tämmöinen tuli eteen ja sekoan koko virkkeessä.. miten kuuluu ratkaista
Suora s on suoran y = 4x 5 normaali. Määritä vakio a siten, että suora kulkee pisteiden
(a, 3) ja (8, a) kautta. Tarkista laskemalla onko piste (3, 2) tällä suoralla s.
Miten lasketaan
2
128
Vastaukset
- Siinä_se
Kai osaat määrittää annetun suoran normaalin suunnan? Jos et, niin kannattaa opetella.
Sitten määrität annettujen pisteiden kautta kulkevan yhtälön ja parametrin a siten, että suoran suunta alussa määritetyn normaalin suuntainen.
Lisäksi suoran piste toteuttaa suoran yhtälön. - Suorasssss
Suoran s kulmakerroin on -1/4. Pisteiden (a, 3) ja (8, a) kautta kulkevan suoran kulmakerroin on (a - 3) / (8 - a). Tästä saadaan yhtälö:
(a - 3) / (8 - a) = -1/4
4a -12 = a - 8
3a = 4
a = 4/3
Nyt suoran s yhtälö pystytään määrittämään. Piste (3, 2) on tällä suoralla, jos se toteuttaa suoran yhtälön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361793
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329