
        PJK kirjoitti:

        Hienoa lukea vanhana ihailijana ylläolevaa rimpsua. WASP-mies Blackie sanoi mielipiteenään, että Hensley on paras heavy - kosketinsoittaja. Kuunnelkaapa "Easy Livin"- urkutyöskentely. 70 - luvulla minulla ei ollut kunnon stereoita, mutta nyt erottuu.
        Bändin parhaat levyt ovat 5 ekaa, mielestäni.

        Stealin on loistava


    • Metalman

      No joo. Hiippi oli 70-luvulla erittäin korkeatasoinen heavybändi ja parhaassa kokoonpanossaan bändi tuotti unohtumattomia raskasmusiikin klassikkoja. Jos bändistä on todella kiinnostunut kantsii hankkia ja kuunnella kaikki 70-luvun alkupuolen platat. Huippu bändin omien sanojen mukaan saavutettiin Sweet Freedom -albumilla, eikä Return To Fantasykaan paha ole, mutta sittemmin laskusuunta on ollut jyrkkä! Gary Thainin ja David Byronin aikaiset lähdöt taivaalliseen bändiin vaikuttivat ratkaisevasti Uriah Heepin perseelleen menoon.

      • heepster

        Meinaatko lähteä ensi kuussa Hensleytä kuulemaan? Itse menen Tampereelle.


      • PJK

        Hensley on hyvä muusikko ja taisipa säveltää ne parhaat kappaleetkin Heepille.
        Mielestäni bändin paras muusikko on basisti Gary Thain: Kuunnelkaapa vaikka "Easy Livin'in" bassottelut. Mitä kikkailua!


    • Joutti

      70-luvun alussa hevi-musiikin saralla levyttäjiä oli vain muutama ja jokaisella pändillä piti olla juttunsa. Uriah Heep sai aikoinaan niskaansa kovasti plagiointisyytteitä. Väitettiin, että Uriah Heep matki Deep Purplea.

      Taisi tuolloin saada matkimisesta syytteen soittaessaan samaa tyylisuuntaa kuin jokin suositumpi pändi. (Deep Purple taisi olla kuuluisampi jo silloin?)

      Toisaalta vuoden 1970 Suosikissa kirjoitettiin, että Black Sabbathin Black Sabbath-levy tulee jäämään pändin ainoiseksi, kun moista musiikkia ei tule kukaan kuuntelemaan.

      Uutta UH:ta ei ole tullut hankittua pändin 80-luvun surkeiden esitysten ansiosta.

      T: Traveller in Time

      • heepster

        Olen samaa mieltä kanssasi että osa UH:n 80-luvun
        tuotannosta on kehnohkoa, mutta tähän kategoriaan en
        kyllä lukisi kuin pari levyä.
        Suosittelen silti lämpimästi kuunneltavaksi paria
        uusinta levyä, sea of light ('95) ja
        sonic origami ('98), varsinkin
        jälkimmäinen kolahtaa hyvin, kokoonpano on tosin
        muuttunut melkoisesti. Mielestäni ei enää
        jälkeäkään 80-luvun perseilystä.


      • <scscf
        heepster kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi että osa UH:n 80-luvun
        tuotannosta on kehnohkoa, mutta tähän kategoriaan en
        kyllä lukisi kuin pari levyä.
        Suosittelen silti lämpimästi kuunneltavaksi paria
        uusinta levyä, sea of light ('95) ja
        sonic origami ('98), varsinkin
        jälkimmäinen kolahtaa hyvin, kokoonpano on tosin
        muuttunut melkoisesti. Mielestäni ei enää
        jälkeäkään 80-luvun perseilystä.

        Mun mielestä ainaki Abominog ja Head FIrst on mahtavia levyjä. En sitten tiedä Conquestista enkä Equatorista...


    • heepster

      Satutteko tietämään mistä vois saada ton Magician's birthday party 7.12.01 DVD:n Se olis
      pakkohankinta, siinä on Ken Hensley ja John Lawton mukana kans.

    • Ritchie

      Täytyy melkein sanoa, että laulaja bändin tekee ja Uriah Heepissä yhdistyi Hensleyn loistava biisintekotaito ja musiikkiäly David Byronin uskomattomaan lauluääneen.
      Mielestäni David Byron oli ja on edelleenkin rock-maailman paras laulaja.

      Muuten Byron taisi tehdä kolme "soololevyä", joista ensimmäisellä epäilemättä soittaa urkuja taustalla salanimellä Ken Hensley. Saundista ja tyylistä ei voi erehtyä.
      Vannoutuneimille vanhoille Heep-faneille välttämätön osto. CD:n avausraita tyypillistä Heepiä.

      Byronin lähdettyä bändistä Hensleyn hieno sävellystyö jatkui, mutta laulajan vaihdos omasta mielestäni muutti kokonaisuutta liikaa.
      Olen nähnyt haastattelun, jossa Ken pahoitteli Davidin eroa ja olisi takuulla pitänyt miehen bändissä, mutta jokainen Heep-fani varmaan tietää miksi Byron bändistä erosi.

      Uusin Heep-musiikki on minulta jäänyt, mutta edelleen maailman parhaimmaksi rocklevyksi äänestän Heepin Demons&Wizards:n !

    • Box Henskel

      Väärä lähtökohta on Uriah Heepin luokittelu pop-genreen. Kyseessä on yksiselitteisesti rock, kun käytetään nykyisiä määrittelyitä. Onhan se ollut myös pop, kun se viittaa populaariin eli suosittuun.

      Kysymys on vanha, mutta suosittelen tutustumista bändin 1970-luvun tuotantoon. Kyllähän näihin threadeihin törmätään jälkeenpäinkin hakukoneiden avulla.

    • Anonyymi

      TYKKÄÄN TOSIN V 1973-1977 TUOTANNOSTA

    • Uriah Heep on rockbändi, ei poppia =) Se on perustettu jo 1969. En ole itse oikein kuunnellut, vaikka muuten rockia kuuntelenkin melko paljon ja etenkin tuota 1970-80 -lukujen rockia. Tiedän Heepiltä vain kappaleen "Easy living". Bändi on tainnut napata nimensä Charles Dickensin romaanista "David Copperfield", jossa on Uriah Heep niminen sivuhenkilö.

    • Anonyymi

      Uriah heep. Deep purple ja toi genre nam

    • Anonyymi

      "Köyhän miehen Deep Purple", taisivat nämä molemmat soitinyhtyeet muuten treenata samalla treenikämpällä joskus 70-luvun alussa.

      • Anonyymi

        Kaukana ollaan köyhän miehen Purplesta! Uusimmat Heep levyt hakkaa Purplen vastaavat mennen tullen ja pyyhkii niillä lattiaa.


    • Anonyymi

      OSTIN TÄNÄÄN URIAH HEEPIN JA LED ZEPPELININ LEVYT

    • Anonyymi

      Kuten niin moni, myös minusta uriah hiippi teki parhaat juttunsa uran alussa. Noin sanoisin 3-5 ekaa levyä on heijän parhaat. Tarkootan siis nyt studiolevyjä.

      • Anonyymi

        Kappaleista july morning kolahtaa lujjaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe