vika minussa vai hänessä?

pahoillaanjasuruillaan

Tyttöystävälläni on ollut viime aikoina todella raskasta. Hän on todella vastuullisessa asemassa työssään ja tekee valtavasti töitä. Hän myös samalla opiskelee ja lukeekin nyt tärkeään tenttiin. Meidän työvuorot menevät pahasti ristiin niin, että hän lähtee töihin n. 8.30 ja pääsee 16. Minä taas yleensä työskentelen 11-19 välisenä aikana. Perheeseemme kuuluu myös kouluikäinen lapsi hänen edellisestä liitostaan, joten hänen vastuulleen jää kaikki arki lapsen kanssa. Itse yritän auttaa aamuisin heräämällä herättämään lapsi kouluun, että hän saa nukkua pidempään. Hän etsii myös nyt uusia töitä joka on ollut myös stressaavaa. Tänään meillä tuli todella iso riita, joka alkoi kuin ollakaan varsin turhasta. Halusin helpottaa hänen vkl aloituistaan käymällä meille kaupassa (josta hän on minua patistanut olemaan oma-aloitteellisempi, ja voin myöntää jota en juuri ole ollut) hän myös toivoi jotain kivaa yllätystä. Sanoin tekeväni hänelle kotona myös ruokaa että hän voi levätä, sillä hän on tosi väsynyt. No tilannehan meni siihen, että yllätykseni ei mennyt nappiin ja hän pahoitti siitä mielensä (kyseessä siis naposteltava ruoka, josta ajattelin hänen pitävän. Ei mennyt nappiin) Hän nosti tästä lopulta todella ison murheenkryynin. Samalla tein meille ruokaa ja itsekin pitkän päivän tehneenä olin väsynyt ja pinna suht lyhyt. Aloimme sitten huutaa toisillemme. Hänellä on historiassa huonoja kokemuksia huutavista miehistä, joten hän meni tästä lukkoon. Tiedän tehneeni siinä virheen. Lopulta hän alkoi haukkua minua maailman kamalimmaksi mieheksi. Tässä kohtaa minulla keitti yli ja sanoin että hänen pitäisi palata entisen miehensä luo. (Tämä mies tehnyt hänelle aiemmin todella paljon pahaa, joista en ala yksityiskohtaisemmin kertomaan) Tämä tuntui minusta todella pahalta, sillä olin vain halunnut ilahduttaa häntä. Se mitä sanoin, oli kuitenkin minulta väärin ja olin siitä pahoillani. Oman mökötykseni jälkeen pyysinkin tätä anteeksi, mutta sillä ei ollut enään väliä. Hän on nyt huutanut minulle kurkku suorana, että olen paha ihminen ja toivoisi että palaisin helvetissä. Sekä että jos hän tappaa itsensä se on minun vika. Hän on nyt toistanut monesti vihaavansa minua. Itse olen pysynyt rauhallisena ja tehnyt hänelle mieliksi (laittamalla ruuan uudestaan vaikka siinä ei ole ollut mitään vikaa, juossut hakemassa vettä, pyyhkinyt naamaan jne.) Ymmärrän, että väsyneenä kiukustutaan nopeasti ja puhutaan mitä sattuu. Mutta meneekö tämä hänen puoleltaan jo yli vai onko nyt jotain mitä minä olen tehnyt väärin? (tiedän että olen sanomisillani "palaa sen exäsi luo"

Anteeksi tuo teksti massa, mutta tuntui että täytyi purkaa tämä nyt johonkin :(

4

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KommenttiKeijo

      Teidän ylikuormittunut väsynyt elämä purkaantuu nyt raivoisina riitoina. Pitäisikö vähän vähentää menoja jostain? Väsyneenä ja stressaantuneena sitä tulee sanottua hirveitä asioita jotka ei välttämättä (kaikki) ole totta. Vahinko on jo tapahtunut joten sitä ei voi enää korjata. Nyt voitte vaan selvittää, että miksi kävi näin. Ymmärrystä siis. Ei jää kaivertamaan asiat sitten. Tilanteessa oli selvästi pettymystä molemmin puolin paljon taustalla joten se olisi hyvä ottaa esille teille molemmille.
      Nyt teidän olisi hyvä selvittää myös suhtautuminen hänen exäänsä. Kaivakaa kaikki kauna nyt esille, sillä teillä on paljon vihapuhetta tuossa ja erokortin vilauttamista. Se on parisuhteen luottamusta heikentävää. Eli puhukaa, mutta puhukaa minä-viestein. Esim. "Minusta tuntuu, että sinä et näe minun ponnisteluja suhteen eteen." Näin kommunikaatiossa ei synny hyökkäävää ja syyttävää sävyä ja keskustelu on silloin rakentavaa.

    • apuaTytö

      Jos tyttöystäväsi puhelee itsarista, hän on masentunut. Masentuneet ihmiset kuormittava kaiken vian muiden ihmisten piikkiin eivätkä näe omaa osuutta asiaan.
      jos tyttöystäväsi ei tällähetkellä tee mitään oman psyykkeensä korjaamiseksi niin nyt ois syytä alottaa. Jos tyttöystäväsi ei ala ottamaan vastuuta omasta mielenterveydestä ja onnellisuudesta kaikki tulee jatkossakin olemaan sinun syytäsi.
      Olen itse ollut masntunu ja luetellu syitä miksi en ole tyytyväinen (koskaan minussa ei ollut vikkaa). Nyt kun olen vihdoin sisäistänyt että itse pelaan omilla korteilla pystyn olemaan onnellinen.

    • packing

      Muuta pois vähintään viikoksi puhumatta mitään muuta kuin että nyt lähdet. Kai joku kaveri tai sukulainen sut majoittaa. Tämä siis vaihe 1.
      Vaihe 2. Odota mitä tapahtuu.

    • oiukjnhgtf

      Jos toimit oikeasti noin kuin kerrot, olet ihan täydellinen kumppani, eikä sinussa ole vikaa. Tyttöystäväsi on varmasti stressaantunut, mutta ei ole oikein purkaa sitä sinuun, joka yrität auttaa ja huolehtia. Parisuhteessa pitäisi molempien aina muistaa, että kumppanit ovat tilanteessa kuin tilanteessa samalla puolella, eivät toisiaan vastaan.

      Tuota en itse naisena ymmärrä ollenkaan, että ensin toivotaan "jotain kivaa yllätystä" ja sitten kun toinen sen parhaansa mukaan järjestää, vedetään herne nokkaan, kun ei se yllätys ollutkaan oikeanlainen. Mitä ihmettä? Jos toivoo yllätystä, yllätys pitää hyväksyä sellaisena kuin se tulee. Ikävä kyllä meillä naisilla on kuitenkin sellainen tapa, että haluamme jotain tiettyä, esimerkiksi kukkia, mutta pyydämme "yllätystä", koska emme kehtaa tuottaa miehellä sitä tiettyä haluamaamme asiaa. Sitten harmittaa, kun mies jostain kumman syystä ei osannutkaan lukea ajatuksiamme, ja alamme kiukutella miesparalle, joka omasta mielestään toi oikein ihanan yllätyksen (vaikkapa suklaata). Mies ei tietenkään ymmärrä, mikä meni vikaan ja ihan oikeutetusti jo itsekin suutahtaa.

      Vastaisuuden varalle vinkkinä, jos nainen pyytää yllätystä, yritä aina ottaa selville, mikä sen yllätyksen pitää olla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe