Mies haluaisi avoimen suhteen mutta minä en

lady24647

Olemme nuoria alle 25 vuotiaita. Vähän yli vuoden seurustelleet ja muutaman kuukauden yhdessä asuneet. Poikaystävä paljon ennen yhteen muuttoa kertoi että haluisi avoimen suhteen. Tuntee olevansa niin nuori eikä kokenut niin paljoa, ja on hyvin kokeilun haluinen ja utelias. Minä en ollut ajatuksesta mitenkään innoissani mutta annoin lopulta periksi, hän sanoi kertovansa rehellisesti jos kysyisin onko ollu muita. Ei ketään sit tavannutkaan ja sanoi kohta haluavansa olla vain minun kanssa, ei etsi enää muita ja tiesi että se kuitenki pahoittaisi mieltäni. Tämä oli minulle helpotus.
Mutta nyt ku olemme asuneet yhessä muutaman kuukauden (ennen oli parintunnin ajomatkan väli) niin seksi on hänestä ollut tylsää ja kaavamaista ja halutki pikkaisen väheneet. No minulla ei todellakaan ole väheneet, taitaa olla päinvastoin. Kysyin leikilläni kerran että onko muita tehnyt mieli ja hän vastasi että on mutta ketään sopivaa ei ole tullut vastaan. Tämä oli aika järkytys koska luulin että tämmöistä ei ole enää, ehkä tyhmyydessä oletin vain että ei enää toisten kanssa olemista jos haluaa. Kävimme keskustelua, hänestä seksi on hauskaa eikä oleellisin osa suhdetta, miksi sitä ei siis voida muittenki kanssa, eihän se hänen tunteitaan minuun muuta ja että minä olen hänelle tärkein. Itse sen sijaan olin aiemmin huomannu etten selvästikkään yhtään siedä jos joutuisin miehen toisten naisten kanssa jakaa, en sietäisi hänen kosketustakaan tuskin enää sen jälkeen. Mutta hän ei haluisi minua menettää enkä minä häntä, mutta hänestä manipuloin häntä luontoaan vastaan. Hänestä kahlitsevaa ja aikanaan ahdistavaa. Noo... Yön mietittyään hän ehdotti että pysyy uskollisena jos minä lupaan pitää seksin mielenkiintoisena, ei halua minua menettää. Suostuin tähän, kyllähän itsekkin haluan siihen puoleen jännitystä ja mielenkiintoa lisää (tenki mukavia ostoksia sitä varten ;) )
Mutta... Eihän sekaan puoli aina voi olla jännittävää ja sellaista kuin alkuaikoina. Siinäkin tulee tyyniä aikoja. Pelottaa vaan että mitä sitten, ahdisuuko ja käy hakemassa jännitystä ja seikkailua muualta? Tämä on nyt mietittäny todella paljon, itsetuntoki romahti aikalailla tämän jälkeen. Voiko ollenkaan uskoa siihen että hän pysyy uskollisena?
Tulipas teksitiä kirjoitettua xD Kirjoittakaa vapaasti mielipiteitä

16

2544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tossa sun tekstissä on asioita jotka mun mielestä järisyttää teiän suhdetta, kuten toi että mies haluaa avoimen suhteen. ihan ok jos molemmat haluaa sitä, mutta sä et näytä haluavan mikä on munki mielestä iha normaalia...
      parisuhteessa tärkeitä asioita on muun muassa läsnäolo, avoimuus, uskollisuus, luottamus, rehellisyys, toisen kunnioittaminen jne..sä tiiät kyllä, mutta noista mitä luettelin niin osa näyttää sun mieheltä puuttuvan ton sun tekstin peruusteella. ite pidän luottamusta olennaisena ja tärkeänä suhteessa ja jos sitä ei ole tai se horjuu ei ole myöskää tasapainoista suhdetta...

    • WanhaEnska

      Teillä ei ole asiat tasapainossa. Tuolta pohjalta tulee vaan jatkuvia ristiriitoja. Suosittelen että lopetat suhteen, mitä pikemmin sitä pienempi itku. Jos kaveri sitten jonkun ajan pääästä aikuistuu ja teillä on samat arvot niin aina voi aloittaa uudestaan jos ei ole ensimmäisellä kerralla polttanut siltaa takanaan.

    • jaikssssss

      Voisin kuvitella, että on vaikea olla miehen kanssa, joka on sanonut, että on tehnyt muita naisia mieli, jollei itse ole sellainen, että tahtoo muita miehiä. Ymmärtääköhän mies kuinka tuo naisesta kuulostaa kauhealta. Toki suhteessa kuin suhteessa ajatukset voivat välillä karata niin, että miettii millaista seksi olisi jonkun toisen kanssa, mutta on eri asia sitten ihan tahtoa tahtoa panna muita. Valitettavasti ei teidän tulevaisuus näytä kovin lupaavalta.......Avoin suhde toimii vain jos molemmat sitä haluaa.

    • Mietihänvielävaan

      Ehdota miehellesi seuraavaksi avointa suhdetta, jossa ei ole seksiä ollenkaan, ette asu yhdessä, ettekä näe toisianne. Miltäs kuulostaa?

      Ja miksi muuten sinun on pidettävä seksi mielenkiintoisena miestä varten, vaikka se ei ole miehesi mukaan edes tärkein asia suhteessa? Kuitenkin hän sitä haluaa joka paikasta ja sen on oltava hänelle mielenkiintoistakin. Ohhooh aika kaksinaamaista. Oletko ymmärtänyt, että miehesi haluaa erota, mutta pitää sinut varalla, jos ei saakaan ketään!

      Ihmisillä on mitä kummallisimpia kiertoteitse ilmaistuja aikeita erota, ja sitä varsinaista asiaa ei saa suusta millään ulos. Tähän on eri syitä: ei halua jäädä yksin, koska pelottaa, ei halua kohdata toisen reaktioita eroon, jotka myös pelottaa, ei raaski tai kehtaa sanoa suoraan, jottei pahoittaisi toisen mieltä. Yritetään siis saada aikaan jonkinlainen pehmeä lasku varsinaiseen eroon. Haluatko todella, että sinun oma rakkaasi ei olekaan sinun, eikä hän sinusta välitäkään kuten sinä hänestä? Tätäkö haluat? Ota äkkiä ero niin et joudu edes miettimään moisia. Olet vielä kiitollinen itsellesi, että uskalsit lähteä ja jätit pojan kasvamaan. Oikeasti rakastunut ihminen tekee hyviä asioita toiselle ja näyttää sekä sanoo välittävänsä ja on aidosti kiinnostunut asioistasi. Ei myöskään pysty haaveilemaan muista kuin sinusta. Haluaa tehdä asioita elämänne eteen. Tuota kaikkea sinun mies ei näytä olevan.

    • dfbffbddfbfb

      No eipä tuo suhde oikein hyvältä kuulosta, mies tulee jatkossakin "kiristämään" naista sillä että "ei petä jos saa sitä ja tätä" yms.

      Kyseinen mies suhtautuu seksiin myös huomattavasti eri tavalla kuin hänen naisensa, joten pari ei siinäkään mielessä ole kovinkaan sopiva toisilleen. Jos mies näkee seksin vain hauskanpitona eikä minään muuna ja nainen taas seksin vain yhtenä osana parisuhdetta, niin eroavaisuus on liian suuri että kumpikin olisi suhteessa tyytyväisiä, toinen osapuoli joutuu joustamaan omasta käsitteestään ehkä liiankin paljon toisen hyväksi ja se syö suhdetta.

      Ei avoimessa suhteessa ole mitään vikaa, mutta sen pitää lähteä siitä perus ajatuksesta että molemmat suhteessa olevat haluavat sitä eikä vain niin että toinen osapuoli haluaa ja suhteella kiristämällä saa puolisonsa siihen suostumaan.

      • Hippasstiina_vieras

        Minusta aloittajan mies on toiminut esimerkillisesti, kun on kertonut tunteistaan ja tarpeistaan. Hienoa! Se ei kuitenkaan tilannetta loppujen lopuksi pelasta: näissä asioissa ei oikein kompromissia voi tehdä, joten on vaikea nähdä suhteella onnellista tulevaisuutta.


    • todellinenrakkaus

      Kuulehan nuori nainen,Sinuna miettisin todella tarkasti , että kannattaako tuollaista suhdetta jatkaa. MInusta kaverisi käyttää rakkauttasi hyväksi , olet heikkona häneen ja hän tietää sen . Reilu ja rakastava kumppani ei kiristä toista ja luo paineita.Ole oma itsesi, juuri sellaisena kun olet ja hyväksy ja kunnioita itseäsi , Löydät paljon parempaa.

      • epätoivevävy

        Kannatetaan edellistä puhujaa!


    • oppeliini1

      Laske tuo mies menemään.
      nk. 'avoin suhde" on alentavaa kaikkia osapuolia kohtaan. Sinä haet pysyvää ystävää. Tuo mies ei edusta sitä! Hän ei itsekkään tiedä mitä haluaa.
      Vain laske hänet irti ja anna mennä pois elämästäsi. Hän on saanut jo tarpeeksi mielipaa aikaan.

    • Tyhmältä_kuulostaa

      Unohda koko tyyppi. Avoin suhde toimii, jos molemmat haluaa seksiä useilta eri ihmisiltä ja onnistuu sitä myös saamaan. Jos seksi on nyt jo miehen mielestä tylsää, et tule kykenemään pitämään sitä mielenkiintoisena, vaikka tekisit mitä. Poikaystäväsi kuulostaa tyypiltä, jolle ei mikään tule riittämään. Aina on vihreämpää ru(o)hoa ja jännempiä leikkejä. Koko seksimaailman läpikokemiseen ei edes elämä riitä. Rakkaus, empatia ja välittäminen loistavat poissaolollaan. Etsi parempaa seuraa.

    • Wembula

      Avoin suhde ei tule toimimaan elleivät molemmat juuri avointa suhdetta halua. Itse olen 22v nainen ja elän avoimessa suhteessa enkä enää koskaan halua siirtyä takaisin tavalliseen suhteeseen. Olen avoimessa suhteessa niin paljon onnellisempi! Avoin suhde ei kuitenkaan todellakaan sovi kaikille. Toiset tulevat liian mustasukkaisiksi kumppaninsa syrjähypyistä ja toisia saattaa oma kumppani alkaa ällöttää. En siis todellakaan suosittele sinulle avointa suhdetta, jos se jo nyt tuntuu liian hurjalta. Jos kuitenkin kiinnostaa lukea avoimesta suhteesta lisää käy ihmeessä kurkkaamassa blogini, jonne kirjoitan avoimesta suhteesta. http://kukapelkaapallinaamaa.blogspot.fi
      Tsemppiä!

    • 60vmies

      Oikeasti ei voi olla avointa suhdetta, ei se pelaa. Kannattaa olla huolissaan ja varovainen poikakaverin suhteen. Juttele hänen kanssaan, miten paljon hän sinusta välittää. Kerrot että sinulle käy vain oikea aito seurustelusuhde. Sellainen jossa ei ole toisia osapuolia. Kerrot että rakastat kaveria kovasti, mutta hänen pitää myös sitoutua pelkästään sinuun. Jos toinen ei siihen pysty niin voit kertoa että joudut suhteen lopettamaan. Jos kaveri tykkää sinusta aidosti niin ei hän halua sinua menettääkään.

    • Kiipel

      Selvät merkit ilmassa... ja ne ei ikävä kyllä ole kovin aurinkoisia sinun kannalta. Miehesi selvästi vaan hyödyntää sinun hullaantuneisuuttasi. Koska ensinnäkin jos hän tuollaista ajatusta jalomielisesti hautoisi, niin hän ei ns. ajautuisi normaali suhteeseen ilman selkeää kuvaa mitä se suhde sitten on. Kun taas naiset on tunnetusti melkoisen taipuvaisia rakastuneina, niin tuommonen ehdottelu lähinnä ilmentää että mieli tekisi panna joka suuntaan jo, mutta mieluiten toki varmistettuna niin että saa edes sinulta.

      Jos tyydyt tommoseen hätävaramällipesäasemaan, niin kannattaa jatkaa vehtailua miehes kanssa, mutta jos haluat tasavertaisen suhteen, joka on täynnä aitoa rakkautta, niin lemppaa se.

      Ja hän varmasti avoimesti kertoo kaikista... Ja paskat! Jalomielisyyttä olen ite nähny kahdessa miehessä ja muutamassa naisessa elämäni aikana ja kirjoittamasi nyt ei kuulosta lainkaan semmoiselta.

    • 1212

      Kuten sanoit, olette nuoria. Miksi sinä siis halua roikkua vain tässä yhdessä kaverissa?

      Hae kokemuksia. Kokeile vastaantuelvia ja tuttuja. Vasta sen jälkeen tiedät onko hän unelmiesi prinssi ja onko hän sen arvoinen että luvut muista.

    • Sannnnnnni

      Avoin suhde voi olla hauska asia jos molemmat kumppanit sitä haluavat, ja kaikki saavat siitä jotain irti. Mutta en viettäisi päivääkään miehen kanssa jota kiinnostavat vieraat naiset enemmän kuin kumppanin tunteet. Lyhyesti: jätä se kusipää.

    • daadadaada

      Sanoisin, että aika selkeästi käyttää sun tunteita hyväkseen. Mahtaako miehen tunteet olla kovin aidot ja vahvat laisinkaan. Ehkäpä haaveilee jostakin haaremista ja useammasta vaimosta. Kaitpa sekin joillekin sopii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe