Imusolmukkeista edelleen!

Refluksin imussa

Hei,

Olen 29-vuotias mieshenkilö jolle nousi melkein kuukausi sitten leukalinjan alapuolelle oikealla yksi imusolmuke mystisesti. Tätä ennen kävin varsin raa'assa hammaskiven poistossa, jossa verta tuli tosi paljon ja ikenet olivat kipeät viikkotolkulla.

Noh, mitään kuumetta tai lämpöä ei ole noussut tämän koko hässäkän aikana. Menin kuitenkin lääkäriin muutaman kerran näiden oireiden kanssa kun tuntui olevan kuitenkin pieni flunssa päällä, mutta verikokeissa kaikki arvot olivat OK ja tulehdusarvokin 0.

Aikani odottelin ja pääsin sitten ihan syöpälääkärin vastaanotolle, kun tuosta imusolmukkeesta niin paljon huolehdin. Hän tarkisti minut kauttaaltaan ja tunnusteli imusolmukkeet. Hänen mielestään mitään huolta ei ollut, mutta edelleen tuo kohta kaulaa jossa imusolmuke on taisi jäädä nyt tuollaiseksi vähän kohonneeksi taikka sitten kaulani on vaan niin laiha että se tuntuu edelleen.

Tuo imusolmuke on edelleen arka. Toisekseen minulla on viime aikoina alkanut esiintymään jonkinlaisia refluksin oireita, joiden johdosta minulla on ajoittaista kurkkukipua lievästi muttei kuitenkaan yskää. Välillä myös tulee lieviä röyhtäyksiä tiettyjen ruokien syömisen jälkeen. Olen käyttänyt näihin apteekista saatavia lääkkeitä toistaiseksi.

Tuntuu myös että kurkku etenkin nielurisojen kohdalta olisi tosi punainen, mutta muutama lääkäri kuitenkin väitti että kaikki on OK sen suhteen. Hirveän punainen tuo kurkku minusta kuitenkin on verrattuna monen muun kurkkuun, mutta kai on uskottava lääkäreitä kun useampia lausuntoja olen asiasta saanut.

Lähinnä siis kyselen että voisiko refluksi aiheuttaa imusolmukkeen turpoamista? Edelleen pelottaa syöpätautilääkärin arviosta huolimatta tämä yksi hyvin tuntuva imusolmuke.. kai se sitten tuollaiseksi jää?

2

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ll37

      Ultrattiinko se imusolmuke? Miten sinua tutkittiin onkologin toimesta?

      Ei reflux aiheuta moista.

    • Refluksin imussa

      Syöpälääkäri tunnusteli kaulan imusolmukkeet ja kaikki muutkin paikat joissa niitä on. Hän totesi etteivät imusolmukkeet olleet edes hänestä kohollaan.

      Alunperin eräs toinen lääkäri sai minut hakeutumaan jatkotutkimuksiin kun sanoi että kaulalla oikealla puolella oli hieman suurentunut imusolmuke. Nyt kuitenkin tämä syöpätautien erikoislääkäri oli eri mieltä.

      Ketä uskoa? Eipä minulla sen kummempia oireita ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2411
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2187
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1982
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. 166
      1255
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe