Miksi ihmiset pelkäävät yksinäisyyttä??

12345677863

Minusta on törkeää, että jotkut ihmiset pitävät kumppaniaan vain varalla eivätkä uskalla jättää reilusti kerralla ihan vain yksinäisyyden pelossa. Jos se kumppani ahdistaa ja arki on surkeaa ja tuntee itsensä onnettomaksi koko ajan, miksi ei vain voi siirtyä eteenpäin itsenäisyyteen ja vapauteen? Miksi hyvä olo, onni ja vapaus on niin pelottava ajatus? Onko sinkkuna oleminen noloa? Onko sillä väliä mitä muut ajattelevat? Onko yksin oleminen yksinäisyyttä? Eikö näillä ihmisillä ole muita läheisiä tai ystäviä, joihin tukeutua eron ja surun hetkellä? Ovatko nämä ihmiset vain läheisriippuvaisia? Onko se oikeasti ihan sama kuka siinä vierellä on, kunhan vaan on joku? Ja sitten myöhemmin voi vaihtaa parempaan kun sellainen sattuu kohdalle? Tämä on vain oma mielipiteeni, mutta minusta sellainen pelkuruus on säälittävää. Ei ole reilua sitä jätettävää kumppania kohtaan, että elätellään turhaa toivoa, vaikka katseet on jo suunnattu ns. uusille markkinoille - se on hyväksikäyttöä. Ei myöskään uutta mahdollista uutta kumppania kohtaan, että suhde alkaa ikään kuin laastarin roolissa. Miksei suhdetta voi vaan lopettaa selkein sävelin, toipua ja nuolla haavoja rauhassa, ja sitten aloittaa puhtaalta pöydältä?

5

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vainelämääää

      Tuollaista se elämä vaan on. Voihan varallaolijakin lopettaa suhteen, jos huomaa olevansa vain varalla. Pakkoko hänenkään on roikkua löyhästi toisessa..

    • Örkkimörkkitörkki

      Minä olin tuollainen varalla roikutettu ja minä päätin pitkän suhteen, koska en halunnut enää elää sellaisessa still-tilassa ja odottaa, että koska mies on varma, että haluaa olla vain ja ainoastaan tämän uuden ihastuksensa kanssa. Koska niinhän siinä varmasti lopulta olisi käynyt.

      • peukuttaisin

        jos vielä pystyisi. itsekkin sorruin odottelemaan muutaman kuukauden ennenkuin alkoi henkisesti ja fyysisesti rasittamaan liikaa. järki taisi kertoa että eihän sitä toista olisi löytynyt jos olisin ollut tarpeeksi - joten se siitä, ainoastaan opetti: ei enään miehiä jotka ovat juuri eronneet... saatika miehiä jotka suoraan toteaa että "en osaa olla yksin".


    • kalakkinen

      Se on (varmaan) kiinni persoonasta. Me olemme erilaisia-ja reagoimme asioihin omalla tavallame. Ympäristöstä tuleva ärsyke stimuloi aivoja

    • fsfsfff

      Ihminen on siitä jännä olento, että saattaa jopa tuhota elämänsä huonossa suhteessa kun ei jotenkin osaa toimia ja muuttaa asioita. Onko sitten riippuvuutta tai pelkoa. Itse en tyydy enää mihinkään vähempään kuin siihen, jonka kanssa on oikeasti hyvä olla ja suhteen tulevaisuus näyttäytyy kauempana kuin minne katse kantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe