Kannoin eilen painavaa pahvilaatikkoa vintille rappusia pitkin, siinä pitää kumartua yhdessä kohdassa, tällä kertaa juuri laatikko lipsahti, otin kiinni, ja suoristuin, niin pää osui kohtalaisella voimalla katossa olevaan kattohuovan(?) kiinnitykseen tarkoitettuun ruosteiseen naulaan. Sattui ihan **tisti.
Verta tuli yllättävän vähän. Taju pysyi. Ei mennyt läpi kallosta, näin arvelin :) Mietin siinä pari tuntia mitä teen, mennäkö lääkäriin vai ei. Jäykkäkouristus oli mennyt vanhaksi noin 1v sitten. No, päädyin lääkäriin (lääkäri vaikutti tosi kokeneelle ja asiaan perehtyneelle), ja seuraavat huomiot:
- Talon vintti yksi pahimmista paikoista, koska usein siellä lintuja ja muita pieneläimiä --> bakteereita. Ilmeisesti ruosteinen naula on hyvää tarttumapintaa bakteereille
- Lääkäri puhdisti haavaa tosi pitkään, ja antoi vielä jonkin alkoholipitoisen tupon jota itse piti painaa siinä 10min ajan. Sanoi että haavasta löytyi selkeästi jotain töhkää.
- Annettiin jäykkäkouristusrokote siinä heti paikalla.
- Ei antibioottikuuria.
- Sanoi että on häviävän pieni mahdollisuus (muistaa koko uraltaan yhden vastaavan tapauksen) että haava tulehtuu (tämän estämiseksi todella tarkka ja laaja puhdistus oli tärkeää). Tällöin bakteerit leviävät päänahan alla (kallon päällä), jolloin pää turpoaa frankensteinin näköiseksi. Tämä tapahtuu max viikon sisällä tapahtuneesta. Tällöin haava "avattaisiin" (t.s. ilmeisti ihoa poistettaisiin jonkin verran haavan ympäriltä) ja antibiootit. Täysin hoidettavissa oleva homma.
- Hiuksia ei saa pestä 2-3pvä:n shampoolla. Vedellä voi.
Tässäpä tällainen tietoisku jos jollekin sattuu vastaavaa tulevaisuudessa. Eli jos haava tulee paikassa missä paljon pieneläimiä (vintti, hautausmaa kuulemma pahin) niin silloin on hyvä puhdistaa haava kunnolla. Itse en olisi noin tarkkaa puhdistusta saanut mitenkään tehtyä.
Ruosteinen naula / haava
Tietoisku_
1
759
Vastaukset
- lölkölmkj
Plussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402