Tämä on syntiä

Minä syntinen

Aija-pappi kertoi eräässä ketjussa mielestäni hyvin osuvasti synnistä: ”Synnin juuri on siinä, että ihminen yrittää olla Jumalan kaltainen.” Tätähän se synti on jo Raamatun alkulehdilläkin, ja näyttää voivan edelleen oikein hyvin tälläkin palstalla. Ihminen haluaa olla Jumala, Hänen tahtonsa ja sanansa oikea tulkki asettaen itsensä muiden yläpuolelle.

37

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no mutta ?

Oletkohan ymmärtänyt väärin ?

Se että opettaa Raamatun mukaista oppia, ei tarkoita sitä, että asettuu Jumalan rinnalle, senhän voi jokainen lukea Raamatusta:

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/

• Minä syntinen

Mutta kun tämä "Raamatun mukainen oppi" on ymmärretty ja ymmärretään hyvin monella toisistaan poikkeavilla tavoilla.

• korvasyyhyyn
        Minä syntinen kirjoitti:

Mutta kun tämä "Raamatun mukainen oppi" on ymmärretty ja ymmärretään hyvin monella toisistaan poikkeavilla tavoilla.

Raamatun sana on selkeä jos sen haluaa ymmärtää. Jotkut vain haluavat muuttaa mieluummin sanaa itsensä näköiseksi kuin itseään sanan näköiseksi. Esim. oman synnin sanomista synniksi ei enää halua jotkut kuulla vaan syytetään sanojaa tuomitsijaksi.

• korvasyyhyyn kirjoitti:

Raamatun sana on selkeä jos sen haluaa ymmärtää. Jotkut vain haluavat muuttaa mieluummin sanaa itsensä näköiseksi kuin itseään sanan näköiseksi. Esim. oman synnin sanomista synniksi ei enää halua jotkut kuulla vaan syytetään sanojaa tuomitsijaksi.

Jaa, KORVASYYHYYN. Mutta olisiko kuitenkin oikeampaa sanoa omat syntinsä synniksi? Jos kaikki pitäisivät huolta omista synneistään, eikä toisten, niin siinä on jo aika paljon Jeesuksen opettamaa linjaa.

Mutta totta se, että suunnilleen kaikki ottavat Raamatusta ja Jeesukselta ja Paavalilta vain osan, ja panevat muut opit pois silmistä ja mielestä. Silloin Raamatun sana on pantu itselle sopivaksi.

• aloittajalle

Onko aloittajalla joku alemmuuskompleksi niistä jotka tietävät enemmän kuin hän vai mistä on kysymys?

• aloittaja...

Ei ole aloittajalla alemmuuskompleksia, mutta jos haluat tietää enemmän, suosittelen kirjaa "Mitä varhaiset kristityt uskoivat" tai "Tuhat ja yksi tulkintaa", tai tutustut muihinkin kristillisiin uskonliikkeisiin kuin vain omaasi.

• aloittajalle
        aloittaja... kirjoitti:

Ei ole aloittajalla alemmuuskompleksia, mutta jos haluat tietää enemmän, suosittelen kirjaa "Mitä varhaiset kristityt uskoivat" tai "Tuhat ja yksi tulkintaa", tai tutustut muihinkin kristillisiin uskonliikkeisiin kuin vain omaasi.

Onen yhteiskristillinen ja tunnen kyllä muitakin liikkeitä. Erityisesti olen perehtynyt juutalaisuuteen.

• aloittaja...
        aloittajalle kirjoitti:

Onen yhteiskristillinen ja tunnen kyllä muitakin liikkeitä. Erityisesti olen perehtynyt juutalaisuuteen.

Yhteiskristillisiin kuuluvat vain vapaat suunnat ja kirkon viidesläiset. Niiden näkemyksillä ei juuri ole sanottavaa eroa. Juutalaisuus onkin sitten eri asia. Silloin pitää tutustua juutalaisuuden omiin lähteisiin.

• aloittajalle
        aloittaja... kirjoitti:

Yhteiskristillisiin kuuluvat vain vapaat suunnat ja kirkon viidesläiset. Niiden näkemyksillä ei juuri ole sanottavaa eroa. Juutalaisuus onkin sitten eri asia. Silloin pitää tutustua juutalaisuuden omiin lähteisiin.

Onpa sinulla kapea rajaus yhteiskristillisyydestä.
        Keksitkö sen itse?
        Juutalaisuuden tutkimisen en tarvitse neuvojasi, kiitos.

• jep!
        aloittajalle kirjoitti:

Keksitkö sen itse?

Kumpaan porukkaan sinä kuulut?

• oikeaa tietoa
        aloittajalle kirjoitti:

Keksitkö sen itse?

Juutalaisuuteen kannattaa tutustua heidän omista lähteistään. Fundiskristityt ovat mestareita vääristelemään kaikkea, myös juutalaisuutta omaan korvasyyhyynsä

• aloittajalle
        jep! kirjoitti:

Kumpaan porukkaan sinä kuulut?

Mollempiin, juurihan sanoin ja kaikkiin muihinkin.

• aloittajalle
        oikeaa tietoa kirjoitti:

Juutalaisuuteen kannattaa tutustua heidän omista lähteistään. Fundiskristityt ovat mestareita vääristelemään kaikkea, myös juutalaisuutta omaan korvasyyhyynsä

No, niinhän teenkin. Mikä nyt mättää ymmärryksessänne?

• jaahas!
        aloittajalle kirjoitti:

Mollempiin, juurihan sanoin ja kaikkiin muihinkin.

"Kaikkiin muihinkin"? Oletko myös körtti, lestaadiolainen, ortodoksi, katolinen, anglikaani yms.? Nämä eivät mainitsemassasi piirissä liiku koska eivät pidä ideoistanne.

• aloittajalle
        jaahas! kirjoitti:

"Kaikkiin muihinkin"? Oletko myös körtti, lestaadiolainen, ortodoksi, katolinen, anglikaani yms.? Nämä eivät mainitsemassasi piirissä liiku koska eivät pidä ideoistanne.

En erittele kirkkokuntia vaan Jeesukseen uskominen on pääasia.
        Kaikki olemme Hänen omiaan. Kirkkokunnat on ihmisrakennelmia.

• näin on
        aloittajalle kirjoitti:

No, niinhän teenkin. Mikä nyt mättää ymmärryksessänne?

Oletko käynyt juutalaisten synagogassa oppimassa rabbeilta juutalaisuutta? Jos olet, hyvähän se sitten on. Muut uskontojen edustajat yleensä valehtelevat toisista uskonnoista.

• jaahas!
        aloittajalle kirjoitti:

En erittele kirkkokuntia vaan Jeesukseen uskominen on pääasia.
        Kaikki olemme Hänen omiaan. Kirkkokunnat on ihmisrakennelmia.

Teidän (vapaat suunnat, viidesläiset) käsityksenne Jeesukseen uskomisesta poikkeaa huomattavasti mainitsemieni muiden kristillisten liikkeiden uskosta. Etkö ole näin selvää asiaa huomannut, vai etkö ole vain huomaavinasi.

• aloittajalle
        näin on kirjoitti:

Oletko käynyt juutalaisten synagogassa oppimassa rabbeilta juutalaisuutta? Jos olet, hyvähän se sitten on. Muut uskontojen edustajat yleensä valehtelevat toisista uskonnoista.

Minulla on paljon juutalaisia ystäviä Israelissa ja Suomessa.

• aloittajalle
        jaahas! kirjoitti:

Teidän (vapaat suunnat, viidesläiset) käsityksenne Jeesukseen uskomisesta poikkeaa huomattavasti mainitsemieni muiden kristillisten liikkeiden uskosta. Etkö ole näin selvää asiaa huomannut, vai etkö ole vain huomaavinasi.

Kerrohan muutama ero näiden uskosta Jeesukseen?
        Minusta kaikki uskovat Jeesukseen pelastajanaan ja
        ovat menossa ihan samaan taivaaseen ja samasta armosta.

• tehtävä
        aloittajalle kirjoitti:

Kerrohan muutama ero näiden uskosta Jeesukseen?
        Minusta kaikki uskovat Jeesukseen pelastajanaan ja
        ovat menossa ihan samaan taivaaseen ja samasta armosta.

Annan sinulle tehtävän itse tutustua kyseisiin liikkeisiin. Aloita vaikka lestaadiolaisista. Eivät pidä sinua edes uskovana kristittynä koska käyt näissä aikaisemmin mainitsemissasi piireissä.

• aloittajalle
        tehtävä kirjoitti:

Annan sinulle tehtävän itse tutustua kyseisiin liikkeisiin. Aloita vaikka lestaadiolaisista. Eivät pidä sinua edes uskovana kristittynä koska käyt näissä aikaisemmin mainitsemissasi piireissä.

Etpä pysty sanomaan eroja uskosta Jeesukseen. Joitakin ihmisten tekemiä eroja kyllä keksisit mutta niillä ei ole merkitystä. Kuulun Jeesuksen omien seurakuntaan enkä mihinkään tiettyyn kirkkokuntaan. Juuri kaltaisesi ovat niitä jotka uskovat kirkkokuntiin eikä Jeesukseen. Siksi kristikunta on hajallaan ja heikko. On ihan sama minä sinä minua pidät. Jos itse joskus olet taivaassa tulet yllättymään keitä kaikkia siellä onkaan.

• ?!!
        aloittajalle kirjoitti:

Etpä pysty sanomaan eroja uskosta Jeesukseen. Joitakin ihmisten tekemiä eroja kyllä keksisit mutta niillä ei ole merkitystä. Kuulun Jeesuksen omien seurakuntaan enkä mihinkään tiettyyn kirkkokuntaan. Juuri kaltaisesi ovat niitä jotka uskovat kirkkokuntiin eikä Jeesukseen. Siksi kristikunta on hajallaan ja heikko. On ihan sama minä sinä minua pidät. Jos itse joskus olet taivaassa tulet yllättymään keitä kaikkia siellä onkaan.

"Juuri kaltaisesi ovat niitä jotka uskovat kirkkokuntiin eikä Jeesukseen."

-Sinähän näitä eroja juuri teet tuomioillasi. Etkö huomaa?

• laput silmillä?
        aloittajalle kirjoitti:

Etkö ole tosiaan huomannut kuinka nämä Jeesukseen uskovat tälläkin palstalla riitelevät keskenään ja tuomitsevat toisia Jeesukseen uskovia kadotukseen? Onko sinulla laput silmillä vai missä hörhömaailmoissa elelet?

• exevlut
        laput silmillä? kirjoitti:

Etkö ole tosiaan huomannut kuinka nämä Jeesukseen uskovat tälläkin palstalla riitelevät keskenään ja tuomitsevat toisia Jeesukseen uskovia kadotukseen? Onko sinulla laput silmillä vai missä hörhömaailmoissa elelet?

Kuka on tuominnut ketä helve-ttiin tässä ketjussa?
        aloittajalle kirjoittaa täysin asiaa!

• aloittajalle
        ?!! kirjoitti:

En huomaa. Minähän pidän kaikkia Jeesuksen omia saman seurakunnan ja Kristuksen ruumiin jäseninä.

• aloittajalle
        ?!! kirjoitti:

Sanohan vielä mitkä olivat t u o m i o i t a n i ?
        Ja selvitä ensin itsellesi mikä on t u o m i o.

• Rautalangasta
        aloittajalle kirjoitti:

Sanohan vielä mitkä olivat t u o m i o i t a n i ?
        Ja selvitä ensin itsellesi mikä on t u o m i o.

-Väitithän etten usko Jeesukseen vaan kirkkokuntiin.

Tämä on helvettituomio kristinuskossa, koska vain usko Jeesukseen pelastaa.

Onko sinun älyssäsi jotakin pahasti pielessä?

• aloittajalle
        Rautalangasta kirjoitti:

Älähän pehmoisia!

• aloittajalle
        Rautalangasta kirjoitti:

puhu.

• höhhh
        Rautalangasta kirjoitti:

Miksi vaihtele koko ajan nikkiäsi?

• -----------------
        aloittajalle kirjoitti:

Minulla on paljon juutalaisia ystäviä Israelissa ja Suomessa.

Se ei vielä takaa että tietäisit juutalaisesta uskonnosta yhtään mitään. Suuri osa juutalaisista on ateisteja tai aivan välinpitämättömiä uskostaan eivätkä edes tiedä siitä paljoakaan.

• opimmeko tästä jotai

ELi aijapapin motiivi uudelle osuvalle syntijutulleen oli se vanha lutterilainen hapatus pähkinänkuoressa:

Älä tee mitään, olet syntinen et pysty tekemään yhtään mitään, älä kuvittele voivasi ratkaista uskoontuloasi, makaa vain ja luota vauvakasteeseen.

siinä se oli se papin osuva löytö, eli itseasiassa kaikki mitä nämä aijapapit raamatustaan löytävät on laitettu sinne vain tukemaan lutterin harhoja.

eikö niin olekkin!

• käsky on tulla

MInun Raamatussa käsketään TULLA samanlaiseksi mitä Isä on. Eiköhän aijapappi ole tuota lukenut?

• Minä syntinen sanoi :
      Aija-pappi kertoi eräässä ketjussa mielestäni hyvin osuvasti synnistä: ”Synnin juuri on siinä, että ihminen yrittää olla Jumalan kaltainen.” Tätähän se synti on jo Raamatun alkulehdilläkin, ja näyttää voivan edelleen oikein hyvin tälläkin palstalla. Ihminen haluaa olla Jumala, Hänen tahtonsa ja sanansa oikea tulkki asettaen itsensä muiden yläpuolelle.

Valheen ystävät haluavat julistettavan laimennettua Sanaa jotteivat
      häiriintyisi liikaa - heitä nimitetään liberaaleiksi.

• Tämä on vähän hassua: olen pitänyt PERTSAA liberaalina ainakin sen perusteella. että hän ei pidä Raamattua siinä arvossa kuin pitäisi, vaan hylkää suuriman osan turhana. PERTSALLE Sana ei siis ole elävä. Ja sehän on kuin olisi laimentanut Pyhän Sanan, koska moni Paavalinkin juttu häiritsee aivan liikaa.

Sitä en sano, että onko se "valheen ystävän" toimintaa; sen katsoo Jumala.

• rienauksen huippu
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Tämä on vähän hassua: olen pitänyt PERTSAA liberaalina ainakin sen perusteella. että hän ei pidä Raamattua siinä arvossa kuin pitäisi, vaan hylkää suuriman osan turhana. PERTSALLE Sana ei siis ole elävä. Ja sehän on kuin olisi laimentanut Pyhän Sanan, koska moni Paavalinkin juttu häiritsee aivan liikaa.

Sitä en sano, että onko se "valheen ystävän" toimintaa; sen katsoo Jumala.

Ateisti puhuu Jumalasta!!!

• uikki

Eikös tälläiset liberaalit papit yritä itse korottaa itseään jumalan asemaan. Heidän mielestään raamatusta on monta monituista tulkintaa, koska liberaalin pölhökustaan mielestä "yksilö" määrittelee itse itsellen sopivan arvomaailmansa ja mistään ylempää ei saa tulla yhteisiä arvoja, eikä yhteisö saa niitä määritellä.

Samaa periaatetta voidaan soveltaa esim. maalliseen liikennelakiin, kun "yksilö" itse määrittelee itselleen sopivan liikennesäännön, se ei saa tulla mistään auktoriteetista.

Ei ihme, että monet terveen tolkun omaavat ihmiset kutsuvatkin näitä pölhökustaita "tärähtäneiksi".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7860
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2029
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe