Haluan kunnollisen 50-luvun miehen

50luvunnainen

Hyvä että moraali on taas miestenkin joukossa nousussa. Itse kauniina huoliteltuna naisena etsin miehekästä miestä, joka ymmärtää pernteisten sukupuoliroolien tärkeyden. Mieheltä odotan:

- Käy töissä. Miehen tehtävä on elättää perheensä, jotta nainen voi jäädä kotiin.
- Huolehtii naisestaan. Avaa ovet, pitää naista kädestä kaupungilla, muistaa merkkipäivät ja tuo kukkia.
- Käyttäytyy hyvin ja hillitsee itsensä. Osaa peruskohteliaisuudet, jotka ovat monilta nykymiehiltä hukassa eikä koskaan riitele tai räyhää saati käy väkivaltaiseksi. Tarvittaessa voi korottaa ääntään toisille miehille, mutta naiselle puhumiseen riittää päättäväinen äänensävy.
- Luonnollisesti ei puhu pahaa toisista ihmisistä, ei avoimesti halveksi ketään tai huorittele naisia (mielessään saa toki paheksua ja niin pitääkin).
- Harjoittaa uskontoa ja huolehtii perheen uskonnollisesta kasvatuksesta. Tämäkin tärkeä arvo puuttuu monelta nykyajan mieheltä.
- Viettää aikaa perheen kanssa, esim. lukee lapsille satuja. Jos käy ulkona, niin vain toisten miesten seurassa mielellään vain miehille tarkoitetuissa menoissa, joissa ei ole naisia.
- Kykenee elämään selibaatissa, kun nainen on esim synnytyksen takia seksuaaliseen toimintaan kykenemätön. Ei petä, ei edes ajattele muita naisia.
- Osaa tarvittaessa, esim. työmatkoilla, huolehtia itse siisteydestään ja vaatteidensa kunnosta. Kotona tämä on luonnollisesti naisen tehtävä.
- Pitää lyhyttä tukkaa ja ajaa partansa.
- Kihlaa naisen ja vie sopivan ajan kuluttua vihille. Luonnollisesti myös tekee aloitteen seurusteluun sopivan siveällä tavalla. Ei vonkaa seksiä, vaan odottaa hääyöhön asti.
- On ollut korkeintaan yksi seksikumppani aiemmin ja sekin kihloissa ollessaan.

Tämän vastinparina nainen:
- Luopuu ansiotyöstään ja omistautuu miehen ja lasten hyvinvoinnille.
- Tuottaa kunniaa miehelle ulkonäöllään. Pitää pitkiä hiuksia ja käyttää hameita. Ei koskaan housuja.
- Ei seurustele vieraiden miesten kanssa, esim. juhlissa viettää aikaansa toisten rouvassäättyyn kuuluvien naisten kamssa.
- Käyttäytyy hyvin ja hillitsee itsensä. Ei juorua tai riitele saati puhu pahaa toisista.
- Omaa kristilliset elämänarvot ja seuraa niitä.
- Pitää huolta pariskunnan sosiaalisesta elämästä. Pitää yhteyttä myös miehen sukulaisiin. Järjestää tapaamisia ja illanviettoja pariskuntien kesken.
- Ihailee miehensä älyä ja miehistä vahvuutta.
- On neitsyt avioon mennessään. Ei ajattelekaan muita miehiä.
- Huolehtii miehen vaatteista ja kodin viihtyisyydestä.

Tällaista kunnon meistä etsin. Ikävää, että vaikka täällä pari miestä 50-luvun naisten puolesta puhuu, eivät he osoita 50-luvun miehen henkistä itsensähallintaa, mikä on oleellinen osa miehisyyttä ja sitä että nainen voi kunnioittaa miestään. Monilla on vielä ollut suhteita naisiin ilman vakavia aikeita naimisiinmenosta. Huh huh. Ei ole kunnollinen minun mittapuullani sellainen mies.

52

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50luvunnainen

      Olen siis 21-vuotias, pitkätukkainen ja normaalipainoinen, luonnollisesti neitsyt ja kunnollisen uskonnollisen kasvatuksen omaava. Etsin noin 30-vuotiasta miestä, siinä vaiheessa miehet jo ovat kypsyneet kantamaan vastuunsa perheestä ja lapsista.

      • SiivAri

        Penis


      • Mehmed

        Veikkaampa, että myös pysyt neitsyenä. Paitsi jos saat yöllä puistossa tummaa ja kiihkeää yllätysrakkautta (Mahdollisesti jopa useammalta samalla kertaa!)


    • 211

      Naiset opetetaan jo nuorena, että esiaviollinen seksi on oikein ja koulussa tytöille jaetaan terveydenhoitajan toimesta kondomeja. Naiset oppivat myös amerikkalaisista televisiosarjoista sen, että suhteissa tulee olla draamaa ja avioerot ovat arkipäivää.

      50-luvun nainen on siis harvinainen, kun tarkastelee millaiseksi yhteiskunta on muuttunut. Vapaamieliseksi ja perinteisiä arvoja halveksutaan.

      Taitaa miehenä ainut vaihtoehto kääntyä nimellisesti islamiin ja etsiä musliminainen, joka käyttäytyy niin kuin naisen tulee käyttäytyä avioliitossa.

      • 50luvunnainen

        Kyllä meissä kristillisissäkin naisissa on paljon siveitä. Ei tarvitse vääräuskoinen olla, vaan riittää että sanaan uskoo.


      • velehetti
        50luvunnainen kirjoitti:

        Kyllä meissä kristillisissäkin naisissa on paljon siveitä. Ei tarvitse vääräuskoinen olla, vaan riittää että sanaan uskoo.

        Mitä velehetin tekemistä uskonasioilla on seksin kanssa?


    • 15plus8

      Hienovarainen tapa tuoda esille se tosiasia että ätminkäinen olisi ollut ätminkäinen 50-luvullakin. Silloin vaan ei ollut internetiä joten jotkut elää luulossa että "kiltti ja kunnollinen" mies sai aina naisen tuohon aikaan.

    • kouluta.ikis

      Palstan Ikishän etsii juuri kaltaistasi naista, mutta ei kyllä itse täytä noita miehen kriteereitä. Tuskin pystyy elättämään naista ja perhettä omilla tuloillaan ja kielenkäyttö ja ajatusmaailma ovat vastenmielisiä.

      • 50luvunnainen

        Niin se on harmillisesti miehillä ne käytöstavat ihan hukassa. Ei ole ollenkaan miehekäs mies sellainen joka rumia puhuu. Sellainen on pelkkä räkänokka.


      • IkisM

        Hieno, suorastaan ylimmaallisen upea nainen on aloittaja ja kun muistetaan että hienon naisen seurassa käyttäydytään hienosti niin toki aika pitkälle kyllä kykenisin täyttämään kriteereitä ja ainakin kovasti yrittäisin jos ajatusmaailmaltaan avaajan kaltaisen naisen löytäisin.


      • 50luvunnainen

        Mitenkäs kun tällä palstalla olet aika rumia puhunut naisillekin. Eikö omatunto yhtään soimaa? Ei voi nainen kunniottaa miestä, joka naisen edessä puhuu kauniisti mutta kylällä rumia kailottaa. :(


      • IkisM
        50luvunnainen kirjoitti:

        Mitenkäs kun tällä palstalla olet aika rumia puhunut naisillekin. Eikö omatunto yhtään soimaa? Ei voi nainen kunniottaa miestä, joka naisen edessä puhuu kauniisti mutta kylällä rumia kailottaa. :(

        Kyllä se toki vähän soimaa nyt :) mutta en koskaan niitä rumia puheitani ole kohdistanut kunniallisiin hyviin 50-lukulaisesti tai edes sinnepäin ajatteleviin naisiin vaan sellaisiin jotka eivät osaa käyttäytyä ja elää arvonsa mukaan, hyviä naisia olen aina kunnioittanut ja arvostanut.


      • 50luvunnainen

        Niin, mutta kunniallinen mies on kohtelias ja hyvä kaikille naisille. Mielessään voi sitten paheksua ja toki huonojen naisten seuraa välttää. Mutta huonoon käytökseen itse alentuminen, mitä haukkuminenkin on... jos päivät pitkät kailottaa huorin tekemisestä eli huorin tekemistä pyörittää mielessään, niin se on jo melkein yhtä paha kuin itse huorin tekeminen. Kunniallinen mies kääntää päänsä pois kun näkee huonon naisen eikä rupea siitä metakkaa nostamaan.

        Ja jos huonon naisen kanssa sitten on tekemisissä, niin ei tee numeroa siitä huonoudesta vaan kohtelee kuin kunniallista naista, niin kuin ei muusta tietäisikään. Siten mies säilyttää oman arvonsa ja nolaa huonon naisen niiden silmissä jotka hänet huonoksi tietävät. Mutta nostamalla metelin naisen huonoudesta, itsensä tämän tasolle alentaa.

        Kyllä ovat ihan peruskäytöstvat hukassa niin moilta miehiltä nykyään. Sen näkee kun ei ole ollut äiti kotona opettamassa eikä isäkään aikanaan antanut sitä kunniallisen miehen esimerkkiä, vaan ovat molemmat töiden jälkeen olleet niin väsyneitä etteivät ole jaksaneet lapsia ohjata ja kasvattaa. :(


      • IkisM
        50luvunnainen kirjoitti:

        Niin, mutta kunniallinen mies on kohtelias ja hyvä kaikille naisille. Mielessään voi sitten paheksua ja toki huonojen naisten seuraa välttää. Mutta huonoon käytökseen itse alentuminen, mitä haukkuminenkin on... jos päivät pitkät kailottaa huorin tekemisestä eli huorin tekemistä pyörittää mielessään, niin se on jo melkein yhtä paha kuin itse huorin tekeminen. Kunniallinen mies kääntää päänsä pois kun näkee huonon naisen eikä rupea siitä metakkaa nostamaan.

