Ahdistaako sinkkuna olo?

suomentalvisota

Pelkäätkö ettet löytäisi ketään enää ikinä suhteeseen? Kaipaatko läheisyyttä? Miten selviät?

35

1096

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34636

Yksin jääminen ahdistaa. En ole seurustellut koskaan ja ikää on jo 37 vuotta. Kaipaan läheisyyttä ja seksiä. Suhteen saaminen on vaikeaa, enkä oikein usko saavani sellaista koskaan. Haluaisin perustaa perheeen jonkun mukavan naisen kanssa ja hankkia lapsia. Tämän haaveen edessä on kuitenkin niin monia esteitä kuten esimerkiksi työttömyys, kaverien puute, sosiaalinen lahjattomuus, heikko itsetunto. Olen ulkonäöltäni normaalin näköinen, mutta sosiaalisilta kyvyiltäni heikko. Tunnen itseni tyhmäksi ja kömpelöksi muiden ihmisten seurassa, enkä usko naisten olevan kiinnostuneita kaltaisistani miehistä. Deittipalstojen naiset ja heidän loputtomat vaatimuslistansa kumppanin ominaisuuksista herättävät kauhua minussa. Tunnen olevani mitätön, tylsä mies, josta nämä super aktiiviset, vauhdikasta seuraelämää viettävät naiset eivät koskaan kiinnostu. Tunnen, ettei minulla ole mitään yhteistä näiden naisten kanssa.

• mymlan

En näkisi mitään mainitsemaasi seurustelun esteenä, jos muuten toiveet, luonteet ja huumorintaju sopisivat yhteen. Myönnän kyllä, että mahdollisen kumppanin työttömyys mietityttäisi. Työttömyyteen on varmasti erilaisia syitä, enkä usko, että kovin moni haluaa olla työtön (ainakaan pitkiä aikoja). Siinäkin varmasti asenne olisi ratkaisevin, eli aktiivisuutta työllistymiseen löytyisi ja pyrkimystä työllistyä jo oman itsensäkin takia. Toisin sanoen tärkeintä olisi varmasti miehen elämänasenne noin yleisesti.

Surettaa kovasti, kun ihmiset jäävät oman elämäntilanteen ja heikon itsetunnon "vangeiksi". Sinussakin on varmasti paljon hyviä ominaisuuksia! Meissä kaikissa on. En usko, että sinun kohdallasi perheen perustaminen jää vain haaveeksi, jos vain teet kaikkesi sen saavuttamiseksi.

• mymlan

Alkoi huvittamaan, kun huomasin heti latelevani ehtoja toiveista, luonteista ja huumorintajusta. Ok, kai se on kaikille itsestään selvää, ettei todella ikäväluonteisen ihmisen kanssa haluta olla. Huumorintajun suhteenkin kenkuttaisi, jos joutuisi vielä 10 vuoden tuntemisenkin jälkeen selittämään kaikki vitsit... Voihan se joillekin sopia.

• piiloalfa

Erittäin paljon samaa kuin minun tilanteessani. Minä tosin uskoisin löytäväni naisen ulkonäköni ansiosta, mutta se "suhde" kestäisi ehkä 2 kuukautta kunnes nainen poistuisi tilanteesta työttömyyteni takia. Siksi en viitsi edes yrittää. Huonojen sosiaalisten taitojen, huonon itsetunnon ja työttömyysprobleeman lisäksi pelkään muutosta. Täytän tänä vuonna 34 joten aika alkaa pikkuhiljaa loppua minultakin. Ainakin siis sitä ajatellen, että löytäisin nuorehkon naisen. Lapsia en halua.

• AfTötterström
        mymlan kirjoitti:

Alkoi huvittamaan, kun huomasin heti latelevani ehtoja toiveista, luonteista ja huumorintajusta. Ok, kai se on kaikille itsestään selvää, ettei todella ikäväluonteisen ihmisen kanssa haluta olla. Huumorintajun suhteenkin kenkuttaisi, jos joutuisi vielä 10 vuoden tuntemisenkin jälkeen selittämään kaikki vitsit... Voihan se joillekin sopia.

Entä jos huumorintaju on satiirista sorttia?

• Nohuhhuhhuh
        mymlan kirjoitti:

En näkisi mitään mainitsemaasi seurustelun esteenä, jos muuten toiveet, luonteet ja huumorintaju sopisivat yhteen. Myönnän kyllä, että mahdollisen kumppanin työttömyys mietityttäisi. Työttömyyteen on varmasti erilaisia syitä, enkä usko, että kovin moni haluaa olla työtön (ainakaan pitkiä aikoja). Siinäkin varmasti asenne olisi ratkaisevin, eli aktiivisuutta työllistymiseen löytyisi ja pyrkimystä työllistyä jo oman itsensäkin takia. Toisin sanoen tärkeintä olisi varmasti miehen elämänasenne noin yleisesti.

Surettaa kovasti, kun ihmiset jäävät oman elämäntilanteen ja heikon itsetunnon "vangeiksi". Sinussakin on varmasti paljon hyviä ominaisuuksia! Meissä kaikissa on. En usko, että sinun kohdallasi perheen perustaminen jää vain haaveeksi, jos vain teet kaikkesi sen saavuttamiseksi.

Siis kaikista noista asioista tartuit juuri työttömyyteen.

Naisen eka ajatus on miehen status. Näin se aina menee.

Jos mies ei ole umpiruma, kikkeli toimii ja osaa sanoa "kyllä, kyllä" niin ainut asia mikä häntä voi rajoittaa on hänen statuksensa.

T: töissä oleva mies

• mymmis-
        Nohuhhuhhuh kirjoitti:

Siis kaikista noista asioista tartuit juuri työttömyyteen.

Naisen eka ajatus on miehen status. Näin se aina menee.

Jos mies ei ole umpiruma, kikkeli toimii ja osaa sanoa "kyllä, kyllä" niin ainut asia mikä häntä voi rajoittaa on hänen statuksensa.

T: töissä oleva mies

Ei, ymmärsit väärin. Kyse ei ole miehen statuksesta. Mielestäni vain jokaisen on hyvä tehdä työtä, jos oma toimintakyky sen sallii. Mielestäni fiksu ihminen parhaansa mukaan tienaa itse elantonsa. Pitkään jatkunut työttömyys ainakin harmittaisi itseäni.

Kuten sanoin, työttömyyteen on varmasti erilaisia syitä. Opiskelijalle opiskelu on työtä. Jos pystyy kustantamaan elämänsä itse säästämillään rahoilla työttömänä, niin siinä ei ole mitään huonoa. Ymmärrän toki, että jotkut ovat myös työttömiä sairauden tai huonon työtilanteen vuoksi. Minun on vain vaikeaa ymmärtää ihmisiä, jotka tietoisesti haluavat olla vuosia työttöminä.

• m622015

En löydä. Huomasin jo nuorena ettei naiset minusta kiinnostu. Minussa on varmasti jokin epämiellyttävä piirre, jonka vuoksi naiset eivät minua huoli. Naiset haluavat vain parasta mahdollista spermaa, joten suokoot se naisille, että pariutuvat luomakunnan ja biologian saneleman kaavan mukaan parhaiden mahdollisten geenien kanssa. Näin at-miehenä on vain tyydyttävä oltava levittämättä näitä huonoja geenejä, ja naiset tekevät karhunpalveluksen kun eivät päästä minua lisääntymään. Ne lapsetkin joutuisivat vain kärsimään jos saisivat at-miehen geenit itselleen. Hiljainen, intovertti, tylsä mies ei kiinnosta naisia.

Haluaisin kokonaan unohtaa koko naissukupuolen, ettei minun tarvitsisi ajatella koko naisia, seksiä, yms mitä heillä on tarjolla. Vaikeaahan se on kun niitä pörräilee kaupungilal joka pävä. Kiusallisinta siinä on se, ettei kaltaisillan at-miehillä ole mahdollista tutustua naisiin ja silti pitää heitä päivittäin nähdä.

• nainennnnnnn

Ei ahdista! Olen seurustelkut enemmän ku laki sallii ja ajatuskin seurustelusta ahdistaa. Yksin tuntee olevansa vapaa ja onnellinen. Olen kokonainen enkä kaipaa puolikasta täyttämään elämääni.

• Eipä oikeastaan, mikäs tässä olla köllötellessä. Kavereilta saa läheisyyttä jos sitä kaipaa.

Olisihan se tavallaan hienoa jos olisi joku "spesiaali" mutta kyllä tää näinkin menee.

• foreveralone_or

Kyllähän se jatkuvasti kalvaa takaraivossa että entä jos tää elämä menee näin loppuun asti ja jään kokonaan ilman sitä läheistä kokemusta naisen kanssa mitä muut miehet saavat kokea. Hitto vie, olishan nainen pelkkänä kaverinakin ihan jees, muttaku silläkin osastolla on jääny täysin paitsioon. Välillä iskee suoranainen epätoivo, kun asia ei ole ainakaan siitä kiinni etteikö naiset kiinnostuisi, vaan olen vain niin hiton tönkkö ja arka sosiaalisesti ja se kuuluisa itsetuntokin olematon että polla alkaa sanomaan tilililulei aina niissä tilanteissa joissa pitäis juttuja kehittää naisten kanssa. Iskee vaan joku järjetön pakokauhu kun en näe itseäni naisten edessä minkään arvoisena, eli lienee tapahtunut tämä kuuluisa naisen jalustalle nosto.

• AfTötterström

Eli sulla on kaverinainen?

• foreveralone_or

Miten kohdasta "olishan nainen pelkkänä kaverinakin ihan jees" saa moisen käsityksen? Ei, ei ole naisia edes kavereina.

• nöhhnöhh

Olen tottunut sinkkuelämään koska ollut koko elämäni sinkku. En halua viettää koko päivää jonkun kanssa, alkaisi ahdistaa

• uuuuuuuu

Ei tämä nyt välttämättä tähän kuulu,mutta ihan tuli vaan mieleen, että en ole koskaan tavannut ihmistä jolla ei olisi yhtään huumorin tajua. Mutta hyvin erilaisesta huumorista pitäviä kyllä.

• Eipä oikeastaan. Mä olen ihan tyytyväinen elämääni, vaikka ajautuisinkin siihen hullu kissamummo- kategoriaan. Minulla on hyvä sosiaalinen rinki, ja vaikka joskus kaipaankin toisen iholle, sillä mennään mitä on tai ei ole.

• Masentunut.mies

No totta helvetissä ahdistaa sillä en ole koskaan seurustellut vaikka täytän ihan pian 26-vuotta. Näyttääkin enemmän kuin todennäköiseltä että joudun vietäämään koko elämäni yksin. No sen ehkä vielä jotenkin kestän mutta sitä en että en saa seksiä kuin maksamalla.

• Ujo.atm25

Tämän ketjun vastauksista sen taas näkee että naisia sinkkuna olo ei ahdista pätkääkään ja miehiä se taas ahdistaa yli kaiken. Naisia ei varmaan ahdista siksi kun on niin mukavaa olla sinkku kun mikäs siinä on ollessa jännämiesten ja jyystärikarjujen panoringissä kun aina on laadukasta täytettä tarjolla haarojen väliin ettei tarvitse koskaan puutteessa elää. Ätmin elämä taas on pelkästään yhtä käteenvetämistä ja puutteessa kärvistelemistä. :(

Itse voisin jo melkein maksaa siitäkin että joku nuori nainen näyttäis mulle tissit kun en ole koskaan nähnyt sellaisia luonnossa paitsi ehkä kerran ja siitäkin on jo yli 8 vuotta aikaa enkä muista siitä oikein mitään kun olin aivan umpikännissä.

• Ujo.atm25

En nyt kuitenkaan ihan siihen lähde että pelkästä tissien näkemisestä lähtisin maksamaan sillä naiset oppivat yhä vaativimmiksi jos joku tuollaisestakin maksaa. Mutta varmasti löytyy aina niitä miehiä jotka maksaa pelkästään siitä että saa katsella alastonta naista vaikka ei pääsisi edes koskemaan.

• sikariporrastunnustaa

Tästä minun mielestäni huomaa sen, että naiset osaavat suhtautua rauhallisemmin sinkkuuteensa. Sen sijaan monet miehet eivät keksi ikinä mitään muuta selitystä naisen sinkkuuden kestämiselle muuta kuin että sitä joku panee. Eli he selittävät maailmaa itsensä kautta. Epäilemättä naisilla saattaa olla irtosuhteita tai fuckbuddyjakin, mutta nuo ringit on kyllä ihan miesten seksifantasiaa, joissa komeat miehet väkisin kaadetaan naisten sänkyihin ja ryhmäseksiä harrastellaan yhtenään ja ties mitä. Itse taidatte unelmoida niistä ringeistä, jossa voisitte naisia alistaa.

• naisissa.vika

Ennekuin taas alkaa naiset aina sitä naiset aina tätä, kerronpa vaan, että joo seksiä sai sinkkuna EHKÄ helpommin, mutta itse ainakin olen törmännyt ihme ongelmaan. Miehet sanoo ettei halua seurustella jne, sitten kun olisi tarjolla se: mukavaa seuraa, seksiä antava, sosiaalinen ym muidu aletaankin etsiä sitä milja maito tyttöä saparot päässä kuljeskelevaa "neitsyttä" jonka kanssa leikkiä kotia..Sitten kun sen kanssa ei toiminutkaan kun on liian kokematon/ halusi naimisiin ja perheen lähdetään lipettiin ja taas puhelin piippaa. Miehet ei itse osaa päättää viettääkkö sinkku elämää vai haluaako suhteen!

• höh

Myönnän, että ahdistaa sairaasti sinkkuus, vanheneminen, lapsettomuus ja pelko siitä, ettei löydä enää ketään sopivaa. Valitettavasti en pääse takaisin menneisyyteen näillä nykyisillä ajatuksilla, jotta osaisin toimia viisaammin.

• höh

Tietysti unohtui mainita, että näin naisenakin ahdistaa sinkkuus... ja tuntee itsensä typeräksi nuoruuden valintojen johdosta.

• naisissa.vika kirjoitti:

Ennekuin taas alkaa naiset aina sitä naiset aina tätä, kerronpa vaan, että joo seksiä sai sinkkuna EHKÄ helpommin, mutta itse ainakin olen törmännyt ihme ongelmaan. Miehet sanoo ettei halua seurustella jne, sitten kun olisi tarjolla se: mukavaa seuraa, seksiä antava, sosiaalinen ym muidu aletaankin etsiä sitä milja maito tyttöä saparot päässä kuljeskelevaa "neitsyttä" jonka kanssa leikkiä kotia..Sitten kun sen kanssa ei toiminutkaan kun on liian kokematon/ halusi naimisiin ja perheen lähdetään lipettiin ja taas puhelin piippaa. Miehet ei itse osaa päättää viettääkkö sinkku elämää vai haluaako suhteen!

Johtuu usein siitä ettei sitten yli kolmekymppisenä mies halua seurustella ja perustaa perhettä sen naisen kanssa joka on 10-20 vuotta juossut juoksujaan ja jakanut pimpsaa. Sille yli kolmekypiiselle miehelle olisi sitten tarjolla perheen elättäjän, eli aisurin rooli. Tuskin se nainenkaan ikääntyneenä ja vauvakuumeisena missään nuoruuden loistossaan enää ole.

Jos mieheltä on jäänyt nuoruudessaan ilman seksiä ja seurusteluita, niin se on sama kuin yksi osa elämästä olisi jäänyt kokonaan väliin, eikä sitä saa koskaan takaisin. Voi vanhempanankin miehenä toki seurustella, mutta vauvakuumeiset naiset haluaa usein nyt ja heti sen perheen ja lapset.... ja oman asunnon, koiran ja farmariauton.

• nhöhö

minua ei naisena ainakaan ahdista ollenkaan tärkeintä elämässä on ystävät ja perhe ja ne pysyy aina rinnalla viakka mitä. mieheen ei taas voisi luottaa

• m.ilman

Itsellä sama. Aina sinkkuna ollessa huomaa miten tärkeitä läheiset ihmiset ja perhe on.

• kilttiatm

Kyllähän se ahdistaa mutta kestän sen koska olen vahva luonne vaikka sinkkuus ja yksinäisyys vituttaa. Tiedän että en tule löytämään naista kovin helposti, jos koskaan edes. En ainakaan siihen usko mitä olen yrittänyt niin naisia ei ole vaan seurani kiinnostanut.Nainen saa valita onko yksin vai seurusteleeko mutta miehellä sitä valintaa ei ole. Kyllä sinkkuus masentaa aika ajoin mutta onneksi on tää palsta jossa voi purkautua. Seksi ei tule ekana mutta kyllähän sekin masentaa kun täyttää kohta 31 vuotta eikä ole pillua saanut vielä mutta parisuhteen haluaisin.

• ainakoyksinkö

Kyllä ahdistaa. Olen 30-vuotias nainen eikä minulla ole koskaan ollut poikaystävää, vaikka olen sosiaalinen ja tapaan uusia ihmisiä vähintään kuukausittain. Olen ihan hyvännäköinen, laiha, pitkähiuksinen ja naisellinen, aivan normaali tyyppi, sellainen nainen jonka tämän palstan mukaan näköjään pitäisi pystyä valitsemaan itselleen mies koska tahansa.

Ei se ole niin helppoa. En ole kiinnostunut panoista. En harrasta bilettämistä enkä yhden yön juttuja. Haluan löytää miehen jonka kanssa jakaa koko elämä, ja tuntea henkistäkin yhteyttä. Viimeisen vuoden aikana tutustuin kiinnostavaan sinkkumieheen ja todella yritin tätä "valitsemista". Että hei nyt näytän tälle miehelle että olen kiinnostunut ja haluaisin tutustua ja ehkä jotain muutakin hänen kanssaan. Ei mitään vastakaikua, vaikka tarkoitukseni tuli varmasti selväksi. Toki en tiedä onko hänellä jotain henkilökohtaisia ongelmia meneillään, ehkä tämä ei liity mitenkään minuun... Mutta tosiaan mies ei yrittänyt edes sitä panoa, eikä halunnut suhdetta, eikä mitään muutakaan ystävyydestä poikkeavaa.

Ja kun tämä on ollut elämäni teema viimeiset 10 vuotta... Kyllä, kyllä ahdistaa. Ei niinkään minkään kellon tikitys, en taida lapsia haluta, mutta sitä suren että elän tätä kivaa ja mielenkiintoista elämää enkä voi jakaa sitä läheisesti kenenkään kanssa. Vuodet ja lomat ja juhlat ja arkipäivät seuraavat toisiaan - ja jokainen päivä on yksi päivä lisää siihen tarinaan joka minun pitää sitten kertoa sille miehelle, jos sellaisen joskus tapaan. Emme eläneet tätä aikaa yhdessä, emme voi muistella, vaan meidän pitää selittää mitä milloinkin tapahtui. Tätä olen viime päivinä miettinyt ja se on surullinen asia.

• 19plus2

Oletko harrastanut paljon nettideittailua, Tinderiä tai vastaavia?

• Ikisinkkumies

No kun ei ole läheisiä, kavereitakaan ei juuri ole ei ole töitä ja kun miettii että mitää hyvää minussa olisi niin en usko että kukaan nainen näkee minussa mitään hyvää.
      En usko että monikaan mies haluaa olla yksin vapaaehtoisesti, naisiin on vaan niin purun vaikea tutustua.

• 18plus7

Naisiin on varmasti vaikea tutustua tuollaisella itsetunnolla. Näetkö sinä itsessäsi mitään hyvää?

• ätminkäinen
        18plus7 kirjoitti:

Naisiin on varmasti vaikea tutustua tuollaisella itsetunnolla. Näetkö sinä itsessäsi mitään hyvää?

En.

• IkisM

"Pelkäätkö ettet löytäisi ketään enää ikinä suhteeseen? Kaipaatko läheisyyttä? Miten selviät?"

En sitä pelkää ettenkö ketään löytäisi mutta se pelottaa etten löydä löytämisen arvoista...tai no jaa, olen kyllä jo sisäistänyt ajatuksen että elän ja kuolen yksin ettei se oikeastaan edes pelota mutta se läheisyydenkaipuu harmittaa kun sitä joutuu kokemaan ilman omaa syytään. Selviän ihan hyvin kuitenkin ja aikanaan käy varmaan vähän samantyyppisesti kuin Ronaldille:

http://edition.cnn.com/2015/02/05/us/vermont-frugal-man-donates-millions/index.html?sr=fb020515mandonatesmillions1030pStoryLink

• Ahdistaa

Kyllä. Kyllä. En tiedä.

• "Pelkäätkö ettet löytäisi ketään enää ikinä suhteeseen?"

Olen lähes varma etten löydä. Yksinhuoltajan löytäisin, mutta toisten miesten lapsia en ala elättämään.

"Kaipaatko läheisyyttä?"

Kaipaan. Paljon.

"Miten selviät?"

Välillä huonosti, Joskus ihan ok. Onhan sitä muutakin elämää, kuin seurustelu, läheisyys ja seksi. Mutta kun edellä mainitut, hyvin tärkeät, asiat puuttuvat elämästä, niin ei muutkaan asiat niin mukavilta jaksa tuntua. Johonkin 25 vuotiaaksi asti olin toiveikkaampi, koska uskoin vielä sinisilmäisesti, että nuoriahan tässä vielä ollaan ja nainen löytyy. En elämässä muutenkaan minkään asian suhteen luovuta, vaan yritän saavuttaa asiat, enkä odota että asiat itsestään tapahtuisivat ja heti. Jossain vaiheessa totesin yrittämisen tässä asiassa turhaksi.

Olen vaan totutellut ajatukseen loppuelämästä ilman seksiä, parisuhdetta ja naista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      63
      3903
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3030
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2961
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      384
      2055
    5. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1163
    6. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1156
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      28
      983
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      50
      951
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      944
    Aihe