Mitä tekisit lottovoitolla?

ainavoihaaveilla

Lauantaina on Suomen suurin lottopotti jaossa. Mitä tekisit, jos voittaisit 13,9 miljoonaa euroa? Itse luultavasti ostaisin muutaman asunnon joita vuokraisin ihmisille ja saisin näistä säännölliset kuukausitulot. Perheeni ja ystävieni (asunto)velat maksaisin pois. Luultavasti keskittyisin harrastuksiini enemmän ja matkustelisin.

36

1392

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daapidi

      Ostaisin asunnon ja maksaisin vanhempieni velat sekä lahjoittaisin jonkin osan lähisukulaisille. Sitten varmaan matkalla kävisin ja loput säästäisin.

    • verottajan.asialla

      Verottaja puuttuisi välittömästi jos rahaa alettaisiin jakelemaan tai sukulaisten lainoja makselemaan. Eikös se ole aika pieni summa, jonka saa vuodessa antaa verottomana. Eiköhän ne siellä kiinnostuis kuin yhtäkkiä jengiltä häviäisi asuntolainat tai muut lainat tai joku sais omistuskämpän ilman omaa rahaa.

      • Anonyymi

        Näin on,

        Lahja ja lahjavero
        Lahja tarkoittaa sitä, että omaisuus siirtyy toiselle henkilölle ilman korvausta. Lahjasta pitää maksaa lahjaveroa, jos samalta lahjanantajalta saatujen lahjojen arvo on kolmen vuoden aikana 5 000 euroa tai enemmän.
        https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/

        Ja tokihan pääomatuloveroa pitää maksaa 30% kunkin vuokra-asunnon vuokratuloista.
        Muuutta, nappirahojahan ne muutaman tonnin lahjaverot on jos 14 miljoonaa lävähtää tilille.


    • Rakennuttaisin sinne hesan seudulle kerrostalon johon tulis yksiöitä paljon, sit vuokraisin niitä jne. Tulis tuloja aika määrä :) Kun noista yksiöistä kuulemma on todella pula siellä.

    • nainsetoimii

      Perustaisin kampanjan, jolla tuetaan ätmejä. Ätmit luokiteltaisiin vihdoinkin suurimmaksi vähemmistöksi, ja se olisi rasismia syrji ätmejä. Jos nainen syrjisi ätmiä tämän tason perusteella, nini ätmi voisi haastaa naisen oikeuteen syrjinnästä.

      • 17724

        Et taida ymmärtää mitään sen paremmin lainsäädännöistä kuin kampanjoinnista. Parin kuukauden kuluttua voit vaikuttaa lainsäädäntöön ihan ilman lottovoittoa käymällä äänestämässä ehdokasta joka lupaa ajaa ätmien asiaa.

        Oman ääneni saa julkifeministi ja vaikka hän on hyvä ehdokas muutenkin niin lopullisesti valitsin hänet ehdokkaakseni ihan tämän palstan kirjoitusten takia :-D

        Kampanjaankaan et tarvitse rahaa kunhan saat jonkun sote-järjestön uskomaan asiaasi ja hakemaan rahikselta rahoitusta ätmien olojen parantamiseksi.


    • tuleva.hoitsu

      Perustaisin ätmien hoivakodin.

      • öjkhgfd

        millaisia palveluja sitten siellä myisit? hoitaja antaa persettä jne? vai ihan vaan psykoterapiaa?


    • Perustaisin ätmien jälleenkäsittelylaitoksen, jossa niistä tehdään jännämiehiä.

      • kiltti.atm

        Tarkoittaako pimppaloora bordellia?


      • kiltti.atm kirjoitti:

        Tarkoittaako pimppaloora bordellia?

        Hyvä idea! Mä voisin olla sit se Madame, joka pitää talosta huolta. Se olis tyylikäs bordelli, eikä mikään savuinen ja hämyinen punaisella samettiverhoilla sisustettu luukku. Tytöt olis laadukkaita ja huolella valittuja.


    • kilttiatm

      Oon lotonnut ja eilen tarkistin loton ja siellä oli n 110 euroa voittoa. Oon lotonnut 10 viikkoa kestona 5 riviä. Mitäpä sitä tekisi jos voittaisi, ostais asunnon ja kesämökin ja lähtis karibian risteilylle ja kävisi huorissa monesti. Omaisia minulla ei ole joten ei rahaa taviis antaa kenellekkään koska sukulaiset ei ole pitänyt yhteyttä yli 10 vuoteen.

    • koskaaneivoihaaveilla

      Menen valtavirran mukana ja vastaan: Antaisin rahat äidille

    • Ätmi-
      • yrittäjyys_kunniaan

        500 miljoonaa on kyllä niin suuri raha, ettei tavallinen pulliainen pystyisi koskaan käyttämään sitä. Voisihan tuolla perustella start-up yrityksiä ja toivoa, että jostain tulee jotain.


    • eisenkummempaajtnkivaa

      Sijoittasin jonkin verran osakkeisiin.
      Ostasin kesäasunnon jostain lämpimästä maasta.
      Auton vois ostaa ja moottoripyörän. (auton vaihtasin ehkä uudempaan, en kuitenkaan uuteen)
      Joku 15-20k kottero riittää mulle ihan hyvin. Ostasin mersun koska nytkin on alla sellainen.
      Vuokrasin purjeveneen ja lähtisin pitkälle purjehdukselle. (lottovoitto ei riitä purjeveneen ostoon)
      Tällaisen ainakaan: http://www.balticyachts.fi/yachts/new_projects
      Tollaset maksaa kai yli Milj/m joten tarttis vähä isomman voiton ostaakseen tuollaisen.
      Eikä ylläpito taida olla ihan halpaa sekään. Kapteenin palkka ym. kustannukset.
      Tuplausta kehiin. Samalla viikolla vois napata sen Eurojackpotin. Nyt siinä jaossa 40Milj.

    • Rakennuttaisin

      asunnottomille jonkun parakin (väliaikaisasumiseen). Johonkin hyväntekeväisyyteen vähäosaisille myös joitakin summia. Itselle ja perheelle tietysti vanhuuden päivän rahat jne.

    • naisilleparasta

      Toisin ja elättäisin suomeen lisää maahanmuuttajia, että saisi suomalaiset naiset laatumiehiä. Itse ätminä jatkaisin sitten edelleen köyhänä ja yksinäisenä elämääni kuten tähänkin asti.

    • ölölölöööööö

      pimppalooral on taas hilloviikot ko noi on pahalpääl. ;D Sijoittaisin asuntoihin ja mettää ja naisii.

    • n35-

      Matkustelisin enemmän ja lahjoittaisin rahaa siellä missä sitä tarvitaan suoraan tarvitsijoille.
      Maksaisin omat ja läipiirin loput velat pois.

    • köyhätkyykkyyn

      Ei perkele senttiäkään mulkuille sukulaisille. Pröystäilisin rahoilla että kaikkia vituttais.

      • tuhma.atm

        Samaa mieltä. Jos sukulaiset rahaa haluavat niin hankkikoot omat jättipottinsa lottoamalla.


    • piiloalfa

      Ostaisin asunnon ja uuden tietokoneen. Loput rahat pistäisin vaan säästöön ja käyttäisin ehkä noin tonnin kuussa. Vaikka käyttäisi vähän tuhlatenkin, niin kuollessa olisi helposti yli 10 miljoonaa vielä rahaa ja laittaisin sen luonnonsuojeluun. Tietysti voisi koittaa sijoittaa, jotta saisi laitettua vielä enemmän rahaa luonnonsuojeluun.

    • Ostaisin tutkintoni. Pystyttäisin säätiön ja rahaston, pitäisin muutamat uskomattomat pippalot ja kiertäisin maailmaa hetken. Sitten voisin asettua johonkin kurppaantumaan rauhassa kaikkien kissojeni ja palvelijoideni kanssa.

    • Ikisinkkumies

      Pelaan lottoa pari rivia ja sitä eurojacklottoa kin kaks rivii joka viikko. Kerran oli 4 2 oikein ja sain yli 5000 siitä europotista. Mitähän sitä sitten tekis jo täysosuma tulisi. Palkkaisin matkaopppaan ja matkustelis sen kanssa pari kolme kuukautta ja tietenkin rakentaisin talon ja kesämökkikin olis kiva ja joku auto pitäis ostaa. Jos se 40 miljoonaa tulisi siitä europotista niin sitten pitää ferrari ostaa tai vaika kaksi.

    • 1212

      Ostaisin stellarialle paitulin ja poistaisin hänet sinkkumarkkinoilta.

    • Muuttaisin Lappiin.Rakennuttaisin hirsitalon ja ostaisin vetokoiria.Rupeaisin ajamaan koiravaljakkoa..

    • IkisM

      Tjoo, no jos siihen minun yhden rivin kestoon napsahtaisi koko potti niin ensimmäiseksi varmaan tekisin porukkasopimuksen veljen kanssa niin voisin sille sitten pari miltsiä lahjoittaa ilman että verottaja pääsee väliin. Myös muut sukulaiset ja kaverit saisivat varmaan osansa pienempinä lahjoituksina. Pari-kolme miljoonaa laittaisiin kultaan ym. kiinteään & varmaan kohteeseen joita ei maailman tuulet heilauttele. 3-4 miltsiä sijoitusasuntoihin ja saman verran osakkeisiin, sijoutusrahastoihin yms. Elelisin em, jutuista tulevilla tuotoilla, niillä varmaan saisi kaiken tarvitsemansa vuokrattua halutessaan niin että jotain kesämökkiä tms. sitovaa riesaa en varmaan itselle laittaisi.

    • ätmi-sinkku

      Ostaisin yksiön ja pari ferraria ja sit miljoona menis huoriin

    • rumahylje

      Dokaisin, vetaisin huumeita ja lopuksi ostaisin eutanasian. Jossain missa rahalla saa.

    • 12wwwwwww

      Reissaisin ympäri maailmaa, rakentaisin/ostaisin ison työverstaan, ostelisin erilaisia lahjakortteja mitä voisi antaa ihmisille.

    • PanoKarju

      Kävisin huorissa 24/7. Armotonta nussintaa aamusta iltaan ja illasta aamuun.

    • Anonyymi

      Muuttaisin ulkomaille, ai niin. Minähän ole jo muuttanut pois :)

    • Anonyymi

      Dan7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen. 7:14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä. 7:15 Minä, Daniel, tunsin henkeni tulevan murheelliseksi ruumiissani, ja minun näkemäni näyt peljättivät minua. ~ Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. = Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

    • Anonyymi

      Kua näitä vanhoja oikein nostelee?! Ehdin jo innostua, että nyt saan ison lottovoiton, mutta paskat, vanha viesti tämä oli, ei tänään isoa pottia ole. Voi harmituksen hanhihäkki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe