Auto Saksasta No Export

mrwad

Hei kaikille,

olen ostamassa itselle käytettyä autoa Saksasta. Löysin sopivan vaihtoehdon ja laskin kaikki kustannukset, hinta oli edullinen kaikkien kulujen kanssa. Auton myyjänä on Saksalainen autoliike, joka myy mm. uusia, samanmerkkisiä autoja. Soitin sitten heille ja ajattelin kysyä tarkemmin, mihin asti kauppa on mm. auki ja mihin hintoihin on mahdollista päästää näin alustavasti. Vastauksena oli että he eivät myy autoja Saksan ulkopuolelle? Olin ihan että Was?! Kerroin että maksan käteisellä ja auto menee Suomeen, sihteeri yhdisti sitten automyyjään ja sieltä tuli sama vastaus, että huonon kokemuksen takia he eivät myy autoja Saksan ulkopuolelle, No Export! Mitä se mahtaa tarkoittaa? Mitä riskejä heillä on? Onko kukaan törmännyt vastaavaan?
Onnistuisiko tämä kauppa sille että joku saksalainen ostaisi sen auton ja möisi minulle saman tien?

Kiitos!

14

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgihjl

      Heillä on myymästään autosta virhevastuu, jonka hoitaminen ulkomailla voi tulla kalliiksi. Eiköhän Saksassa kauppoja riitä.

    • Enolevieläkoskaan

      tavannut Saksassa liikettä joka ei suostuisi myymään autoa ulkomaille. Moni liikehän myy ainakin osan autoistaan vain vientiin jolla vältetään takuut ym. Jotkin firmat pistävät auton ostajaksi esimerkiksi "Firma Seppo Suomalainen" jolloin takuun voi myös unohtaa. Asian toinen puoli on että myös auton ostohinta on silloin edullisempi, ns. Händlerpreis. Jotenkin vain en suostu edes uskomaan koko tarinaa.

      • mrwadidi

        En uskonut itsekään aluksi, mutta näin se on, kirjoittivat:

        Dear Mr,
        im sorry to tell you, that we dont make any export business.
        Best regards
        Carsten Kloda
        Autohaus Gitter e. Kfm.
        Weimarische Str. 140 / 99098 Erfurt


    • voivoivoi

      Aika uskomaton juttu jos noin on. Yleensä menee juuri päinvastoin. Ityse asiassa AINA menee juuri päinvastoin...
      Mutta leikitään että se olisikin noin. Joten voi voi. Nyt löysit sieltä Saksasta sen yhden ainoan kelpaavan auton ja liikkeen, ja sitten tuli mutta matkaan. Voit joko vaikkapa haastaa heidät oikeuteen, kun ensin keksit millä syyllä, tai sitten vaihtaa vaikka maata kun kerran Saksasta ei löydy. Jos vaikka hollantilainen tai itävaltalainen suostuisi myymään sulle auton...

      • mrwadidi

        Hei, ei ole kyllä aikaa haastaa heidät oikeuteen. Kysyin muuten vaan että onko se kovin yleistä, olen katsonut koko Eurooppaa, eikä tätä mallia näillä varusteilla tällä hetkellä löydy mistään. Odotetaan seuraava...


    • mrwadidi

      Autohaus Gitter, tämän niminen ketju ei siis suostunut myymään autoa =) vaikka liike näyttää olevan ihan hyvä, myyvät mm. VW merkkisiä uusia autoja ja on oma huolto samassa talossa.

    • dipl.kaufmann

      Halusitko ostaa firmalle nolla-alvilla? Siinä tapauksessa saksalaisen vastauksessa on jonkinlaista järkeä. Vuosien varrella niin italialaiset kuin itäeurooppalaiset ovat harrastelleet alv-kikkailua.

    • kyllä

      Jos autossa on erikoisvarusteet, on valmistettu normaalista mallista eroavasti, myydään vain saksaliselle yksityishenkilölle. Näitä tapauksia on esiintynyt muutaman kerran.

    • mitäpaskallakueipeltoo

      Meillä on korjaamoiden takapihat täynnä Saksasta uitettuja romuja joissa on venttiilivikaa, vetarivikaa, kolarivaurioita joita on peitelty myyntivaiheessa ja ruosteongemia varsinkin Mersussa ja Bemarissa.
      Eikö kannattaisi ostaa ihan tuliterä?

      • Kyllä_muuten

        mutta kun ei oo rahhoo kuin kolmisen tonnii ja alle 5-vuotias Mersu pitäs saaha. Netistä oon nähny et sellaisii on. Lisävarusteina monessa motorschaden joten kannattaa kysellä.


      • helpersson

        Viis vuotta vanha Mese on tänäpäivänä ihan loppuunkaluttu kosla. Volvot ja Mersut kesti aikoinaan vaikka ydinohjuksen, mutta nykyään ne on samaa laatua Dacian kanssa.


      • koomikkokoomikko

        Taitaa olla tämä "hahmo" haaskannut rahansa "suomi-autoon", joka, ainakin käytettynä, tottakai romu ja ruostekarvalakki.
        Taitaa "hahmoa" harmittaa ja yrittää muustamaalata Keski-Euroopan tuonnit.
        "Hahmo" ei ymmärrä, että tuoneissa, takuulla:
        - kilometritakuu: vrt. saksassa rikos(ei väärennetä), suomessa sallittu
        -ruostetakuu: suomi-koslat takuulla ruosteessa(katso pohja ja helmat)
        -karvalakkitakuu: suomi-autoissa vain halvimmat varusteet, keski-euroopan tuonneissa kaikki herkut.


      • 314
        Kyllä_muuten kirjoitti:

        mutta kun ei oo rahhoo kuin kolmisen tonnii ja alle 5-vuotias Mersu pitäs saaha. Netistä oon nähny et sellaisii on. Lisävarusteina monessa motorschaden joten kannattaa kysellä.

        Etkö mistään löydä sanakirjaa?
        Motorschaden on substantiivi ja kirjoitetaan siis lauseenkin keskellä isolla kirjaimella.
        Tarkoittaa: Moottorivaurio.
        Rahaa pitäisi siis tässä tapauksessa riittää myös auton tänne tuontiin joko kuorma-autossa tai lavetilla.
        Sitten vain kantta avaamaan.
        Verotuskäytännöstä en tiedä, mutta veron on kuitenkin oltava maksettu, ennen kuin saa rekisteriin.


      • Pienihäiriövaan

        lainaatko mulle 40000€ ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe