Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiinnostuneita lähtemään USA:han au pairiksi 2016?

Aupair2016

Kyselen, löytyisikö muita halukkaita lähtemään au pairiksi USA:han 2016? ''Valmistun'' tuolloin lukiosta ja aattelin lähteä viettämään välivuotta ulkomaille.

Olis tosi kiva tutustua teihin, jotka ootte lähdössä tai edes harkinneet lähtevänne! :-)

36

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mariiia97

      Itse olen miettinyt samaa, mutta kielitaidon puutteen vuoksi taitaa jäädä vain unelmaksi :/ Itse valmistun myös lukiosta keväänä 2016 joten olisi hyvä aika lähteä

      • AikuinenNainen39

        Juuri kieltähän sinne lähdetään oppimaan!! Huono kielitaito on erinomainen syy LÄHTEÄ. Vaikka luulet, ettet osaa lainkaan englantia, niin erehdyt. Itse lähdin au pairiksi peruskoulu pohjalta ja minulla oli englanti KUTONEN!! Alku viikot ja eka kuukausi voi olla aika nihkeätä, mutta kun kuulet kieltä koko ajan ympärilläsi, niin oppiminen tapahtuu kuin itsestään.

        Au pair vuosi kasvattaa ja avaa silmiä. Jokaisen nuoren pitäisi lähteä ulkomaille edes lyhyemmäksi aikaa... joten mariia97 nyt keräät rohkeutesi ja toteutat unelmasi :) Ja sieltähän voi aina tulla pois, jos kauhea koti ikävä tulee.


      • vieraileva

        Olen samaa mieltä, että au pairiksi lähdetään kieltä oppimaan, Itse lähden kesällä au pairiksi, en osaa sen maan kieltä, mihin menen, mutta Englannilla siellä pärjään
        kielen oppii automaattisesti, kun olen siellä


    • metteea

      Heippa, olen kiinnostunut lähtemään kanssa. Mulla on tällähetkellä välivuosi menossa töiden tehden ja ensi vuonna olis tarkoitus lähteä. Minkä järjestön kautta oot ajatellu menevän ja onko sulle ihan sama minnepäin amerikkaan joudut sitten menemään? :)

    • Cricsuuu

      Hei! Olen 19-vuotias lähihoitaja ja harkitsen lähteväni ensi vuonna au pairiksi ensimmäistä kertaa ! :) Olisi todella mukava tutustua ja vaihdella ajatuksia. :)

    • oonauu20

      Heippa kaikki. Minua kiinnostaisi myös lähteä au pairiksi vuonna 2016, mutta tosiaan ei ole kaveria kenen kanssa lähtisi. :/

      • olinjo

        Ei ole kaveria? Pareittainko sinne on mentävä?

        Minä aikoinani lähdin Montrealiin ihan yksin. Olin kokonaisen vuoden. Aika ei tullut pitkäksi. Joskus oli tietysti koti-ikävä, mutta sellaista elämä on.

        Oikeastaan ei pidä lähteä, ellei ole vielä kypsä toimimaan itsenäisesti. Saatat kyllä kehittyä parissa vuodessa huimasti.


      • Oletko ajatellut minnepäin usaa haluaisit?


    • aupairrrrrr

      Ite olen suunnitellut että lähtisin nyt 2015.. onko täällä kellääön mitään vinkkejä ?:)

    • Auppari

      Moikka! Mä oon toivottavasti lähössä auppariks jos kaikki sujuu suunnitelmien mukaan :)

    • saldsuu

      Hei, valmistun tämän vuoden kesäkuussa lähihoitajaksi. Olen miettinyt jo ainakin vuoden, että lähtisin au pairiksi USA:aan. Joko tänä vuonna tai ensi vuonna, koska en yhtään vielä tiedä mitä tekisin valmistuttuani. :D

      • ajatus.hyvä

        Valmistut siis lähihoitajaksi, etkä tiedä, mitä tekisit valmistuttuasi. Menet tietysti töihin lähihoitajaksi! Vai miksi opiskelit lähihoitajaksi? Mitä opiskelutoverisi tekevät valmistuttuaan? Eivätkö hekään tiedä, mitä tekisivät?

        Kumma koulu, jos opiskelijat eivät tiedä, mitä tekisivät valmistuttuaan.

        Mutta ajatus suppariksi lähtemisestä on silti hyvä. Sitä tilaisuutta sinulla ei ole sitten enää, kun olet sidottu työhön, asuntolainoihin, mieheen ja lapsiisi.


    • Aupair2016

      Pahoittelen että vastaan vasta nyt, mutta unohdin tämän ihan totaalisesti! Toivottavasti vielä ''saan teihin yhteyden'' tätä kautta :-)

      mariiia97: Mullakin on tosi surkea kielitaito, varsinkin englannin suhteen, mutta se toimiikin yhtenä syynä mun mahdolliselle lähdölle. Musta tuntuu, että parhaiten opin sitä englantia kun mahdollisuudet selvitä suomen kielellä käyvät vähiin!

      metteea: Okei, kiva! Oon miettinyt Cultural Carea järjestöksi. Asuinpaikkana oon taas miettinyt Losia, tai Kaliforniaa ylipäätään, mutta tärkeempi juttu on kuitenkin sopiva perhe. Oon siis valmis ehdottomasti joustamaan asuinpaikasta!

      • trafficjam

        Toivottavasti teilla "Losiin" lahtijoilla on aojkortti, ilman sita ei selvia. Ja osaatte pelottomasti ajella viisikaistaisella freewaylla 70mi/hr.


    • Aupair2016

      Sit vielä kysyisin teiltä kaikilta, ootteko alkaneet keräämään lastenhoitokokemusta, tai muuten järjestelemään, vai onko aupparihaave vielä ajatuksen tasolla? :)

    • Entinen-auppari

      Lähihoitajien kannattaa tututustia Alliansin tarjoamaan Au Pair in American extraordinaire-ohjelmaan. Enemmän viikkorahaa koska olet "koulutettu" hoitaja.

      Jos jotakuta kiinnostaa opiskella enemmän vuoden aikana niin Au Pair on Americalla on educare ohjelma, jossa tehdään vähemmän töitä ja opiskellaan enemän.

    • mariiia97

      Ootteko aatellu lähtee heti kesällä vai syksyllä? :)

      • Aupair2016

        Jos lähen, niin ihan sen mukaan miten pääsee lähtemään. Riippuu siis pitkälti siitä mihin mennessä saan tarvittavan työkokemuksen, ja mielellään enemmänkin, kerättyä :)


    • Metteea

      Jos cultural carella lähdet, niin sun paikkatoive ei tule todellakaan toteutumaan! Huomasin tän itekin ja nyt on hakusessa toinen järjestö :/ Muutenkin tuolla CC:llä on suurin osa perheistä itä-rannikolla

      • Auppariöö

        USAn järjestöillä homma pelittää niin että et pysty rajamaan aluetta mihin haluaisit. Saat toki hylätä perheitä, jotka ei kiinnosta mutta hankalaksi menee jos johonkin tietylle alueelle haluaa mennä ja tahtoo vielä löytää itseä kiinnostavan perheen. Hyvä matchaus tärkeämpi kuin alue. Ja suurin osa perheistä nimenomaan Idässä eritoten New York / New Jersey alueella.


      • extulevaaupair

        Kylla Cultural Carella on perheita ihan ympari USA:ta. Matchi tulee sen perusteella kuinka hyvin teilla menee tarpeet perheen kanssa yhteen. Toiset perheet esim. etsivat vain Espanjankielista au pairia tai sitten on esim. Suomalaisia perheita etsimassa. Cultural care on suurin jarjesto, eli suurin maara perheita. Itse olin heidan kauttaan ja en vaihtais vuotta pois! Meinaan etta lahtisin uudestaan kun kahden vuoden tauko on taynna, mutta haluaisin jonnekin todella Amerikkalaiseen paikkaan, kuten Teksasiin tai Louisianaan :-)


    • Tanjua

      Moikka!
      Mulla on haaveena ja tarkoituksena lähteä nyt 2015 kesän lopuilla au pairiksi. Alustavasti olen suunnitellut lähteväni Britteihin. Vinkkejä olisi tosiaan mahtavaa saada ja tietää jos joku muukin on samoihin aikoihin lähdössä!

      • Tanjua

        Lisäyksenä siis, että USA on myös vaihtoehto jos britit ei sitten iskekkään.


    • Essi__

      Moikka! Mäkin oon vähän miettinyt lähteä vuonna 2016 auppariksi Amerikkaan :) cultural care toimii mulla järjestönä ja hakuprosessinkin oon jo alottanu :)

      • Aupair2016

        Heeeei, jos näät tän viestin niin ois kiva jutella! Mulla sama tilanne nyt, hakuprosessi meneillään :)


    • SMLaupairUSA

      Mikäli haluat lisäinformaatiota USA:n au pair -ohjelmastamme niin ota yhteyttä [email protected] niin kerromme mielellämme lisää mitä ohjelmaan kuuluu mukaan. Perheitä on tarjolla ympäri USA:ta. Haun ensi vuodeksi voi jo aloittaa.

    • Aupair2016

      Onko muita, jotka lähössä siis ensi vuonna Jenkkeihin au pairiksi? Ois kiva tutustua ja ainakin vaihtaa fiiliksiä ja kokemuksia tän suunnitteluvaiheen aikana ja sitten vaikka perilläkin, jos sinne asti päästään!

      • tinjaj

        Moikka! Täällä olis yksi halukas lähtijä, yhden perheen kanssa jutellut nyt skypen kautta mutta varmuutta en tiedä, aion kuitenkin ensvuonna sinne päin maailmaa suunnata!


      • Aupair2016

        Mahtavaa! Lähdetkö mahdollisesti jo alkuvuodesta, jos löydät perheen siihen mennessä?


    • Tietämätönn

      Hei! Olisin kans kovasti kiinnostunut lähtemään USA:aan aupairiksi, mutta vain puoleksivuodeksi. Tietääkö kukaan pääseekö sinne muuta kuin vuodeksi tai pitempään?

    • LongIsland2016

      Oletteko kaikki menossa järjestön kautta vai ilman järjestöä? Itse menossa näillä näkymin ilman järjestöä ja mietin onko muita lähdössä vuoden alussa Long Islandin suunnille...?

    • Aupair2016

      Mä meen järjestön kautta ja aikaisintaan vasta kesällä :)

    • 9384

      Kuinkas moni täältä nyt on lähtenyt/lähdössä? :)

      • kohtiamerikanunelmaa

        minää! huhtikuun lopussa. järjestönä Cultural Care.


    • Lähdössä

      Minäkin lähdössä! Nyt 2016 kesäkuussa! Järjestönä toimii myös cultural care.

    • Buhaahaa

      "Järjestö". Repesin aika pahasti.

      Useimmat järjestöt jonkun yksinhuoltajamamman keittiön pöydällä toimivia "virmoja" joilla ei mitään lainvoimaa tms.

      Ah kusetettavia maailma täynnä. Muistakaa maksaa "jäsenmaksut" järjestöille *tirsk*.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe