Sattuisiko joku tietämään kuinka pitkä solmion tulee olla? Jostain luin, että solmittuna solmion ohuen pään tulee olla hieman paksua päätä ylempänä. Itselläni tuo ei kyllä toteudu, sillä ohut pää jää oikein solmittuna 20 cm paksun pään yläpuolelle. Solmiokin on normaalimittaisten solmioiden pisimpiä (57"). Pituudeltani en kuitenkaan ole kuin 185 cm.
Solmion pituus
5
13227
Vastaukset
- Kraka
Laita paksu pää niin, että se peittää vyön soljen suorana hyväryhtisesti seisoessasi. Pienellä päällä ei ole väliä, sen voi halutessaan kiinnittää soljella ison taakse, mutta pienen pitää jäädä piiloon.
- jäbä
Paksukaulaisilla solmion pituutta menee kaulan ympärille melkoisesti enemmän kuin kenokauloilla. Aikuisen kokoisille solmio saisi olla 2m pitkä että päät olisivat tasan.
Esiteltävän osuuden pituus on tarkka. En ole kuullut että paidan alle piilotettavan kaposen pään mitalla olisi muuta väliä kuin että se ei olisi niin lyhyt että se valahtaa herkästi näkyviin. - Wooster
1) Paksu pään alareuna on vyön yläreunan kohdalla.
2) Ohut pää ei näy. Eli sen pituudella ei ole mitään väliä.- .......
Juuri näin, solmion kärjen tulee ulottua vyön yläreunaan. Eivät nämä mitään millintarkkoja sääntöjä ole. Perussääntö on, ettei jätä solmiota lyhyeksi töpöksi, mikä antaa miehestä naurettavan kuvan.
- Cravatte
Olen pitkähkö mies ja paksuutta kaulassakin on. Suomesta on hankala löytää pitempiä solmioita. Jostain syystä kaupat ostavat vain keskimittaisia tai lyhyitä solmioita. Kun kulkee ulkomailla, kannattaa käydä miesten vaatehtimoissa. Niistä löytyy solmioita myös pitemmille miehille.
Ja niin. Jos kantti kestää, voi käyttää solmuketta. Äläkä edes yritä ostaa solmuketta Suomesta. Osta netistä tai jälleen ulkomaan matkalla. Solmukkeissakin on pituusmitta. Ei kannata käyttää valmiiksisolmittua vaan opetella tekemään solmu itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894