Kitsasmies, ei koskaan käytä rahaa kunnolla, vaikka sitä onkin.

Leenuska 32

Seurustelimme oikeastaan pitkään, olemme uusiopari.
Muutimme yhteen sitten ajatuksella, asuminen puoliksi, ja muu käytön ja kulutuksen mukaan. Tämä on sitten mennytkin oikein hyvin. Näistä käytännön asioista ei käytännössä ole tarvinnut edes keskustella. Mutta muu rahan käyttö on jotenkin kitsasta, vaikka miehellä on vanha velaton asuntonsa ja aika isosti sijoituksia, ei käytännössä ole mitään ylimääräistä rahaa, vaikka viedä minut etelään?
Mitä ajattelette tästä?
Onko tämä kovinkin yleistä, kuolla on pätäkkää vaikka kuinka, ja ei edes minua etelään vie. Muutaman kerran on käyty, kumpikin maksanut omat matkansa.
Mä en tuota rahan panttaamista ymmärrä, kuolla sitä on yllinkyllin, miksei se ymmärrä käyttää sitä meidän hyväksi?

9

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gold digger?

      Miks vi-tus sen pitää sulle matkan kustantaa? Sen omat rahat niin se saa tehdä niillä mitä huvittaa. Tasa-arvoinen parisuhde hei! Sitähän te naiset hoette. Kumpikin maksaa omat lystinsä.

    • liuhiu

      No meillä, myös uusperheellä, on lähtökohtainen periaate, että nyt kohtuullisen tuoreena parina (pari vuotta) maksamme puoliksi asumisen ja ruuat päivittäistavarat (pesuaineet yms), sekä hankinnat kotiin. Tarkoittaa siis huonekaluja tms. Molemmat maksamme itse muut menomme, eli omien autojen kulut, biologisten lastemme hankinnat, harrastukset, omat vakuutukset yms. Ja kun lähdemme reissuun, niin molemmat maksaa omansa.

      Joskus kun käydään vaikka ulkona syömässä, niin tarjoillaan vähän vuorotellen. Saattaa olla, että mies on tarjonnut useammin.

      Mies tienaa paljon enemmän kuin minä. Hänellä on myös pikkuisen enemmän varallisuutta tällä hetkellä.

      Tarkoitus on, että ensin rauhassa totutellaan, opittaan luottamaan (molemmilla kurjat kokemukset takana), kasvetaan yhteen... Ja ajan kanssa hiljalleen "omien rahojen" rajapinta häilyy. Siis tuskin meillä tulee näin erilliset rahat olemaan vielä 20 vuoden päästäkin.

      Mutta koskaan en oleta, että mies käyttäisi rahojaan minuun, jos minä en tekisi samoin. Miehellä on nyt enemmän tuloja ja enemmän omaisuutta, mutta tulevaisuutta ajatellen tiedän että asia tulee muuttumaan. Esimerkiksi minä tulen perimään huomattavasti enemmän omilta vanhemmiltani.

      Minun mielestäni sinä vaikutat ahneelta. Rahalla ei ole merkitystä. Ja kun kasvaa yhteinen luottamus, niin silloin voi toiselle tarjota vaikka kaikkensa. Sinun tyyppinen etelän matkojen odottelija tuskin ansaitsee sitä luottamusta?

    • Mitä mies saisi vastineeksi?

    • 8oikuerydgf

      Elämä on täynnä valintoja. Mies on elänyt nuukasti, joten sukan varteen on jäänyt.
      Sinä et kaiketi ole niin tehnyt, no voi voi.
      Miksi miehen pitäisi maksaa sinun matkasi? Joka haluaa matkalle, varautukoon siitä maksamaan.
      Sorry vaan, mutta vaikutat ahneelta pas-kal-ta. "Aika isosti sijoituksia"... Hyvin ainakin olet perillä hänen tilanteestaan, oletko nyt pettynyt, kun mies ei hukuta sinua kivoihin matkoihin ja lahjoihin?

      "... miksei se ymmärrä käyttää sitä meidän hyväksi?" = v-tun kitupiikki, kun ei anna mulle rahaa!

    • Mene muualle

      Aloittajan miesystävä on viisas. Ei se ole välttämättä nuukuutta vaan säästäväisyyttä. Tuhlaamalla kuten oletan aloittajan elävän ei saa mitään koskaan laitettuakaan. Ja nyt hän haluaa miesystävänsä laittavan rahat menemään ja tuhlaamaan naisen oikkuihin ja haluihin. Sanon suoraan että minä pistäisin tuommoisen valittajan ja onnenonkijan saman tien matkoihinsa.

    • vuorotellen elätetty

      Meillä talous meni niin, että alkujaan minä elätin itseni ja kahden lapseni lisäksi miestäni hänen usean vuoden opiskelujen ajan.
      Sovimme, että sen jälkeen mies on päävastuussa elatuksestamme ja minä voisin valita, olisinko kotiäitinä vai töissä.
      Sopimus toimi hyvin. Olin alkujaan vanhempi ja huomattavasti varakkaampi. Avioehtoa emme tehneet. Mieheni tienasi lopulta hyvin eikä kitsastellut rahojensa jakamisessa. Kaikki on ollut yhteistä, niin palkat (minun paljon pienempi) kuin minun perintökin.
      En kuitenkaan neuvoisi ketään muuta ottamaan yhtä suurta riskiä ellei ole valmis myös luopumaan omastaan, jos huono tuuri käy.

    • Miehen keksimä provo.

    • täti sininen

      Minustakin sanavalinnat ja tuo "etelänmatkan" usea maininta vaikuttaa feikiltä. Joku ei täsmää.

    • ............

      Et ole itse tarpeeksi naisellinen, jotta mies haluaisi olla miehekäs, eli käyttää sinuun resurssejaan. Kasvata pitkä tukka, lähde salille, uusi vaatevarasto seksikkäämpään, älä nalkuta, siivoa, tee ruokaa. Avot, jo ollaan etelässä kohta miehen kustannuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1403
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1063
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      999
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      974
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      881
    7. 3
      880
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      879
    9. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      868
    Aihe