NEUVOJA KREAAN

maXell

Sain tänään ensimmäisen kreatiini purkkini. Annostelussa sanotaan että yksi mitallinen (19g jauhetta) veden tai mehun kanssa. Mutta purkin mukana ei tullut minkäänlaista mittaa eli millä mittaan sen 19g? ja mihin määrään vettä tai mehua sekoitan sen?

pitääkö sen olla lasillinen vai puolilitraa vai onko sillä ollenkaan väliä?

ja vielä sellainen kysymys että, pitääkö krea ottaa ennen vai jälkeen treenien?

5

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frank

      Hieman kukkurallinen teelusikka on semmoset 5grammaa. Ei ehken kannata sitä 19grammaa vetästä kerralla., Vaan vedät ensimmäiset 5 päivää 4 teelusikallista mehuun sekoitettuna( tai muuhun sokeripitoiseen), jonka jälkeen 1-2 lusikkaa per päivä.

    • Joppe

      Ei sillä nesteen määrällä ole muuta merkitystä kuin että se liukenee sinne jotenkin. Jos otat pienen juomalasin verran nestettä, jää kreatiinia pohjalle. Voihan siihen lasiin sitten kaataa lisää nestettä ja sekottaa se sakka uudestaan. Ei väliä kunhan saat kaikki suuhusi.
      Se taas mitä nestettä käytät vaikuttaa varmasti. On tutkittu, että juomalla kreatiini esim. tuoremehun kanssa lisää imeytymistä. Mehun sokerit "avaa" imeytymisen ja kreatiini pääsee vereen. Dekstroosia voi myös käyttää vaikka tiivistemehun kanssa, dekstroosihan on glukoosia eli imeytyy aika äkäseen.
      Treenin jälkeen kannattaa ottaa kreatiini, koska elimistö on rasituksen takia jo valmiiksi vastaanottavassa tilassa. Aamulla on myös hyvä ottaa.

      • Joppe

        Siis glukoosi verenkierrossa aloittaa insuliinin tuotannon ja sen avulla kreatiini ym. aineet pääsee soluihin.


      • joo
        Joppe kirjoitti:

        Siis glukoosi verenkierrossa aloittaa insuliinin tuotannon ja sen avulla kreatiini ym. aineet pääsee soluihin.

        mitähän kreatiinia se on eli minkä valmistajan..
        onko puhasta kreatiinia vai onko siihen jo lisätty dekstroosia jos kerran ohjeella lukee että 19grammaa kerralla..

        yleensä otetaan joku viis päivää 20 päivässä (aamulla ennen treeniä treenin jälkeen illalla) sitten jatketaan 5-10 greamman annoksilla samalla lailla jaksotettuna.. nuo kyllä yleensä lukee kreatiinipurkissa tai netissä myynti-ilmoituksen ohella: tässä eräs

        Käyttöohje:
        Kreatiinin käyttö aloitetaan 7 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20g päivässä. Ota 5g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-11 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Voit Sekoitaa kreatiinia veteen tai mehuun.


      • jjjjj
        Joppe kirjoitti:

        Siis glukoosi verenkierrossa aloittaa insuliinin tuotannon ja sen avulla kreatiini ym. aineet pääsee soluihin.

        Glukoosia paremmin imeytymistä edistävät malto tai dekstroosi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe