Viisioviset coupet?

soupet

Mitä coupe-mallisia viisiovisia autoja on nykyään markkinoilla? Coupe on siis ehdoton, ei pystyviistoperä. Farmari tai sedan ei tule kyseeseen.

15

183

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täsmennä kysymystä

Nykyään coupé-korimalliset autot ovat vain kaksiovisia ja matalakattoisia sedaneita.
      (Wikipedia)

• 14+4

Eikös ainakin Audi A7 Sportsback ja BMW Gran Coupé ole sellaisia. Mersun CLS ja Volkkarin CC ovat enemmän sedaneita.

• nsfnlkgnkergkler

Kia Rio, Hyundai i30, näissähän on melko viisto perä mutta ehkä ei kuitenkaan ihan coupe mallisia kuten esim. Mazda 323F luukkulamppu ja sen seuraaja 323F Forte takavuosina.

• 7+19

Audi A5 Sportback. BWM 3- ja 5-sarjan GT:t.

• harvinaista on

Tuntuu olevan harvinainen korityyppi nykyään.

• ???

Coupélla on kai aikaisemmin ja yleensä vielä nykyäänkin tarkoitettu kaksiovista sedania.

Etsitkö sinä nyt jotakin viisiovisen Mondeon kaltaista hatcbakkia vai minkälainen toi "viisiovinen coupe" on?

• ei voortin romuja

• jos_et_tiedä_niin

"vai minkälainen toi "viisiovinen coupe" on?"

Jos et tiedä, niin ei ehkä kannata vastata. Hatchback ei ole coupe. Myöskään sedan ei ole coupe oli siinä kaksi ovea tai enemmän. Vinkkinä, laita Google-kuvahakuun "coupe" ja kuvittele takaovet.

• suapiluo

• ???

Ok. Selvitätkö vielä, mikä on se piirre, joka tekee Saab 900:sta coupen? Tai vastaavasti mikä estää edellä mainittua Mondeota olemasta viisiovinen coupe.

Onko Saab 9000 viisiovinen coupe? Entä Saab 9-3?

Mun nähdäkseni noi on korimalliltaan aika lailla toisiaan vastaavia

• Siinä ero

Et näköjään ymmärtänyt pointtia, Saab luokitellaan autoksi, voortia ei.

• ???
        Siinä ero kirjoitti:

Et näköjään ymmärtänyt pointtia, Saab luokitellaan autoksi, voortia ei.

Tämä selvä!

Saabin saatavuus alkaa olemaan aika huonoa, uutena varsinkin. Joten mitäs niitä muita autoksi luokiteltavia kulkineita olisi?

Itse olin joskus sitä mieltä, että vain takavetoisia kehtaa nimittää autoksi...

• fskljfsdklsdgl

Pystyperät ovat tainneet korvata viistoperät koska takamatkustajille saadaan siten parempi pääntila kun takaluukun saranoiden tukirakenteet eivät vielä siinä kohtaa madalla kattoa.

• ulkoiluHelpottaaAina

ja kysymys asetettu tammikuussa, on juhannus tylsä aikaa.

• sfjksdjfsdl

ulkona on liikaa itikoita, on paljon mukavampaa istua sisällä koneella.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe