Vanhojen vinyyli-lp levyjen keräilyarvo?

Pera 22

Mä sain isäni perintönä noin 800 vanhaa heavy/pop/jazz/blues/rock lp-levyä. Onko näillä mitään arvoa ja jos on, niin mistä voi tarkistaa niiden järkevät myyntihinnat? Ilmaiseksi niitä en lahjoita, mutta jos näistä jotakin saisi niin rahalle olisi tarvetta.


Tässä muutama esimerkki bändeistä/artisteista, joita saamassani levykasassa oli:

Jimi Hendrix, Beatless, Frank Marino, Iron Maiden, Jukka Tolonen, Wigwam, Irvin Goodman, Hurriganes, Judas Priest, Pink Floyd, Cream, Pekka Pohjola, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath, Black Foot, Aerosmith, ZZ-Top, Hassisen Kone, Steve Vai, King Crimson, Genesis, Jethro Tull, Gary Moore, Dio, ACDC, Michael Schenger, Scorpions, The Who, Peter Gabriel, Johnny Winter, Stray Cats
Eppu Normaali, Popeda, Miles Davis, Eric Clapton jne.

Kannattaako levyt myydä netissä vai kiikuttaa johonkin levykauppaa, sikäli mikäli he suostuvat käytettyjä vinyylejä vastaanottamaan.

41

19962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoja levyjä näyttäisi sulla olevan. Miulta nuo samat löytyy ja jokunen muu. Tässä yksi sivusto (ulkomainen) josta levyjen hintoja voi katsastaa: http://www.discogs.com/

    • werw

      Varmaan vanhojen Lp-levyjen myyntihinnat lähtevät 10 eurosta ylöspäin?

      • etsivä_löytää

        http://www.popsike.com/# http://www.musicpriceguide.com/

        Arvoa toki on, siitä ei ole epäilystä. Joukossa voi olla helmiä. Eikun vaan etsimään netistä hintoja. Sivuja löytyy googlaamalla vaikka kuinka paljon.

        En suosittele huuto netissä myyntiä, vaan lähde maailman markkinoille.


    • Komea_kokoelma

      Ulkomaisten levyjen keräilyarvo riippuu usein vaikeasti selvitettävistä asioista. Kokoelmasi on täynnä tunnettuja huippunimiä, joiden levyjä on myyty jopa miljoonia. Näiden hankkiminen ei tuota mitään vaikeuksia, jolloin levyn arvo on ehkä viitosen verran. Alkuperäispainokset tietysti ovat ihan toisissa hinnoissa, mutta suomalaisista kokoelmista valitettavasti näitä harvinaisuuksia ei juuri löydy. Kunto merkitsee myös paljon ja huonokuntoisen levyn arvo voi jäädä 10 %:iin luetteloarvosta.

      Kotimaisten levyjen osalta voit haistella hintoja esim. Huuto.netistä ja myydä kalleimmat yksitellen. Jotkut noista kokoelmasi nimistä ovat varsin haluttua tavaraa. Epäilemättä saat levyjesi parhaasta kymmenesosasta enemmän rahaa kuin lopuista yhteensä.

      Mitäpä jos vaikka kuuntelisit ne levyt, joita ei alhaisen hinnan takia kannata myydä? Musiikin laadussa ei nimittäin näyttäisi olevan valittamista.

    • Vinylisti

      Vinyylien arvo riippu niiden kunnosta, iästä, ja harvinaisuudesta. jos jotain albumia painettu paljon, ja on ns. massamusaa, niin ei niistä kovin montaa euroa saa.
      Listastasi mm.. Jimi Hendrix, Beatless, Jukka Tolonen, ja Wigwam (ehkä) sieltä arvokkaimmasta päästä.

    • coiinamuurri

      Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath,Pohjola,King Crimson ja Pinkkarit on myös kysyttyjä . hintaa on .

    • PieceOfMindMint54eur

      Kuinka nopeasti ne levyt pitää saada myytyä. Itse olen myynyt netissä Heavy Metal levyjä 15 vuotta ja puolet muutamastakymmenestä on mennyt kaupaksi. Hintahaarukka on ollut 10-60 euroa. Naarmuttomat uudenveroiset ovat arvokkaampia. Katsoin ebaysta paljonko on pyydetty ja pyysin samaa ja vähitellen vuosien myötä olen laskenut hintoja.

    • Lukulaari

      Irwin levyille on aikanakin keräilijöitä, niistä löytyy Rare keräilylehdestä hinta arvioitakin.
      Ja on olemassa kirjakin keäilyhinnoista.
      Ja divariKangas netissä on varmasti kiinnostunut noin isosta määrästä.
      Mutta huonokuntoisia ei osta muutkuin, joka ehkä kannen takia, hos se on priima.
      Ja harvinainen on ainakin Matti Järvisen, "Matin levy", 150€;n paikkeilla.

    • Jos lähtee myymään, niin ostajat tarjoaa minimaalista hintaa. Jos taas lähtisi ostamaan samoja levyjä, ni hinnat oliski ihan toisenlaiset. Tsekkaile hintoja ennenkuin päästät käsistäs.

      Mulla kävi niin joskus 70-luvulla - piti saada rahaa ja vein nipun LPeitä tarjolle. No, myyjä kuori kerman päältä - kelpas vaan yks tosi harvinainen (luulisin) tupla-albumi ja siitäkin sain ihan mitättömän hinnan. Mut ei haitannu, kun en koskaan tykänny koko levystä. (harmitti vaan, kun ei huolinu muita - oisin varmaan sillon päästäy ne markalla kappale).

    • pääsiseroon

      Yrittäisin myydä könttänä jollekin harrastajalle. Vain hyväkuntoiset siis. Loput lahjoittaisin lähimmälle kirpparille, mikä harjoittaa hyväntekeväisyyttä tai heittäisin roskiin isän rakkainta kiekkoa lukuun ottamatta. Sitä on nimittäin mukava pidellä käsissä ja muistella sitten joskus, kun tietää, että faijakin on sitä pidellyt.

    • Riippuu missä myy. Minä maksan noista 2-4 per kpl jos ostan. Suomalaisia kannattaa myydä vähän pidemmän ajan projektina, kyllä niistä saa jos odottaa. Annoin kaikki huonommat omat LPt serkulle Tampereelle (asun ulkomailla). Myi niitäkin 1 euron hintaan kirpputorilla ja kaikki meni.

      • siis kirpputorilevyt oli suomeksi, Hullujussia ym


    • Vinylisti

      Olis kyllä todella mielenkiintosta nähdä mihin hintaan tuo kokoelma loppujen lopuksi myytiin/myydään ja mitä se tarkalleen pitää sisällään.
      Määrästä päätellen kysymyksessä on jonkun "elämän työ" eli joihinkin levyihin on todennäköisesti pistetty aikoinaan vähän kovempiakin hintoja.

      Keräilijinä voin sanoa että esim. kun samasta levystä on olemassa useampia painoksia, niistä joku voi hyvä kuntoisena olla jopa useamman kerran arvokkaampi kuin muut painokset yhteensä.

      Tietyt promot, koepainokset, virhepainokset ja ensipainokset saattavat joskus olla jopa satasten arvosia, kuten myös artistien nimikirjoituksilla varustetut yksilöt.
      Samoin levyn mukana tullut mahdollinen liite voi myös osaltaan tuplata levyn arvon joissain tapauksissa.

      Tässä tapauksessa on ilmeisesti kysymyksessä nuori myyjä joka haluaa rahat heti, mikä tarkottaa myös sitä että joku tekee todennäkösesti elämänsä kaupat. :)

    • hevarikaitsu

      onks sul viel heavy vinyyleitä myynnis voisko sul soittaa johonkiin numeroon täs mun 0503060616 tai hevikaitsu@hotmail,com t.kaitsu

    • Levyjä

      Myin 4 single vinyylilevyä Saksaan 2600,00 eurolla. Suomalainen levykauppa tarjosi levyistä 14,50 euroa?
      Kannattaa kysellä ulkomailta.

      • Mille sivustolle laitoit myyntiin,oliko pohja hinta,vai huutokauppa ?? terv. karrjaku56


    • Vaniljapommi

      kertoisitko mitä ne olivat ?
      etpä tietenkään. hyvä tsoukki

    • soitamullezorbas

      Nyt ne, joilla on vielä naarmuttomia vinyylejä hallussaan, ovat kohtuuhyvissä asemissa. Joidenkin älppäreitten hinnat ovat nousseet jo 60 euron hujakoille. Esim. Twin Peaks-sarjan levyä on myyty tuohon hintaan.

    • pbergman

      Mistä näkee että levy on ensipainos tai harvinaisempi painos?

    • munajakyrsä

      discogs.com sivulta esim,

    • vinyyliajanhemmo

      Naarmuttomia vinyylejä ei ole olemassakaan, jos täysin soittamattomat unohdetaan. Entisajan levyhöylät tärväsivät kiekon kuin kiekon muutamalla pyöräytyksellä. Kaupastakin saattoi saada pahastikin naarmuuntuneen yksilön, koska älppäreitä oli tapana koekuunnella myymälöissä.

      • Hyvin.soivat

        "Entisajan levyhöylät tärväsivät kiekon kuin kiekon muutamalla pyöräytyksellä. "

        Riippuu siitä, mitä termillä "entisajat" tarkoitetaan. 50-luvun lopun soittimissa ei yleensä ollut neulapainon säätöä eikä sivuttaisvedon poistoa. 70-luvulla myynnissä oli paljonkin hyvin laadukkaita soittimia. Itsellänikin on kymmenittäin 60-luvulla ostettuja levyjä, joissa ei ole ensimmäistäkään silmällä nähtävää tai korvalla kuultavaa naarmua, ja äänen laatu tuntuu miellyttävän monia hifistejä.


    • Vinyylin.toinen.kuolema

      Onhan tämäkin koko touhu vähitellen sellaiseksi hifistelyksi ja ahnehtimiseksi mennyt, että maku vähitellen poissa. Itse en milloinkaan vinyylistä ole luopunut, kun muut niitä kovaan ääneen formaatin kuolemaa julistaen kantoivat kirppiksille ja roskalavoille. Mutta nyt on ehkä sitten menty johonkin toiseen ääripäähän, jossa esineiden ja taiteen hienoutta latistaa niihin liittyvä suunnaton tärkeily ja tietysti hintojen nousu, raha...

      • Kissa-Max

        Erittäin hyvin sanottu. Samaa mieltä olen.


    • MusaDiggariSalminen

      Moi ketjun aloittaja! Vieläkö levyt ovat myynnissä? Olisin todella kiinnostunut ostamaan useitakin levyjä mainitsemiltasi artisteilta. Ota yhteyttä täällä jos on! :)

    • JEMMAILLAAN

      Missä Jazzit?

    • Pakrvi

      Mulla olisi noin 1500kpl vanhoja Lp-levyjä. Myyn kaikki kerralla. Puh 0442148383

    • kylmälinja

      Olen päättänyt nakata kaikki satakunta vinyyliäni roskikseen. Suurin osa paristatuhannesta ceedeestäni kokee saman kohtalon. Kuluneista muovilätyistä on korkeintaan polttoenergiaksi. Vanha soitinelektroniikka kannattaa myös panna romuihin, ettei tule turhia tulipaloja.

      • oi8uh

        CD:t ovat hyviä variksenpelättimiä tai niistä saa hienon peiliseinän. Vinyylien arvo lienee korkeimmillaan sitten, kun ne alkavat tulla elinikänsä päähän, jos jaksaa odottaa jonkun sata vuotta.


    • Ostaja.määrää.hinnan

      Vanhojen levyjen arvo on tietysti se, minkä ostaja suostuu niistä maksamaan. Voit sanoa potentiaaliselle ostajalle, että levysi on sadan euron arvoinen. Tällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä, jos hän tai kukaan muukaan ei suostu siitä tuota satasta maksamaan.

      Itselläni on Australiassa valmistettu Elviksen Roustabout-CD, jonka joku tuntematon mielestään asiaa tunteva sanoi olevan sadan euron arvoinen. Ehkä on, ehkä ei. Minulla ei ole rahapulaa, joten en myisi sitä edes 500 euron hintaan.

    • sallinappanahka

      Levyjen arvo alkaa nousta, jos ja kun musiikkia ei saa ladattua mistään ilmaiseksi. Ilmaista mikään ei ole nytkään, sillä tietolaitteet ja yhteydet maksavat, mutta ne kulut unohdetaan jostakin syystä äänitteiden hintoja kauhisteltaessa. Äskettäin Youtube uhkasi jo sulkea palvelun Euroopasta tekijänoikeuslain takia.
      Kuten kaikessa keräilyssä, vai priimatavaralla on arvoa. Levypakettia ei saisi edes avata, jos aikoo pitää huolta keräilyarvosta. Pähkähullua taidetta.:)

    • ragga

      Entä vinyyli-single levyjen hinta ?
      Onko kenelläkään tietoa, paljonko Jamaikalta tuodut harvinaiset
      rätisevät old school-reggae singlet maksavat ?
      Niitä kun ei saa Suomesta mistään. Onko jollain sellaisia ?

    • Anonyymi

      Mä voin kyllä ostaa wigwam jukka tolonen lp ja pekka Pohjola kerro vaan levyjen nimet ja hinnat

    • Anonyymi

      Wigwam ja black Sabbathin kiinostaa minua laita vaan sähköpostia tulemaan niin katsotaan hintoja Petri Sjöberg @autlook.com kiitos

    • Mun veli on dementoitunut,mutta sen ansiosta oleln kitaristi.
      nytkun aikarientää ie se kauan elä(dementa).
      sillä on kuitenkin noin 700 vinyyliä,en viitsi erikseen mainita,purplet,gueentit,uriah heepit'
      luulen että sen akka ei ymmrrä niiten arvoi,vai onko CCr alkupereinen vinyyli 70`ta

    • Puhutaanko siitä vinyylin hinnasta,sen pitää olla alkuperäis painos ja hyvä kuntoinen myöss kansilta

    • Anonyymi

      Olisi finyylilevyjä 2kpl. Elvis vuosi 1981- ANR /275 Viktor Limenko vuosi 1975 /Polar Art hyväkuntoisia myytävänä. Puh.0452362017

    • Ei vanhoilla vinyylilevyillä kauheasti tienaa, esim. kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista saa levyjä tosi edullisesti. Levyillä voi tienata paljonkin, jos on harvinainen painos, ensilevytys, harvinainen levynkansi jne. eikä levyä ole kuunneltu.

      Aikoinaan kun CD-levyt tuli markkinoille ihmiset vei pois vanhoja älppäreitään eikä niistä saanut paljon mitään, jopa kaatopaikoille saattoi mennä levyjä. Äiti ja isäkin vei pois jossain vaiheessa ysärinä kasan vanhoja älppäreitään eivätkä saaneet niistä mitään. Nykyään vanhat levyt ja levysoittimet ovat alkaneet taas kiinnostaa ihmisiä ja varsinkin nuoria, mutta ei niillä silti aina tienaa kauheasti.

    • Anonyymi

      Minä voin ostaa nipun sieltä

    • Anonyymi

      Minulla reilut 50 lp- levyä,glam rockia ja kasari heavya,esim.The Sweet (7 kpl),Slade( 3 kpl),Def leopard(4 kpl) Krokus(4 kpl), Hurriganes (5 kpl),Uriah Heep (4 kpl) jne..,rahaksi ajattelin muuttaa,70- lukua: MUD(3kpl),Deep purple,CCR jne..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe