Määräaikaisen työn lopettaminen kesken

Viatontyöntekijä

Olen töissä eräällä työmaalla, ja vastaan pääasiassa varastostamme ja materiaaleistamme. Työnkuvani on periaatteessa hyvin epäselvä, koska saatan päätyä tekemään myös jotain aivan muuta kuin varastoon liittyviä asioita. Esimieheltäni en ole saanut kuulla huonoa palautetta toiminnastani työmaalla, enkä mielestäni huonosti ole toiminutkaan. Mutta kun projektipäällikkömme tulee työmaalle, ei hänellä ikinä ole mitään positiivista sanottavaa, ja eilen antoi "viimeisen varoituksen", koska ei ole tyytyväinen toimintaani. Mikään minun tekemäni ei varsinaisesti vaikuta projektin etenemiseen, joten en myöskään ymmärrä mistä kiikastaa. Tämä projektipäällikkö on myös ihmisenä niin vaikea eikä kovin keskustelutaitoinen, että on hankala ottaa selvää mikä häntä pännii.

Alan olla erittäin väsynyt kyseiseen touhuun, koska hankala on muuttaa tapojaan toimia kun ei tiedä mitä pitäisi oikeastaan tehdä, vai pitäisikö kaikkea tehdä mitä vain ikinä keksii. Siksi olen miettinyt vaihtoehtoa lopettaa työt kesken, mutta määräaikaisuus iskee. Vältynkö ylimääräisiltä maksuilta tai sakoilta, jos pystyn työnantajani kanssa yhteistuumin sopimaan työni loppumisesta aiemmin?

6

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietto

      Jos työnantaja on halukas sopimaan työsuhteen päättämisestä, niin luulisi, että ei tule sanktioita työnantajan taholta. Mutta sitähän ei voi ulkopuoliset tietää. Sinun pitää kysyä työnantajalta.

      Jos tarkoitit sitä, että ryhtyessäsi työttömäksi välttyisit karenssilta, niin en usko.

    • vähemmänviisasta

      Kivaa kun tästä samasta asiasta tulee vähän väliä kyselyä vähän eri muodossa

    • kkki

      Itse vältyin karenssilta, mutta täytyy olla pätevä syy työkkärille. Mulla oli semmonen tilanne, että olin aiemmin työskennelly samois tehtävis tuotannossa, kylmässä mutta nyt alotettuani työt uudestaan en pystynytkään työskentelemään. Sain lääkäriltä lausunnon, vaikka en kuitenkaan sellasta etten ois soveltuva työskentelemään siellä, vaan että työskentely on hankalaa asian takia. Luulen että riippuu hiukan tapauksesta, millai työkkäri asiat katsoo.. Mutta itellä oli jo semmonen tilanne että ajattelin ettei niin väliä vaikka karenssi tulis, koska en oikeesti pystyny siihen hommaan. Yritin kuitenkin..

    • määraaikainen

      MÄÄRÄAIKAISEN TYÖN LOPETTAMINEN minulla kävi sillai että tehtiin puolen vuoden työsopimus kerkesin olla kolme kuukautta töissä kun sanottiin ettei tarvi tulla elikkä kolmen kuukauden koeajan jäkleen,todellinen syy oli etten tullut toimeen tuontanto päälikön kanssa,tiesin heti kun ensimmäinen riita oli ettei työsopimustani jatketa ja näin kävi,työkkärihän kiinnostui asiasta miksei työsupimus jatkunut koeajan jälkeen minulle ei karenssia tullut koska työnantaja ei pystynyt oikeaa syytä ,sinulla on vaihtoehtoja muutama,joko olet siinä työssä määräajan loppuun,tai katselet jostain muualta työn,tai jos saat lääkäriltä jonku todistuksen ettet voi jatkaa siinä työssä,ja se huonoin vaihtoeto että lähdet itse,josta karenssi

    • häntä_pystyyn

      Ei kannata irtisanoutua eikä muutenkaan välittää projektipäälliköstä ollenkaan, Tuollaisia päälliköitä on ihan jokaisessa vähänkään isommassa yrityksessä (ja varmaan pienemmistäkin löytyy). Juuri eilen itse työkaverin kanssa ihmettelimme yrityksemme päällikköä, joka on aivan tumpio missään työntekijöiden kanssa käydyissä keskusteluissa. Uhkauksia tulee peräjälkeen jokaiselle mutta ei niistä pidä välittää. Naureskella vaan (tietysti ei ihan päin naamaa kannata moista tehdä). Ja muistas että oma esimiehesi on kuitenkin tyytyväinen panokseesi, joten se on mikä ratkaisee.

    • jgvvcg

      Jos joku toinen on pystynyt lopettaa kesken, sinunkin pitäisi voida. Tasapuolisesti pitää kohdella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe