Ongelmia vatsan ja selän treenauksessa

puhtaasti

Mistä johtuu, etten saa tehtyä ab-coasterissa puhtaita vatsalihasliikkeitä, vaikka vatsat sujuvat hyvin esim. roomalaisella penkillä tai vatsaprässissä? Sama homma selän kanssa. Pystyn tekemään esim. ylätaljaa ja alasoutua isoillakin painoilla, mutta leukoja en saa myötäotteella 10 enempää, vastaotteellakin vain puolet tuosta.

14

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhtaasti

      Sori, nuo leuanveto-otteet meni väärinpäin. Eli vastaotteella menee hikiseen 10 ja myötäotteella vain 4-5.

    • abs1

      Olisko siksi, että ensinmainituissa "laitteissa" jalat on kiinni, jolloin lonkankoukistajat osallistuvat vahvasti liikkeeseen?

      • puhtaasti

        Vatsaprässissä pidän jalat nilkkatuen/pehmusteen päällä, jolloin jaloilla ei pääse auttamaan lainkaan. Tämä tuntuu vatsoissa paremmin kuin jalat tuettuina. Roomalaisessa jalat ovat tuettuina ja siinä etenkin viimeisissä tiukoissa toistoissa tulee kyllä lonkankoukistajat mukaan.


      • abs1
        puhtaasti kirjoitti:

        Vatsaprässissä pidän jalat nilkkatuen/pehmusteen päällä, jolloin jaloilla ei pääse auttamaan lainkaan. Tämä tuntuu vatsoissa paremmin kuin jalat tuettuina. Roomalaisessa jalat ovat tuettuina ja siinä etenkin viimeisissä tiukoissa toistoissa tulee kyllä lonkankoukistajat mukaan.

        Yritin googlettaa vatsaprässiä, mutten löytänyt. Onko laitteella joku toinenkin nimi?

        Voisiko kyse sitten olla siitä, että kun jalkoja nostetaan, työ tehdään enemmän alavatsan lihaksilla ja tuossa vatsarutistuksessa ylävatsan lihaksilla (olettaen, että liike on se mitä ajattelen )? Eli sulla on alavatsan lihakset suhteessa heikommat?


      • puhtaasti

        Vatsaprässillä tarkoitin siis vatsarutistusta. Jotkut sanovat sitä myös vatsakoneeksi. Kun pidän jalat jalkatuen päällä, niin polte tuntuu pitkittäin koko vatsan alueella, ihan alavatsaan saakka. Siinä tuntuu riittävän melko pieni liike, kunhan vaan pitää vatsalihakset jatkuvasti jännitettyinä. Ab-coasterissa sen sijaan liike tuntuu eniten ylävatsassa. Olen myös tehnyt jalkojen nostoja suoralla penkillä, joka tosiaan tuntuu alavatsassa. Syviä vatsalihaksia olen harjoittanut lähinnä "lankuttamalla" ja vinoja tuossa roomalaisessa penkissä. Eli mielestäni olen treenannut vatsoja kokonaisuudessaan monipuolisesti. Siltikään tuo ab-coaster ei suju.


      • abs1
        puhtaasti kirjoitti:

        Vatsaprässillä tarkoitin siis vatsarutistusta. Jotkut sanovat sitä myös vatsakoneeksi. Kun pidän jalat jalkatuen päällä, niin polte tuntuu pitkittäin koko vatsan alueella, ihan alavatsaan saakka. Siinä tuntuu riittävän melko pieni liike, kunhan vaan pitää vatsalihakset jatkuvasti jännitettyinä. Ab-coasterissa sen sijaan liike tuntuu eniten ylävatsassa. Olen myös tehnyt jalkojen nostoja suoralla penkillä, joka tosiaan tuntuu alavatsassa. Syviä vatsalihaksia olen harjoittanut lähinnä "lankuttamalla" ja vinoja tuossa roomalaisessa penkissä. Eli mielestäni olen treenannut vatsoja kokonaisuudessaan monipuolisesti. Siltikään tuo ab-coaster ei suju.

        Miten sujuu jalkojen nostot roikkuen, saatko esimerkiksi tehtyä puhtaita toes-to-bar-liikkeitä? Kyllähän sitä voimaa vie jo se asennon pitäminen siinä ab-coasterissa.


      • puhtaasti

        Joskus olen "ohi mennen" tehnyt jalkojen nostoa roikkuen siten, että nostan jalat eteen suoriksi. Olen myös kokeillut toes-to-bar liikettä, mutta ne eivät olleet puhtaita suorituksia nähnytkään. Sain nostettua varpaat tankoon, mutta keho oli melko kippurassa toiston loppuvaiheessa :)


    • heikkopeikkoyhhgf

      Eri liikkeitä eri lihakset työskentelee. Leuanveto on kokonaisvaltaista yläkropalle, eli yläkroppasi on yksinkertaisesti heikko. Helposti voi nitkuttaa satoja vatsoja, mutta esim dragon flagsia ei välttämättä mene yhtään, joka on taas erittäin tehokas vatsaliike ja voi pelkät negatiiviset saada vatsas tuleen kun ekaa kertaa niitä teet. Roiku pelkästään minuutti tai 2 tangossa niin huomaat miten tehokasta treeniä.. Ite teen leukoja reilu 20, mutta yhdellä kädellä ei mene yhtään kun olen niin heikko.

      • puhtaasti

        Erikoista sekin, että olen treenannut yläselkää erilaisilla taljoilla, alasoutua yhdellä kädellä sekä tangolla, mutta eipä siellä silti ole tarpeeksi voimaa. Leuanveto ei ole koskaan kuulunut treeniohjelmaani, vaan kuten mainitsin, niin olen vain testannut kehitystä sillä. Sekin vielä, että aina kun teen leukoja, niin se tuntuu eniten hauiksissa. Eli tuntuu kuin selkä ei tulisi lainkaan mukaan. Ei tunnu olevan väliä, teenkö myötä- vai vastaotteella sekä kapealla tai leveällä otteella. Sen sijaan laitteissa tehtynä suoritus tuntuu selässä, "latseissa".


      • puhtaasti

        Aina kun teen leukoja, niin se tuntuu eniten hauiksissa. Eli tuntuu kuin selkä ei tulisi lainkaan mukaan. Ei tunnu olevan väliä, teenkö myötä- vai vastaotteella sekä kapealla tai leveällä otteella. Sen sijaan laitteissa tehtynä suoritus tuntuu selässä, "latseissa".


      • puhtaasti

        Jaahas, hieman bugittaa tämä uusi Suomi24:n keskustelu. Tuossa tuli nyt vastattua samaan aiheeseen kahdella eri tavalla, koska tuli virheilmoitus "Aihetta on käsitelty jo aiemmin".


      • abs1
        puhtaasti kirjoitti:

        Erikoista sekin, että olen treenannut yläselkää erilaisilla taljoilla, alasoutua yhdellä kädellä sekä tangolla, mutta eipä siellä silti ole tarpeeksi voimaa. Leuanveto ei ole koskaan kuulunut treeniohjelmaani, vaan kuten mainitsin, niin olen vain testannut kehitystä sillä. Sekin vielä, että aina kun teen leukoja, niin se tuntuu eniten hauiksissa. Eli tuntuu kuin selkä ei tulisi lainkaan mukaan. Ei tunnu olevan väliä, teenkö myötä- vai vastaotteella sekä kapealla tai leveällä otteella. Sen sijaan laitteissa tehtynä suoritus tuntuu selässä, "latseissa".

        Ylätaljalla ei hirveesti voi kehittää leuanvetotulosta.. Jos haluat osata/jaksaa vetää leukoja, sun pitää harjotella leuanvetoa.
        Esimerkiksi ylätaljassa ei tarvitse osata aktivoida kuin latsit, mutta leuanvedossa pitää kyetä aktivoimaan ja kontrolloimaan koko keho.


      • puhtaasti
        abs1 kirjoitti:

        Ylätaljalla ei hirveesti voi kehittää leuanvetotulosta.. Jos haluat osata/jaksaa vetää leukoja, sun pitää harjotella leuanvetoa.
        Esimerkiksi ylätaljassa ei tarvitse osata aktivoida kuin latsit, mutta leuanvedossa pitää kyetä aktivoimaan ja kontrolloimaan koko keho.

        Voihan taljassakin aktivoida ainakin yläkehon, jolloin saadaan hieman lisää voimaa suoritukseen. Leuanvedossa minulla tahtoo usein käydä niin, että liike menee keinumiseksi ja se tuntuu vievän voimia. Riittää kun keskittyminen herpaantuu.


      • mitenvoiollavaikeaa

        Ylätaljaa ja leuanvetoa ei voi verrata keskenään. Täysin eri liikkeitä. Leuanvetoa ei voi korvata millään muulla, etkä voi kehittyä leuanvedossa muuten kun tekemällä leukoja. Leuanveto on kokonaisvaltainen yläkropanliike ja siihen myös erittäin tehokas. Talja ei ole tehokas yläkropan liike, mutta se on hyvä liike sun latseihin.

        Ihan samallatavalla Punnerrus ja penkkipunnerrus on eri liikkeitä. Jalkakyykky ja jalkaprässi on eri liikkeitä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe