Liiallinen tuoksujen käyttö

Jarmo

Ei nyt varsinaisesti liity palstan aiheeseen, mutta en parempaakaan paikkaa tälle keksinyt.
Käyttävätkö jotkut mielestänne liikaa partavettä/dödöä nykyään? Tuntuu, että aika monet suorastaan lemahtaa matkan päähän partavedeltä. Ei varsinaisesti minua häiritse, vaan ihan mielipidettä kysyisin. Esimerkiksi kaverilla on aina baarissa mukana pikkupullo Armania, mitä suihkauttelee aina esim. vessassa käydessään. Ei siinä mitään, mutta minua ainakin hieman huvittaa kun eteenkin teini-ikäiset suihkuttelee jotain Axea ilmeisen reilusti päälleen päivittäin. Oma mielipiteeni asiasta siis on, että jos pitää metrin päähän tuoksua niin voisi olla ihan paikallaan satsata siihen tuoksuun vähän enemmän kun ostaa sitä Axea anttilan alennusmyynnistä. Eteenkin naisten mielipiteet asiasta kiinnostaa.
Tämä siis on pääasiassa mielenkiinnosta suoritettu mielipidekysely eikä mikään urputus.

18

14567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girlie

      Hei!Mielestäni on ihanaa haistaa hyvä tuoksu mieheltä...MUTTA kunnon tuoksu on aivan eri asia kuin Axe yms.. halvat...Halvan tuoksun tunnistaa kyllä!!!Hyvät KUNNON tuoksut miehellä on jees!Ja saa sitä olla enemmänkin,tietysti päivänmittaan hyvätkin tuoksut haihtuu eli hyvä lisätä..
      Miehet älkää ostako niitä halpoja Anttilan Axeja yms..!Hyviä tuoksuja miehille on paljon..Boss,Armani,Ralph Laurea...aaahh!!! =)
      ps.halpis tuoksut ei oikeen (ainakaan mun silmissä)anna kuvaa tyylikkäästä miehestä..

      • Cantona

        "Ralph Laurea"

        missä pelaa?


      • sow68

        jeanne d'artes -tuoksu Sexy Boy (kutsutaan myös Follow Me- partavedeksi).


    • Green

      Harvemmin minua ainakaan tulee vastaan henkilö, joka käyttää liikaa partavettä. Mielestäni tuoksu kuin tuoksu liikaa käytettynä on pahasta. Vahvat tuoksut lamaannuttavat koko hajuaistin ja laadukkaissa partavesissä pelkkä käyttö voi tulla kalliiksi.

      Mitä tuoksujen laatuun tulee suosittelen muiden vastaajien tavoin laadukkaita tuotteita. Laadukkaan tuoksun liiallisen annostelun vielä kestää, mutta halvalla tuoksulla itsensä kuorruttaminen tulisi kyllä kieltää lailla.

      • Allure

        Jean Paul Gaultierin "Le male" ainakin tuoksuu kamalalta liikaa annosteltuna. Nuoret miehet tuntuvat suorastaan kylpevän siinä. Pidän tuoksuista ja hyvältä tuoksuvista ihmisistä, mutta kohtuus kaikessa.


    • tauno_

      Tuo miesten (ja tietty naistenkin) hajuvedenkäyttö kertoo lähinnä ihmisen kritiikittömyydestä mainontaa kohtaan. Hajuvesifirmat mainostavat hajun tekevän sinusta paremman ja vetävämmän ihmisen..Kalliit hajuvedet toimivat myös eräänlaisena statussymbolina.

      Koko hajuvesien mainostustouhu on kokonaisuudessaan aika huvittavaa. Huvittavampaa on se, että joku vielä ostaa hajuvettä.

      On tehty kokeita, joissa naiset ovat haistelleet erilaisia miesten hajuvesiä ja valinneet niistä miehekkäimmän. Miehekkäimmäksi tuoksuksi on valittu heidän oman isänsä käyttämä hajuvesi. Hajujen kiihottavuuden suhteen taas ykköseksi on tullut miehen luonnollinen haju(/tuoksu).

      Toisaalta tytöt ovat näyttäneet kehuneen ylemmissä viesteissä tiettyjä miesten kalliimpia tuoksuja. Ilmeisesti hekin ovat omaksuneet mainonnasta hajuihin yhdistettäviä mieskuvia.

      Joskus on tullut kokeiltua laivalla noiden hajujen haistelua katsomatta hintaa... kaikki haisivat pahalle ja sain vain pääni kipeäksi.

    • Tomppa

      Hei! itse olen 18vuotias miehen alku ja minulla ainakaan ei mihinkään huippukalliisiin tuoksuihin ole rahaa. En silti mitään axea suihkisi.. itse käytän BOSS deoa ja tuoksua.. ja miksi sitä ei voi kysyä kaverilta, että tuoksuuko sitä liikaa..

      • Feel So Good

        Toi kaverilta kysyminen on tosi totta...


    • lady77

      En ole kohdannut miestä, joka olisi liikaa käyttänyt hajuvettä. Pikemminkin multa meinaa mennä "jalat alta" ja kiinnostun muutenkin ihan liikaa miehestä, joka tuoksuu hyvälle. Silloin ei ole mitään väliä, minkänäköinen mies on, riittää kun tunnistan mieheksi. Tietysti vähänkin edukkaamman ulkomuodon omaavan miehen charmi tulee esiin paljon paremmin. Hyvä ettei silmäni ala kiilua..

      En voi reaktiolleni yhtään mitään! Mielikuvitus alkaa laukkaamaan ja tunnen itseni todella naiselliseksi. Käytän itse myös hajuvesiä, en kuitenkaan ihan tavallisia.

    • jean

      Hajuallergikkona pidän tuoksuttomuudesta, ns. saunanraikkaudesta. Ei haittaa, jos miehestä tai naisesta tuoksahtaa aivan pieni häivähdys jotakin kevyttä ja raikasta tuoksua, mutta hajusteissa kylpevät ihmiset sukupuoleen katsomatta ovat mielestäni vain iljettäviä.

      Pahimpia ovat juuri tällaiset tapaukset, jotka vähän väliä lisäävät tuoksuja. He eivät tunnu ymmärtävän, etä heidän oma hajuaistinsa ikään kuin turtuu hajusteeseen, ja he eivät enää itse haista sitä vaikka muut ihmiset niin tekevätkin. Mikään ei ole kauheampaa kuin ihminen joka lemuaa huoneen toiseen laitaan asti.

      Mielipiteeseeni vaikuttaa siis paha allergiani, mutta ihminen joka ei siitä kärsi, ei voi ymmärtää millaista kun esim. bussissa vieressä istuva henkilö, tai kaupan kassajonossa oleva henkilö aiheuttaa hajusteiden yliannostuksellaan todella pahan migreenikohtauksen, silmien ja nenän vuotamisen, ja pahimmassa tapauksessa hengitysvaikeuksia.

      • lady77

        Olen saikkari ja työssä ei saa käyttää hajusteita, joten käytän kotona.

        Hyvän huomion teit, nimittäin yleisissä tiloissa ei ole kohteliasta käyttää voimakkaita hajusteita, koska joukossa on yleensä aina joku allergikko. Moni saa myös päänsäryn hajusteesta helposti.

        Pitkään jos käyttää tällaisia voimakkaita aineita, alkaa myös iho reagoida. Se reagoi aina vain voimakkaammin ja voimakkaammin.

        Hajusteita alkaa olla jo joka voiteessa, shamppoot ja monet hygieniatuotteet mukaanluettuna. Sekään ei ole kiva, kun tuoksuja on jo viittä erilaista yhdessä ihmisessä. Viehättävämpää on usein vain yhden selkeän, miedon tuoksun käyttö.


    • herkkä

      on aina liikaa.Itse ainakin siirryn mahdollisimman kauas liikaa partavesillä ja hajuvesillä lätränneistä.Ei sitä tarvii pitkin päivää lisäillä.
      Kohtuus kaikessa.

    • kala

      Mielestäni jotkut Unisex-tuoksut ovat hyviä myös miehillä. En itse pidä lainkaan sellaisesta miehekkäästä tuoksusta. Lähinnä tulee oksennus, mutta kevyt tuoksu on ihana. Pahoja tuoksuja ei kannata käyttää. Miesten kannattaa käyttää aikaa tuoksun valitsemiseen, koska tuoksuja kokeillessa hajuaisti turtuu. Yksi risteilymatka ei välttämättä riitä lainkaan. Tuoksuminen ei ole pelkästään itsetarkoitus. Hajuveden tuoksu ei saa esim. täyttää koko neuvotteluhuonetta tms., elleivät kaikki todella rakasta tuoksuasi. Silloin on tullut laitettua liikaa. Hyvä tuoksu voittaa aina hien yms. eritteiden hajun, joita päivän kuluessa erittyy kaikilla, vaikka olisi itsensä pessytkin. Kyllä miesten kannattaa kokeilla tuoksuja, koska kalliitahan ne eivät ole. Samalla hinnalla et esim. saa merkkifarkkuja. Vaikutus naisiin voi silti olla paljon suurempi.

      • Feel So Good

        Toi farkkuhin vertaus on aivan täydellinen... :D


    • So.kra

      Sama juttu tulee joskus mieleen kun yleensä kaksi about 16-18 vuotiasta kävelee varmoin askelein Le Male pulloa kohti ja suihkauttaa about 5 kertaa... OMG - Le Malea yksi suihkaus riittää hyvin! Hetki sitten haistoin Le Malen reilun metrin päästä ulkona... tyypillä oli vielä päällä paksu toppatakki. Säälittävää... Tarkoitus lieni miellyttää tyttöjä, mutta en uskoisi kenenkään tuollaista ilman kaasunaamaria lähestyvän, vaikka Le Male hyvä haju onkin =)

      • pa

        Heippa, itse löysin vastikään ihan mainion hajuveden, se on sellainen kuin adidaksen victory league.


    • Hajuherkkä

      Haah! Mun Äijälleni on jostain kummasta pesiytynyt päähän semmoinen ajatus, että vuoteeseen tullessaan hän tärvää itseensä jotain kallista kissanpissan ja alkoholi sekoitusta ja luulee sen olevan kovastikin hieno homma. Kauheeta! Puhdas mies tuoksuu puhtaalta mieheltä ja sänkyhommissa ei ainakaan tarvita kemikaaleja. Minuun semmoiset aineet tehoavat juuri päinvastaisella tavalla kuin mitä hän toivoo!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe