Mulla tällainen ongelma:
Olen käyttänyt NuvaRingiä nyt n. 8 kk, ja olen ollut tyytyväinen. Paitsi nyt parin viime kuukauden aikana yhdynnän jälkeen on tullut kutinaa ja kirvelyä, jota rengas pahentaa valumalla alas ja hankaamalla (helpottaa vähäksi aikaa kun työntää sitä syvemmälle). Onko tuo vain hiivaa jonka yhdyntä laukaisee (olen koittanut hiivan itsehoitovoiteita, mutta auttavat yhtä paljon kuin Bebanthen) vai limakalvohaavaumia, joita rengas vielä hankaa vai mitä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Vaiva on helpottanut n. viikon päästä, olen siis lääkinnyt sillä voiteella (Canesten) ja Bebathenilla.. Kökköä on, että ei hirveästi seksi innosta kun sen jälkeen saa kiemurrella kutinassa... :(
Pitäiskö nyt lopettaa tuo Nuvaring, aiheuttaako/pahentaako se juttua? Vai oisko liukasteesta apua (ennen ei siis ole tällaisia ongelmia ollut)?? Vai menisinkö lekuriin kysymään hiivasta?? Vai pitääks ryhtyä selibaattiin :)
Olen käyttänyt NuvaRingiä nyt n. 8 kk, ja olen ollut tyytyväinen. Paitsi nyt parin viime kuukauden aikana yhdynnän jälkeen on tullut kutinaa ja kirvelyä, jota rengas pahentaa valumalla alas ja hankaamalla (helpottaa vähäksi aikaa kun työntää sitä syvemmälle). Onko tuo vain hiivaa jonka yhdyntä laukaisee (olen koittanut hiivan itsehoitovoiteita, mutta auttavat yhtä paljon kuin Bebanthen) vai limakalvohaavaumia, joita rengas vielä hankaa vai mitä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Vaiva on helpottanut n. viikon päästä, olen siis lääkinnyt sillä voiteella (Canesten) ja Bebathenilla.. Kökköä on, että ei hirveästi seksi innosta kun sen jälkeen saa kiemurrella kutinassa... :(
Pitäiskö nyt lopettaa tuo Nuvaring, aiheuttaako/pahentaako se juttua? Vai oisko liukasteesta apua (ennen ei siis ole tällaisia ongelmia ollut)?? Vai menisinkö lekuriin kysymään hiivasta?? Vai pitääks ryhtyä selibaattiin :)
Vastaukset 4
Vanhimmat
lääkäriin...saat varmasti asiantuntevamman vastauksen kuin täältä.Ei tuo normaalilta kuullosta.
Syytä ei löydetä kovinkaan helposti.
Meillä aivan sama juttu alkoi, noin 6 kk käytön jälkeen.
Toisaalta samaa esiintyi kondomienkin kanssa, olisiko jotain allergiaa?
mennä lääkäriin siis. En vaan millään haluaisi luopua Nuvaringistä, kun se on muuten ollut niin hyvä! Ei tartte muistaa ottaa pillereitä ja mielialanvaihtelutkin ovat jääneet pois - tunnen itseni melkein selväjärkiseksi :) Jospa tässä vielä katselen ja odottelen, nyt oire on taas laantunut (muutamassa päivässä). Pitäis koittaa varmaan ensin sitä liukastetta, jos se johtuu vaan hankauksesta.
Vois muuten kuvitella, että kondomissa ja renkaassa vois olla jotakin samoja ainesosia, jolle tyttöystäväsi siis olisi allerginen. Mulla ei ole kortsuista ikinä tullut tällaista.
Kiitos kommenteista!
Itse olen moisilta vaivoilta välttynyt ainakin toistaiseksi, mutta auttaisiko se että otat renkaan pois yhdynnän ajaksi. Kolme tuntiahan se saa olla poissa. Entäpäs muuten nämä oireet taukoviikolla, esiintyykö silloin kun rengasta ei ole? Miten on muuten, onko limakalvot kuivat, vai onko rengas lisännyt valkovuotoa? Sekin tulee mieleen, että jos kyse on vain hankauksesta/ärsytyksestä, niin annathan parantua kunnolla ennen seuraavaa yhdyntää. Ja liukkaria vaan kehiin, ei siitä mitään haittaa ole ainakaan.
No, joka tapauksessa suosittelisin gynekäyntiä.