Osoja puseroita, ei isoa kaula-aukkoa

tissitön

Vapaa-ajanvaatteiksi ei tahdo enää löytyä puseroita, joissa ei olisi kauhean isoa kaula-aukkoa. isorintaisilla pusero tietysti venyy eri tavoin, mutta jos on iso eikä ole rintoja juuri ollenkaan, pusero on napaan asti auki. Olen katsellut miesten puolelta, mutta ne ovat lantiosta tiukkoja, mistä yläosa sopii päälle.

Ei nettimyyntiä, onko jollain vihjettä ihan oikeista kaupoista? Vaatteet istuvat muutenkin huonosti yllä, kun ei ole kaikista paikoista samankokoinen, pitää päästä sovittamaan.

49

3408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tissitön

      Lyöntivirhe aloituksessa. piti lukea isoja puseroita.

    • lfjasdlöjflasjldf

      Miten olisi esim. Finnwear Plus-mallisto? Heillä kokoja ainakin 56/58 asti (jos on jäljellä) ja mallistoa löytyy monista erilaisista kaupoista, esim. Anttilat, Citymarketit, Nanson Outlet-kaupoista, halpaketjuista jne. paikkakunnista riippuen.

      • mkm

        Finnwear Plus-mallisto on isorintaisille, sanoisin kurvikkaille naisille.
        Kiejoittaja kertoi noilta kohdilta olevan ilman isoja kurveja....


    • tissitön

      Finnwearin puseroista osa on ok, osassa on isot kaula-aukot. Etsin kuitenkin paksumpaa laatua, sellaista, jota voi käyttää oloasuna eikä välttämättä tarvitse tavlella mitään collegetakkia tai vastaavaa päälle. Nansolla ei puseroissa ole paksumpaa laatua, asioin heidän shopeissaan aika paljon.

      • etsivälöytääaina

        Mikä on paksumpaa laatua kuin t-paitakangas... collegekangas, veluuri, puuvillaneulos, fleece? Itse löytänyt paksummasta neuloksesta tehtyjä erikois-xl-liikkeistä. Riippuu siitä missä asut, mutta isommissa kaupungeissa löytyy varmimmin ja sattumoisin maaseudulla.


      • tissitön
        etsivälöytääaina kirjoitti:

        Mikä on paksumpaa laatua kuin t-paitakangas... collegekangas, veluuri, puuvillaneulos, fleece? Itse löytänyt paksummasta neuloksesta tehtyjä erikois-xl-liikkeistä. Riippuu siitä missä asut, mutta isommissa kaupungeissa löytyy varmimmin ja sattumoisin maaseudulla.

        Fleece taas on liian paksua. Collegetyyppistä kangasta, mutta malleja, jotka eivät ole collegepuseroita.

        En muuten ole mitenkään sidottu asuinpaikkakunnalleni, onko joku muu keskustelija? Asuminen on vain asumista, joku mörskä jossain, työpaikka on jossain muualla ja tulehan sitä ajeltua vapaa-aikana siellä sun täällä muutenkin.

        Parhaan arkipuseron paksusta puuvillasta löysin jonkun pikkukaupungin ilmaiskierrätyspisteestä.


      • ompelemaan
        tissitön kirjoitti:

        Fleece taas on liian paksua. Collegetyyppistä kangasta, mutta malleja, jotka eivät ole collegepuseroita.

        En muuten ole mitenkään sidottu asuinpaikkakunnalleni, onko joku muu keskustelija? Asuminen on vain asumista, joku mörskä jossain, työpaikka on jossain muualla ja tulehan sitä ajeltua vapaa-aikana siellä sun täällä muutenkin.

        Parhaan arkipuseron paksusta puuvillasta löysin jonkun pikkukaupungin ilmaiskierrätyspisteestä.

        Et sitten tykkää pikeepaidoista? Näissä on napit.
        Tukeva collegekangas joka säilyttää ryhtinsä, siitä tekisin vetoketjullisen jakun.
        Suosin itse hiukan väljempää kaula-aukkoa aluspaidoissa, päälle puen paitapuseron.


    • Lulu-lei

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa.Paidoissa on valtavat.kaula-aukot,kun pukee päälle rintaliivit näkyvät .Lisäksi omistan mahtavan niskapatin,joka pitäisi saadapiiloon.Olen ostanut kaulus paitoja joiden päälle puen liivin.Myös pikeepaidat sopiva liivin kanssa .Tämä on minun ratkaisuni tähän pulmaan.Klingeliltä löytyy erilaisia liivejä.

    • Huispaliini

      Lähestyisin ongelmaa niin, että eikö kannattaisi laihduttaa, niin se kaula-aukkokin pienentyisi ja valinnanvaraa olisi muutakin kuin ne teepaidat ja säkit.

      • ddddddddd

        Sinulle taitaa suuret rinnat olla utopiaa, ei ne laihduttamalla aina pienene, jos ovat DD-kokoa..


      • raparoiskuu

        Riippuen tietty siitä ovatko rasvarinnat vai täynnä maitorauhasta... ;)


      • jeppidduujekejeppidduu

        laita kunnon selkäreppu silleen vatsanpuolelle , niin saat kätevän rintavarustuksen ,siellä saat kätevästi kulkemaan päivän eväät ja muut tarpeelliset varusteet .
        jos paidassasi on iso kaula aukko ,saat pidettyä paremmin reppusi esillä .


      • h-i...k
        raparoiskuu kirjoitti:

        Riippuen tietty siitä ovatko rasvarinnat vai täynnä maitorauhasta... ;)

        Menee vähän aloittajan kysymyksestä ohi, mutta isoissa rinnoissa on aina rasvakudosta. Maitorauhasta on vain pienenpieni osuus. Mitä isommat rinnat (Luomu), sitä enemmän niissä on rasvakudosta


      • tissitön

        Minähän kerroin, ettei minulla ole rintoja lainkaan. Jos olisi, niin ne kaula-aukot eivät olisi niin isoja. Nyt ne roikkuvat tyhjän panttina, kun rintoja ei ole.

        Mistä siis laihdutan?


    • XX-XL

      Minä löysin pirteitä vaihtoehtoja perinteiselle täältä www.nannanella.fi

    • poronainen

      Sokoksella prisma stokalla hm lindes kaphall adatto monet netti kaupat löytyy vaikka minkälaisia isojentyttöjen vaatteita. ja niillä on omat merkit isoille naisille.goooglaa niin löydät..myyjät auttaa....

    • maximax

      Tätä tämä vaatemyynti nykyisin on; ei sopivia vaatteita. Kerran eräs nainen tuli sovituskopista melkoinen kasa vaatteita käsivarrellaan ja tokaisi; onko näitä edes ihmisille tarkoitettu!!!

    • Evitainen1

      Ei se isorintaisenkaan ole sopivia avonaisia puseroita helppo saada, jottei ainakin rinstsikan henkselit näkyisi, joko edestä tai takaa. Mutta olen keksinyt sen, että otan olkapäältä sisään, jolloin kaula-aukko pienentyy, myös takaa.
      Toisekseen olen talviaikana siirtynyt poolokauluspaitoihin, joita saa myös aika paksusta puuvillasta tehtyinä. Kirpputoreilta myös usein löytää ihan mukavia puseroita, kun vain jaksaa tutkistella. On pyöreä-, V- ja soikioaukkoisia, napitettuja ja napittamattomia kauluspuseroita.
      Mulla olisi kyllä kierrätykseen paljon kaikenlaisia puseroita, kun on tullut heräteostojakin tehtyä ja kun muodotkin muuttuu, milloin minnekkin suuntaan.

    • TeaMarika

      Et kerro mitä kokoa käytät tai missä päin asut, mutta esim. Turussa on todella hyvä isokokoisten naisten vaateliike ISOSISKO. Sieltä löytyy kyllä puseroita laidasta laitaan :)

    • Wagneria

      Oujee, rinnat.....

    • pläski23

      Toi on aika yleinen ongelma. Mutta vaatesuunnittelijoiden on vähän pakko tehdä yleistyksiä ihmisten muodoista, jotta saatais yleisille markkinoille tavaraa.

      Mut tohon sun kysymykseen...Lindexin Generous-sarjan vaatteet vastaavat aika hyvin kuvausta haluamastasi. En ole kyllä varma kuinka hyvä tarjonta kaupoista löytyy, mutta voihan sitä mennä aina katsomaan.. Itse tipun aina siihen yleisimpään (isoon) kokoon (48) ja löytyy vaan liian pieniä tai sitten liian isoja kokoja. :(

      Sit on olemassa yks Lorella-kauppa, mutta omaan makuun ne ei sovi yhtään. Jos olet vähän vanhempi henkilö (tai venäläinen turisti), niin toi kauppa voi olla ihan sun juttus. En oo varma onko siellä sellasia vaatteita, mitä haet, mutta myyvät ainakin isoja kokoja.

      Jos et ole ihan kamalan isokokoinen, niin H&M:llä voi myös olla jotakin, vaikka nykyään tykätään käyttää enemmän ohuita kankaita. Kapphalissa on aika paksuja kankaita. Seppälässä muistaakseni myös.

      Ja ainahan voi teetättää vaatteita, jos niikseen tulee :)

    • sipsu7

      Itsekkin olen iso kokoinen ja itse tilaan vaatteet cellbes postimyynnistä,siellä kauniiita ja ihania vaatteita isokokoisille naisille.

    • Mikseinetistä

      Netistä voi surutta ostaa tänä päivänä. Itse olen iso ja iso rintainen. Tilaan Atelier GS:ltä ja olen onnistunut tähän asti. Aivan ihania ja hyvin istuvia vaatteita kaiken kokoisille naisille. Pitää vaan nähdä hieman vaivaa itseään varten. He jopa tekevät mittojen mukaan. Itse olen ottanut mitat itsestäni ja ostanut siis vähän sinnepäin ja onnistunut. Heillä tosin pitää ostaa laskuun tai postiennakolla. Ennakko maksu on neljä euroa, siis jos ei halua laskuun. Hyvää palvelua myös olen aina saanut. Samoin viimeisimmät jalkineet olen ostanut netistä ja ollut erittäin tyytyväinen. Useimmat vaatteeni ostan aina alesta ja melkein aina siitä ihan loppu alesta. Sillä mielellä, että jos en satu juuri nyt saamaan, niin joskus muulloin onnistun. Nyt lopputalven aleista olen mm. ostanut puhelin laukun, sukkia, vapaa-ajan takin, kauniin tunikan kesää varten, laukun, tennarit ja muuta pientä alta 150. Seuraavan kerran palaan ostoksille vasta kesän alen lopulla. Joko teen löytöjä tai en periaatteella. Toki voin ostaa myös normihintaan joskus, mutta sitten se vähän maksaa. Verkkokauppa on tätä päivää. Ennen ei olisi tullut mieleenkään, mutta nyt se on itselläni kääntynyt toisin päin. Minua ei saa millään enää tavarataloihin menemään.

      • araminta

        Sieltä oon itsekin ostanut moensti ja ollut muuten tyytyväinen, mutta mallisto alkaa yhä enemmän muistuttaa englantilaista lady-mallistoa. Topit, joissa ei ole isoa kaula-aukkoa, puuttuvat kokonaan ja hameet lähes kokonaan.


    • rasmiina

      Itse tykkään asioida liikkeessä nimeltä zizzi. Valikoima vaatteissa laidasta laitaan. Palvelu on yleensä todella hyvää ja kun kävelet liikkeeseen ja kerrot mitä etsit myyjä penkoa rekkejä puolestasi. Kyseinen liike ei ole halpa ellet satu ale aikaan eikä niitä ole ihan joka paikassa, mutta jos lähistöltä löydät niin kannattaa käydä kurkistamaan.

    • kokemusta3

      Oletko käynyt Zizzi nimisessä kaupassa? On isojen naisten ketju, jossa vaatteiden koot alkavat muistaakseni 42:sta ylös päin. Liikkeitä on isoimmissa kaupungeissa ja siellä on monen mallisia vaatteita. Kaula-aukkojen koot vaihtelevat eli kaikissa vaatteissa ei ole sitä hirveän suurta kaula-aukkoa. Materiaalista en tosin osaa sanoa, koska liikkeessä näkyy tuotteet vaihtuvan aika tiheään.

    • Suomalaisten typerät tavat"kaunistellen"puhua,kuten esim.Rinnoista,,TISSIT-ON-TISSIT,,Kaikilla kielillä.

    • Olen samaa tuskastellut vuosikausia. Kaikki puserot kaula-aukoltaan aivan liian laajoja. Ja vaikka täällä vinkitetään näihin vaatetusliikkeisiin mistä isoja vaatteita saa, niin ei niissä juuri vanhanaikaisella normaalipääntiellä varustettuja vaatteita ole. Aivan kuin nykyään pitäisi sietää suuria paljastavia kaula-aukkoja kaikkien. Nuoret repii mielestään liian pienet kaula-aukot suuremmiksi ja vanhemmille kelpaisi se nuoruudessa opittu sovelias kaula-aukko, eikä mikään liian paljastava, mikä ennenaikaan oli suorastaan rivoa. Ainoa keino parantaa tilannetta, olisi käyttää aina erilaisia kaulaliinoja ja huiveja peittämään liian laajaa kaula-aukkoa. Vinkki valmistajille, mitoittakaa aikuisille ihmisille soveliaita vaatteita, ei kaiken tarvitse niin seksikästä että tihkuu.

    • Ompelijalle

      Sanoisin isokokoisille, että taitavat ompelijat on täyttä kultaa! Ompelijalla voit teettää yksilöllisiä ja etenkin ja istuvia mittatilaus vaatteita. Saat sellaisia asuja millaisia haluat.
      Kankaitahan löytyy jos jonkinlaisia. Tietysti hintaa tulee näinkin vaatehankinnoille.
      Mutta, mielestäni taitavan ompelijan tekemät vaatteet on hintansa väärti.
      Enemmän pitäisi vaan olla ompelijoita ja netistäkin niitä olisi hyvä löytää.
      Teolliset vaatteet isokokoisille on aika usein, mauttomia ja rumia telttamaisia kaapuja.
      Ehkä siksi, että muunlaisia vaatteita on hieman vaikea saada näyttämään hyvältä pullukan yllä. Nettimyynnissäkin hintakin aina isonee koon myötä.
      Pahimpia isojen kokojen hintakiskureita on juurikin netissä Klingel ja Altier.
      Tuntuu, että on hirveä rangaistus olla isokokoinen, siitä joutuu vaatteita ostaessaan maksamaan, enemmän kuin normaalivartaloiset. Kauniita, isokokoiselle ihmiselle tehtyjä vaattteita ei ole todellakaan helppo löytää mistään.

    • mellitoista

      Ei siinä vielä kaikki, että kaula-aukot repsottavat miten sattuu ja ainakin liivien olkaimet ovat jatkuvasti esillä... mutta hihat tehdään niin kapeiksi, ettei käsivarsi mahdu niihin. Isolla ihmisellä on paljon vahvemmat käsivarret, kuin 38-kokoisella. Haloo, mihin kaavottajien taidot ovat kadonneet. Ai niin, kaavat taidetaan tehdä jossain Hing-Hang-Hungissa.

    • Nassukka

      Mä olen käynyt muutaman kerran Zizzi liikkeessä,koskaan en mitään ole löytänyt.Laatu on mun mielestä ollut aika heppoista...Kivan näköisiä osa kyllä mut sitten kun laittaa päälle niin on ihan letruja.Itse käytän Lorellaa.Löytyy ainakin Helsingistä,Espoosta ja Tampereelta.Ennen vanhaan siellä oli aika "tätimäisiä" vaatteita mut nykyään löytyy vähän joka makuun.Mallistoon on tullut myös Ulla Popkenin vaatteita,käsittääkseni Saksalainen valmistaja.Niissä on hintakin kohdillaan ja kaikki mitä olen ostanut on kuitenkin kestäneet käyttöä ja pesuja hyvin.

    • Peruspiirre

      Pärkeles muija osti vielä kalliit juhlakengätkin vaikka hänellä on menopaussit...Hmm.Nyt mitä tehdä?

    • tölll1111

      Jos on isorintainen niin kannattaa valitakkin v-aukkoinen pusero koska siinä ei rinnat näytä niin isoilta. Näin se stailistit sanoo..

      • ompelemaan

        Yksi ratkaisu kauluspaidan kanssa käytettävä huivi, kaulus pysyy ryhdissä, jos kaula-aukko tuntuu liian isolta.


    • Isokookasihana

      Isoimmissa kaupoissa on pukeutumisneuvoja, jonka avulla löytyy mallistosta helposti haluamasi vaate. Ensimmäinen tapaamiskerta on mittojen ottoa ja keskustelua, eli tarpeen kartoitusta. Seuraava kerta on malliston esittelyä ja sovittelua. Ostopakkoa ei ole. Lisäksi palvelu on ymmärtääkseni maksutonta. Jos olet tyytyväinen palveluun, tietosi tallennetaan heille asiakaskortistoon ja saat tarvitessasi varattua uutta apua malliston kartoittamiseksi.
      Kommentoikaa, jos ketkä olette palvelua käyttäneet.

    • ostarinnotkuja

      Olen myös ihmetellyt, miksei vaatevalmistajia ja -tilaajia raha kiinnosta. Kauppojen tuotteet ovat vain hoikille tai juuri tuota väljää avarakaula-aukkoista mallia. Vanhempi nainen kaipaa sopivan peittävää vaatetta, syitä on monia mutta tärkein on ettei viitsi esitellä kaikille kropan epäesteettisiä kohtia.
      Vanhemmilla naisilla riittäisi rahaa ja monesti on joutunut kävelemään tyhjin toimin kaupasta, tietysti kukkaro ei ole asitten tyhjentynyt.
      Moni ei jaksa nähdä etsimisen vaivaa vaan olisi mukava jos kulmilta löytyisi sopivien pukineiden soppauspaikka!

    • milda

      Hobby Hallista saa usein myös hyvän mallisia ja laadukkaita vaatteita eikä hinta nouse koon suuretessa. Kannattaa sieltäkin etsiä poistohintaisia tai muuten tarjouksessa olevia.

      • kissulaime

        Rumat vaatteet!


    • eipaksu

      www.keventäjät.fi

      • milda

        Olet väärällä palstalla. Keventäjistä ei saa isokokoisia vaatteita. Tyhmyydelleen ei kai kukaan voi mitään mutta tyhmäkin voi oppia kun häntä neuvotaan. Siis tämä palsta on tarkoitettu isokokoisille ihmisille jotka haluavat keskustella pukeutumisesta. Onko tarpeiksi selkeästi ilmaistu?


    • ehdottelija

      Koska avaaja ei taida olla isorintainen, mutta haluaa käyttää isoja puseroita on jokunen vaihtoehto:
      - Jos avaaja on lihava, mutta pienirintainen, voi yrittää laihduttaa, jolloin valmisvaatteet istuvat paremmin
      - Jos avaaja on lihava, mutta ei halua laihduttaa tai normaalikokoinen, mutta haluaa käyttää isoja puseroita, pitää hankkia ompelukone ja tuunata ostetut puserot tai ommella pusero itse

      Marketeista (Robinhood, S-market, K-kauppa) saattaa myös löytyä ns. mummovaatteita, joissa leikkaus on tehty sellaiseksi, että se sopii esim. ikäihmiselle, joilla on kapeat hartiat, rinnat jo hävinneet, mutta rasvakudosta yhä vyötäröllä.
      Ompelukoneen ja saumurin hankita tai oman ompelijan etsintä voivat olla myös varteenotettava vaihtoehto

      • tissitön

        Voi ilmoittaa moralistille, että vaatteet eivät rinnattomuuden tähden istu yhtään sen paremmin, olenpa kokoa 36 tai 46.

        Mummovaatteet kelpaisivat kyllä vapaa-aikana, mutta niissäkin on valtavat kaula-aukot. Siis Prisman ja Cittarin vaatteissa. RobinHood taitaa löytyä vain satukirjoista, mutta niistä ei nyt tässä ketjussa ollut kyse.

        Myös Lorellan vaatteissa sama vika.

        Vapaa-ajanvaatetuksen olen ratkaisuut siten, että käytän miesten trikoopaitoja.


    • pulleajalyhyt

      Hobby Hallissa ei ainakaan minulle ole yhtäkään vaatetta jonka ostaisin.
      Lindexin ja Seppälän isojen vaatteet tosi rumia. Ainakin Espoon Entressessä.
      Farkut aina sitä samaa tummaa ja perusväriä....

      Kaipaisin todella Suomeen liikettä joka möisi KAUNIITA vaatteita sellaiselle joka on paksuin vyötäröltä.
      Nyt kierrän epätoivoisena kirppareita kun tuntuu että ennenvanhaan oli söpömpiä vaatteita kuin nykyään.

      Ja jos pääsen yli 300 kilsan päähän Espoosta niin jo löytyy paremman näköistä vaatetta...

      Miksi ihmeessä vaatekulttuuri on täällä etelässä näin peffallaan???

      Ihmettelen vaan...

    • Isopäisiäkö

      HAHHAH! Vaatevalmistajat ajattelee varmaan, että tukevilla ihmisillä on myös hemmetin iso pää, joka pitää mahtua kaula-aukosta. Ei noita kamalia kaula-aukkoja muulla voi selittää.

      • tissitön

        röhönaurua


    • Louders

      Olen siämieltä että hinku vinku vaateet eivät sovi hyvin kenellekään.Muoti on todella halvan näköistä.Ostat teepaidan ,yleensä kaulaaukko on avarampi kuin olisi tarpeellista .Eräs myyjä selitti että pääntie on siksi avara että sen voi vetää toisen olkapään yli näin paljastaen sen .Tämä on kuulemma muodikasta .Kuka vanhempi nainen haluaa pukeutua näin ,ei kukaan.

      • ompelemaan

        T-paitojen kaula-aukkoa korjailtu näin, saman väristä joustopitsiä, saa sopivan, myös toisinpäin jos liian kireä, otan nauhan irti ja ompelen uudestaan joustotikillä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe