Finnejä meikkauksesta

Mikäavuksi-

Joo, eli mikä avuksi? Olen 21vuotias nuori nainen ja olen taistellut ihoni kanssa teini iästä saakka. Haluaisin kohentaa ulkonäköäni meikkaamalla itseäni edes kerran viikossa, mutta aina jos laitan meikkivoidetta naamaani, minulla on heti pari finniä heiluttamassa tietä ulos. Minulla on nyt iho kunnossa ja olisin innoissani meikkauksesta, mutta paluu vanhaan kummittelee. Muutamia faktoja ;

- pesen naamani joka aamu ja ilta asiallisilla apteekin tuotteilla
- minulla on mitä puhtaimmat siveltimet käytössä
- käytän makeupstoresta ostettua ammattilaisen suosittelemaan meikkivoidetta joka ei tuki ihohuokosia tms.
- olen aina pessyt naamani meikistä,kun tulen pois esimerkiksi töistä.
- vaihdan pussilakanat joka toinen yö

Mistä voi olla kyse? Mitä minun pitäisi tehdä? Olen todella kiitollinen jos jollakulla olisi antaa neuvoa.

3

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akhsnt

Kokeile meikinpohjustusvoidetta. Ne ovat yleensä silikonipohjaisia ja muodostavat silottavan kalvon iholle. Jos meikkivoide on se joka aiheuttaa finnisi niin pohjustaja toimisi ihon ja meikkivoiteen välissä eristeenä. Make Up Storella on pohjustaja mallistossaan mutta voit kokeilla edullisempiakin esim. The Body Shopin Tea Tree pore minimiser (sisältää teepuuöljyä joka auttaa myös finneihin) tai Lumene bright now blur line & pore minimizer (sisältää c-vitamiinia joka on antioksidantti).
      Pohjustajaa laitetaan kosteusvoiteen päälle pieni pisara sinne tänne kasvoilla ja pyöritetään ihoon kunnes se silottuu kalvoksi. Sen ei kuulukkaan imeytyä mutta odota hetki ennen meikkivoiteen levitystä että se ehtii hieman kuivahtaa.

• luomunaama

Minulla oli sama ongelma. Sitten lopetin kaikkien meikkivoiteiden ja puuterien käytön, ja nykyään ihoni näyttää paremmalta kuin ikinä minkään pohjameikin kanssa. Jos et halua olla näin radikaali niin suosittelen ainakin vaihtamaan puuterit ja huiskut riittävän usein bakteerikasvustojen takia.

• make-up.artist

Suositelen sinulle käyttää tuotteet herkälle iholle ja mineraalimeikki on paras kun sinulla on herkkä iho.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1144
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      735
    Aihe