Saako siivoojia tervehtiä?!?

kurpizza

Ala-asteeni siivoojat olivat hauskoja. He olivat iloisia ja heitä oli mukava tervehtiä. Joskus tuli juteltuakin, muistaakseni jostain kissoista. Enkä minä ollut ainoa oppilas, joka heitä tervehti, vaan heitä oli muitakin.

Yläasteella näin siivoojiamme vähemmän ja yksi kävi valtavasti hermoilleni yhden epäonnisen pukkarikokemuksen jälkeen ("Emmää voi päästää sinne kettää ku siellä ei oo kettää") Mutta muuten he olivat hauskoja. Muistan vieläkin, kun he yhtenä aamuna pärisivät ja nauroivat niin paljon, että opettajatkin kyselivät syytä siihen.

Kesätyöpaikassanikin oli mukavat siivoojat.

Mutta lukiossamme, erityisesti eräät kaksi, ovat kummallisia. Kun heille sanoo huomenet, he tuijottavat epäluuloisesti ja nopeuttavat moppaustahtiaan. Samat siivoojat myös hakevat likaisia astioita, satun aina toisen kanssa yhtä aikaa palautuspaikalle. Sanon kiitos joka kerta, kolme kertaa on vastattu ole hyvä. Joo, palkka eikä työ paljoa naurata, mutta on koulun siivoaminen nyt vähän parempi homma kuin rappujen.... Muutenkin he tuijottavat oppilaita epäluuloisesti. Olen alkanut epäilemään, että he ovat jotenkin syrjäytyneitä ja inhoavat työtään, koska siellä pitäisi olla sosiaalinen. Olen kyllä kerran havainnut heidän juttelevan kuitenkin keskenään.

Typerä valituksen aihe joo; "En ymmärrä koulumme siivoojia" =P Mutta miksi pitäisi jättää sanomatta "Päivää" tms. kun he kuitenkin siivoavat koulussamme ja ovat olemassa? En tajua.

15

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä en ole ikinä tervehtinyt siivoojia. Oikeastaan tuntuisi aika kummalliselta, jos joku lukiossa tervehtisi siivoojaa, joka ei olisi jotenkin muuten hänen tuttavansa. Eikä opettajiakaan kovin paljon tervehditä.

• Eikö tervehtiminen ole aika turha tapa? Minua ainakin häiritsisi...

• ooce

Lolz. Totta kai siivojia saa tervehtiä. Ihmisiä ne on siinä misä muutki. Oikeestaan se on aika hienoo et heitä tervehittään, ko ne kuiten pitää paikat kunnosa, ei siel koulus muutkaan siivoais.

ocetherunq

• Okeis.... Pitää kai opetella pois... Tosin, alkavatko he sitten miettimään, miksi lopetin tervehtimisen? Hankala asia.

• Sanot vaan, että kysäisit asiaa suomikaksnelosesta.

• tassateilletotuus kirjoitti:

Sanot vaan, että kysäisit asiaa suomikaksnelosesta.

No joo, sekin vielä. Tulin vain miettineeksi asiaa. =P Kirjoitin aloitukseenkin, että typerät ovat murheet, mutta kuitenkin...

• kurpizza kirjoitti:

No joo, sekin vielä. Tulin vain miettineeksi asiaa. =P Kirjoitin aloitukseenkin, että typerät ovat murheet, mutta kuitenkin...

Kurpizza, elä lopeta sitä. Toi on oikeesti tosi hienoa ja hyvä juttu. Neki sietää työtään hieman enemmän ko joku tervehtii jne.

Ja no hieman petyin ko sanoit "Okeis.... Pitää kai opetella pois..." et sie vaikuta tommoselta.

• ocetherunq kirjoitti:

Kurpizza, elä lopeta sitä. Toi on oikeesti tosi hienoa ja hyvä juttu. Neki sietää työtään hieman enemmän ko joku tervehtii jne.

Ja no hieman petyin ko sanoit "Okeis.... Pitää kai opetella pois..." et sie vaikuta tommoselta.

Ja kyllä opettajatkin siivoojia tervehtivät, mutta jos häiritsee kovin paljon... En minä tiedä.

Sitä minäkin, ettei se kuitenkaan NIIN paha virhe voi olla....

Minulla luonne vaihtelee viiden minuutin välein, siitä sori.

• kurpizza kirjoitti:

Ja kyllä opettajatkin siivoojia tervehtivät, mutta jos häiritsee kovin paljon... En minä tiedä.

Sitä minäkin, ettei se kuitenkaan NIIN paha virhe voi olla....

Minulla luonne vaihtelee viiden minuutin välein, siitä sori.

Jos haluat saada vuokra-asunnon tai työpaikan kymmenen hakijan joukosta tai jotain muuta vastaavaa, niin kannattaa jatkaa. Ylitsepursuavan tuttavallinen ei tarvitse eikä kuulukaan olla, mutta jos ihmiselle, joka on kahden metrin päässä, sanoo huomenta tai hei, niin se on ihan normaalia. Jos oletetaan, että näette kuitenkin silloin tällöin. Pieni nyökkäys on yksi työelämän tavoista.

Minä olin ainoa, joka meni kättelelemään ja esittäytymään kiinteistövälittäjää, kun hain tätä kämppää. Meitä oli paljon ja minullahan on koira. Minut valittiin silti. Mutta miksi jaan tällaisia vinkkejä julkisesti? Jatkossa laitan yksärillä. Ne, jotk ahaluavat minulle vittuilla, voivat jäädä myös ilman vinkkejäni. - Eiväthän he niitä edes halua, vai mitä.

• Kuuluu tervehtiä. Se on minun mielipiteeni. En ryhdy tästä messuamaan enkä vääntämään, mutta pysyn tässä kannassa sitkeästi.

• Tämä siis selvä.

Jospa he tässä kolmen vuoden aikana joskus vastaisivatkin.

• kurpizza kirjoitti:

Tämä siis selvä.

Jospa he tässä kolmen vuoden aikana joskus vastaisivatkin.

Eivät vastaa! XD

Kahden vuoden kuluttua voit sitten pysähtyä yhden eteen ja sanoa ystävällisesti, että anteeksi, mutta minua vaivaa yksi asia: olen tervehtinyt kaikkia teitä siivoojia kaksi ja puoli vuotta, ja kukaan ei ole kertaakaan vastannut.

XD

• nasse_seta kirjoitti:

Eivät vastaa! XD

Kahden vuoden kuluttua voit sitten pysähtyä yhden eteen ja sanoa ystävällisesti, että anteeksi, mutta minua vaivaa yksi asia: olen tervehtinyt kaikkia teitä siivoojia kaksi ja puoli vuotta, ja kukaan ei ole kertaakaan vastannut.

XD

Penkkareissa voisin pukeutua siivoojaksi.... XD

No kyllä he joskus mutisevat jotain vastaukseksi, mutta eivät läheskään joka kerta...

• kurpizza kirjoitti:

Penkkareissa voisin pukeutua siivoojaksi.... XD

No kyllä he joskus mutisevat jotain vastaukseksi, mutta eivät läheskään joka kerta...

Minä olin lukiossa siivoojien kanssa niin hyvissä väleissä, että sain olla heidän taukohuoneessaankin, jossa he kestitsivät minua.

• Kljiod903

Tottakai saa ja hyvä on jos sen tekee. Antaa ystävällisen vaikutelman ja hyvän mielen toiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9056
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3630
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2083
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      82
      1290
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1115
    6. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1092
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1065
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1033
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      66