Tiedoksi Suomi24:n ylläpidolle: tilanne Luterilaisuus -palstalla on menossa aivan surkeaksi. Uudistuksessa oli tarkoituksena saada keskusteluita asiallisemmiksi, mutta tämä tavoite näyttää epäonnistuneen pahemman kerran - ainakin, mikäli luotseja ei todella enää palstoilla ole.
Aiemmin Luterilaisuus -palstalla toimi nimim. "Shrink", joka teki luotsauksessa hyvää työtä. Hän siirteli palstalle kuulumattomia ketjuja oikeille palstoille, ja poisti asiattomia kirjoituksia aktiivisesti.
Me tähän ketjuun kirjoittaneet toivomme ja pyydämme, että luotsi-toiminta palautetaan käyttöön, ja että nimim. Shrink saa jatkaa tuossa tehtävässä Luterilaisuus -palstalla.
Luotsi Shrink on saatava palstalle takaisin
142
101
Vastaukset
Olen 00000000 kanssa samaa mieltä. Nyt tämä palsta on mennyt aivan surkeaksi. Toivon myös että Shrink palaisi takaisin, hän kuitenkin luotsina huolehti tehtävästään, ja saikin palstan huomattavasti asiallisemmaksi kuin se oli ennen hänen tuloaan luotsiksi.
evita sanoi :
Olen 00000000 kanssa samaa mieltä. Nyt tämä palsta on mennyt aivan surkeaksi. Toivon myös että Shrink palaisi takaisin, hän kuitenkin luotsina huolehti tehtävästään, ja saikin palstan huomattavasti asiallisemmaksi kuin se oli ennen hänen tuloaan luotsiksi.
No ei tämä ole surkeaa nähnytkään verrattuna esim. helluntailaispalstaan jo ennen tätä surkeaa muutosta.Siellä oli kaksi sefua, mutta he eivät tehneet mitään palstan siistimiseksi asiattomista kirjoituksista.
Paras olisi varmaan,kukaan ei enää kirjoittaisi millään suomi 24 palstalla, josko se menisi yllläpidolle perille. harmi vain ettei ole muita vastaavia, mutta paremmin tehtyjä palstoja. Kuka perustaisi uuden palstan ? - menossako
kävijä..- kirjoitti:
No ei tämä ole surkeaa nähnytkään verrattuna esim. helluntailaispalstaan jo ennen tätä surkeaa muutosta.Siellä oli kaksi sefua, mutta he eivät tehneet mitään palstan siistimiseksi asiattomista kirjoituksista.
Paras olisi varmaan,kukaan ei enää kirjoittaisi millään suomi 24 palstalla, josko se menisi yllläpidolle perille. harmi vain ettei ole muita vastaavia, mutta paremmin tehtyjä palstoja. Kuka perustaisi uuden palstan ?"Paremmin tehtyjä", "siistimiseksi asiattomista kirjoituksista" - joihin sinunkin jaarittelusi kuuluu sisällyksettömänä hyökkäyksenä jopa suom24 vastaan ehdottaen boikottia - älä unta näe.
- älämuista
menossako kirjoitti:
"Paremmin tehtyjä", "siistimiseksi asiattomista kirjoituksista" - joihin sinunkin jaarittelusi kuuluu sisällyksettömänä hyökkäyksenä jopa suom24 vastaan ehdottaen boikottia - älä unta näe.
Puhu vain itsestäsi.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Shrink oli hyvä luotsi ja siivosi palstaa hyvin. Nyt on taas mennyt aika mahdottomaksi tämä touhu täällä. Jos mahdollista saada Shrink takaisin, niin ehdottomasti kannatan ajatusta!
Toisaalta ymmärrän jos hän on itse halunnut luopua tehtävästä. Kukapa täällä haluaisi olla räävittävänä päivästä toiseen.- Rakas_ystävä
Muista aina vanha suomalainen sananlasku. "Ei haukku haavaa tee!". Vanhoissa sananlaskuissa piilee syviä, käytännön opettamia elämänviisauksia. Haukku ei tee haavaa. Haukkuminen ei siis vahingoita fyysisesti.
Henkistä vahingoittumistahan ei edes olekaan, koska jokainen voi itse päättää sen, miten reagoi haukkumiseen; antaako sen vaikuttaa itseensä vai ei. Jos ei anna sen vahingoittaa, se ei vahingoita. Jos haluaa uhriutua, uhriutuu. On infantiilia kypsymättömyyttä ja sielun rajoittuneisuutta ottaa itseensä sanotuista sanoista.
Mutta henkinen tuska ei johdu haukkumisesta, joka itsessään on vain sanoja ilmassa, äänen väreilyä, tai tekstiä näyttöruudulla. Kyseessä on silloin uhriutuminen, joka johtuu omasta reaktiosta. Sen päätät sinä itse. "Elämä, sitä se on, miksi sen teet", sanoi jo Juicekin viisaasti aikanaan.
Siunausta.
- kerubim
Millä tavalla tämä nyt on niin surkeaa? Itse pidän parempana sananvapautta. Täällähän pousteltiin viestejä, jotja olivat asiallisia, mutta edustivat väärää mielipidettä. Sellainen ei ole Suomessa sallittua. 00000000, sinua en oijein ymmärrä. Kerroit taannoin että sinunkin viestejäsi on poistettu, mutra mielestäsi se on ok. Minulla epäilit olevan ongelmia auktoriteettien kanssa. Auktoriteettien? Mikä auktoriteetti on nimimerkin suojissa, ilman perusteluja vuestejä poisteleva henkilö. Lisäksi hänestä ja hänen poistoistaan ei saisi edes keskustella. Käsittämätöntä touhua. Käsittämätöntä että joku sellaista kaipaa. 00000000, oletko yksi luotseista?
- 00000000
"Täällähän pousteltiin viestejä, jotja olivat asiallisia, mutta edustivat väärää mielipidettä."
Höpö höpö. Muutaman toisille palstoille siirron näin kyllä, ja se oli vain hyvä. Esim. jatkuva seksuaalivähemmistöistä jauhaminen ei kuulu luterilaisuutta käsittelevälle palstalle millään tavalla.
"Mikä auktoriteetti on nimimerkin suojissa, ilman perusteluja vuestejä poisteleva henkilö"
Sellainen auktoriteetti, joka on palstan palveluntarjoajan ja ao. henkilön yhteisestä sopimuksesta määritelty käyttämään palstalla valvojan valtaa. Ei se sen kummallisempi asia ole.
"Lisäksi hänestä ja hänen poistoistaan ei saisi edes keskustella"
Niin, koska sellainen "keskustelu" on lähes poikkeuksetta aivan turhaa ja asiatonta ininää joka ei rakenna ketään eikä mitään.
"00000000, oletko yksi luotseista"
En ole, ja siksi arvostankin Shrinkin toimintaa melkoisesti. On todella helppoa tulla raukkamaisesti huutelemaan puskista ja järjestämään yhtä nimimerkkiä koskevia "lynkkausketjuja", niinkuin parhaillaankin palstalla tehdään. Juuri tuollaiseen toimintaan ryhtyvää roskasakkia varten palstalla tarvitaan luotsi, joka edes yrittää jollakin tavalla huolehtia palstan asiallisuudesta. - kerubim
No, sulla on oikeus sun mielipiteeseen. Itse en suostu tuollaiseen isoveli valvoo systeemiin. Asiattomuudet erikseen, mutta asialliseen keskusteluun ei tule puuttua. Jos keskusteluja siirrellään, olisi niistä kerrottava mistä löytyy. Tällä palstalla on poistettu viestejä niissä esiintyvän mielipiteen takia, ei sius vain adiattomia tai väärällä palstalla olevia viestejä. En ymmärrä miten kukaan voi sellaista puolustella. Muttä enhän minä kaikkea ymmärräkään...
- eiasiattomalle
Etkö ole tullut ajatelleeksi, jos kirjoitat asiattoman viestin alle, asiallinenkin viesti poistuu. Kannatti aina kirjoittaa viestinsä erilleen asiattomasta viestistä, jos halusi viestinsä säilyvän.
- 00000000
kerubim kirjoitti:
No, sulla on oikeus sun mielipiteeseen. Itse en suostu tuollaiseen isoveli valvoo systeemiin. Asiattomuudet erikseen, mutta asialliseen keskusteluun ei tule puuttua. Jos keskusteluja siirrellään, olisi niistä kerrottava mistä löytyy. Tällä palstalla on poistettu viestejä niissä esiintyvän mielipiteen takia, ei sius vain adiattomia tai väärällä palstalla olevia viestejä. En ymmärrä miten kukaan voi sellaista puolustella. Muttä enhän minä kaikkea ymmärräkään...
" Itse en suostu tuollaiseen isoveli valvoo systeemiin."
Kyllä sinä itseasiassa suostut siihen, sillä Suomi24 on ilmoittanut kehittävänsä "uusia luotsityökaluja" (http://www.suomi24.fi/opastus). Luotsauksesta ei siis ole luovuttu, ja hyvä niin. Sinulla on nyt kolme vaihtoehtoa: 1) suostua, 2) itkeä ja suostua, ja 3) äänestää jaloillasi. Suosittelen lämpimästi tuota viimeistä vaihtoehtoa.
"Jos keskusteluja siirrellään, olisi niistä kerrottava mistä löytyy"
Ei tarvitse kertoa - sitä varten on hakukone. Sellainenkin on ilmeisesti tulossa takaisin.
"Tällä palstalla on poistettu viestejä niissä esiintyvän mielipiteen takia"
Jos ao. mielipiteen aihepiirille on olemassa sivustolla omakin palstansa, niin viestin on kaikin mokomin saanutkin siirtää.
Luulen yhä, että sinulla ja monilla muillakin on vain jonkinlainen ongelma auktoriteettien suhteen - siis sen suhteen, että jollakulla on valta sinua kuulematta päättää, kuuluuko sinun mielipiteesi tietylle palstalle vai ei, ja/tai noudattaako sinun viestisi palstan sääntöjä vai ei. Se on nykyaikana varsinainen kirous, että kenellekään ei saisi asettaa minkäänlaisia rajoja. Shrink teki tuota työtä hyvin, joten tietenkin häntä on siitä sitten lyötävä kuin proverbiaalista "vierasta sikaa". Tämä on minusta surullinen esimerkki sivilisaatiomme henkisestä tilasta. - kerubim
Suomalaiseen sananvapauteen ei kuulu, että kukaan päättää puolestani mitä mieltä olen. Laki takaa minulle myös oikeuden ilmaista mielipiteeni. Jos kirjoitan asiattomuuksia, tai juttelen vaikkapa perämoottoreista luterilaisuus-palstalla, poisto tai siirto on ok.
Omat poistetut viestini ovat olleet asiallisia, palstan sääntöjen mukaisia, ja käsitelleet luterilaisuutta. Kun nämä ehdot täyttyvät, ei ole minkään tahon oikeus käydä päättämään mikä mielipide kirjoittajalla saa käsiteltävästä aiheesta olla. Täällä harjoitettu linja on ollut suoranaista sensurointia ja mielipidevainoa. Tarkkailen tilannetta, ja todellakin, jos sensuuri jatkuu, äänestän jaloillani. Ei tämä niin tärkeä foorumi ole etteikö täältä raaskisi lähteä.
00000000, miksi sinä kaipaat "auktoriteettia", etkö halua, että sinulla on oikeus ilmaista mielipiteesi? Nimimerkin takana oleva luotsi, joka ei edes nimimerkkinä ilmoittaudu poistojen tekijäksi, ei ole mikään auktoriteetti. Auktoriteetti on kuin kunnioitus, se ansaitaan.
Lukekaa hyvät ihmiset millaista herjausta ja muuta saastaa palsta on täynnä, luotsien niihin puuttumatta. Miten kukaan voi sanoa, että ovat tehneet hyvää työtä? Mutta olepa väärää mieltä, perustelepa kantasi asiallisesti ja vakuuttavasti....poisto... - 00000000
kerubim,
"Suomalaiseen sananvapauteen ei kuulu, että kukaan päättää puolestani mitä mieltä olen."
Eihän siinä siitä päätetäkään, vaan siitä, että kuuluuko mielipiteesi tälle palstalle, vai jollekin muulle, ja siitä, että onko se palstan sääntöjen mukainen vai ei. Miten voit koko ajan käsittää asian noin kummallisesti - oletko kenties ateisti? Heidän kanssaan törmää usein tuollaiseen ajattelun... ...toimimattomuuteen... :).
"Omat poistetut viestini ovat olleet asiallisia, palstan sääntöjen mukaisia, ja käsitelleet luterilaisuutta."
Ehkä sinun mielestäsi, mutta tästä juuri onkin kyse: ne eivät ole olleet sitä jonkun toisen mielestä, ja tuolla jollakin toisella on valta päättää asiasta sinua kuulematta. Tuo on sinulle ylikäymätön ongelma, josta jaksat rutkuttaa kuin uhmaikäinen lapsi.
"jos sensuuri jatkuu, äänestän jaloillani. Ei tämä niin tärkeä foorumi ole etteikö täältä raaskisi lähteä."
Näinhän sinä uhosit viimeksikin asiasta keskusteltaessa, mutta silti olet aina silloin tällöin käynyt palstalla jotain kirjoittamassa. Et sinä tuossa lupauksessasi nytkään pysty pysymään.
"00000000, miksi sinä kaipaat "auktoriteettia""
Sen takia, että palstan nykyisestä tilasta nähdään, mitä seuraa, kun kukaan ei huolehdi siitä, että määrätyissä säännöissä pysytään. Tämä palsta on aivan surkeassa jamassa. Täällä häiriköivät palstaa aiemminkin häiriköineet ihmiset täysin samansisältöisellä roskalla kerrasta toiseen. Esitetään aivan selviä valheita, jatkuvaa kiusantekoa ja riidan haastamista, joka ei varmasti ole asiallista kirjoittamista. Ylläpito ei jaksa/ehdi tehdä asialle mitään. Asiallista keskustelua haluavat kaikkoavat paikalta, kun kukaan ei kaiken tämän sonnan keskeltä jaksa kahlata niitä satunnaisia asiallisia välähdyksiä.
"etkö halua, että sinulla on oikeus ilmaista mielipiteesi"
Tuo on edelleenkin tuota typerää kitisemistä siitä, että sinun täytyy saada sanoa mitä haluat ja missä haluat. Ei se niin voi olla. Sananvapaus ei tarkoita sitä, että olisi oikeus olla noudattamatta sääntöjä.
"luotsi, joka ei edes nimimerkkinä ilmoittaudu poistojen tekijäksi, ei ole mikään auktoriteetti"
Ensinnäkin - on vain kaksi vaihtoehtoa sille, ketkä näitä viestejä siirtävät/poistavat: ylläpito ja luotsi. Koska edellämainittu on varmasti kädet täynnä työtä, ei tarvita Sherlock Holmes'in päättelytaitoja ymmärtämään, että jälkimmäinen on useimmiten ollut asialla, kun palstaa on siivottu. Toisekseen; ethän sinäkään täällä nimeäsi ilmoita. Kuka sellaista tekisikään - koskaan ei voi tietää, millaisen lynkkausporukan saisi peräänsä vaikkapa sillä, että puhuu esim. seksuaalivähemmistöjen "avioliitto"-oikeutta vastaan.
"Auktoriteetti on kuin kunnioitus, se ansaitaan."
Älä viitsi puhua soopaa. Onko muka jokainen tämän maan poliisi "ansainnut" sinun silmissäsi kunnioituksen? Ei varmasti ole, mutta silti he toimivat tehtävässään ja käyttävät sinuun kohdistuvaa valtaa. Eivät hekään jaksaisi sinun jatkuvaa kitinääsi kuunnella, eivätkä he ryhtyisi "neuvottelemaan" kanssasi siitä, oletko toiminut väärin vai etkö ole. Tiettyjen rajojen ylityttyä he toimivat sinulta kysymättä. Täsmälleen sama juttu on täällä: jonkun on asetettava rajat, ja jonkun on valvottava niitä, ja tarvittaessa toimittava niin, että rajojen ylitykset minimoidaan. Se on työtehtävä, eikä mikään ansaittu asema. Sitä paitsi, nimim. "Shrink" on kyllä myös ansainnut tuon aseman, sillä hän hoiti tuota tehtävää niin hyvin kuin voin kuvitella kenenkään pystyvän sitä hoitamaan.
"Lukekaa hyvät ihmiset millaista herjausta ja muuta saastaa palsta on täynnä"
Myönnät siis itsekin luotsauksen tarpeen ilmeiseksi. Mielenkiintoista :D.
", luotsien niihin puuttumatta. Miten kukaan voi sanoa, että ovat tehneet hyvää työtä? "
Palsta oli varsin hyvässä jamassa muutamia viikkoja ennen 28.1. tapahtunutta uudistusta. Keskustelu pysyi pääasiassa asiallisena, ja häirikkökirjoittajien viestejä poisteltiin aktiivisesti. Tämä oli nähdäkseni yksin nimim. "Shrink":n ansiota, sillä palstan kaksi muuta luotsia eivät ilmeisesti olleet edes kirjautuneet palveluun pitkään aikaan, puhumattakaan, että olisivat hoitaneet heille kuuluvaa tehtävää millään tavalla.
Nyt, uudistuksen jälkeen luotsaus-toiminnassa on joko jokin tekninen ongelma, tai sitten Shrink:n oikeudet tehdä tuota työtä on poistettu. Seuraukset näemme parhaillaan palstalla, kuten itsekin myönsit. - kerubim
Täytyy myöntää, että minun on nostettava käteni pystyyn. Sinun kanssasi en kykene keskustelemaan. Vaikutat fiksulta kaverilta, joten ymmärrät varmaankin tahallasi kirjoitukseni kummallisesti. Tunnustuksen annan myös siitä, että puoli vuosisataa kestäneen maallisen vaellukseni aikana en ole törmännyt kaltaiseesi sananvapauden rajoitusten kannattajaan, joka ei itse ole toimeenpanevassa roolissa. Olen hämmästynyt.
kerubim kirjoitti:
Täytyy myöntää, että minun on nostettava käteni pystyyn. Sinun kanssasi en kykene keskustelemaan. Vaikutat fiksulta kaverilta, joten ymmärrät varmaankin tahallasi kirjoitukseni kummallisesti. Tunnustuksen annan myös siitä, että puoli vuosisataa kestäneen maallisen vaellukseni aikana en ole törmännyt kaltaiseesi sananvapauden rajoitusten kannattajaan, joka ei itse ole toimeenpanevassa roolissa. Olen hämmästynyt.
0000000 on ex- 139, joten on selvää, ettei hänen kanssaan ole mitään mieltä keskustella. Ei ole ollut ikinä koskaan.
Tässä hänen "neronleimauksensa": vaikka kirjoitus ei rikkoisi sääntöjä, eikä hyviä tapoja, sen voi silti poistaa, jos ne ovat vaikka shrinkin mielestä rikkoneet sääntöjä. Ja kitinä pois!- 00000000
torre12,
säälittävää... kerrassaan säälittävää :D.
- palstasiivommaksi
Kannatan aloittajaa. Luotsi takaisin työkaluineen.
- Kantapeikko
"Verta pakkiin !"
- tomeratäti
Ehdottomasti takaisin tai sitten joku vastaava.
Tai muuten pyydän palkkaa Suomi24:ltä avomielisairaiden hoidosta ja heidän terapeuttinaan olosta.- Hepottaako
Mielipidelynkkausmieliala alkaa saavuttaa taas oikein klimaksinsa.
- tomeratäti
No katso nyt vähän tuonne alaspäinkin taas. Onko tuo sinun mielestäsi tervettä?
- Juriidisesti
tomeratäti kirjoitti:
No katso nyt vähän tuonne alaspäinkin taas. Onko tuo sinun mielestäsi tervettä?
Ei viestejä ole kenenkään pakko lukea, enkä minä ainakaan lue sellaisia missiota tekevien tekstejä joita en koe mielekkäiksi. Sanan- ja uskonnonvapaus ovat minusta demokratian perustan aivan luovuttamattomia arvoja ja siksi myös näistä koskeva lainsäädäntö menee kaikkien muiden lakien soveltamisen edelle.
- tomerasetä
Tuskinpa suljetulta osastolta kirjoittava harhainen voi avohoitopotilaita hoitaa. Olethan itse paljon pahemmassa jamassa.
- mnhy
Mene lahkolaisten hoitokokouksen pitäjien hoitoon.
- tomeratäti
Herra Jumala. Oletteko te ihan pimahtaneita itse! Miten minusta nyt jo joku lahkolainenkin tehtiin peräti hoitokokouksineen.
- kjhygt
Eikö luterilaiset pysty puolustamaan itseään ja noin 18 sisäpiiri lestadiolais lahkon rikollisuutta ilman sanavapautta ihmisiltä riistävää luotsia?
Joko alatte ymmärtämään, kuinka heikoilla te ja koko rikollinen kristinusko todellisuudessa on?
Tappaa, tapattaa, raiskata jne ovat lahkonne perisyntiset satoja vuosia herra jumalienna palvelleet ja nyt olette lähestymässä loppuanne ja ihmisyys odottaa vuoroaan.
Yrittä oppia ymmärtämään, ettei oppinne ole Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opetuksien oppeja vaan saatanaa palvelleen paavalilais-luterilasuuden eksytyksiä. Olemalla luterilainen, sisäpiiri rikollisineen on selvä tunnustus siitä, ketä todella olette eksytettyjä palvelmaan ja nyt hädässä huudatte rikollisesti ihmisiltä sananvapauden riistänneen luotsin perään pelastajana!
Omasta puolestani toivon teillee voimakkaita katumuksen hetkiä ja oppimist ihmisyydelle arvoa antamuksen tietä. Satoja vuosia ovat uskonveljenne ja sisarenne tappaneet, tapattaneet, raiskanneen; lapsiakin ja hyt teillä on aikaa alkaa miettimään mitä se uskontunnustuksen kaltainen järjettömyydenne on!
Olen vuosi kymmeniä toivonut suomeen ihmisyyden sivitystä mieka sivistyksen ja paavalilais-luterilaisuuden tilalle.
Aloittakaa siitä, että kaikki lapset saavat ihmisen arvon ja oikeudet olla Jumalan Valtakunnan kaltaisia IHMISIÄ sillä sellaisiksi; he jokainen lapsi, tekin perkeleen perisyntisyyteen eksytetyt ymmärtämättämät uskovaiset olette syntyneet ja lahjaksi saaneet Jumalallisuuden ominaisuuksia mutta herra jumalalle uskontunnustuksen antaneina niistä lahjoista luopuneet.
Joten lopettaa ruikuttamasta kultavasikkanne perään ja tehkää parannus!- eivihakirjoituksille
Tällaisia vihakirjoituksia varten juuri palsta tarvitsee luotsin.
- ITK3
eivihakirjoituksille kirjoitti:
ITK€ sitä Iines.
- kjhgfd
eivihakirjoituksille kirjoitti:
Vai tartis luotsin!
kokkolan poliisi vois sua auttaa, samaa luterilaisuutta olette, eri karsinassa:
http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
"Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
***(KP)
Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194940912797/artikkeli/juuri nyt tampereen hiippakunnassa uusi raskas rikosepaily.html
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194938304461/artikkeli/seurakuntavaaliehdokasta epaillaan vakavasta rikoksesta tampereen hiippakunnassa.html
Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
- olkaahyvä
Palstan etusivulla on nyt kuusi saman henkilön aloitusta, jopa samasta aiheesta hän tekee useita eri aloituksia. Sen lisäksi on pari muuta, jotka lähettävät massapostauksiaan ja jankutuksiaan joka ketjuun. Ja tuo itke sitä iines on myös hänen kommenttinsa. Nyt alkoi tämän häirikön juhlat.
Tulemme näkemään, paluun alkuperäiseen, vapaan "keskustelun" tilaan.- ehdontankin
Palstan nimeksi voi vaihtaa: Balttiksen ja muiden mieletön viha luterilaisuutta kohtaan. Jos joku haluaa kuulla, tulkoon tälle palstalle.
Nimeksi sopii: Luterilaisuutta sairaalloisesti vihaavat ihmiset. - Muitutus
Tiedät varmaan "olkaa hyvä", että yrityksesi estää vapaata keskustelua ja mielipiteiden ilmaisemista viestein, on Suomen perustuslain vastaista toimintaa.
- jyvrekjuyt
ehdontankin kirjoitti:
Palstan nimeksi voi vaihtaa: Balttiksen ja muiden mieletön viha luterilaisuutta kohtaan. Jos joku haluaa kuulla, tulkoon tälle palstalle.
Nimeksi sopii: Luterilaisuutta sairaalloisesti vihaavat ihmiset.onko niitä mielettömiä muiden joukkoon jo päästetty luterilaisuudesta ja lestadiolaisuudesta?
Kamalaa jos saastutatte koko suomen.
- evl
Tämä on hyvä keskustelupalsta ilman mitään pölvästi -luotsia joka oli palstan pahin häirikkö estämään asiallista keskustelua. Jos jonkun viestit tuntuvat jankkaukselta, ei niitä ole pakko lukea. Puhukaa asioista, ei kirjoittajista tai nimimerkeistä. Itse kaipaisin keskustelutaitoista teologia palstalle, mutta tuskin kukaan viitsii tuhlata aikaansa täällä.
- tiedoksivain
No juuri siksi. Eivät he ole tottuneet yksioikoisesti jankkaaviin hullun vihan vallassa oleviin ihmisiin.
- trolli_kuriin
evl
"Puhukaa asioista, ei kirjoittajista tai nimimerkeistä."
"Tämä on hyvä keskustelupalsta ilman mitään pölvästi -luotsia joka oli palstan pahin häirikkö estämään asiallista keskustelua."
Lopetapa se tekopyhyytesi ja ota oppia omasta kirjoituksestasi. Lopeta muiden haukkumisen.
Katsotaan voiko vanha koira muuttua. Niin kauan olet trollannut asioitasi eri nimimerkeillä.
Shrink takaisin luotsiksi! - shrink1
evl, kyllä olet säälittävä perättömien ja täysin valheellisten kirjoituksien suoltaja.
Olet näköjään mennyt lestadiolaisuus palstalle valehtelemaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13337985
En ole elämäni aikana tavannut ketään kaltaistasi pahan ilmentymää, kuin sinä olet.
Valehtelet, etten ole luterilainen, olempa vielä toistaiseksi evlut kirkon jäsenkin ( ollut ikäni 60v ).
Mitä kuvittelet voittavasi tuolla valehtelulla, en ensinnä ole koskaan kirjoittanut lestadiolaisista mitään, sen jokainen palstalainen varmasti muistaisi, mikäli olisin.
Nolaa vaan itseäsi, mutta mikäli jatkat näin, annan asian nettipoliisille.
En voi muuta todeta, kuin että; kaikkia se leipä elättää, kuten kaltaisiasi.
Muistutan että aikoinaan Shrink kysyi, mitä mieltä palstalaiset olivat jos hän aloittaa luotsina. Näin siksi että kaksi aiempaa luotsina eivät hoitaneet tehtäviään. Hän sai kannatusta eli oli palstalaisten valitsema. Olen yhä samaa mieltä, että hän on toiminut luotsina hyvin ja se rahoitti keskustelua kummasti.
Huomaan että nyt jälleen nämä, joilla ei ole oikeastaan asiaakaan, ovat päässeet mesomaan. Ongelma ei siis ole heidän mielipiteensä vaan jatkuva saman toistaminen, ketjujen rikkominen toistuvilla samoilla postauksilla tai pelkästään huutelu. Ne ovat kyllästyttäviä lukea, eikä niitä saa edes piiloon kuten ennen.
Muistutan siitäkin että aiemmin poistoja teki ylläpito ja luotsi. Ei voinut aina tietää kumpi oli poiston takana. Etenkin ylläpito poisti lukematta kommentteja. Luotsi myös siirsi toiselle palstalle. Itse olen sitä mieltä että siirrosta voisi laittaa maininnan.
Eli Shrink takaisin luotisiksi!- Hinkit
Hinkki teki lainvastaisia poistoja ja harjoitti uskonnollista mielipidevainoa, asiallisen valvonnan sijasta, eikä poistanut kanssaan samoilla linjoilla olevien herjaavia tai henkilöön kiinni käyviäkään säätöjen vastaisia kirjoituksia.
Ei tänne mitään sananvapaus- ja uskonnonvapauslain vastaista uskontofasistista luotsailua tarvitse kuin aina hänen kanssaan saman sisältöistä "jorgonia" harjoittavat jaariittelijat, jotka eivät kykene näkemyksiään ilman mielivaltaisia poistatteluja puolustamaan.
Mummonmuorille tiedoksi, että hänen uskontopäiset jaarituksensa ja pyörityksensä sisällyksettömänä uskonnollisena ihmiskeskeisenä mielipidejaaritteluna ovat myös monia puuduttavaa luettavaa, eikä täällä ole mitään lukemisvelvoitetta, joka vaatisi muoriakaan työntämään nokkaansa joka tekstin sisältöä arviomaan. Teepäs muori itse niitä alati mielenkiintoisia ja sisällöltään alati uudistuvia avauksia aiheesta luterilaisuus, niin että et toistele vain niitä luterilaisia oppinäkemyksiä, joiden luulet olevan sitä, kun sävellät näkemyksiä omasta päästäsikin jaaritellen sekä muita närkästellen. - ghjkjhghjx
Jos viitsisitte katsoa ylläpidon kommentteja. Tilanne on ettei luotseilla ole tällä hetkellä työkaluja´ja moderointiin kun palsta hätäisesti tuotiin uudessa muodossaan mutta ei heitä pois ole potkittu. Luotsien toiminta jatkuu tulevaisuudessa.
- ghjkjhghjxx
Jos viitsisitte edes hiukan katsoa ylläpidon kommentteja. Tilanne on ettei luotseilla ole tällä hetkellä työkaluja´ja moderointiin kun palsta hätäisesti tuotiin uudessa muodossaan mutta ei heitä pois ole potkittu. Luotsien toiminta jatkuu tulevaisuudessa.
- ölkjhgfd
Oma koira ei isäntääsä pure!
ghjkjhghjx kirjoitti:
Jos viitsisitte katsoa ylläpidon kommentteja. Tilanne on ettei luotseilla ole tällä hetkellä työkaluja´ja moderointiin kun palsta hätäisesti tuotiin uudessa muodossaan mutta ei heitä pois ole potkittu. Luotsien toiminta jatkuu tulevaisuudessa.
No, sen kyllä olen huomannut, että keskentekoisena uusi versio on otettu käyttöön.
Nyt jälleen mm. Balttis tehtailee aloituksia öisin ja vastailee itse itselleen, ja varsinaiset aloitukset häipyvät monen sivun taakse. Ei kai se tainne muu auttaa kuin odottaa että luotsit jälleen voivat toimia?- Jorgonia
mummomuori kirjoitti:
No, sen kyllä olen huomannut, että keskentekoisena uusi versio on otettu käyttöön.
Nyt jälleen mm. Balttis tehtailee aloituksia öisin ja vastailee itse itselleen, ja varsinaiset aloitukset häipyvät monen sivun taakse. Ei kai se tainne muu auttaa kuin odottaa että luotsit jälleen voivat toimia?Et itse kaiketi havaitse osallistuvasi selvään henkilöön kohdistettuun uskonnolliseen vainoon, kun et muuhun pysty, ja ilmeisesti toivot että: poistoilla kanssasi toisinajattelevat vaiennettaisiin ja sinä saisit jatkaa omia puheitasi vapaasti kenenkään sinun näkemyksiäsi kyseenalaistamatta, eli kirkkojorgoniasi ilman päätä ja häntää, vai mitä?
- luttersilmät
Miksi ette samantien pyydä luttersetää luotsiksi, hänellä oli hyvät keinot vaientaa Raamattuansa omilla silmillään lukevien äänet.
- kjh22gf
älä kovasti, heillä on ehkä puita kasassa ja tulitikkuja taskussa
- eisääntöjenrikkomiselle
Kylläpä joitakin itkettää jos eivät enää voisikaan kirjoittaa sääntöjen vastaisesti. Ei sananvapaus tarkoita sitä, että voi rikkoa sääntöjä ja uskonnon vapaus se on luterilaisellakin.
- Hansvilivili
Luterilaisille ei ole enää suotu, nykyisen Suomen perustuslain puitteissa mitään erityistä sanavapautta ylitse muiden, ja sikäli asiat ovat muuttuneet niistä päivistä kun Luther ja luterilaiset teologit säätivät ankaria uskontolakeja, joiden johdosta kaikki näihin esifasistisiin lakeihin alistumattomat, tapettiin mm. avuksi huudetun "Mestari Hansin" eli pyövelin toimesta, tai poltettiin julkisissa jumalanpalveluksissa uhripalveluksena kirkkojen oikeaoppisuuden jumalalle, - ellei sitten vain lempeästi hukuttaen deletoitu.
- eisääntöjenrikkomiselle
Sie se jaksat noita keskiaikaisia juttuja jaaritella. Mitä merkitystä niillä on Suomi24 keskustelupalstan säännöille. Ei se sananvapaus tarkoita, että voi vihaviestejä lähetellä toisin uskoville. Uskonnonvapaus se on luterilaisellakin.
- Apuva
eisääntöjenrikkomiselle kirjoitti:
Sie se jaksat noita keskiaikaisia juttuja jaaritella. Mitä merkitystä niillä on Suomi24 keskustelupalstan säännöille. Ei se sananvapaus tarkoita, että voi vihaviestejä lähetellä toisin uskoville. Uskonnonvapaus se on luterilaisellakin.
Poistot ovat luterilaisille perinne poistaa toisinajattelevat julistamasta Jumalan sanaa Raamatun sanaa perusteluissaan pitäytyen, sillä luterilaiset eivät siihen ole historian saatossa vielä koskaan todellisesti pystyneet. Ennen he poistattivat esivallan miekalla ihmisiä nyt enää mielipiteitä ja viestejä. Samat tunnustuskirjat joiden nojalla ihmisiä lahdattiin kerettiläisinä luterilaisen kirkon synnystä lähtien 1500-luvulla, ovat vieläkin toisinajattelevien uskovien tuomitsemisperusteina kuin ennenkin, ja niihinhän s hrin kki nimenomaan perustautuvansa luotsina toimiessaan.
- Verijälkiä
eisääntöjenrikkomiselle kirjoitti:
Luterilaisen uskonnonvapaus sisältää tunnustuskirjoihin sidottuna: oikeuden tuomita toisinajattelijoita kuten kastajia oppeineen, ja tämä siitäkin huolimatta vielä tänäkin päivänä, vaikka näiden perusteiden pohjalta uskovia joukkotuhottiin saksalais-roomalaisessa keisarikunnassa, - myös luterilaisalueilla - "kaiken päivää kuin teuraslampaita".
- äö1lkjhg
On se kamalaa kun ei saa luterilaisuuttakaan ihmsten seurassa enään puolustettua.
Oliskohan helpompi opetella palvelemaan Jumalaa ja Jeesusta vaihteeksi?
herra jumalan jo tunnetaan sitä palvelleiden historia kertoo toduuden. Kiitos palstalaisille luottamuksesta.
En ole saanut " kenkää " Luotsin tehtävästä, olen edelleen luotsi, mutta odotellaan nyt kaikkia uudistuksia, jotka toteuvat ja vievät aikaa, mutta kärsivällisyyttä tarvitaan.
En mainitse ketään erikseen, mutta juuri te, teette tästä keskustelupalstan, erityinen kiitos teille kaikille.
Siunausta kaikille.- Saapasnähä
Kurssitetaanko sinua ennen kuin saat jatkaa, ja kerrotaanko sinulle se ettet saa pitää palstaa oman mielipidevainosi välineenä, ja tehdä sekä sääntöjä että: Suomen perustuslain vastaisia viestien poistoja enää jatkossa.
- 00000000
Harmillista, että jostain syystä palstan uudistus oli tuotava niin keskeneräisenä käyttöön, ettei edes moderointia pystytä tekemään kuten aiemmin. Hyvä kuitenkin kuulla, että olet tulossa takaisin :). Toivottavasti palstan kestohäiriköillä vähintään sormet tutisevat, kun ymmärtävät, että roskaviestiensä päivät ovat luetut :). Toivottavasti saat jatkaa moderoinnissa ihan samanlaista linjaa, kuin mitä harjoitit jo joidenkin viikkojen ajan ennen tätä ns. "uudistusta". Silloin homma tuntui toimivan jotenkuten kohtuullisesti.
- Kommentoi
00000000 kirjoitti:
Harmillista, että jostain syystä palstan uudistus oli tuotava niin keskeneräisenä käyttöön, ettei edes moderointia pystytä tekemään kuten aiemmin. Hyvä kuitenkin kuulla, että olet tulossa takaisin :). Toivottavasti palstan kestohäiriköillä vähintään sormet tutisevat, kun ymmärtävät, että roskaviestiensä päivät ovat luetut :). Toivottavasti saat jatkaa moderoinnissa ihan samanlaista linjaa, kuin mitä harjoitit jo joidenkin viikkojen ajan ennen tätä ns. "uudistusta". Silloin homma tuntui toimivan jotenkuten kohtuullisesti.
Elä toivossa 00000000 sillä sen on ainoa mahdollisuus sinulle, että joku tuleen sekä Suomi24:n että: Suomen perustuslain vastaisesti harjoittamaan tänne meilipidevainoa poistaen kaikki mikä ei änkyräluterilaisten uskonkäsityksiin mahdu, ja se ei ole paljon - kuten olemme saaneet huomata ennen tätä uudistusta kun pastalle jätettiin vain shrinkin ja hänen kanssaan henkilöihin kiinnikäyvien räksyttäjien mitään sanomattomia jaarituksia.
Ei luterilainen kirkkolahkokaan ole koskaan mitään oppejaan pystynyt puolustamaan kuin deleltoiden joten jos taas saadaan jo näpyttelemään sivustolta pois viestejä mielivaltaisesti, kuten on tehty - vaalitaan vain pitkää perinnettä. - 00000000
Kommentoi kirjoitti:
Elä toivossa 00000000 sillä sen on ainoa mahdollisuus sinulle, että joku tuleen sekä Suomi24:n että: Suomen perustuslain vastaisesti harjoittamaan tänne meilipidevainoa poistaen kaikki mikä ei änkyräluterilaisten uskonkäsityksiin mahdu, ja se ei ole paljon - kuten olemme saaneet huomata ennen tätä uudistusta kun pastalle jätettiin vain shrinkin ja hänen kanssaan henkilöihin kiinnikäyvien räksyttäjien mitään sanomattomia jaarituksia.
Ei luterilainen kirkkolahkokaan ole koskaan mitään oppejaan pystynyt puolustamaan kuin deleltoiden joten jos taas saadaan jo näpyttelemään sivustolta pois viestejä mielivaltaisesti, kuten on tehty - vaalitaan vain pitkää perinnettä.Hyhhähhähhähh :D. Rupesiko balttiksella ns. "ääni värisemään" :D. Sinähän toimit aivan kuin herrasikin toimii - meteli lisääntyy ja raivo kasvaa lopun edellä :D :D.
- Pyövälinkirves
Voiku saisitte vielä esivallan usutettua kaikkien toisinajattelevien uskovien kimpuun, niin tää ei olis teillekään tällasta pykimistä, ja jos Mestari Hans vielä heiluttais kirvestää "kuin silloin ennen, olis kaikki hyvin taa" kuten laulussa sanotaan.
- 00000000
Otahan nyt ne iltalääkkeesi, ja mene petiin rauhoittumaan.
- 0908970909
Menehän nyt takaisin sinne osastolle rauhoittumaan. Eikö ne sinut sieltä kansliasta jo ajakin pois tähän aikaan.
- Sananvapauttako
mummomuori kirjoitti:
Hieno juttu. Toivottavasti siihen ei kauan mene...
Mummonmuori ei pärjää jollei joku deletoi, se on tullut selväksi jo pitkään.
- eisääntörikkomuksille
Ei sananvapaus sitä tarkoita, että voi rikkoa sääntöjä. Eihän liikkumisvapauskaan tarkoita, että voi rikkoa liikennesääntöjä. Mikä siitä tulisi jos liikenteessä jokainen vois ajaa mitä puolta tahansa, tai niin kovaa kuin autosta lähtee. Niinpä yhteisöissä, missä on muitakin ihmisiä pitää olla sääntönsä. Muutenhan se menisi aivan villiksi. Hyvä kun Shrink on vielä palstalla,ja toivottavasti palsta saadaan kuntoon mahdollisimman pian.
mummomuori kirjoitti:
Aivan, vapaus ei ole mielivaltaa.
Nythän tämä palsta on aika mallillaan, kun shrink ei ole mellastamassa omine antipatioineen ja sympatioineen. Kunnon luotsin pitäisi olla ilman ennakkoasennetta, ja siis tasapuolinen.
No, en nyt mielivaltaisuudesta häntä syyttäisi. Aika hyvin on voinut ilmaista myös eriäviä näkemyksiä.
Nyt täällä mellastavat n emut, jotka aktiivisesti koettavat lopettaa asiallisen kirjoittelun.mummomuori kirjoitti:
No, en nyt mielivaltaisuudesta häntä syyttäisi. Aika hyvin on voinut ilmaista myös eriäviä näkemyksiä.
Nyt täällä mellastavat n emut, jotka aktiivisesti koettavat lopettaa asiallisen kirjoittelun.Minulla on kokemusta muistakin palstoista vuosien varrella, ja joskus on käynyt niin, että palsta on ollut sisäänpäin lämpeävä, ja luotsit ovat poistelleet asialle kriittisiä tai muuten "luonnon päälle" ottavia kirjoituksia.
Ja näkemykseni on, että shrink on toiminut vastaavalla tavalla kuin esimerkkini.Toki voit näkemyksesi pitää. ehkäpä joskus on niinkin tapahtunut.
Koetan vain katsoa asiaa luotsin silmin. Tehtävä ei ole helppo. Pääsääntöisesti hommat ovat toimineet. Ja voihan olla että Shrink tästä eteenpäin katsoo vähän tarkemmin.
Miten sinä muute erotat ne poistot jotka luotsi teki ja mitkä ylläpito?- Balttis
mummomuori kirjoitti:
Toki voit näkemyksesi pitää. ehkäpä joskus on niinkin tapahtunut.
Koetan vain katsoa asiaa luotsin silmin. Tehtävä ei ole helppo. Pääsääntöisesti hommat ovat toimineet. Ja voihan olla että Shrink tästä eteenpäin katsoo vähän tarkemmin.
Miten sinä muute erotat ne poistot jotka luotsi teki ja mitkä ylläpito?Tiedät varsin hyvin että: sen jälkeen kun huusitte yhdessä shrinkin luotsiksi, alkoivat myös jopa yhteen kirjoittajaan kohdistetut laittomat poistot, nimenomaan muka tunnustuskirjoihin pitäytymiseen perustuvina ja sitoutuvina toimina, kuten shrik itse asiaa perusteli, siis uskonnollisperusteinen mielipidevaino rikkoen sekä Suomi24 säätöjä, että perustuslakia sanan- ja uskonnonvapauden ilmaisemisen osalta.
Lisäksi luotsin linjasi pitävänsä luterilaisten tutkija tuttaviensa kanssa Lutherin antisemitististä kirjaa "Juutalaisista ja heidän valheistaan" kokonaisuudessaan: "Perusteltuna ja parhaimpana luterilaisena opetuksena", - siis vaikka tuo kirja sisältää vaatimuksia juutalaisten tuhoamiseksi, jotka nimenomaan natsit täytäntöön panivat Lutherin tuhoamisohjelman ensimmäisen kohdan mukaisesti, sen jälkeen kun kirjaa oli ensin jaettu saksalaisille, eli toimeen ryhdyttiin kirjassa olevan tuhoamisohjelman ensimmäisen kohdan mukaisesti alkaen "Kristalliyöstä" 9-10.11.1938 - myös näin Lutherin syntymäpäivää muistaen, - tuikaten tuleen ja tuhoten yli 1000 synagogaa Saksassa yhtenä ainoana yönä. Minusta luotin asenne osoitti hänen olevan näiden toimien kannattajien kaltainen ja katson hänen itse ilmaiseen sen, joskin myös hätäpäissään poistellen ilmeisesti myös omia viestejään - niistä nousseen kohun seurauksena. Jos tahdot katsella maailmaa "luotsin silmin" ja tukea hänen näkemyksiään - ja esität luotsin hommien pääsääntöisesti toimineen, - kuulut mielestäni ryhmää jonka arvomailaa pidän jopa nykyisten lakien vastaisena, - ja tukena laittomuuden harjoittamiselle, sekä sen hengelle. Taisi olla kaikkien palstalaisten toive, että viestejäsi poisteltiin?
Ei kyse ole aiheen vaikeudesta vaan tavastasi esittää ne asiattomalla kielenkäytöllä sekä vääristyneellä asenteella.- Balttis
mummomuori kirjoitti:
Taisi olla kaikkien palstalaisten toive, että viestejäsi poisteltiin?
Ei kyse ole aiheen vaikeudesta vaan tavastasi esittää ne asiattomalla kielenkäytöllä sekä vääristyneellä asenteella.Kun minä kirjoitin alussa aivan asiallisesti Lutherista, ja luterilaisuudesta toki kritisoiden sitä monien kymmenien vuosien tutkimusteni perusteella, mitä on tapahtunut ja joista oltu hiljaa, ja ilmaisin kirkkohistoriallisesti ikäviä asioilta, jotka eivät mairittele luterilaisuutta, vaan osoittavat myös sen puolen luterilaisuudesta - josta on selvästi ja tarkoitushakkuisesti vaiettu: lähes kaikki hyökkäsivät kimppuuni kuin siat limppuun; ja tämän jälkeen ryhdyin koventamaa myös omaa kielenkäyttöäni, - ja ilmaisujani ja verbaliikkaani ilmaisuiksi, jonka monet kokivat loukkaavaksi koska, ne kuvasivat kaunistelematta niitä hirveyksiä joihin myös luterilaiset ja varsinkin Luther on syyllistynyt historian saatossa. Kuten Luther mm. sanoi aikanaan, sen olevan ikävää katseltavaa kun esivalta kävi kiinni armottomasti kastajiin, kuten hän itse oli vaatinut tehtäväksi - mutta välttämätöntä vauvakasteen ja oman uskonnollisen monopolivallan varmistamiseksi, kun oli saanut lahkolleen hyväksynnän Augsburgissa v. 1530, - maallisilta valtiailta, eli raadeilta ja vallanpitäjiltä. Minä puolestani sanon että: ei ikävistä asioista kirjoittaminen ole "kivaa", vaan jopa raskasta. Mutta, on vain niin, että se mistä se näihin asioihin liittyvä "paha" - on nimenomaan sisällöllisesti peräisin, on peräisin joita Lutherin kaltaiset ihmiset ovat uskontopäissään tehneet. Minusta ei ole kivaa että kirkkohistorian tuntemisesta voi tulla jopa huono olo, ja että kirkkohistorian saatossa tehdyt rikokset ovat kuvottavan hirveitä. Ei ole kivaa kohdata totuutta kirkkohistoriasta.
mummomuori kirjoitti:
Toki voit näkemyksesi pitää. ehkäpä joskus on niinkin tapahtunut.
Miten sinä muute erotat ne poistot jotka luotsi teki ja mitkä ylläpito?"Mitkä on poistanut luotsi, mitkä ylläpito?
En usko, että ylläpito poistaa noin vain kirjoituksia, jotka eivät riko palstan sääntöjä. Ainoa epäilty on silloin shrink. Onhan hän jo näyttänyt äkkipikaisen luonteensa.- Balttis
torre12 kirjoitti:
"Mitkä on poistanut luotsi, mitkä ylläpito?
En usko, että ylläpito poistaa noin vain kirjoituksia, jotka eivät riko palstan sääntöjä. Ainoa epäilty on silloin shrink. Onhan hän jo näyttänyt äkkipikaisen luonteensa.Shrik kehui itse kirjoituksessaan poistavansa kaikki kirjoitukseni ja tekevänsä sivustolle kirjoittamisestani mahdotonta, joten sikälikin hän syyllistyi sekä Suomi24 sääntöjen rikkomiseen että Suomen perustuslain vastaiseen toimintaan.
- 00000000
Balttis kirjoitti:
Shrik kehui itse kirjoituksessaan poistavansa kaikki kirjoitukseni ja tekevänsä sivustolle kirjoittamisestani mahdotonta, joten sikälikin hän syyllistyi sekä Suomi24 sääntöjen rikkomiseen että Suomen perustuslain vastaiseen toimintaan.
Luuletko sinä säälittävä kikkare todella, että Shrink yksinvaltaisesti voisi tuollaista päättää? Tottakai siitä on päätetty yhdessä ylläpidon kanssa. Sinä olet häiriköinyt palstaa järjestelmällisesti jo vuosia - tottakai tuollainen tullaan lopulta estämään!! Odota vain, sama tulee tapahtumaan uudestaan!
- Balttis
00000000 kirjoitti:
Luuletko sinä säälittävä kikkare todella, että Shrink yksinvaltaisesti voisi tuollaista päättää? Tottakai siitä on päätetty yhdessä ylläpidon kanssa. Sinä olet häiriköinyt palstaa järjestelmällisesti jo vuosia - tottakai tuollainen tullaan lopulta estämään!! Odota vain, sama tulee tapahtumaan uudestaan!
Niin jos näin olisi - pitäisin syynä sitä että: luiterilainen kirkko on maksava asiakas Suomi24:lle, ja saa rahalleen vastinetta omaksumaansa vanhaan tyyliin, nyt siis rahalla ostaen uskonnon- ja sananvapauslain vastaisia poistoja, eli polkien näin siis näitä kansalaisten perustuslaillisia oikeuksia. Nimittelevät tyylisi kertoo, että olet heikoilla taas kerran keskustelukyvyttömyytesi tähden.
- 00000000
Balttis kirjoitti:
Niin jos näin olisi - pitäisin syynä sitä että: luiterilainen kirkko on maksava asiakas Suomi24:lle, ja saa rahalleen vastinetta omaksumaansa vanhaan tyyliin, nyt siis rahalla ostaen uskonnon- ja sananvapauslain vastaisia poistoja, eli polkien näin siis näitä kansalaisten perustuslaillisia oikeuksia. Nimittelevät tyylisi kertoo, että olet heikoilla taas kerran keskustelukyvyttömyytesi tähden.
Eikä kerro, vaan se kertoo siitä, että olen korvia myöden täynnä tuota paskaa jota sinä väität asialliseksi mielipiteeksi jolla on muka "oikeus" tulla kirjoitetuksi tänne. Kaikki asialliset kirjoittajat palstalta häipyvät sinun paskanjauhamisesi takia!
- Balttis
00000000 kirjoitti:
Eikä kerro, vaan se kertoo siitä, että olen korvia myöden täynnä tuota paskaa jota sinä väität asialliseksi mielipiteeksi jolla on muka "oikeus" tulla kirjoitetuksi tänne. Kaikki asialliset kirjoittajat palstalta häipyvät sinun paskanjauhamisesi takia!
Sinun tyhjiin ja perusteettomiin nimitteleviin ja säätöjen vastaisiin kirjoituksiisi en viitsi edes vastata. Olet kuin pieni kiukutteleva lapsi, kykenemättä vuorovaikutteiseen keskusteluun.
- 00000000
Balttis kirjoitti:
Sinun tyhjiin ja perusteettomiin nimitteleviin ja säätöjen vastaisiin kirjoituksiisi en viitsi edes vastata. Olet kuin pieni kiukutteleva lapsi, kykenemättä vuorovaikutteiseen keskusteluun.
Sinussahan meillä onkin varsinainen esimerkki vuorovaikutteisesta keskustelusta :D :D.
- Balttis
00000000 kirjoitti:
Sinussahan meillä onkin varsinainen esimerkki vuorovaikutteisesta keskustelusta :D :D.
Minun ongelmani vuorovaikutteisessa keskustelussani ovat sellaiset kysymykset joihin luterilaiset vastaavat vain vaikenemalla asioita kuoliaaksi, - toivoen parasta ja että heidän historialliset rikoksensa jäisivät unholaan, ilman että niistä käytäisiin kiusalliseksi koettuja keskusteluja.
- 00000000
Balttis kirjoitti:
Minun ongelmani vuorovaikutteisessa keskustelussani ovat sellaiset kysymykset joihin luterilaiset vastaavat vain vaikenemalla asioita kuoliaaksi, - toivoen parasta ja että heidän historialliset rikoksensa jäisivät unholaan, ilman että niistä käytäisiin kiusalliseksi koettuja keskusteluja.
Juu niin varmaan, nehän tosiaan ovatkin ainoita ongelmiasi :D :D.
- Balltis
00000000 kirjoitti:
Juu niin varmaan, nehän tosiaan ovatkin ainoita ongelmiasi :D :D.
No vastaa sitten, jos pystyt: Miksi luterilaisuus pitäytyy yhäti tunnustuskirjoihin, ja siis kanssaan toisinajattelevien uskovien, kuten kastajien tuomitsemisiin vieläkin, - vaikka nämä tuomitsemiset johtivat jo aikanaan ihmisten kristittyjen laajamittaisiin tuhoamisiin heti uskonpuhdistusta seuranneena aikana - lutherilaisten hallitsemilla alueilla, - koska Luther katsoi tarpeelliseksi mm. vauvakasteen puolustamisen kuolemantuomioiden ja joukkotuhonnan avulla?
Löysin pikaotannalla yli 30 aloitusta, joita ei voi sanoa asiallisiksi. Ne ovat lähinnä johonkin ketjuun kommentointia?
Yksi tapa häiriköidä on laittaa omat kommentit aloituksiksi. Tai tehtailla aloituksia, joihin ei ole edes tarkoitus muodostua keskustelua. Näin saadaan jatkuvasti etuvisulle vain omia aloituksia, ja ketjut, joihin on syntynyt välillä asiallistakin keskustelua, jäävät monen sivun taakse.
Toinen tapa on häiriköidä, laittaa jatkuvasti samoja kommentteja jokaiseen ketjuun niin, että niitä on hankalaa enää lukea.
Luotsi hoiti tehtävänsä hyvin, kun hän poisti juuri näitä tyhjänpäiväisiä kommentteja sekä aloituksia. Tällöin palstalla pystyivät muutkin kun muutama kirjoittaja eri nimimerkkeineen kirjoittamaan. Ymmärrän hyvin, etteivät he enää viitsi kirjoittaa. Se ryöpytys mitä he saavat kommenttiensa jälkeen, ei ole mitään keskustelua.Olen samaa mieltä. Ei minua kritiikki ja erillaiset, omastani poikkeavat mielipiteet haittaa, mutta se kun samasta asiasta on aloitettu vaikka kuinka monta ketjua, ja sellasiinkin ketjuihin sitä on buukattu, vaikkei edes koskisi aihetta. Sitten nämä pitkät massapostaukset linkkeineen, jotka on täällä esiintynyt moneen kertaan. Asiallisia ketjuja ja asiallisia viestejä on vaikea löytää niiden seasta. Sekin täytyy muistaa jos jokin aihe ei kiinnosta, mikään pakko siihen ei ole vastata. Esim. jos luterilaisuuden historia vääryyksineen ei kiinnosta, ei se sen kiinnostavammaksi tule, vaikka siitä jauhaisi päivät pääksytysten. Jokainen etsii viimekädessä niitä aloituksia aiheista, mitkä itseään kiinnostaa.
- Balttis
evita- kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Ei minua kritiikki ja erillaiset, omastani poikkeavat mielipiteet haittaa, mutta se kun samasta asiasta on aloitettu vaikka kuinka monta ketjua, ja sellasiinkin ketjuihin sitä on buukattu, vaikkei edes koskisi aihetta. Sitten nämä pitkät massapostaukset linkkeineen, jotka on täällä esiintynyt moneen kertaan. Asiallisia ketjuja ja asiallisia viestejä on vaikea löytää niiden seasta. Sekin täytyy muistaa jos jokin aihe ei kiinnosta, mikään pakko siihen ei ole vastata. Esim. jos luterilaisuuden historia vääryyksineen ei kiinnosta, ei se sen kiinnostavammaksi tule, vaikka siitä jauhaisi päivät pääksytysten. Jokainen etsii viimekädessä niitä aloituksia aiheista, mitkä itseään kiinnostaa.
On varsin ymmärrettävää jos luterilaisia ei ole kiinnostavinaan luterilaisuuden historiallinen osallisuus: sekä Jumalan vapaiden seurakuntaliikkeiden tuhoamiseen, alkaen 1530-luvulta, että Lutherin ja hänen kanssaan samoin juutalaisista ajattelevien osuus, ja tuki niille toimille, joiden seurauksena juutalaisten kasanmurha toteutettiin. Näiden asioiden sivuuttaminen, käsittelemättömyys - on näistä asioista irtisanoutumisen lisäksi varsin yleinen eurooppalainen käsittelemätön trauma, ja esim. luterilaiset uskontunnustukset sisältävät edelleenkin oppeja joilla näitä hirmutöitä on historian saatossa suoritettu. Näihin toimiin johtaneita oppeja ole koskaan tuomittu, tai edes todellisesti ruodittu tai vaarallisina todellisesti poistettu asenteineen yleis-eurooppalaisesta uskonnollisesta ilmapiiristä, joten sen sijaa että nämä kaikki yritetään vain irtisanoutuen menneestä painaa unholaan. Kuvaavaa tilanteelle on että: Hitlerin toimet ollaan tuomitsevinaan, mutta esim. hänen arvostamansa Lutherin oppinäkemyksiä ei tuomita, vaikka hän oli nimenomaan kytköksissä antisemitististen kirjoitustensa kautta jopa suoraan natsivaltaan ja sen toteuttamiin toimiin, - joita siis nimenomaan juuri hän vaati, - vedoten asiassa jopa "Kristuksen vereen", jotta hänen laatimansa tuhoamisohjelma realisoituisi. Historia kertoo meille että näin todella tapahtuikin: sekä kastajien osalta, että juutalaisten kansanmurhan osalta. Tämän kiistäminen ei muuta mitään, mutta jos voitte osoittaa ettei asia olisi näin - on toinen juttu mutta siihen ette pysty.
Balttis kirjoitti:
On varsin ymmärrettävää jos luterilaisia ei ole kiinnostavinaan luterilaisuuden historiallinen osallisuus: sekä Jumalan vapaiden seurakuntaliikkeiden tuhoamiseen, alkaen 1530-luvulta, että Lutherin ja hänen kanssaan samoin juutalaisista ajattelevien osuus, ja tuki niille toimille, joiden seurauksena juutalaisten kasanmurha toteutettiin. Näiden asioiden sivuuttaminen, käsittelemättömyys - on näistä asioista irtisanoutumisen lisäksi varsin yleinen eurooppalainen käsittelemätön trauma, ja esim. luterilaiset uskontunnustukset sisältävät edelleenkin oppeja joilla näitä hirmutöitä on historian saatossa suoritettu. Näihin toimiin johtaneita oppeja ole koskaan tuomittu, tai edes todellisesti ruodittu tai vaarallisina todellisesti poistettu asenteineen yleis-eurooppalaisesta uskonnollisesta ilmapiiristä, joten sen sijaa että nämä kaikki yritetään vain irtisanoutuen menneestä painaa unholaan. Kuvaavaa tilanteelle on että: Hitlerin toimet ollaan tuomitsevinaan, mutta esim. hänen arvostamansa Lutherin oppinäkemyksiä ei tuomita, vaikka hän oli nimenomaan kytköksissä antisemitististen kirjoitustensa kautta jopa suoraan natsivaltaan ja sen toteuttamiin toimiin, - joita siis nimenomaan juuri hän vaati, - vedoten asiassa jopa "Kristuksen vereen", jotta hänen laatimansa tuhoamisohjelma realisoituisi. Historia kertoo meille että näin todella tapahtuikin: sekä kastajien osalta, että juutalaisten kansanmurhan osalta. Tämän kiistäminen ei muuta mitään, mutta jos voitte osoittaa ettei asia olisi näin - on toinen juttu mutta siihen ette pysty.
Olet siis sitä mieltä, että kaikkien on viesteihisi vastattava kiinnosti, tai oli aiheesta tietoa tai ei.
Historia ei koskaan ole ollut vahvimpia aineita, enkä lähde keskustelemaan sellaisesta aiheesta, mistä minulla ei ole tietoa.
Kristinuskossa minua kiinnostaa enemmän itse usko, ja sen taustalla olevat tekijät ei niinkään kirkkohistoria.
Itse usko ja evankeliumit ovat minun kiinostukseni kohde. Siis se mitä Raamatussa sanotaan, eikä niinkään Lutheria koskevat kirjat. Täytyy muistaa, että Lutherikin oli vain ihminen vikoineen ja puutteineen.
Mutta täytyy sanoa, vaikken hänen taustojaan paljon tunnekaan, aika yksipuolinen kuva sinullakin hänestä on.- Balttis
evita- kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että kaikkien on viesteihisi vastattava kiinnosti, tai oli aiheesta tietoa tai ei.
Historia ei koskaan ole ollut vahvimpia aineita, enkä lähde keskustelemaan sellaisesta aiheesta, mistä minulla ei ole tietoa.
Kristinuskossa minua kiinnostaa enemmän itse usko, ja sen taustalla olevat tekijät ei niinkään kirkkohistoria.
Itse usko ja evankeliumit ovat minun kiinostukseni kohde. Siis se mitä Raamatussa sanotaan, eikä niinkään Lutheria koskevat kirjat. Täytyy muistaa, että Lutherikin oli vain ihminen vikoineen ja puutteineen.
Mutta täytyy sanoa, vaikken hänen taustojaan paljon tunnekaan, aika yksipuolinen kuva sinullakin hänestä on.Niin kai oli, ja samaahan väitetään Hitleristäkin, ja Stalinista ja monista muista hirviöstä, - mutta muista myös että: Jeesus sanoi maailman olevan pelto, jonne myös vihamies kylvi siemenensä, - ja keskuudessamme vaeltaa Kainin tien kulkijoita, ja he tekevät veristä kirkkohistoriaa, jota ei voida kiistää, eikä mielestäni jättää myöskään sokeasti huomiomatta, - sillä Raamattu varoittaa uskovia kulkemasta Kainin tietä, - hänen joka oli "paholaisesta" - kuten sana todistaa.
- shrink1
Balttis kirjoitti:
Niin kai oli, ja samaahan väitetään Hitleristäkin, ja Stalinista ja monista muista hirviöstä, - mutta muista myös että: Jeesus sanoi maailman olevan pelto, jonne myös vihamies kylvi siemenensä, - ja keskuudessamme vaeltaa Kainin tien kulkijoita, ja he tekevät veristä kirkkohistoriaa, jota ei voida kiistää, eikä mielestäni jättää myöskään sokeasti huomiomatta, - sillä Raamattu varoittaa uskovia kulkemasta Kainin tietä, - hänen joka oli "paholaisesta" - kuten sana todistaa.
Oletat tietysti edelleen, että näitä samoja jankutuksia, joita olet jo postaillut vuosia, että joku olisi kiinnostunut jorinoistasi ?
Emmehän voi historialle mitään, samoja virheitä ihmiset ovat toistaneet aina, luuletko, että olet ainoa, joka asiasta jotain tietää ?
Kristityn tulee nostaa katseensa Jeesukseen, koska Hänessä ainoassa on ihmisen pelastus, siihen ei vaikuta argeoloogina toimiminen, vaan yksin Usko Jeesuksen sovitustyöhön.
Miksi et sinäkin oppinut kaveri, kayttäisi lahjaasi evankeliumin työhön ?
Toisista vikoja etsimällä osoitamme katkeruutemme johonkin omaan kipuumme, josta emme itsekkyytemme takia voi antaa anteeksi niillekään, jotka ovat täysin ulkopuolisia.
Hyvin tiedät, että tunnustuskirjat tukeutuvat yksinomaan Raamattuun.
Älä sotke luterilaisuutta ja evlut kirkkoa keskenään, kun kirjoitat luterilaisista, siinä on juopa.
Miksi et käytä tietämystäsi Raamattuun siten, että kertoisit, mitä Jeesus meiltä odottaa ?
Evankeliumin työhön, satoa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
Rukoillaan siis Elon Herraa, että Hän lähettäisi lisää työvoimaa.
Voithan silti jatkaa argeoloogin tointasi, onhan se hyvä tietää, ettei kukaan muukaan ole täydellinen, kun en siihen itsekään pysty, sillä on hyvä pönkittää omaa epävarmuuttaan.
Vanhojen asioiden vatvominen vie aivan turhaa aikaa, eikä johda mihinkään.
Vai onko tarkoituksesikin, ettei mitään rakentavaa keskustelua asioista voikaan käydä ?
Ketä palvelet silloin, mikäli noin ajattelet ?
Näin kirjoittaa ihminen, jota eniten täällä mollaat.
Me palstalaiset muistamme agendasi liiankin hyvin, liki viisi vuotta ja vinyyli on sama............
Olet varmaan kuullut sanonnan; " Liika on liikaa ? - Balttis
shrink1 kirjoitti:
Oletat tietysti edelleen, että näitä samoja jankutuksia, joita olet jo postaillut vuosia, että joku olisi kiinnostunut jorinoistasi ?
Emmehän voi historialle mitään, samoja virheitä ihmiset ovat toistaneet aina, luuletko, että olet ainoa, joka asiasta jotain tietää ?
Kristityn tulee nostaa katseensa Jeesukseen, koska Hänessä ainoassa on ihmisen pelastus, siihen ei vaikuta argeoloogina toimiminen, vaan yksin Usko Jeesuksen sovitustyöhön.
Miksi et sinäkin oppinut kaveri, kayttäisi lahjaasi evankeliumin työhön ?
Toisista vikoja etsimällä osoitamme katkeruutemme johonkin omaan kipuumme, josta emme itsekkyytemme takia voi antaa anteeksi niillekään, jotka ovat täysin ulkopuolisia.
Hyvin tiedät, että tunnustuskirjat tukeutuvat yksinomaan Raamattuun.
Älä sotke luterilaisuutta ja evlut kirkkoa keskenään, kun kirjoitat luterilaisista, siinä on juopa.
Miksi et käytä tietämystäsi Raamattuun siten, että kertoisit, mitä Jeesus meiltä odottaa ?
Evankeliumin työhön, satoa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
Rukoillaan siis Elon Herraa, että Hän lähettäisi lisää työvoimaa.
Voithan silti jatkaa argeoloogin tointasi, onhan se hyvä tietää, ettei kukaan muukaan ole täydellinen, kun en siihen itsekään pysty, sillä on hyvä pönkittää omaa epävarmuuttaan.
Vanhojen asioiden vatvominen vie aivan turhaa aikaa, eikä johda mihinkään.
Vai onko tarkoituksesikin, ettei mitään rakentavaa keskustelua asioista voikaan käydä ?
Ketä palvelet silloin, mikäli noin ajattelet ?
Näin kirjoittaa ihminen, jota eniten täällä mollaat.
Me palstalaiset muistamme agendasi liiankin hyvin, liki viisi vuotta ja vinyyli on sama............
Olet varmaan kuullut sanonnan; " Liika on liikaa ?Tunnustuskirjat eivät suinkaan tukeudu yksinomaan Raamattuun, vaan ovat tukeutuvinaan Raamattuun, ja Melanchton, joka ne kirjoitti ei suikaan yrittänyt tehdä irtiottoa Katolisuudesta, vaan yritti tehdä reformin jonka kaikki voisivat hyväksyä, ilman että syntyisi uusi kirkkolahko. Luther oli kerettiläiseksi ja valtanunnankiroukseen julistettuna turvasäilöön otettuna kerettiläisenä pihalla kuin "lumi ukko" niistä uskontoneuvotteluista joita reformistit kävivät katolisten kanssa, ja heidän vaikutuksensakin alaisina, ja "Confessio Augustanan", eli piti olla Augsburgin tunnustuksen piti olla lähinnä asiakirja johon koottiin reformistien näkemyksiä, siitä miten katolista kirkkoa tulisi uudistaa, ja otettiin opillisesti kantaa myös muihin ajan reformistisiin suuntauksiin, sekä mm. kastajien näkemyksiin joita tuomittiin selvästi.
On täyttä sopaa väittää että: tunnustuskirjat perustuvat Raamattuun, sillä ne ovat vain ottaneet Raamatun aseeksi, - paavinvallan väitettyä erehtymättömyyttä vastaan, sillä tuo näkökulma oli ainoa - jota hyväksikäyttäen keretttiläismunkki oli kykenevinään taistelemaan paavinvaltaa vastaan. Luther omaksui aluksi monia varsin "raamatullisia" näkemyksiä, joista hän kuitenkin luopui varsin nopeasti, - kun tajusi että nuo olisivat saattaneet johtaa uusistuksiin joita olivat liian radikaaleja toteutettavaksi tuon ajan vallanpitäjien mielestä, jotka olivat tottuneet kirkkoruhtinaina ja feodaaliherroina käyttämään alistettua kansaansa etuoikeutetun asemansa ylläpitäjinä ja nauttivat sekä kestitsivät itseään, uskonnollisesti alistetun kansan työn hedelmillä, pitäen heitä verokarjanaan. Luther ei hyväksynyt uskontoneuvotteluissa Melanchtonin laatimia, ja vaatimia kompromisseja, eikä voinut tyytyä vain uskonnolliseen reformiin, koska hänet oli kirottuna pelattu katolisen kirkon ulkopuolelle, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi oman kirkon perustaminen, ja siksihän hän vaati niemenomaan Maintzin arkkipiispan johdolla, katolisia pappeja irtisanoutumaan paavinkirkon vallasta ja perustamaan oman kansankirkon - sitä tukevien ruhtinaiden suosiollisella myötävaikutuksella. Lopputulema tästä oli se että: Lutherista tuli uusi luterilaisten paavi, ja hän jakeli ohjeitaan ja esitti vaatimuksiaan ruhtinailleen ja alistetulle kirkkokansalle, jonka uskonnon valitsivat ruhtinaat, eikä suikaan ihmisten oma usko - paavillisemmin kuin paavi itse, mukaan lukien monet tappokäskyt, ja vaatimukset jotka johtivat joukkotuhontaan. Ei näitä asioita voi painaa vain villasella, niitä kohtaamatta ja niistä oppia ottamatta. Siksi minä kirjoitan niin kuin kirjoitan, - pidetään siitä tai ei. - Itseasiassa
Aijaa, ja nyt kun tämä tuli kaikille tiedoksi, voidaanko me nyt jatkaa siinä evankeliumissa, jota Jeesus tuli tuomaan maailmaan. Että viimeinkin päästäisiin itse asiaan.
- Balttis
Itseasiassa kirjoitti:
Aijaa, ja nyt kun tämä tuli kaikille tiedoksi, voidaanko me nyt jatkaa siinä evankeliumissa, jota Jeesus tuli tuomaan maailmaan. Että viimeinkin päästäisiin itse asiaan.
Aivan, ja se germaanien valitsema heimouskonto periaatteella: "kenen maa sen uskonto", - ruhtinaiden määrätessä mitä uskontoa oltiin harjoittavinaan sen pohjalta, ei ole se miten Uuden testamentin edustamaa kristinuskoa levitetään - vapaaehtoisena lahjana - ilman pakkoa uskouskoa - heimouskonnon ohjelmajulistuksiin, kuten yhteisiin tunnustuskirjoihin, jotka olivat vain yhteiskunnallisen hyväksynnän poliittisia asiakirjoja.
- khjihuyui
aloittajalle jos tosiaan luotsi shrink on poissa. se on erittäin hyvä uutinen. Hän on syyllinen siihen, että tältä palstalta kaikkosi järkevä keskustelu jossa oli vuorovaikutusta. Uskovat saivat hillua miten tahtoivat, tuomita, herjata jopa henk koht joka on törkeää. järkevä keskustelu syntyy siitä että on erilaisia näkemyksiä ja tiettyjen asioiden kunnioittamisesta.
- Hahahahahaa
mummomuori kirjoitti:
No, tällä haavaa nuo järkevät keskustelut kyllä loistavat poissaoloillaan.
Et laske edes itseäsi siis järkeväksi.
Hahahahahaa kirjoitti:
Et laske edes itseäsi siis järkeväksi.
No, ehkä ei aina? Mutta korjaus tuohon, nyt on jo asiallisiakin ketjuja syntynyt.
- kerubim
Palsta toimii erittäin hyvin ilman luotsia. JOS tänne tulee luotsi takaisin, keskittyköön poistamaan ainoastaan palstan sääntöjä rikkovat viestit. Kun kirjoitetaan sääntäjä noudattaen ja pysytään aiheessa, eli luterilaisuudessa ja luterilaisessa kirkossa, ei ole kenenkään asia päättää etteikö jokin mielipide kuulu palstalle. Täällä on sensuroitu mielipiteitä.
Mielipiteitä sensuroimalla tapetaan tehokkaasti asiallinen keskustelu. Miksi tulla keskustelemaan jos tiettyjä mielipiteitä ei sallita. Sanon vielä kerran sen aivan oleellisen asian, joka tulee ratkaisemaan paitsi palstan keskustelun tason, myös oman läsnäoloni täällä.
JOS KIRJOITTAJAT NOUDATTAVAT PALSTAN SÄÄNTÖJÄ, KENENKÄÄN EI PIDÄ KUVITELLA OMAAVANSA VALTAA PÄÄTTÄÄ KENEN MIELIPIDE KUULUU PALSTALLE. SÄÄNTÖJEN PUITTEISSA KAIKKI MIELIPITEET LUTERILAISUUTEEN LIITTYEN KUULUVAT KESKUSTELUUN.
Keskustelen erinäisillä foorumeilla enkä ole missään törmännyt sellaiseen mielipidevainoon kuin tällä palstalla. En uskonut vastaavanlaista sivistysvaltioissa enää esiintyvänkään.
Valtaa käyttävillä on myös vastuu tekemisistään, ja vallan käytön kohteillakin on oikeutensa. Kaikenlainen yksilön vapauksia rajoittava toiminta on aina perusteltava. 00000000 vertasi jossakin kohden luotseja ja poliiseja, kun keskustelimme kuka tai mikä on auktoriteetti, kuka ei, pitääkö auktoriteetti ansaita vai ei. Tuollaista rinnastusta ei voi, ei kerta kaikkiaan voi tosissaan tehdä. Palstan luotsi ja poliisi, camoon. Mutta jos nyt kuitenkin vertaamme näitä tahoja, poliisin toimet perustuvat aina lakiin ja asetuksiin, järjestyssääntöihin....jos poliisi puuttuu toimiisi, sinulle kerrotaan aina syy. Jos saat sakot, saat tietää syyn ja pykälät johon sakko perustuu. Jos käyttäydyt kaupungilla asiattomasti, poliisi ei hiivi taaksesi, pistä pussia päähäsi ja vie putkaan, josta sitten kuskaa jonnekin tien pientareelle jonne jättää.
Palstan pelisäännöt on saatava selville, tai asialliset keskustelijat kaikkoavat. Palstan säännöt olivat hyvät, mutta rajoitukset ohitse niiden eivät käy laatuun. Aiotaanko niitä jatkaa, vai aikovatko luotsitkin jos palaavat noudattaa sääntöjä?- Balttis
Mielestäni palsalle valittu tehtävään sopimaton luotsi "Shrink" rikko lukisilla ja järjestelmällisillä poistoillaan Suomi24 sääntöjä ja Suomen perustuslain uskonnonvapaus, sekä sananvapautta koskevaa lainsäädäntöä, ja harjoitti mielipidevainoa, ja asian teki erityisen pahaksi se että: hän itse kehui ja suositteli samaan aikaan Lutherin antisemitististä ja esifasistista kirjaa: "Juutalaisista ja heidän valheistaan" lukijoille: "parhaana luterilaisena opetuksena", ja väittipä häntä tukevien luterilaisten tutkija ystäviensä olevan asiasta samaan mieltä. Mielestäni antisemitisti luterilainen valvoi siis laittomuutta harjoittaen sivustoa, ja jos hän palaa jatkamaan toimiaan sivustolle, voidaan tästä tehdä varsin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
”…jos tiettyjä mielipiteitä ei sallita.”
Mielestäni täällä on voinut ilmasta myös eriäviä mielipiteitä? Kyse taitaa olla pikemminkin siitä MITEN ne on ilmaistu.
”JOS KIRJOITTAJAT NOUDATTAVAT PALSTAN SÄÄNTÖJÄ…”
Niin – jos – nyt mm. täällä on eniten juuri heitä jotka eivät noudata noita sääntöjä.
”Palstan säännöt olivat hyvät, mutta rajoitukset ohitse niiden eivät käy laatuun.”
Olen koettanut etsiä jotain esimerkkiä, josta tulisi selväksi missä ketjuissa on ollut sitten muita rajoituksia? En oikein hahmota, millaisia tarkoitat.
Täällä on ollut kaikista mahdollisista uskonnoista ja näkemyksistä aina ateisteihin saakka hyviä kommentteja. Ei kaikkea poisteta. Ei edes kritiikkiä. Joskus jätetään niitä asiattomiakin kommentteja poistamatta. Voihan niitäkin olla, kunhan ne ovat vain pieni osa.
Tälle palstalle on jostain syystä hakeutunut useita egosentrisiä uskovia, joilla on kova tarve tuoda esiin omia uskon näkemyksiään ja useimmiten he ovat pikemminkin vapaisiin suunnisin kallellaan. Tosin on hyvä että kaikista näkemyksistä on kirjoituksia, en siis tarkoita ettei niitä saisi olla. Mutta kun ne ovat aggressiivista käännytystä tai kokonaan pelkkää vapaiden suuntien tarinaa, mielestäni ne pitää siirtää asianmukaisille palstoille.
Ellet ole huomannut että täällä on trollaamista sekä muutama jotka kopioivat aina vain saa asiaa ja jokaiseen ketjuun, täytyy sinun olla aika heikkonäköinen. Ne eivät ole keskustelua.- kerubim
"Olen koettanut etsiä jotain esimerkkiä, josta tulisi selväksi missä ketjuissa on ollut sitten muita rajoituksia? En oikein hahmota, millaisia tarkoitat"
Turhaan etsit. Nehän on poistettu. - kerubim
Itse olen poistoista puhuessani tarkoittanut useita, ennen tätä uudistusrumbaa poistettuja viestejäni. Minäkään en ole havainnut uudistuksen jälkeistä, ainakaan omiin viesteihini kohdistuvaa poistoa.
Olen pyrkinyt tässä selvittämään, ollaanko palaamassa entiseen, vai onko nyt oikeasti mahdollista osallistua keskusteluun, jatkossakin.
En ole häirikkö. Osallistun mielelläni kiinnostaviin keskusteluihin. Parhaimmillaan keskustelut ovat mielestäni, kun siihen osallistuu eri tavoin ajattelevia ihmisiä, jotka vielä osaavat perustella kantojaan. Tällöin väkisinkin joku esittää mielipiteitä, jotka eivät kaikkia miellytä. Ihmisten vakaumukseen liittyvistä aiheista, kuten luterilaisuudesta keskusteltaessa tältä ei voi välttyä. Se ei kuitenkaan saa olla syy poistolle. Täällä on selkeästi poistettu viestejä, jotka eivät riko ainuttakaan sääntöä, mutta mielipide eibole poisrajaa miellyttänyt. Tätä linjaa tukemassa vaikuttaisi täällä olevan samanmielisiä hännystelijöitä.
Olen tuonut nyt uudistuksen jälkeen tämän asian esille tarpeeksi monesti, ja pyytänyt asioista päättävien tahojen kommenttia tilanteen jatkoon, turhaan. Eli jatketaanko palstan luotsaamista kuten ennen uudistusta, jossa luitseilla oli valta poistaa viestejä ohi palstan sääntöjen ja Suomen sanan- ja mielipiteen vapauden takaavien lakien.
Kuten sanoin, en ole häirikkö enkä halua jankata. Tämä on aihe, josta olen ollut ja olen, erittäin tuohtunut ja tyrmistynyt. Lopetan tämän nyt tähän. Siirryn odottamaan, ottaako päättävä taho kantaa ja millaisena linja jatkuu. Osallistun jatkossa mielelläni keskusteluun liittyen palstan varsinaiseen aiheeseen, jos siihen annetaan mahdollisuus ilman nöyryyttävää, suomalaisten perusoikeutta loukkaavaa sensuuria.
No niin, tämä riittää. Kiitos kaikille, siirryn sivustakatsojaksi toistaiseksi. - joku316
kerubim kirjoitti:
Itse olen poistoista puhuessani tarkoittanut useita, ennen tätä uudistusrumbaa poistettuja viestejäni. Minäkään en ole havainnut uudistuksen jälkeistä, ainakaan omiin viesteihini kohdistuvaa poistoa.
Olen pyrkinyt tässä selvittämään, ollaanko palaamassa entiseen, vai onko nyt oikeasti mahdollista osallistua keskusteluun, jatkossakin.
En ole häirikkö. Osallistun mielelläni kiinnostaviin keskusteluihin. Parhaimmillaan keskustelut ovat mielestäni, kun siihen osallistuu eri tavoin ajattelevia ihmisiä, jotka vielä osaavat perustella kantojaan. Tällöin väkisinkin joku esittää mielipiteitä, jotka eivät kaikkia miellytä. Ihmisten vakaumukseen liittyvistä aiheista, kuten luterilaisuudesta keskusteltaessa tältä ei voi välttyä. Se ei kuitenkaan saa olla syy poistolle. Täällä on selkeästi poistettu viestejä, jotka eivät riko ainuttakaan sääntöä, mutta mielipide eibole poisrajaa miellyttänyt. Tätä linjaa tukemassa vaikuttaisi täällä olevan samanmielisiä hännystelijöitä.
Olen tuonut nyt uudistuksen jälkeen tämän asian esille tarpeeksi monesti, ja pyytänyt asioista päättävien tahojen kommenttia tilanteen jatkoon, turhaan. Eli jatketaanko palstan luotsaamista kuten ennen uudistusta, jossa luitseilla oli valta poistaa viestejä ohi palstan sääntöjen ja Suomen sanan- ja mielipiteen vapauden takaavien lakien.
Kuten sanoin, en ole häirikkö enkä halua jankata. Tämä on aihe, josta olen ollut ja olen, erittäin tuohtunut ja tyrmistynyt. Lopetan tämän nyt tähän. Siirryn odottamaan, ottaako päättävä taho kantaa ja millaisena linja jatkuu. Osallistun jatkossa mielelläni keskusteluun liittyen palstan varsinaiseen aiheeseen, jos siihen annetaan mahdollisuus ilman nöyryyttävää, suomalaisten perusoikeutta loukkaavaa sensuuria.
No niin, tämä riittää. Kiitos kaikille, siirryn sivustakatsojaksi toistaiseksi.Mitä kokoajan olet tehnyt ?
- jankuttanut
- aloitit palstalla ja vaatimaalla vaadit saada tietää, miksi jokin oli poistettu, siitä ei keskustella palstalla, joten se on sääntörikkomus
Nyt nillität sitä samaa, oletko tosiaan aikuinen ?
No säännöt ovat edelleen samat, tässä ole hyvä:
http://www.suomi24.fi/opastus/saannot kertauksena
•Julkaista viestiä, jossa on pelkkä linkki
•Massapostittaa viestejä useille eri palstoille
•Hyökätä toisia käyttäjiä vastaan tai uhkailla toisia käyttäjiä
•Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä
•Keskustella yksittäisestä luotsista, hänen toimistaan tai hänen poistamistaan viesteistä- Balttis
mummomuori kirjoitti:
”…jos tiettyjä mielipiteitä ei sallita.”
Mielestäni täällä on voinut ilmasta myös eriäviä mielipiteitä? Kyse taitaa olla pikemminkin siitä MITEN ne on ilmaistu.
”JOS KIRJOITTAJAT NOUDATTAVAT PALSTAN SÄÄNTÖJÄ…”
Niin – jos – nyt mm. täällä on eniten juuri heitä jotka eivät noudata noita sääntöjä.
”Palstan säännöt olivat hyvät, mutta rajoitukset ohitse niiden eivät käy laatuun.”
Olen koettanut etsiä jotain esimerkkiä, josta tulisi selväksi missä ketjuissa on ollut sitten muita rajoituksia? En oikein hahmota, millaisia tarkoitat.
Täällä on ollut kaikista mahdollisista uskonnoista ja näkemyksistä aina ateisteihin saakka hyviä kommentteja. Ei kaikkea poisteta. Ei edes kritiikkiä. Joskus jätetään niitä asiattomiakin kommentteja poistamatta. Voihan niitäkin olla, kunhan ne ovat vain pieni osa.
Tälle palstalle on jostain syystä hakeutunut useita egosentrisiä uskovia, joilla on kova tarve tuoda esiin omia uskon näkemyksiään ja useimmiten he ovat pikemminkin vapaisiin suunnisin kallellaan. Tosin on hyvä että kaikista näkemyksistä on kirjoituksia, en siis tarkoita ettei niitä saisi olla. Mutta kun ne ovat aggressiivista käännytystä tai kokonaan pelkkää vapaiden suuntien tarinaa, mielestäni ne pitää siirtää asianmukaisille palstoille.
Ellet ole huomannut että täällä on trollaamista sekä muutama jotka kopioivat aina vain saa asiaa ja jokaiseen ketjuun, täytyy sinun olla aika heikkonäköinen. Ne eivät ole keskustelua.Egosentrisetkö täällä ovat kirjoittaneet sinun mieltäsi pahoittaen totuuden sanoja kirkkohistoriasta ja julistaneet Kristuskeskeistä ilosanomaa - siitä että: "Jumalan karitsa otti pois maailman synnit" - ja teki siten oikein ymmärrettynä kaikki papit maailmankirkoissa messuineen kirkkojensa itseasetetuilla alttareilla tarpeettomiksi? Sekö sinua "nakittaa" ?
- Balttis
mummomuori kirjoitti:
kertauksena
•Julkaista viestiä, jossa on pelkkä linkki
•Massapostittaa viestejä useille eri palstoille
•Hyökätä toisia käyttäjiä vastaan tai uhkailla toisia käyttäjiä
•Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä
•Keskustella yksittäisestä luotsista, hänen toimistaan tai hänen poistamistaan viesteistäShrik pyysi kanssaan samanmielisiä boikotoimaan nimimerkkiäni eli siis rakensi eritästävää liitoutumaan minua vastaan, eikä poistanut niitä kirjoituksia lainkaan joissa hyökättiin asiattomasti nimitelle ja herjaten kimppuuni, - eli hän ilmeisesti salli kaikki ne asiattomat tuomitsemiset joilla minua yritettiin luterilaisiin perinteisiin, - kastajien tuomitsemisiin perustautuen estää kirjoittamasta, ja deletoitiin perusteettomasti, kohdistaen tämä kaikkiin teksteihini.
Balttis kirjoitti:
Shrik pyysi kanssaan samanmielisiä boikotoimaan nimimerkkiäni eli siis rakensi eritästävää liitoutumaan minua vastaan, eikä poistanut niitä kirjoituksia lainkaan joissa hyökättiin asiattomasti nimitelle ja herjaten kimppuuni, - eli hän ilmeisesti salli kaikki ne asiattomat tuomitsemiset joilla minua yritettiin luterilaisiin perinteisiin, - kastajien tuomitsemisiin perustautuen estää kirjoittamasta, ja deletoitiin perusteettomasti, kohdistaen tämä kaikkiin teksteihini.
No, eiköhän suurin osa palstalaista ollut sitä mieltä, ettei näitä sinun verbaaliakrobatian tuotteitasi kovin kaivattu? Sinulle on sanottu vuosien mittaan niin monta kertaa, että kun kirjoitat asiallisesti ja et täytä jokaista ketjua aina vain saman toistamisella, niin mikäs siinä.
Kyllä vain niitäkin ketjuja on poistettu (ja joutaa poistaa) joissa vain nälvitään jotain henkilöä. Jos asiasta on kritiikkiä, sellainen voi olla. On minuakin tässä vuosien mittaan räävitty, mutta en viitsi edes poistattaa sellaista ketjua. Ne kertovat ehkä enemmän kirjoittajista itsestään? Asiallinen kritiikki on ok.
Teidän että sinun on synnittömänä ihmisenä vaikeaa hyväksyä se, että käytöksesi on ongelma – ei niinkään erimielisyys.- Balttis
mummomuori kirjoitti:
No, eiköhän suurin osa palstalaista ollut sitä mieltä, ettei näitä sinun verbaaliakrobatian tuotteitasi kovin kaivattu? Sinulle on sanottu vuosien mittaan niin monta kertaa, että kun kirjoitat asiallisesti ja et täytä jokaista ketjua aina vain saman toistamisella, niin mikäs siinä.
Kyllä vain niitäkin ketjuja on poistettu (ja joutaa poistaa) joissa vain nälvitään jotain henkilöä. Jos asiasta on kritiikkiä, sellainen voi olla. On minuakin tässä vuosien mittaan räävitty, mutta en viitsi edes poistattaa sellaista ketjua. Ne kertovat ehkä enemmän kirjoittajista itsestään? Asiallinen kritiikki on ok.
Teidän että sinun on synnittömänä ihmisenä vaikeaa hyväksyä se, että käytöksesi on ongelma – ei niinkään erimielisyys.Sinun arvoisi poistoihin johtaneista syistä, poikkeavat täysin minun näkemyksistäni, ja kun olen kirjoittanut luterilaisuuden historiasta aivan faktisia tietoja niitä on poistettu, ja näin on tehty siis niin ettei niistä ole keskusteltu, tai puhumattakaan siitä että niihin olisi yritetty kirjoittaa asiallisia vastineita. Eräs huippuesimerkki oli mielestäni kimppuuni nimitellen ja persoonastani perättömiä valheita ladellut kappalainen Espoosta, joka kertoi olevansa jopa rovastin arvoinen mies, itsensä piispa Heikan sellaiseksi nimittämänä. Tämäkään ei estänyt häntä asiallisten vastausten sijasta haukkumasta ja leimaamasta minua muka syrjäytyneeksi valehtelevaksi katkeroituneeksi juopoksi, kun ei pystynyt kommentoimaan, saati kumoamiani tietoja Luhterista ja luterilaisten osallisuutta, - sekä kristittyjen, että juutalaisten joukkotuhontaan - päätöksineen, oppeineen ja näkemyksineen. Lisäksi perässäni on alati kulkenut räkyttäjiä, jotka ovat käyneet kaikin mahdollisin loukkaavin nimityksin aina --> nimitellen minua juopoksi riivatuksi ja mielisairaaksikin, <-- mutta nämä tekstit ovat saaneet jäädä sivustolle kaikessa rauhassa komeilemaan. Minusta palsta valvonta edusti liitoutumaa, joka käytti luotisi shrinkin johdolla systemaattista uskontofasistista vainoa minua kohtaan valtansa välineenä, koska sisällölliseen keskusteluun ei kyetty kiusalliseksi koetuista aiheista, eikä niiden historiallista paikkana pitävyyttä kyetty kiistämään. Sinä mummonmuori kuuluit mielestäni siihen rintamaan ja olet mielestäni jäävi, esittämään mitään puolueettomia arviota sivuston toimista.
Huokaus.
Olemme käyneet nämä keskustelut jo useita kertoja. NO, sinä haluat muodostaa oman todellisuutesi ja elää siinä. Ei siis pitäisi suuttua siitä, ettei muut sitä ymmärrä.
Käyt vanhaa sotaa tuulimyllyjä vastaan. Haasta yli 500 vuotta eläneitä keskustelemaan kanssasi ja vastaamaan kysymyksiisi. Kun he eivät vastaa asetat nyt elävät vastuuseen heidän tekemisistään ja kirjoituksistaan. Sitten suutut kun ei kukaan pysty vastaamaan noiden ammoin leäneidne suulla tai muuttamaan historian kulkua toiseksi.
Käyt aivan käsittämättömällä raivolla ja manipulaatiolla kiinni tässä yhdessä asiassa. Kuinka anbabtisteja kohdeltiin väärin. Se mikä on käsittämätöntä, että koet henkilökohtaiseksi tuon asian ja olet elänyt vihasi kanssa vuosikausia. Pääsemättä eteenpäin. Ymmärtääkseni et ole edes baptistikirkon jäsenkään?
Mikään anteeksipyyntö, ei ymmärtäminen tai myötätunto, ei edes samaa mieltä oleminen muuta sinua. Et voi pakottaa ketään kiinnostumaan jostain tietystä historiallisesta ajanjaksosta niin, että siitä jaksetaan kirjoittaa vuosia kansasi. Ei ivailu, ei riitely eikä brutaalit nimittelytkään innosta ketään siihen. Ei manipulointi yrityksesikään eivät jatkuvat postailusikaan. Eikä senkään että yrität vääntää asian joksikin mielipidevainoksi.
Muista että keskustelu ei ole kilpailu.- Balttis
mummomuori kirjoitti:
Huokaus.
Olemme käyneet nämä keskustelut jo useita kertoja. NO, sinä haluat muodostaa oman todellisuutesi ja elää siinä. Ei siis pitäisi suuttua siitä, ettei muut sitä ymmärrä.
Käyt vanhaa sotaa tuulimyllyjä vastaan. Haasta yli 500 vuotta eläneitä keskustelemaan kanssasi ja vastaamaan kysymyksiisi. Kun he eivät vastaa asetat nyt elävät vastuuseen heidän tekemisistään ja kirjoituksistaan. Sitten suutut kun ei kukaan pysty vastaamaan noiden ammoin leäneidne suulla tai muuttamaan historian kulkua toiseksi.
Käyt aivan käsittämättömällä raivolla ja manipulaatiolla kiinni tässä yhdessä asiassa. Kuinka anbabtisteja kohdeltiin väärin. Se mikä on käsittämätöntä, että koet henkilökohtaiseksi tuon asian ja olet elänyt vihasi kanssa vuosikausia. Pääsemättä eteenpäin. Ymmärtääkseni et ole edes baptistikirkon jäsenkään?
Mikään anteeksipyyntö, ei ymmärtäminen tai myötätunto, ei edes samaa mieltä oleminen muuta sinua. Et voi pakottaa ketään kiinnostumaan jostain tietystä historiallisesta ajanjaksosta niin, että siitä jaksetaan kirjoittaa vuosia kansasi. Ei ivailu, ei riitely eikä brutaalit nimittelytkään innosta ketään siihen. Ei manipulointi yrityksesikään eivät jatkuvat postailusikaan. Eikä senkään että yrität vääntää asian joksikin mielipidevainoksi.
Muista että keskustelu ei ole kilpailu.>> Haastat yli 500 vuotta eläneitä keskustelemaan kanssasi ja vastaamaan kysymyksiisi. <<
Virheellinen väittämä jolla vähättelet luterilaisten osallisuutta ihmisten: sekä kristittyjen, että juutalaistenkin joukkotuhontaan, - huom. Lutherin kirjan kautta vajaa sukupolvi sitten, - näkemyksellisenä käyttöönotettuna tukena natseille, ja heidän antisemitistisille toimilleen, - alkaen "Kristalliyöstä". En suinkaan haasta kuolleita keskusteluun, vaan niitä tahoja jotka elävät tämän perinteen vaalijoina, mm. vieläkin 1500-luvun uskontunnustuksiin sitoutuen ja sitoutuen myös sikäli myös niihin tuomitsemisiin jotka johtivat sekä juutalaisten kansanmurhaan (shrik tuki tähän johtaneita näkemyksiä), että kastajien tuhoamisiin kerettiläisinä heidän oppinsa tuomiten, kuten myös edelleenkin tehdään siis "tunnustuksellisesti", kuten mm. Tuula pappi asiasta "kirkko kuulolla" sivustolla todisti: "Luterilaiset tuomitsevat edelleenkin kastaja oppeineen".
Lisäksi listaat yleistäen- ja irti asiayhteyksistään näkemyksiäsi perusteettomina syytöksinä kun et kykene asiasta puhumaan, etkä tekemään sitä kumoten esittämiäni historiallisia tosiasioita, eli pyrit sivuuttamaan mm. luterilaisten historiallisen osallisuuden ihmisten joukkotuhontaan, oman valtansa vahvistamiseksi, - koska et pysty osoittamaan esittämiäni luterilaisuuden kytköksiä historiaansa ja sen aikana suoritettuihin rikoksiin valheeksi, - kuten Taneli-pappi yritti aikanaan väittää - osoittamatta niitä valheeksi, ja ryhtyen kuten sinäkin vain nimitellen syyllistämään minua ja siten yrittäen devalvoida sanottavaani.
Ps. minusta monet ovat alkaneet ymmärtämään sen merkitystä mitä kirjoitan, ja ovatpa kirjoittaneet samoista vaietuista asioistakin kuin minä - minkä ole ilolla pannut merkille. - Hyökkäilyä
mummomuori kirjoitti:
Huokaus.
Muista että keskustelu ei ole kilpailu.Arviosi mummonmuori on vahvasti "astian makuinen" hyökkäävä viritelmä toisen kirjoittajan persoonaa vastaan, eikä suinkaan perusteltua keskustelua hänen sanottavansa sisällöstä.
- shrink.takaisin
SHRINK TAKAISIN!!!!
- Uskontofasismia
Haluatko antisemitistin ja uskonnollista mielivaltaa ja laitonta mielipidevainoa harjoittaneen luotsin takaisin: osoittamaan sinun luterilaisen arvomaailmasi mukaista vallankäyttöä?
- shrink.takaisin
Uskontofasismia kirjoitti:
Haluatko antisemitistin ja uskonnollista mielivaltaa ja laitonta mielipidevainoa harjoittaneen luotsin takaisin: osoittamaan sinun luterilaisen arvomaailmasi mukaista vallankäyttöä?
Ethän sinä ole täällä luotsina ollut....
- Balttis
shrink.takaisin kirjoitti:
En mutta nimenomaan kirjoittajana eli palvelun käyttäjänä olen joutunut tekemiesi mielivaltaisten toimien ja suoranaiset henkilöön kohdistetun vainon ja kanssasi liittoutuneiden harjoittamien aisattomien hyökkäysten kohteeksi, esittämieni mielipiteiden ja historiallisten näkemysten johdosta, --> koskien luterilaisuutta ja sen historiallisia edesottamuksia.
- Balttiis
shrink.takaisin kirjoitti:
Kerropas shrik, millä perusteella pidät Lutherin kirjaa: "Juutalaisista ja heidän valheistaan" --> perusteltuna ja parhaana luterilaisena opetuksena, luterilaisten tutkija tuttaviesi kanssa - kuten olet sanonut.
- Paavo.Pottuloora
Tämä palsta on ateistien ja mukkujen temmellyskenttä nykyisin.
Ei kukaan asiallinen enää täällä mitään viitsi kirjoitella eikä edes käydä joten Shrink takaisin hoitamaan palstan tasoa, kiitos!- Mietttimistä
Miksiköhän natsit valitsivat Lutherin kirjan: "Juutalaisista ja heidän valheistaan" propakandavälineekseen, ennen kuin pääsivät itse asiaan, eli tuhoamaan juutalaisia kirjan ohjeiden mukaisesti? Tätä kirjaa uskontofasistinen luotsi piti tekemiensä poistojen lomassa: "Parhaana luterilaisena opetuksena - tutkija ystäviensä kanssa" - eli luterilaisten natsien.
- sepeteeus
Keitä ovat mukut ? Mulkkujako ? Balttis on tällä kertaa ihan oikeassa kun sanoo Shrinkin kelpoisuudesta mitä sanoo.
- Balttis
Keskustelukyvyttömyyden selkein indikaattori: SHRINK TAKAISIIN!!!!
- näinkö
" Balttis5.3.2014 23:22
2
SULJE
... mutta myönnän että olen todella sairas ja katkera uudestikastaja, joka inttää Lutheria jatkuvasti. Olen itse fasisti ja ihailen tällaista verenvuodatusta. Vihaan Lutheria ja kaikkia luterilaisia. Minun pakkomielteeni on liikkua näillä palstoilla ja levittaa vihaa kristittyjä kohtaan." - Balttis
Kaada vaan ittelles lisää.
- eivihapuheille
Minusta Shrink on hyvä luotsi. Ei ne vihapuheet luterilaisuutta kohtaan ole asiallisia. Ja niiden jatkuva jauhaminen on vain palstan häirintää.
- Balttis
Ei historiallisten faktojen, ja luterilaisten tekemisten, sekä niitä mahdollistaneiden oppienkaan tarkastelu ole mitään vihapuhetta, vaan sitä kritiikkiä, joka on perusteltuna että oikeutettua, - niin että parhaimmillaan saataisi myös vastaanotettuna johtaa muutoksiin - eli kyseessä on valistavan, ja varoittavan tiedon antaminen luterilaisuudesta.
- 00000000
Balttis kirjoitti:
Ei historiallisten faktojen, ja luterilaisten tekemisten, sekä niitä mahdollistaneiden oppienkaan tarkastelu ole mitään vihapuhetta, vaan sitä kritiikkiä, joka on perusteltuna että oikeutettua, - niin että parhaimmillaan saataisi myös vastaanotettuna johtaa muutoksiin - eli kyseessä on valistavan, ja varoittavan tiedon antaminen luterilaisuudesta.
Nämä ns. "historialliset faktat" ovat kaikki joko sinun keksimiäsi tai väärin ymmärtämiäsi asioita.
Toisaalta, vaikka epäilemättä myös luterilaisuuden historiaan liittyy tapahtumia, joissa asioita tahattomasti väärin ymmärtäneet tai tahallisesti väärin toimineet ihmiset ovat saaneet aikaan vääryyttä lähimmäisilleen, niin tilanne on ihan sama minkä tahansa kirkkokunnan, opillisen suuntauksen ja uskontokunnan parissa. On epäoikeudenmukaista väärän todistuksen antamista nostaa jatkuvasti sellaisia asioita esille. Kristinuskoon kuuluu virheiden - jopa tahallistenkin - anteeksiantaminen ja unohtaminen. Mikset sinä noudata tätä kaikkein tärkeintä periaatetta uskossamme? Minkälainen "uskova" sinä oikein olet? Minä pahoin pelkään, että sinä toimit paljon enemmän saatanan houkutuksesta, kuin Jumalan kehotuksesta.
Kuka muuten sinun Herrasi on? Kehtaatko todella väittää kirjoittaneesi kaiken kirjoittamasi hyvin omatunnoin Jeesuksen edessä? - Balttis
00000000 kirjoitti:
Nämä ns. "historialliset faktat" ovat kaikki joko sinun keksimiäsi tai väärin ymmärtämiäsi asioita.
Toisaalta, vaikka epäilemättä myös luterilaisuuden historiaan liittyy tapahtumia, joissa asioita tahattomasti väärin ymmärtäneet tai tahallisesti väärin toimineet ihmiset ovat saaneet aikaan vääryyttä lähimmäisilleen, niin tilanne on ihan sama minkä tahansa kirkkokunnan, opillisen suuntauksen ja uskontokunnan parissa. On epäoikeudenmukaista väärän todistuksen antamista nostaa jatkuvasti sellaisia asioita esille. Kristinuskoon kuuluu virheiden - jopa tahallistenkin - anteeksiantaminen ja unohtaminen. Mikset sinä noudata tätä kaikkein tärkeintä periaatetta uskossamme? Minkälainen "uskova" sinä oikein olet? Minä pahoin pelkään, että sinä toimit paljon enemmän saatanan houkutuksesta, kuin Jumalan kehotuksesta.
Kuka muuten sinun Herrasi on? Kehtaatko todella väittää kirjoittaneesi kaiken kirjoittamasi hyvin omatunnoin Jeesuksen edessä?Historialliset faktat joita käytän kirkkokritiikkini perustana ovat pääosin peräsin historiallis-kriittisen historiantutkimuksen tuottamista teoksista, kuten mm. vaikkapa *Christensen-Göranssonin kirkkohistoriasta 1 ja 2 sekä Upsalan professorina toimineen Gunnar Westiinin teoksesta *Vapaan kristillisyyden historia, ja tämän lisäksi merkittävät kritisoimieni henkilöiden omista teoksista ja perehtymällä heidän elämänkertoihinsa, ja näin siis myös Lutherin kohdalla, joka on ollut kiinnostukseni kohteena hänen suuren yleisen yhteiskunnallisen vaikutuksensa johdosta koko 1500-luvun reformin yhtenä edustajana, tai uskonpuhdistusyrityksen jälkeiseen jälkikatoliseen protestanttiseen kulttuuriin synnyttäjänä. Tämän on vaatinut myös luterilaisuuden ja Hitlerin suhteen kartoitusta, vaikka teidänkin, että Hitlerin olleen katolinen ja myös kytköksissä kansainväliseen okkultismiin. *Kirjat ovat yliopiston kurssikirjoja.
Kuka tahansa voi kumota esittämiäni näkemyksiä ja tietoja jos siihen kykenee, ja jos havaitsen olevani väärässä lupaan heti muuttaa käsityksiäni jos niin osoitetaan, vaan kun ei ole ainakaan tällä sivustolle niin tehty, joten ?
Historiaa ei voi selitellä kirkkojen tekemisten osalta olemattomaksi, --> siis kuten ihmisten joukkotuhonnan osalta vain "virheiksi" - joita muka kaikki tekevät. Lisäksi rauhalliset uskonnolliset valtio- ja yleiskirkkojen ulkopuolelle jättäytyneet Jumalan vapaat seurakunnat, siis kerettiläisinä teurastetut kristityt, joita pidettiin teuraslampaina - eivät tarttuneet aseisiin edes omaa henkeä puolustaakseen, - marginaalisia poikkeuksia lukuun ottamatta. Kirkot sen sijaan ovat integroituneena valtiovallan kanssa, ja heillä on ollut kyky ja voima luoda uskontofasistisia kerettiläislakeja, ja muitakin uskontofasistisia lakeja, joista myös mielestäni on kyse lopultakin juutalaistenkin joukkotuhonnan hyväksynnän kohdalle. Vihaa teksteistäni löytyy lähinnä niistä toimista, joita saata-nan maailmankirkot ovat yhdessä pimeydessä hallitsevien maailmanvaltiaiden kanssa toteuttaneet, ja niiden esilletuominen perusteitaan myöten ei ole vihaa ketään kohtaan vaan rakkautta totuuteen - joka kohdattaessa voi jopa tehdä ihmisiä- ja yhteisöjäkin uudistavana voimana terveiksi, kuten totuudella on kohdattaessa tapana tehdä, jos ne sen kohtaavat tekevät parannuksen - tekemiensä syntien ja rikosten kiiston sijasta. - 00000000
Balttis,
et tietenkään kyennyt vastaamaan kysymykseeni siitä, kuka sinun Herrasi on, ja että kehtaatko väittää kirjoittaneesi kaiken kirjoittamasi hyvin omatunnoin Jeesuksen edessä. - Balttis
00000000 kirjoitti:
Balttis,
et tietenkään kyennyt vastaamaan kysymykseeni siitä, kuka sinun Herrasi on, ja että kehtaatko väittää kirjoittaneesi kaiken kirjoittamasi hyvin omatunnoin Jeesuksen edessä.My Lord is: Adonai Jeshua Ha Mashiach = Elohim YHWH, as 5 Moos.6:4.
- sittlab
Koetas tuo sama suomeksi ?
Sitähän suomessa puhutaan. - 00000000
Balttis kirjoitti:
My Lord is: Adonai Jeshua Ha Mashiach = Elohim YHWH, as 5 Moos.6:4.
No wau. Jeesuksen nimeä et siis pysty lausumaan, etkä sanomaan Jeesusta Herraksesi. Tämäpä mielenkiintoista :D. Senkö takia sinun on kierrettävä asia käyttämällä mieluummin vaikka englantia ja translitteroitua hepreaa sekaisin selvän Suomen kielen sijaan :D.
- 00000000
Onko nyt siis todella niin, että suuri luterilaisuuden vihaaja ja "oikean" "uskon" "esikuva" Balttis ei pystykään sanomaan, että Jeesus on Herra?!
Jotain tällaista kieltämättä arvelinkin. Vaan mitenkähän mahtaa Balttiksen käydä, kun hän kerran seisoo Jeesuksen valtaistuimen edessä mm. täällä kirjoittamiaan tekstejä muistelemassa ja itselleen parhain päin selittämässä. Liekö sinun selityksilläsi silloin tehoa? - Balttis
sittlab kirjoitti:
Koetas tuo sama suomeksi ?
Sitähän suomessa puhutaan.Sana "Adonai" on merkitsee Herraa ja sitä käytetään ainoastaan Jumalasta tuossa muodossa, Jeshua on "jod" alkuinen sana, jonka loppuosa on oikeastaan rukous, "auta, pelasta", ja alun konsonatti viittaa nimeomaan JHWH nimeen jossa siis hän jonka Herrautta tunnustan tuli, eli Jeshua, tai J'shua merkitsee rukousta jossa Herraa pyydetään pelastusta ja apua, ja se voidaan kääntää myös siten merkitykseen JHWH on Pelastus, ja tässä nimessä on siis myös kielitieteellisesti osoitettu se Herran nimi jossa meillä on pelastus: Apt.4:12:sta. Nimen kreikankielinen muoto, josta tämä sisältömerkitys puuttuu on Iesus, ja siitä johdetaan sitten lopulta meidän käyttämämme kahdella vokaalilla varustettu nimi Jeesus - joka ei vastaa kielitieteellisesti siis nimen hebreankielistä alkuperäismerkitystä sisällöltään, mutta käy myös Herran nimestä jos siihen liitetään kaikki se mikä yleensäkin Jeesukseen liitetään sekä Herrana Jumalana että Pelastajana. Jeesuksen nimi on ihmeellinen ja siksi aito ilosanomantuoja myös julistaa "Pelastusta" eli "Jeshuaa": Jes.52:7; - ja tulee luoksemme siis nimenomaan Herran nimessä ja sen valtasuuruudessa: Sak.6:13;
>> JHWH:N ... valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi (ja kuningas) valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on olevan niitten molempien välillä (hallintallan ja pappeuden). << eli kyseessä on Melkisedek: Psal.110; Matt.22:42-26 Hebr. 2:6-10; 7:1-8. - Balttis
00000000 kirjoitti:
Onko nyt siis todella niin, että suuri luterilaisuuden vihaaja ja "oikean" "uskon" "esikuva" Balttis ei pystykään sanomaan, että Jeesus on Herra?!
Jotain tällaista kieltämättä arvelinkin. Vaan mitenkähän mahtaa Balttiksen käydä, kun hän kerran seisoo Jeesuksen valtaistuimen edessä mm. täällä kirjoittamiaan tekstejä muistelemassa ja itselleen parhain päin selittämässä. Liekö sinun selityksilläsi silloin tehoa?Tuon esille: niitä luterilaisia oppeja joiden perusteella on toteutettu rikoksia, kuten esim. joukkotuhoamalla toisinajattelevia kristittyjä, ja myös asenteellisesti tukien osallistuttu Lutherin antisemitististen näkemysten perustalta aikanaan natsien valtaa nousuun, sekä sitä seuranneeseen juutalaisten kansanmurhaan. Vaikka natsien valtaannousu tapahtui kaikille ilmeisenä räikeän antisemitistisenä vyörytyksenä, räikeästi juutalaisiin kohdistettujen rotulakien sekä diskriminoinnin siivittämänä, Suomen evankelis-luterilainen kirkko hyväksyi kaikki natsien toimet, senkin jälkeen kun oli tiedossa että: natisit olivat miehittäneet saksan luterilaisen "äitikirkon" omilla miehillään - yhteistyö jatkui keskinäisessä yhteisymmärryksessä ilman mitään vastalauseita tapahtuneita asioita vastaan. Jos natsit olisivat voittaneet sodan, meillä saattaisi olla kansankirkkona tällaisen yhteistyön seurauksena nykyään vaikkapa: Suomen kansallis-sosialistinen-evankelis-luterilais-natsikirkko, - vai mitä? <-- Tietysti tämä on vain toivottavasti "jossittelua" - ja meillähän on nyt vain kansankirkkona kansandemokraattinen sosiaalinen luterilainen kirkko, joka sallii sentään monipuoluejärjestelmän ja sen mukaisten poliittisten tunnusten käytön vastuunkantajiensa toimien perustana. Niin että siis nyt harjoitetaan sen sortin sosialismia, ettei sitä voine suoraan verrata enää sentään kansallis-sosialismiin vai - kuinka on?
- kallekainen
Kaikki luotsit ovat saaneet potkut, määkin vaadin sina rahaa palveluksistani.
- luotsi.takaisin
Luotsi on saatava takaisin. Täältäon kaikki tavalliset ihmiset häipyneet ja tilalle tulleet homot ja ateistit.
- vitsi
Kumpi sinä olet?
- fdfsfsadf
ei missään nimessä sitä paskaa shrinkiä ikinä!!!!! Ei ollut lainkaan tasapuolinen vaan poisti ihan asiallisia kirjoituksia. uskovat hihhulilit saivat kirjoitella mitä tahansa mutta annas olla jos vastasit jotain vastustavasti ei mitään se hävisi samantien. EN ole eläessäni nähnyt kovinkaan montaa uskovaa joka on sitä sydämmestään.
Joka rakastaa lähimmäistään joka ei tuomitse vaan hyväksyy toisen näkemyksen vaikka se eroaisi omasta. kertoo asiallisesti ilman kiihkoa näkemyksensä. Yleensä uskovat, ovat itseään täynnä ylimielisiä asettuvat jumalan asemaan, herjaavat jopa henkilökohtaisesti toista kirjoittajaa. vähättelevät. mitätöivät toisen järkeviä ajatuksia. kaikkinainen pahansuopaisuus paistaa läpi. - rajoja
Shrink tulee takas kun ne luotsien työkalut on palautettu. Se on hyvä asia. Varmaan aina kun luotsi tekee tehtäväänsä, niin ne jotka kirjoittaa asiattomasti alkaa mustamaalaamaan. Onhan se varmasti ikävää, kun ei enää voi kirjoittaa täysin estoitta vaan luotsi tulee asettamaan rajoja palstakirjoittelulle.
- Eivalvontaa
rajoja kirjoitti:
Shrink tulee takas kun ne luotsien työkalut on palautettu. Se on hyvä asia. Varmaan aina kun luotsi tekee tehtäväänsä, niin ne jotka kirjoittaa asiattomasti alkaa mustamaalaamaan. Onhan se varmasti ikävää, kun ei enää voi kirjoittaa täysin estoitta vaan luotsi tulee asettamaan rajoja palstakirjoittelulle.
Shrinkin toiminta oli laitonta mielipidevainoa.
- vaadimme
LUOTSI TAKAISIN!
- Anonyymi
Kumman moni haluaa jonkun kontrolloivan mitä mieltä saa olla ja mitä saa kirjoittaa. Pelottaako ajattelun ja ilmaisun vapaus?
- Anonyymi
Niinpä niin. Tuohon aikaan, eli vuonna 2015, moderaattorit, eli seriffit valvoivat keskustelujen asiallisuutta,
Nykyään homma on siirretty keinoälylle, eli algoritmeille, jotka kuulemma tietävät kirjoittajista kaiken.
Nykyaikana myös aloittaja saa poistaa aloituksensa siihen liittyvät kommentit, mikäli on jostain syystä vetänyt jonkun kommentista herneen nenäänsä.
Tässä muutama esimerkki yllämainitusta käytännöstä lähiajoilta:
Kuka teki rikosilmoituksen Päivi Räsäsestä ? / Anonyymi la 29.1.22
Vastineeni 31.1.22. Kommentteja 105. Seuraavana päivänä bittiavaruudessa.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Räsänen sanoo taistelevansa muidenkin kuin kristittyjen sananvapaudesta / Anonyymi ti 25.1.22. Vastineeni 26.1.22. Kommentteja 5. Bittiavaruudessa 29.1.22.
---------------------------------------------------------------------------------------
Päivi myöntää – homous ei ole valinta / Anonyymi 25.1.22
Vastineeni 25.1.22. Kommentteja 10 kpl. Illalla oli bittiavaruudessa.
--------------------------------------------------------------------------
Räsäsen oikeudenkäynnin palavia varjoja / Mistänäitäoikeintulee / su 23.1.22
Laitoin vastineeni 24.1.22 Kommentteja 124.. Illalla bittiavaruudessa.
-jeesusfani-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734