Kannattaako jo luovuttaa ne 6v.

ShouldI

Tilanne on hankala, mutta yritän selittää sen lyhyesti:

Tavattiin noin 6 vuotta sitten ja rakastuttiin kai molemmat samantien.
Yhdessä ollaan asuttu 3 vuotta ja arki meillä sujuu loistavasti. Ei ole riitoja kodinhuollosta eikä juuri mistään muustakaan. Onhan meillä toki riitoja ollut ja koska ei muuten arkena riidellä, niin riidan yltyessä ne menevät melko rumiksikin. Ei kuitenkaan koskaan fyysistä yhteenottoa.

Nyt ollaan kuitenkin tilanteessa, jossa ollaan eron kynnyksellä.
Viimeiset 4kk olen saanut ottaa vastaan erinäköistä piikittelyä sekä vittuilua. Ajattelin aluksi, että hän (nainen) oireilee ikävästään...olemme väliaikaisesti kaukosuhteessa ja se loppuisi n.2kk päästä.

Nyt kuitenkin sain kuulla, että hän on mustamaalannut minua ystävilleen sekä molempien perheille. Asia koskee päihteitä ja myönnän niitä myös ajoittain käyttäväni...olen käyttänyt läpi seurustelusuhteemme. Nykyään kyllä vähenemissä määrin. Eli ei se täysin tuulesta temmattu väite ole. Mutta tilannetta on väritetty.

Nyt sain pari päivää sitten tietääm että hänellä on ollut joku ihastus tai voi olla vieläkin. Tiedon jälkeen kokonaiskuva alkoi valjeta.
Hän tekee mustamaalamalla minua "oikeutetun" pakoreitin suhteesta, jossa on kaikki muuten ihan kunnossa.

Ajaudumme loppukeväästä tilanteeseen, jossa "joudumme" asumaan saman katon alla x-määrän aikaa. Aikamääre on minusta itsestäni riippuvainen...voin pyytää häntä muuttamaan myös aikaisemmin.

Tilanne on hankala siksikin, että luottamus on hävitetty molemminpuolin. Omalta osaltani päihteiden takia ja hänen osaltaan uskottomuuden sekä salailun vuoksi.
Itse kerron avoimesti päihteidenkäytöstäni ja kaikki sen siis tietävät. Kyseessä on alkoholi sekä cannabis. Nämä eivät ole koskaan vaikuttaneet työelämääni tai päivittäisten asioiden hoitamiseen enkä koe tarvitsevani apua niiden lopettamiseen.

Suhde on ollut muuten kyllä kaikinpuolin hyvä ja meillä on hauskaa sekä turvallinen olo yhdessä. Kaikenlisäksi hän joutuisi hankalaan asemaan, jos käskisin lähteä.
En haluaisi olla hänelle ilkeä, koska en ole koskaan rakastanut ketään muuta näin paljon ja tulevaisuuttakin on suunniteltu...naimisiinmenot ja lapset yms.

3

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdkdkdkdk737

      No jos nainen ihan oikeesti mustamaalaa sua läheisilleen niin keskustelisin asiasta sen oikeilla termeillä, hiukan vittuuntuneena että mitä oikein haluat. Miksi teet niin? Minä eroaisin. Mutta jos sulla on ongelma mitä et suostu myöntämään eli poltat budii naisen mielestä ihan liikaa niin kannaistako asiasta jälleen kerran jutella ja sinuna korjaisin asian ja lopettaisin sen polton. Mutta mikäli kumpikin olette jo epäluottamuksen arvoisia, sitä on yksinkertaisesti vaikea korjata enää muuta kuin tehdä asioiden korjaamisen aidosti kaikkensa.

      • ShouldI

        Eipä se enää nykyisin paljon käryä. Pitkälti gramma tai pari kuukaudessa ja välillä "pitkiäkin" taukoja (3kk). Täällä maailaman toisella puolen sitä on ihan laillisestikkin saatavilla 24/7/365 eli se ei liene tässä ongelmana. Alkoholia pidän itse suurempana ongelmana sekä riskinä, koska stressaavina aikoina ja parisuhteen mennessä metikköön se lähtee helposti käsistä. En juo viinaa enkä juo aamusta iltaan, mutta toisinaan yritän juoda kaiken mitä saatavilla on...juon siis itseni sammuksiin ja pidän sitä terapeuttisena.
        Eli melko perisuomalainen juomakulttuuri ja välillä tulee tehtyä typeryyksiä ilman minkäänlaista ajatuksejuoksua. Ei mitään laittomuuksia, rähinöitä tai pettämistä...ainosataan apinointia.
        Vaikeeta on.
        Kiitos kuitenkin vastauksesta, mutta yksin tän sodan joutuu käymään.
        Piti vaan päästä avautumaan.
        Viikonloppuja!


    • ahjfhafah

      Siis oliko naisesi tehnyt jotain ihastuksensa kanssa? Vai oliko hän vain ihastunut? Se on ihan normaalia, jos hieman pitemmässä suhteessa tulee ihastumisia, ei ne vaarallisia ole. Ehkä se on vain merkki, että silloin pitää panostaa enemmän yhdessäoloon.

      Puhukaa asiat juurta jaksain selviksi ja miettikää, voiko sitä luottamusta vielä rakentaa uudelleen ja vieläkö haluatte yhteisiä lapsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe