Finnejä meikkauksesta

Mikäavuksi-

Joo, eli mikä avuksi? Olen 21vuotias nuori nainen ja olen taistellut ihoni kanssa teini iästä saakka. Haluaisin kohentaa ulkonäköäni meikkaamalla itseäni edes kerran viikossa, mutta aina jos laitan meikkivoidetta naamaani, minulla on heti pari finniä heiluttamassa tietä ulos. Minulla on nyt iho kunnossa ja olisin innoissani meikkauksesta, mutta paluu vanhaan kummittelee. Muutamia faktoja ;

- pesen naamani joka aamu ja ilta asiallisilla apteekin tuotteilla
- minulla on mitä puhtaimmat siveltimet käytössä
- käytän makeupstoresta ostettua ammattilaisen suosittelemaan meikkivoidetta joka ei tuki ihohuokosia tms.
- olen aina pessyt naamani meikistä,kun tulen pois esimerkiksi töistä.
- vaihdan pussilakanat joka toinen yö

Mistä voi olla kyse? Mitä minun pitäisi tehdä? Olen todella kiitollinen jos jollakulla olisi antaa neuvoa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akhsnt

      Kokeile meikinpohjustusvoidetta. Ne ovat yleensä silikonipohjaisia ja muodostavat silottavan kalvon iholle. Jos meikkivoide on se joka aiheuttaa finnisi niin pohjustaja toimisi ihon ja meikkivoiteen välissä eristeenä. Make Up Storella on pohjustaja mallistossaan mutta voit kokeilla edullisempiakin esim. The Body Shopin Tea Tree pore minimiser (sisältää teepuuöljyä joka auttaa myös finneihin) tai Lumene bright now blur line & pore minimizer (sisältää c-vitamiinia joka on antioksidantti).
      Pohjustajaa laitetaan kosteusvoiteen päälle pieni pisara sinne tänne kasvoilla ja pyöritetään ihoon kunnes se silottuu kalvoksi. Sen ei kuulukkaan imeytyä mutta odota hetki ennen meikkivoiteen levitystä että se ehtii hieman kuivahtaa.

    • luomunaama

      Minulla oli sama ongelma. Sitten lopetin kaikkien meikkivoiteiden ja puuterien käytön, ja nykyään ihoni näyttää paremmalta kuin ikinä minkään pohjameikin kanssa. Jos et halua olla näin radikaali niin suosittelen ainakin vaihtamaan puuterit ja huiskut riittävän usein bakteerikasvustojen takia.

    • make-up.artist

      Suositelen sinulle käyttää tuotteet herkälle iholle ja mineraalimeikki on paras kun sinulla on herkkä iho.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe