Avovaimo jätti alle vuosi sitten.
Ei olla oltu yhteydessä. Minulle jäi rakkaus. Onko se aitoa?
Ikävä on rajaton, vaikka olen mennyt elämässä eteenpäin. Parit treffitkin takana.
Moni sanoo, että ikävä on sitä että miettii niitä hyviä muistoja, ei itse persoonaa.
Olen pohtinut tätä ja itse olen sitä mieltä että ikävöin molempia. Vaikka näkisin hänet jossain kahvilassa ja hän katsoisi minua kylmästi, niin voisin silti mennä sanomaan että "rakastan sinua". Oltiin melkein kymmenen vuotta yhdessä. En tiedä näänkö enää ikinä häntä, kuule hänen ääntänsä tai tunne hänen kosketustaan. Ikävöin kaikkea hänessä, en vain muistoja.
Onko tämä aitoa rakkautta? Mitä se on? Kertokaa. Tiiän että en saa häntä enää rakastamaan ja siksi sydän itkee.
Mitä aito rakkaus on?
6
161
Vastaukset
- annahänenolla
Aito rakkaus antaa toiselle vapauden mennä, jos se on hänelle parempi, kuin yhdessä olo. Nyt taidat vain ajatella omaa parastasi, eli että sinä saisit hänet taas omaksesi. Riippuvuutta tuollainen, ei rakkautta.
- mnm
Kyllä se varmaan puoleltasi on sitä aitoa parisuhderakkautta tyyppiä "kaikki se kärsii, kaikki se kestää" kuten vihkikaavassa. Ole onnellinen ja kiitollinen siitä, että osaat rakastaa ja että sinulla on lähes kymmenen vuotta ollut rakkaasi omanasi, lähelläsi. Surutyö on tehtävä kuin olisit leskeksi jäänyt. Vuosia kun menee, joku nainen saa hyvän aviomiehen sinusta.
Muista mennä naimisiin sitten kun naisen mielestä on sen aika, ja suhtaudu myönteisesti vauvahaaveisiin. Ettei taas käy niin että nainen kyllästyy odottamaan omien haaveidensa toteutumista. - lonelyrider88
Osuit naulan kantaan mnm. Ehkä hän juuri kyllästyi odottamaan ja se masentaa tosi paljon että mokasin tilaisuuteni. En tiedä miten selviän. Elämässä ei saa toista tilaisuutta, ainakaan naisten kanssa. Jos kerran tunteet kuolee. Ei ole mitään motivaatiota etsiä uutta naista koska olisin halunnut elää elämäni tämän naisen kanssa jonka menetin. Kyllä voi mies olla tyhmä...
- lonelyrider88
Sen lisään vielä pari kuukautta sitten tarjouduin vielä korjaamaan tekemiäni virheitä ja kerroin että haluan hänen kanssa naimisiin ja lapsia. Ei auta enää. Ehkä nämä melkein kymmenen vuotta eivät ole yrittämisen / taistelemisen arvoisia hänen mielestään. Toivottavasti löytää paremman miehen.
lonelyrider88,
Elämän rakentaminen uusiksi pitkän suhteen jälkeen vie usein paljon aikaa. Ei ole ihme, että vajaassa vuodessa se ei ole vielä tapahtunut. Se vain ottaa oman aikansa.
Toisaalta, sinun vain täytyy hyväksyä se, että exäsi on jatkanut eteenpäin. Hän ei tule takaisin.
Jälkikäteen voi pohtia sitä, mikä suhteessa meni vikaan sekä miettiä tekikö jotain virheitä. Silti aina mitään selkeitä syitä erolle ei ole. Ihmiset vain kasvavat erilleen tai rakkaus kuolee. Tämä voi myös tapahtua yksipuolisesti. Ajan takaa sitä, että parisuhde on aina kahden kauppa. Vaikka toinen tekisi mitä tahansa, parisuhde riippuu myös siitä, mitä toinen tekee ja haluaa. Oman rakkautensa voi lahjoittaa toiselle, mutta toista ei voi saada rakastamaan itseään.
Mutta on myös hyvä käydä lävitse sitä, mikä parisuhteessa oli hyvää. Mitä uutta exäsi on tuonut elämääsi ja mikä on sellaista mistä on tullut osa sinua? Kun elää toisen ihmisen kanssa, se väistämättäkin muovaa ihmistä. Mitä positiivista tapahtui? Edelleenkin voit pitää noista asioista kiinni, jos haluat.
Joskus, tulevaisuudessa, veikkaan että elämääsi tulee myös uusia ihmisiä ja rakastut uudelleen. Sitten kun on sen aika. On hyvä käydä lävitse mennyt suhde ja se, mihin se kaatui, mutta aikanaan pitää myös mennä eteenpäin.
Vilppu H.
pappiitsesääli pois. ei auta mikään, turha miettiä avioliitto lapset tai mikään ei olisi auttanut koska teillä oli yksipuolinen rakkaussuhde. olen kokenut saman naimisiin lapsia 81-96 vuoden varmaan ainoita kotiäitejä sex. kuulemma toimi ei väkivaltaa ei syrjähyppyjä, mutta vittu kun mikään ei riitä. uusia haasteita kohti vaan niin kuin minäkin ja nyt n.20 vuotta uuden muijan kanssa ja aina vaan homma paranee ( myös sängyssä )
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1117104
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t324188törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/363655Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3981940- 321457
- 351438
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi621337Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121078Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1721055Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:111000