Kokeilin tämmöistä kotitekoista kuorintaa vartalolle ja se olisi muuten ollut aivan täydellinen, mutta en ymmärrä miksi se aiheutti iholla kutinaa ja punoitusta sekä nosti esiin kunnon näppyläarmeijan (jaloissa ja käsissä) ikään kuin allerginen reaktio. Kuorintaan laitoin juoksevaa hunajaa, mantelirouhetta, sokeria ja kookosöljyä. En ole millekkään noista allerginen ainekaan testausten perusteella. Keskustelin aiheesta äitini kanssa ja hän sanoi kokeilleensa joskus naamiota kasvoille (hunajasta tehtyä) ja kertoi että ihoa alkoi polttelemaan.
Osaako joku siis kertoa voiko tuo hunaja olla sellainen ettei sovi joillakin iholle levitettäväksi?
Itse tehty kuorinta
1
59
Vastaukset
- haarukka
Vaikka olisit testannut hunajaa laittamalla sitä iholle pelkästään, niin kuorivien aineiden kanssa selviää vasta joskus että onko yliherkkä jollekkin, kun pintakerros menee ihosta rikki ja iho reagoi silloin tietysti paljon herkemmin ja nopeammin.
Joskus näppyjä tulee muutenkin kun käyttää ihan mitä tahansa hyvin kuorivaa ainetta, esim nuo mantelirouheet kuulostaa minulle ainakin sille, mitkä juuri voisivat rikkoa ihon pintaa? Joillekkin tosin sokerikin on liian karkeaa, ja aiheuttaa kuin tulehdus-reaktion lopulta. Omalla kokemuksella ainoita kuorinta-aineita mitä kotoa löytyy ja ei aiheuta näppyjä tai muuta on olleet hieno suola ja ruokasooda jonkin litkumaisen aineen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984