Mies raiskasit minut ja nyt olemme parisuhteessa..

pamsupam

Hävettää tosi paljon kirjottaa tänne edes anonyymisti. En tiedä kehtaanko hakea ammattiapua tähän koska epäilen, ettei kukaan kummiskaan ota tosissaan...

Kirjotukseni on tosi pitkä, toivottavasti jaksatte lukea loppuun.

Noin vuosi sitten tapasin yhden miehen joka raiskasi minut. Ensimmäisen kerran me tavattiin kauppakeskuksessa. Se ei ollut mikään tavallinen känni-pokailu, vaan ihan selvinpäistä puuhaa. Jo itsessään se selvinpäisyys teki minuun vaikutuksen. Tykästyin häneen olemukseensa muutenkin.

Mies kutsui minua jatkoille hänen luokseen ekana iltana ja suostuin. Mitään kummempaa ei tuolloin tapahtunut. Pari kertaa näin tätä miestä ravintolassa ja puhuttiin todella paljon kaikesta. Hänen kanssaan oli helppo puhua avoimesti.

Neljäntenä kertana pyysin miestäni mun luo ja mieshän suostui. Tultiin baarista aika humalassa kotiini ja kateltiin vähän telkkua ja syötiiin.

Sit ku mentiin sänkyyn tapahtui kauheus. Mies raiskasi minut. Ainakin itse ajattelen niin. Ennen sitä hetkeä meille oli pientä touhua silloin, mut ei mitään sen enempää, joka olisi mielestäni pitänyt johtaa seksiin. Tämän jälkeen hän otti minulta housut pois ja sanoin monta kertaa että lopettaisi. Hän ei tällä kertaa kuunnellut vaan teki sen. Aktin ei kauan kestänyt sillä miehellä loppu seisokki kesken. Otti päähän ettei mies voinut edes kysyä multa lopettaako, kun ei muuten uskonut mua.

Raiskauksen jälkeen en tiennyt mitä ajatella. Olin hämmentynyt, mutta en mitenkään kauheen shokissa. Se ihmetytti mua. Näin tämän miehen vielä sen illan jälkeen kaupungissa muutaman kerran ja juteltiin mesessä. Oltiin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Parin viikon jälkeen minulla alkoi vasta hirveä ahdistus. Aloin ajattelemaan sen illan tapahtumia. Netistä luin raiskausmääritykset ja minulle valkeni että mut oli ilmeisesti raiskattu. Rikosnimikkeellä lievä raiskaus. Mietin tuolloin olikohan mun päässä vikaa, kun tajusin vasta myöhemmin. Ainakaan ei ollut känni-morkkis-seksi mun mielestäni, kun alkoi ahistaa vasta myöhemmin kuukausien ajan.

Tän välähdyksen jälkeen en nähnyt enään tätä miestä ja syytin häntä raiskauksesta mesessä. Syytin urakalla häntä haukkuen. Hän oli aluksi hämmentynyt. Myönsi sitten tekonsa ja oli pahoillaan sekä katui, mutta ei tunnustanut sitä koskaa raiskaukseksi. Vaikka Suomen laki sanookin muuta.

Olin hyvin raivoissani hänelle ja entistä ahdistunut. Mies perusteli että hän käsitti asian ihan väärin niiden alkutouhujen johdosta, eikä siten yhdyntä tapahtunut yhteisymmärryksessä. En halunnut aluksi myöntää itselleni ymmärtäväni häntä, mutta jälkeenpäin tajuan että oisin voinut tehdä toisinkin siinä alkutilanteessa. Ei se ollut pelkästään hänestä kiinni.

Kuukausiin ei pidetty enään yhteyttä. Tunsin pelkkää vihaa ja inhoa häntä kohtaan. Ahdistus kyllä helpotti ajan kanssa mutta iltasin sillä oli tapana ilmetä uudestaan. En halunnut tehdä rikosilmoitusta.

Kuukausien jälkeen en tiennyt (enkä tiedä vieläkään) olinko sekaisin kun päätin tavata hänet. Olen lukenut monia nettikeskusteluja, jossa neuvottiin pysymään tiukasti erossa tommosista ihmisistä ja hakemaan apua. Ite halusin tavata hänet vaikka se ahdisti tosi paljon. Halusi voittaa sen ahdistuksen. Lopulta voitinkin.

Näin miehen muutaman kerran ja ahdistukseni alkoi purkautumaan. Muutaman kuukauden päästä alettiin useammin tapailla ja alkoi itelläni taas olla tunteita häntä kohtaan. Olin hämmentynyt kuinka mulla voi olla tunteita raiskaajaan kohtaan. Aluksi tunsin häpeää, jälkeepäin helpotusta. Onko tämä normaalia?

Tämä mies on sanonut useasti ettei koskaan toista tekoaa, sillä katumus on opettanut häntä. Uskon häntä. Mies on muuten tosi ihana... positiivinen, rauhallinen, saan häneltä huomiota ja on kaiken lisäks aika hyvännäkönenkin. Mun naisfrendit eivät tiedä mun ja tän miehen yhteisestä synkästä historiasta. Mies saa komeudestaan paljon naiskatseita, mutta on silti minuun ihastunut.

Lähiaikoina olen harrastanu yhdyntää hänen kanssa ekaa kertaa sen raiskauksen jälkeen. Tällä kertaa mun suostumuksella. Tosi outo fiilis siitä tuli. Jotenkin tuntuu että häpäisin itteni, vaikka sitä se ei ole. Olimme jo kuukausia olleet väleissä ja ollaan nukuttu vierekkäin niin hänen kuin minunkin luona monta kertaa. Ei seksiä harrastettu, eikä mies koskaan yrittänyt sitä raiskausillan jälkeen. Pari kertaa on tullut hyvin voimakkaassa humalassa (humalaisempama kuin raiskausiltana) minun luo nukkuu, eikä ole yrittänyt enään silloinkaan mitään.Lakkasi se ahdistus multa ikuisesti.
Silti en unohda koskaan sitä mitä hän minulle teki, mutta lakkasin häntä inhoamasta. Päinvastoin olen ehkä häneen ihastunut.

Tuntuu että olisin enemmän hämmentynyt siitä, että ollaan nyt yhdessä kaikesta huolmatta kuin se että hän raiskasi minut.

Nolottaa tosi paljon kysyä tätä, mutta olenko aivan sekaisin? Onko ajatukseni ja teot normaaleja?

Tuntuu että olisin ainut jolla kävi näin. Olisi kiva kuulla onko muita kohtalokavereita jolla on tapahtunut samankaltaisesti?

35

2775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pamsupam

      Selvennän vielä, että tämä ei todellakaan ole minusta känni-morkkis-seksi vaan raiskaus.

      Toivoisin teiltä että ette siis vähättele sitä... kysymykseni onkin aivan toinen. En tiennyt muutakaan paikkaa jonne kirjoitella...

    • Älytöntä

      En tiedä mitä se teidän ensimmäinen kertanne oli, mutta sen tiedän että jos pystyt olemaan "raiskaajasi" kanssa parisuhteessa (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) niin sinua ei TODELLAKAAN ole oikeasti raiskattu. Ajatuskin on täysin järjetön.

    • pamsupam

      Suomen lain mukaan se oli selvä raiskaus. Tosin lievä, mutta raiskaus tämäkin!

      Mies vasten tahtoaani yhty muhun ja yritin myös päästä pakoon mutta oli jo liian myöhäistä. Oli siinä pientä hässinkiä ennen sitä yhdyntää hänen mutta myös munkin osalt, mutta meinaaks se sit sitä ettei tämän jälkeen mies olisi voinut raiskata mua? Varsinkin jos sanoo ei ja että lopettaa?

      Ei mieskään myönnä tätä raiskaukseksi, mutta hän katuu ja pahoittelee niin eikö se jo kerro jotain?

      Ärsyttää tosi paljon tämmönen kritisointi jo heti alusta. Jotenkin osasin odottaa tätä ja siks en pystykään puhumaan tästä kenellekään muuten kuin anonyymisti netissä. Tulee niin toivoton olo tästä...

      • Älytöntä

        Ajattele nyt vähän itsekin! Jos sinut todellakin on raiskattu niin ethän sinä herranjumala haluaisi olla minkäänlaisissa tekemisissä tuon miehen kanssa ikinä enää. Jo pelkkä ajatus siitä että pitäisi edes nähdä hänet vilaukselta jossain, ällöttäisi.

        Sinä sen sijaan alat SEURUSTELLA kyseisen tyypin kanssa. Miehen joka on raiskannut sinut. Just joo.


      • pamsupam

        En halunnutkaan nähdä häntä koskaan enään! Pelkkä ajatuskin hänestä ällötti ja hän oksetti minua pitkään aikaan kaikin tavoin! Enkä myös halunnut kuulla hänestä mitään koskaan IKINÄ.

        Ja todellakin alussa minua ahdisti tosi paljon nähä häntä. En oikein tajunnu mitä olin tekemässä. Jälkikäteen tein mielestäni oikein sillä sain ahdistukseni pois.

        Jos en koskaan olisi nähnyt tämän miehen raiskauksen jälkeen, niin olisiko se sitten tehnyt tästä raiskauksesta uskottavamman?


      • Älytöntä

        No miehen näkeminen jossakin on vielä aika eri asia verrattuna siihen että alat seurustella hänen kanssaan! Se näkeminen ja ehkä jopa asioiden puiminen voikin olla ihan hyväksi, mutta ei nyt kyllä niin että aletaan olla yhdessä ja seurustella kun toinen on RAISKANNUT toisen!

        Muutenkin touhusi kuulostaa todella oudolta. "Pari kertaa on tullut hyvin voimakkaassa humalassa (humalaisempama kuin raiskausiltana) minun luo nukkuu, eikä ole yrittänyt enään silloinkaan mitään."

        Eli mies raiskasi sinut kun olitte molemmat kännissä baari-illan jälkeen. Tästä huolimatta otat miehen nukkumaan sänkyysi kun hän on vielä enemmän kännissä kuin oli silloin kun raiskasi sinut. Ja sitten iloitset siitä että hurraa, eipä raiskannut tällä kertaa!!

        Entä jos olisi käynyt toisin ja mies olisi tehnyt taas samoin? Sitten ulisisit että mies raiskasi minut kun oli kännissä; sitten otin sen kotiini ja sänkyyni kuukausia myöhemmin kun se oli taas kännissä, ja yllätys yllätys se raiskasi taas!

        Miten ihmeessä kukaan vapaaehtoisesti asettuisi tuohon tilanteeseen?? Otit aivan järjettömän riskin kun yleensä laskit tyypin kotiisi uudelleen, varsinkin kun hän oli vielä kännissäkin.


      • pamsupam

        Tiedän että riskini oli järjetön, enkä lähtisi tätä muille uhreille suositteleman, mutta riskini kuitenkin kannatti loppupeleissä. En todellakaan ruve suosittelemaa tuntemattoman psykopaatin kanssa makoomista.

        Jos olisi toisen kerran raiskannut minut, tietäisin että itepähän hankin tämän kohtalon. Olisin kuitenkin varautunut siihen. Tiedän että kuulostaa älytöttömältä ja siksi mietinkin olenko täysin järkeni menettänyt vai kuinka. Onko muita jolla on käynyt samoin?

        Uskon kuitenkin ihmisen muutokseen. Seksuaalirikokset ovat vakavia, mutta en usko että tämä mies koskaan toistaisi jotain josta katuu. Ja sitä hän myös todistanut niillä vahvemmilla kännillä olemisella kuin raiskausiltana.


      • tietopankki
        Älytöntä kirjoitti:

        Ajattele nyt vähän itsekin! Jos sinut todellakin on raiskattu niin ethän sinä herranjumala haluaisi olla minkäänlaisissa tekemisissä tuon miehen kanssa ikinä enää. Jo pelkkä ajatus siitä että pitäisi edes nähdä hänet vilaukselta jossain, ällöttäisi.

        Sinä sen sijaan alat SEURUSTELLA kyseisen tyypin kanssa. Miehen joka on raiskannut sinut. Just joo.

        siis Tukholman syndrooma on ihan yleinen ja tunnettu ilmiö seksuaalisen väkivallan kokemusten yhteydessä. Etenkin lapsena koetut ja pitkään jatkuneet väkivallanteot aiheuttavat uhrille joskus ns. "Identification with the aggressor" selviytymismekanismin jossa uhri samaistuu väkivallantekijään koska uhriuden aiheuttama avuttomuuskokemus on sietämätön. Aivotutkimuksissa on havaittu että esim. Vakavaa lapsuudenaikaista se hyväksikäyttöä kokeneiden aivojen hippokampus kutistuu ja tämä aiheuttaa erilaisia ympäristölle käsittämättömiä ristiriitoja uhrin käyttäytymisessä ja tunne-elämässä. Uhri voi esim. Olla syvästi kiintynyt raiskaajaansa yksinkertaisesti siitä syystä että kokemus on niin raju että se muuttaa aivojen rakennetta.

        tämä tapaus ei ihan tuon kaliberin tilanteelta kuulosta mutta et sinä tuollaisesta tilanteesta voi vetää johtopäätöstä ettei raiskausta ole tapahtunut. Kyseisenlaiset oudot kuviot kertovat yleensä päinvastoin juuri väkivallanteon raakuudesta eikä siitä ettei mitään pahaa ole tapahtunut.


    • Raiskausonmurha

      Voi hyvänen aika sentään. Sinä olet RHR. RaiskaajanHimoRakastaja. Oot omituinen

    • NaisetONsekasin

      Joku toinen nainen kyselee:

      "Olen tapaillut miestä muutaman viikon. Emme ole vielä olleet yhdynnässä. Mies halusi kosketella minua tässä yksi päivä. Otin vaatteet pois ja annoin luvan mutta sanoin ettei anaaliseksiä eikä suuseksiä. Mies kuitenkin nuoli minua ja työnsi sormensa anaaliini. Olin muuten niin kiihottunut etten vastustellut. Myöhemmin kysyin, miksi mies teki niin vaikka kielsin ennen koskettelun alkua. Mies sanoi, ettei ikinä tekisi minulle mitään pahaa, ja halusi vaan hyvää minulle. Jäin miettimään, kannattaako suhdetta jatkaa. Unohdanko koko jutun vai mitä... kyseessä oli ensimmäinen seksikokemuksemme yhdessä. Voinko luottaa jatkossa mieheen, tekeekö hän aina mitä haluaa itse, kuuntelematta minua... Pelottaa. Suuseksi on minusta niin intiimiä että sitä olisin halunnut vasta myöhemmin. Anaalia en lainkaan. Mies oli muuten hyvä ja taitava ja nautin koskettelusta."

      Ei mikään ihme etteivät miehet voi ymmärtää että sitten yhtäkkiä nainen onkin tehnyt rikosilmoituksen ja väittää yhteistä nautinnollista seksiä raiskauksesksi. "mutta kun sanoin ei.." !?!

    • JokainenTyylillään

      Oma vikasi jos haluat elää raiskaajasi kanssa. Oletko mielisairas?

    • gkfkd

      Tässä taas näkee sen ylimoralisti yhteiskunnan lopputuloksen säädökseineen. Juuri tämmöiset känni-säätö-suhteet jossa lyhyet yhdynnät muuttuukin yhtä-äkkiä raiskaukseksi. Kiitos Suomen lain. Poliisit varsinkin kiittää perättömien ilmoituksien kasvusta. Se on niin vitun väärin, koska on olemassa oikeitakin raiskauksia johon mm. väkivalta ja satuttaminen ovat olennaisin asioita siinä ja näin uskottavuus kärsii näissä oikeassa tapauksissa, kiitos 'kaveri-suhde-raiskauksen'.

      Naiset kun eivät voi ensin morkkiksensa takia myöntää ehkä ahdituksen johtuvan jostain ihan muusta. Ei, parin viikon päästä myöhemmin hoksataa "ei vittu mut on raiskattu" ja mennää lukee muiden (oikeiden) raiskausuhrien kokemuksia netistä ja sitten ajatellaan olevan paljon samankaltaisia yhtäläisyyksiä. Kun nainen kerran uskoo että on tullut raiskatuksi, niin on hänen pirun vaikeeta muuttaa todellisuuttaan realistisemmaksi siinä vaiheessa enään.

      Sitten on näitäkin jossa 'raiskatattu' ei tajua mitä oli tapahtunut ja seuraavana yönä taas nukutaan jo ihan lusikassa raiskaajan kanssa kuin ettei mitään olisi tapahtunut.

      Mutta tää että mennään jo parisuhteeseen raiskaajan kanssa. Just joo..

      • gkfkd

        täsmännen siis että on niitäkin 'raiskattuja' jossa seuraavana iltana nukutaan taas jo lusikassa 'raiskarin' kanssa ja myöhemmin sitten ahdistutaan.

        Näissä tapauksessa uhri mielellään uskoon että hänellä on päässään vikaa kuin että yhdyntä ei välttämättä ollutkaan raiskaus. Se on just sitä kun kerrasta uskoo johonkin niin siitä on vaikea luopua. Niin näyttäis olevan myös sunkin kohdalla.


      • Haistavttu

        Tai sitten uhri mielellään uskoo, ettei raiskausta tapahtunut? Naiset ovat tottuneet siihen, että heitä painostetaan seksuaaliseen kanssakäymiseen ja tuntevat jopa huonoa omaatuntoa ahdistelijan torjumisesta. Aina sitä torjumista ei edes kehtaa / uskalla tehdä. Ei välttämättä edes tajuta, että hei, muahan käytetään tässä nyt hyväksi / ahdistellaan. Vasta jälkeenpäin tulee typerä ja huono olo, kun tajuaa miten juttu oikeasti meni. Vaikka turha tällaista asiaa on kai sun kaltaiselle idiootille edes selittää, kun et selkeästi kykene empatiaan. Se on helppo tuomita muita, kun ei ole itse kulkenut heidän kengissään.


    • ymmärränsinua

      Minä meinasin alkaa seurustelemaan raiskaajani kanssa. Ja se oli aivan oikea, törkeä raiskaus mistä ei voi millään lailla erehtyä. En todellakaan ymmärrä itseäni, mitä silloin ajattelin. Nyt jälkeenpäin ajateltuna toivon vain raiskaajalleni kivuliasta kuolemaa. Te tuomitsijat: toisinaan ihmisen päässä voi vaan napsahtaa. Ette te voi ymmärtää miltä minusta ja tämän keskustelun aloittajasta tuntuu. Ei me varmaan täysin ymmärretä itsekään. Pamsupam, onko sulla sähköpostiosoitetta että voitaisiin jutella tästä lisää?

      • pamsupam

        Ihanaa löytää sut. No mulla ei ole tapahtunut törkeää mutta lievää raiskausta varmaankin joo.

        Olen onnellinen hänen seurassaan. Kohtelee mua muuten todella hyvin, enkä itseasiassa voisi kuvitella enään hänen raiskaavani mut, vaikka kerran jo teki sen. Mies oli itsekin kuulemma niin hajalla siitä, niin ei varmasti enään toista. Saan häneltä jotenkin positiivista energiaa mun harmaaseen elämään.

        Harmittaa tosi paljon mitä sinulle on käynyt. Uskon että tuntemuksemne ovat aika samanlaisia ja haluaisin jutella lisää kanssasi.

        En viitsi antaa omaa @-osoitettani sillä osoitteesani lukee oma nimeni. Teen uuden @-osoitteen ja laitan sen tänne sunnuntaihin iltaan mennessä.

        Kiitos kun ilmestyit!


      • ymmärränsinua

        Samat sanat - onneksi löydettiin toisemme täältä. Tämä asia on kalvanut mua jo pitkään, kiva päästä puhumaan siitä jonkun kanssa, joka ei ainakaan tuomitse. Pidän tätä keskustelua silmällä ja otan sitten ylös sen sinun sähköpostiosoitteesi kun sen tänne laitat. Ja pistän viestiä tulemaan :)


    • avokado

      pamsupam, oon pahoillani siitä, mitä sulle tapahtu ja ikävää, että saat täällä tällasta palautetta. Mutta älä ota sitä itteesi, nää keskustelupalstat on mitä on... Ootko jutellut kellekään ammattilaiselle sun raiskauksesta ja siihen liittyvistä tuntemuksista? Voisit ottaa yhteyttä Tukinaiseen, ne ei tuomitse ja ovat kuulleet monenlaisista raiskauksista. Et ole ainoa nainen, joka tuntee noin eikä sussa oo mitään vikaa. Raiskaus sekottaa pään eikä sitä meinaa ymmärtää. Valitettavan usein raiskattu saattaa epäillä, onko raiskausta tapahtunut, vaikka se olisi ollut kuinka selvää. Sen kieltäminen on myös hyvin yleistä; monesti on helpompi selittää itelleen, että kyllä se ihminen kuitenkin välitti musta eikä kyseessä ollut raiskaus, ei mulle tapahtunut mitään pahaa, mua ei satutettu. Totuuden kohtaaminen on vaikeeta ja kivuliasta. Toivon, että hakisit itellesi apua ja saisit puhua kaikesta. Sussa ei ollut eikä ole mitään vikaa, muista se!

    • raiskaus

      Itse en voisi ikinä olla miehen kanssa, joka olisi raiskannut minut. Mutta oma päätöksesihän tuo on. Minä en pidä sinua mitenkään sairaana/outona. Toivottavasti sitä ei tapahdu ikinä uudestaan. Onnea uudelle suhteelle. Siunausta! ♥

      • educatepeople

        "Itse en voisi ikinä olla miehen kanssa, joka olisi raiskannut minut."

        Et sinä tiedä etukäteen miten hulluksi tunne- elämäsi muuttuisi ja miten mielipuolisia valintoja tekisit jos joutuisit tareeksi brutaalin väkivallan ja alistamisen uhriksi. Väkivalta muuttaa ihmistä. Se henkilö joka olisit väkivallan jälkeen ei ole sama kuin se mikä olet ennen sitä.

        "Mutta oma päätöksesihän tuo on."

        Se KENEN päätöksiä ne päätökset ovat jotka uhri tekee väkivallan jälkeen onkin kyseenalaista. Jos tekee valintoja ja päätöksiä väkivallan muokkaamilla aivoilla, onko se todellinen sinä itse joka valinnat tekee vai joku ihan toinen henkilö?

        Tässä on muuten hyvä dr. hil- jakso jossa tulee tämä ilmiö hyvin esille:

        https://www.youtube.com/watch?v=dQ92M6CF3z4

        Varoitus raakaa materiaalia.


    • TäälläIlmoittaudun

      Olen kokenut tuon tapaista. Mies osoittautui narsistiksi myöhemmin. Tukholman syndroomaa olen itse ajatellut, tai jotain sinnepäin.
      Sitten lisäksi tuo sama kuin sinulla, että mies oli todella komea ja muut naiset katselivat kadehtien. Noin ainakin kuvittelin. Kaikki tuo vaikutti tunteisiini.
      Totuus tuli kuitenkin esiin.
      Uskon, että alunperin se raiskaus oli tarkoitettukin vain koukuttamaan minut. Hän on todella hyvännäköinen ja häneen todellakin mielistyy, hän osaa pyörittää naisen.

      Minkä ikäisiä olette?

    • Rikoslain perusteella raiskaus on toisen pakottamista sukupuoliyhteyteen väkivaltaa käyttämällä tai uhkaamalla käyttää väkivaltaa.

      Raiskaus on kyseessä myös silloin, jos yksi osapuoli käyttää hyväkseen toisen tiedottomuutta, avuttomuutta taikka pelkoa, sairautta ym. ja on sukupuoliyhteydessä tähän toiseen, kun tämä on kykenemätön ilmaisemaan tahtoaan.

      Kertomuksestasi ei oikein käynyt selville, miten mies olisi uhannut sinua väkivallalla taikka tehnyt väkivaltaa sinulle. Housujen riisumista ei voi pitää väkivaltana sellaisenaan. Et myöskään kerro, että hän olisi uhannut sinua mitenkään.

      Pelkästään alistuminen miehen tahtoon ei tee miehestä raiskaajaa, ellei hän manipuloi kumppaniaan avuttomaksi ja saa tämän suostumaan sukupuoliyhteyteen pelosta.

      En löydä kertomuksestasi edes vähäistä uhkausta miehen puolelta. Et myöskään ole ollut vähimmässäkään määrin avuton taikka kykenemätön ilmaisemaan tahtoasi, vaikka alkoholia sinä iltana olittekin ottaneet.

      Pelkkien kieltojen ääntäminen ei välttämättä vie viestiä perille, varsinkaan jos tapahtumien etenemistä ei estele muuten. Annat ymmärtää, että hän vain sängyllä makoilun jälkeen riisui housusi ja yhtyi sinuun. Kerrot esittäneesi jotain vastalauseita, mutta jostain syystä ne eivät ole miestä vakuuttaneet.

      Jos yhteiskunnassa voitaisiin kertomasi perusteella tuomita raiskauksesta, suosittelisin kaikille sukupuoliaktia harkitseville, että pitävät mukanaan niin kondomia kuin molemminpuolista kirjallista suostumuslomaketta sukupuoliaktiin ryhtymisestä ja siitä johtuvien seuraamuksien jakamisesta. Ennen ensimmäiselle pesälle siirtymistä tulisi sopimusasiakirja jättää toisen osapuolen tutkittavaksi ja allekirjoituksella hyväksyttäväksi.

      Aikonaan tällaista suostumussopimusta kutsuttiin avioliitoksi.

      Niihin aikoihin, mikäli oltiin syntisessä yhteydessä ja vahinko pääsi käymään, voitiin se hyvittää naimalla tarkoitukseen käytetty naishenkilö. On huomattava, että naiset eivät tuolloin olleet samalla tavalla vapaita individuaaleja kuin heidät nykyään useimmmiten käsitetään.

      Naisen pääasiallinen elämäntavoite oli päästä naimisiin, ja tämän saman tavoitteen ja toiveen jakoivat myös hänen vanhempansa. Näihin aikoihin sukupuoliyhteys ei ollut styylaamista, eli vastapalvelus kouluunsaattamisesta. Se ei myöskään ollut vaakamamboa, jonka tahdissa partnerin kanssa liikutellaan lanteita lakanoiden välissä tanssilavaillan jälkeen. Aikoinaan ei myöskään menty juopuneena ihastuksien kanssa yhdessä sängylle makoilemaan ja kuviteltu rikoslain ratkaisevan sen jälkeiset tapahtumat.

      Nykyään yhteiskunta elättää kevytkenkäiset naiset ja heidän aviottomat jälkeläisensä. Tämä luonnollisesti kannustaa molempia sukupuolia käyttäytymään entistä vastuuttomammin sukupuoliyhteyden suhteen.

      Miltä ikinä se tuntuukin ja millä kaikella sitä yritetäänkin mainostaa, se ei ole hauskanpitoa eikä ajanvietettä, jos vastuista ei ole sovittu. Yleisen elämän kokemuksen perusteella voin lisätä, että erityisen tylsää siitä tehdään jos vastuista sovitaan.

      Varsin ongelmallisella kentällä liikutaan jos toinen osapuoli ei tiedosta edes omia motiivejaan koko sukupuoliyhtymissuoritukselle.

      Onko nyt nähtävissä, että rikoslaista yritetään etsiä jotain jatketta taikka tukea omalle moraalille taikka sen puutteelle.

      On hyvä että ihmiset kirjoittavat (muka) omista kokemuksistaan, mutta väärien johtopäätöksien esittäminen lainsäädännön nimissä voi saada jotkut yksilöt etsimään omaa etuaan tarjoutumalla itsensä kannalta epäedullisiin ja nöyryyttäviin kokemuksiin rahallisten korvausten toivossa.

    • infoforignorant

      Aloittaja selvästi kertoi että:

      "Tämän jälkeen hän otti minulta housut pois ja sanoin monta kertaa että lopettaisi."

      "Oli siinä pientä hässinkiä ennen sitä yhdyntää hänen mutta myös munkin osalt, mutta meinaaks se sit sitä ettei tämän jälkeen mies olisi voinut raiskata mua? Varsinkin jos sanoo ei ja että lopettaa?"

      EI tarkoittaa EI. Jos viesti ei siitä mene perille, vika on sen henkilön omassa päässä joka ei siitä ymmärrä että toinen ei halua seksiä. Sillä ei ole hevon vittua merkitystä vaikka ennen EI:n sanomista flirttiä olisi ollut miten paljon tahansa.

      Mikä siinä on vaikea KYSYÄ että sopiiko että harrastamme seksiä? Sen pitäisi olla toisen vuosituhannen ihmiselle päivänselvää, että seksiin pitää kyllä kysyä lupa, ja se pitää tehdä selkeässä yhteisymmärryksessä. Koita nyt jumalauta hinata se perseesi tänne 2000- luvun maailmaan ja sivistä itseäsi sen verran, että ymmärrät mitä sana EI tarkoittaa. Se ei oikeasti tarkoita kyllä. SM- seksin harrastajillakin on selkeät säännöt missä kohtaa pitää lopettaa.

      "Rikoslain perusteella raiskaus on toisen pakottamista sukupuoliyhteyteen väkivaltaa käyttämällä tai uhkaamalla käyttää väkivaltaa."

      Juuri tässä tulee esille miten raiskaus edelleen mielletään joksikin MUUKSI kuin väkivallaksi.

      Väki- valta: Väkisin, eli ilman lupaa otettua valtaa toiseen olentoon.

      Se, että henkilö ilman lupaa - eli väkivalloin - yhtyy toiseen henkilöön, on ITSESSÄÄN väkivaltaa.

      Raiskaus on itsessään väkivallanteko.

      On vaikea tajuta minkä takia se koetaan jotenkin olennaiseksi raiskauksen vakavuuden kannalta onko raiskauksen lisäksi tehty vielä jotakin muunlaista väkivaltaa.

      • OikeusmurhienUhrit

        Miten sä TODISTAT että se sano EI? Mitä jos se vaan VÄITTÄÄ sanoneensa niin? Eli VALEHTELEE?

        Katos kun on ihan eri asia että joku vaan väittää jotain vaikkei sellaista välttämättä ole tapahtunutkaan.

        EI ihmisiä voi pelkkien väitteiden perustella ruveta tuomitsemaan, ei varsinkaan tälläisissä jutuissa joissa seksirikostuomio tuhoaa tuomitun loppu elämän.

        Perättömät raiskausilmoitukset ovat viikoittainen ongelma poliisille.

        Rikosylikonstaapeli Marja Vuento Helsingin poliisilaitokselta kertoo, että aiheettomien ilmoituksen määrä on kasvanut samaa tahtia naisten alkoholin kulutuksen kanssa.

        –Iso osa perättömistä ilmoituksista tehdään kännissä ajattelemattomasti. Joku voi haluta ilmaisen kyydin taksikuskilta, toinen sepittää raiskausväitteen välttyäkseen putkayöltä ja kolmas selittää hätävalheen puolisolle tai kotiväelle. Kun kanssaihminen ottaa sitten yhteyden poliisiin, puheita on vaikea perua, Vuento kertoo.

        Suuri perättömien ilmoitusten määrä sitoo poliisin resursseja, mutta ilmoitukset tekevät hallaa myös seksuaalirikosten todellisille uhreille.

        Koska raiskauksella ei yleensä ole silminnäkijää, poliisiviranomaiset ja oikeuslaitos joutuvat punnitsemaan uhrin ja väitetyn tekijän puheiden luotettavuutta.

        Vuosien kokemuksella on myönnettävä, että oikeusmurhia tapahtuu, rikosylikonstaapeli Marja Vuento toteaa.


      • infoforignorant

        olemme netin keskustelupalstalla emme oikeudessa. täällä ei mulla ole sen enempää kuin sullakaan todistustaakkaa puoleen tai toiseen kun otetaan kantaa jonkun kertomaan. Täällä ei ole muuta kuin tarina jonka joku kertoo ja siihen p ohjataan vastaukset. Mutta aikamoista urpoilua on mennä ilmoittamaan seksuaalirikoksia koskevalla palstalla jollekin ventovieraalle randomtyypille ettei hänen tarinansa pidä paikkaansa. Mistä helvetistä sä sen luulet tietäväsi?


      • PelkkäVÄITEriittää

        Aikamoista urpoilua on mennä ilmoittamaan seksuaalirikoksia koskevalla palstalla jollekin ventovieraalle randomtyypille että uskoo silmin sinisin hänen tarinansa? Eikä yhtään kyseenalaista tarinaa, vaikkei ole edes kuullut toisen osapuolen kantaa?

        Katos kun tuomioistuimessa tarvii olla jotain todellista näyttöä, muutehan kuka tahansa voisi väittää kenestä tahasa mitä tahansa jolloin syytön tuomittaisiin. Ai niin juuri näinhän näissä seksuaalirikosjutuissa käy.

        Eli jos joku väittää miehestäsi, pojastasi, isästäsi, veljestäsi, jopa sinusta itsestäsi jotain, niin tottakai se pitää paikkansa ja hänet/sinut pitää tuomita PELKÄN VÄITTEEN perusteella?


      • infoforignorant

        Edelleenkään emme ole tuomioistuimessa vaan nettipalstalla. Tuomiot annetaan oikeudessa ei nettipalstoilla. Tässä keskustelussa ei ole kenenkään henkilöllisyyksiä paljastettu eikä ketään tuomittu mihinkään. Myöskään siitä ei ole kysymys että uskotaan sinisilmin tai ei uskota jonkun randomtyypin tarinaa. Koska emme ole selvänäkijöitä on turha spekuloida kertomusten todenmukaisuudella. Ainoastaan kommentoidaan siltä pohjalta että tarina oletusarvoisesti joko pitää tai ei pidä paikkaansa.


    • infoforignorant

      Siis minkälainen URPO kirjoittaa tällaista paskaa?

      "Pelkkien kieltojen ääntäminen ei välttämättä vie viestiä perille"

      • jakezvz

        Kyllä se loppupeleissä kiellon ääntäminen vaikuttaa. Turha sitä on kieltää. On kuitenkin aivan eri asia huutaako nainen 'ei', vai kieltääkö nainen vihjailevasti, tekien sitten aivan jotain muuta?

        Minulla on ei ole faktaapohjaa tähän mutta, ainakin minun kohdallani on sattunut neljä naiskumppania, jotka ovat aluksi muutaman kerran kieltäytyneet ja tämän jälkeen olleet mukana petipuuhissa. Näiden jokaisten kumppanin kanssa olen mennyt myöhemmin parisuhteeseen. Myöhemmin erotessani olen jättänyt hyvät välit näiden kaikkiin entisten kumppaniin. Olemme ystäviä, eivätkä kukaan heistä koe (huvittavan absurdia edes nyt mainita tätä) tulleensa raiskatuksi.

        Siis kumppanit eivät koe, vaikkakin Suomen laki voisi tulkita tämänkin sukupuoliyhteyteen pakottamiseksi.

        Tolla sinun logiikallasi, olisin tänää neljä parisuhdetta köyhempi.

        Naisilla, etenkin nuorilla naisilla (ottaen huomioon palsta aiheen, ihan selvennykseksi etten puhu ala-ikäisistä) on tapana alussa petipuuhassa olla hyvin passiivisia ja torjuvavia. Se on normaalia ja kaikki jotka ovat olleet enemmän naisten kanssa puuhissa tietävät mistä puhun.

        Naiset kun aistivat miehen olevan 'naistenmies', niin he tarkoituksella juuri ennen sänkyyn menoa esittävät torjuvaa joko tietoisesti tai alintajunnaisesti. Tai toinen syy voi olla kokemattomuus. Syy on siinä että nainen ei koskaan halua olla miehelle vain yksi monista 'kaadoista' muiden kanssa. Eivät halua sitä tiettyä 'helppo huora-leimaa' vaikka siihen ei olisi aihettakaan ajatella moista. Siksi esittävät välillä vaikeata. Monilla naisilla on vain tapana ajatella niin ja uskon jokaisen naisen olevan tästä samaa mieltä, vaikka eivät tätä julkisuudessa myöntäisikään.

        Raiskauksessa tottakai nämä kiellot ovat sitten aivan eriluokkaa. Se on joko huutamista tai muuta vastaavaa ja kyllä mies tajuaa aina lopettaa hommansa kesken.

        Kuitenkin pelkkien kieltojen ääntäminen ei minustakaan vie viestiä perille. Ja onko se edes tarkoituskaan viedä perille, jos naisen teot onkin sitten aivan muuta?


    • KänninPiikkiin

      > Tässä taas näkee sen ylimoralisti yhteiskunnan lopputuloksen säädökseineen. Juuri tämmöiset känni-säätö-suhteet jossa lyhyet yhdynnät muuttuukin yhtä-äkkiä raiskaukseksi. Kiitos Suomen lain.

      Poliisit varsinkin kiittää perättömien ilmoituksien kasvusta. Se on niin vitun väärin, koska on olemassa oikeitakin raiskauksia johon mm. väkivalta ja satuttaminen ovat olennaisin asioita siinä ja näin uskottavuus kärsii näissä oikeassa tapauksissa, kiitos 'kaveri-suhde-raiskauksen'.

      Naiset kun eivät voi ensin morkkiksensa takia myöntää ehkä ahdituksen johtuvan jostain ihan muusta. Ei, parin viikon päästä myöhemmin hoksataa "ei vittu mut on raiskattu" <

      Nämä känni"raiskaukset" johtuvat usein siitä että alkoholi nostaa naisen testosteronitasoja josta seuraa että nainen on enemmän seksuaalisesti aktiivinen kuin normaalisti.

      Baarissa valomerkin jälkeen kauheessa kännissä lähdetään ihan kenen tahasa mukaan ja hommaillaan humalassa koko yö.

      Sitten kun jossain vaiheessa päiviä, viikkoja, kuukausia jopa vuosia myöhemmin iskee kauhee morkkis siitä että on lutkaillut, nainen keksii väittää tulleensa raiskatuksi, koska ei voi hyväksyä sitä että itse lutkaili.

      Nainen ei voi käsittää miksi oli niin himoissaan, eikä halua myöntää olevansa seksuaalisen aloitteen tekijä, vaan ulkoistaa syyn ja alkaa syyttää toista osapuolta. "Se on huumannut juottamalla alkoholia tarkoituksenaan hyväksikäyttää seksuaalisesti", jne. Vaikka nainen on itse kaksin käsin kiskonut viinaa sisäänsä ja siksi käyttäytynyt moraalittomasti.

      Naisten ei kannattaisi ryypätä känniin vaan käyttäytyä siveästi, niin suurin osa Suomen seksuaalirikoksista katoaisi.

      Tälläisten kännisekoiluiden jälkiselvittelyihin tuhlaantuu hirvittävä määrä veronmaksajien rahoja. Näille rahoille olisi lama-aikana tärkeämpääkin käyttöä.

    • mies31ww

      Aloittaja-nainen: hae apua jos tuntuu siltä, vähääkään. Älä vedä nappeja, mut psykologille, ja on niitä muitakin auttajia, vertaistukea, skippaa paskat viestit tällä palstalla ja keskity niihin jotka tarjoo vertaistukee. Pahoittelen ettei mun oo yks niistä koska oon mies eikä mua oo kai raiskattu tässä elämässä, mutta tää on silti sulle.

      Raiskaus ei kato sitä haluaako olla miehen kanssa parisuhteessa myöhemmin vai ei, ja onko miehen kanssa myöhemmin parisuhteessa vai ei. Kemiat ja muut jutut voi olla sen verta hyvii ja/tai mies sen verta manipuloiva tai/ja mukava, tai muuten vaan hyvä mies, että suostuu silti suhteeseen jälkeenpäin. Ei se vaikuta raiskaukseen. Laista en tiedä mutta oikeassa elämässä on näin.

      MIEHET!!! Mäkin olen mies ja tiedän ettei oo helppoo saada. Mut jos tahtoo saada on pakko antaa. Miettikää oikeesti, sosiaalisen tilanteen arkuus ja häpee ja turha ylpeys on ne teidän kompastinkivet tämmösissä tapauksissa. Aito omanarvontunto, perus rohkeus, ja perus pokka on ne mitä teijän pitää reenaa IHAN SAMAAN TAPAAN ku reenaisitte salilla, toistoo ja toistoo vaikka sattuukin ja purette huulta, koska se tekee teistä miehen. Ei se että "saa" vaikkei antanu.

      Tää ei vaikuta musta anteeksantamattomalta, mutta tosiaan se on jokaisen oma päätös ymmärtääkö toista ja itteensä ja onko valmis antaan anteeks. Jokasen oman tahdon asia, ja sitä ei pidä muiden tuomita ja syyllistää. Asiat vaan on mitä ne on, ei ne tarvi pirujen ja enkeleiden maalattui kuvii seurakseen.

    • öäöäöäöäöä

      Ei tollasella miehellä tee yhtään mitään, joka kohtelee naista kaltoin. Ei nussiminen ole rakkautta. Se että kunnioitetaan toista joka tilanteessa ja pidetään toista saman arvoisena kun itseään, kunnioitetaan toisen tahtoa ja mielipiteitä.

      Henkisessä väkivallassa ei oteta toisen mielipiteitä huomioon eikä arvosteta toista.
      Onko niin , että kuvittelet sen miehen pitävän itsestäsi vaikka tilanne on aivan toinen. Tietenkin hän pitää seksistä kanssasi sen eri muodoissaan, mutta se ei ole rakkautta. Seksin harrastamiseen ei tarvita monenkaan mielestä rakkautta ja kunnioitusta.

      Etsi mies joka kunnioittaa mielipiteitäsi ja kehoasi. Se on juuri ihmisen ja eläimen ero, että osaa ajatella aivoillaan, eläimillä on kiima-aika ei ihmisillä!

    • pamsupam

      Enpä tiedä, mies on jo useammin kerran todistanut olevansa mies joka arvostaa minua kaikin puolin raiskauksen jälkeen. Hän on pahoitellut minua useasti ja ajoittain luulen että hän edelleen katuu tekoaan, vaikka ei myönnä sitä ääneen. Tämä auttoi minua lopullesti pääsemään kokemuksestani yli. Enkä todellakaan usko olevani manipulitoinut miehen toimesta. Ei menisi multa niin helpolla läpi todellakaan.

      Raiskarit on psykopaatteja, kai ehkä jotkut on manipuloiviakin mutta tämä mieheni ei nyt ihan ole sitä todellakaan. Raiskaus tapahtui molempien promillien alaisuudessa, mutta ei känni vähennä rikosta laatua mutta silti kännissä olet ääliö.

      Uskon että moni hyväkin mies tekee pahoja virheitä välillä. Hyvät miehet katuvat eivätkä varsinkaan toista niitä enään. Sen sijaan arvostavat yhä enemmän hyviä tekoja. Katuvaisia. Heitä arvostan.

      Saatan kuulostaa raiskauksen puolustajilta aka RHR, mutta eikö pitäisi antaa vielä toinen ja viimeinen mahdollisuus niille tyypeille, jotka vakavien rikoksien teoista katuvat ja vannovat että ei moinen toistu ja tuntevat empatiaa kaikesta huolimatta uhria kohtaan? Emmä tiedä enään itekään onko mua edes oikeasti raiskattu vai liiottelenko, mutta onko sillä enään niin paljon väliä kun minulla on mies, joka OIKEASTI välittää musta kaikin tavoin?

      Moni täällä saattaa luulla että olen manipuloitu, mutta voin sanoa etten tasan tarkkaan ole.

      • 49404

        Höpö höpö se miehen tappi ei kovene monen promillen alaisuudessa. Kokemusta on jo 2 promillen kännistä ja taisin nukahtaa jo ennen alkua.


    • sairauson

      On se niin kamalaa, kun mielenterveyspuolelta heitetään potilaita ulos ja annetaan vain tabupurkki kouraan.

      Potilaat sitten elävät harhojensa kanssa terveitten seassa, eikä niitä lääkkeitäkään aina muista ottaa säännöllisesti.

      Säälittää niin pirusti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1907
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1277
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1214
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      979
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      858
    9. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      851
    Aihe