        Ja jos huonon naisen kanssa sitten on tekemisissä, niin ei tee numeroa siitä huonoudesta vaan kohtelee kuin kunniallista naista, niin kuin ei muusta tietäisikään. Siten mies säilyttää oman arvonsa ja nolaa huonon naisen niiden silmissä jotka hänet huonoksi tietävät. Mutta nostamalla metelin naisen huonoudesta, itsensä tämän tasolle alentaa.

        Kyllä ovat ihan peruskäytöstvat hukassa niin moilta miehiltä nykyään. Sen näkee kun ei ole ollut äiti kotona opettamassa eikä isäkään aikanaan antanut sitä kunniallisen miehen esimerkkiä, vaan ovat molemmat töiden jälkeen olleet niin väsyneitä etteivät ole jaksaneet lapsia ohjata ja kasvattaa. :(

        Toki minä irl pyrinkin olemaan kohtelias kaikkia naisia kohtaan enkä tuomitse heidän elämäntapaansa juurikaan, ainakaan niin paljon että olisi syytä loukkaantua mutta tokihan jotain voi päätellä myös etäisestä suhtautumisesta. Tämä palsta onkin sitten vähn eri juttu, täällä me kunnolliset miehet julkistamme mielipiteemme vain siksi että ne huonot naiset tietäisivät olevansa huonoja tai ainakin edes tutkisstelivat itseään teksteistä itsensä löydettyään, se on vain hyväksi eikä sillä tavalla loukkaavaa kuin henkilökohtainen hyökkäys irl.


      • 50luvunnainen

        Ei ole törkyn lateleminen internetissäkään kunnon miehen tehtävä. Nettihän se vasta viettelevä paikka onkin, kun ei ole samalla tavalla valvovan silmän alla kuin kylällä. Silloin vasta miehen kunniallisuus punnitaan, että onko sisimmässäänkin kunnollinen, naisen rakkauden ja kunnioituksen ansaitseva mies, vai vain toisten katseiden vuoksi ulkokultainen petollinen mies, johon nainen ei voi turvata eikä luottaa, kun joka puheissaan ja sielussaan kauniit käytöstapansa unohtaa ja pettää heti kun nainen selkänsä kääntää.

        Ei ole toisen miehen asia mennä aikuisten naisten elämään puuttumaan. Jos kovasti huonojen naisten seura kiinnostaa, niin ei se kerro miehen kunnollisuudesta, vaikka kuinka sitä opetuksella yrittäsii selittää. Kyllä miestä silloin ihan muut asiat niissä naisissa kiinnostaa. Kyllä minäkin sen verran paheista ymmärrän, vaikka viattomuuttani arvostankin, tyhmä en ole. ;)

        Jos mies haluaa huonoja naisia neuvoa paremmalle tielle, niin osallistuu vaikka seurakunnan vapaaehtoistoimintaan. Kun koko maailmaa ei voi kunnon kristittykään pelastaa, varsinkin kun niin harva haluaa tulla pelastetuksi. Jos viettiensä antaa viedä, niin sille tielle jää. Eikä se ole lainkaan miehekästä, vaan miehekästä on itsehillinnän harjoittaminen silloinkin kun kokee viettelysten koettelevan.


      • IkisM
        50luvunnainen kirjoitti:

        Ei ole törkyn lateleminen internetissäkään kunnon miehen tehtävä. Nettihän se vasta viettelevä paikka onkin, kun ei ole samalla tavalla valvovan silmän alla kuin kylällä. Silloin vasta miehen kunniallisuus punnitaan, että onko sisimmässäänkin kunnollinen, naisen rakkauden ja kunnioituksen ansaitseva mies, vai vain toisten katseiden vuoksi ulkokultainen petollinen mies, johon nainen ei voi turvata eikä luottaa, kun joka puheissaan ja sielussaan kauniit käytöstapansa unohtaa ja pettää heti kun nainen selkänsä kääntää.

        Ei ole toisen miehen asia mennä aikuisten naisten elämään puuttumaan. Jos kovasti huonojen naisten seura kiinnostaa, niin ei se kerro miehen kunnollisuudesta, vaikka kuinka sitä opetuksella yrittäsii selittää. Kyllä miestä silloin ihan muut asiat niissä naisissa kiinnostaa. Kyllä minäkin sen verran paheista ymmärrän, vaikka viattomuuttani arvostankin, tyhmä en ole. ;)

        Jos mies haluaa huonoja naisia neuvoa paremmalle tielle, niin osallistuu vaikka seurakunnan vapaaehtoistoimintaan. Kun koko maailmaa ei voi kunnon kristittykään pelastaa, varsinkin kun niin harva haluaa tulla pelastetuksi. Jos viettiensä antaa viedä, niin sille tielle jää. Eikä se ole lainkaan miehekästä, vaan miehekästä on itsehillinnän harjoittaminen silloinkin kun kokee viettelysten koettelevan.

        "Silloin vasta miehen kunniallisuus punnitaan, että onko sisimmässäänkin kunnollinen, naisen rakkauden ja kunnioituksen ansaitseva mies, vai vain toisten katseiden vuoksi ulkokultainen petollinen mies, johon nainen ei voi turvata eikä luottaa, kun joka puheissaan ja sielussaan kauniit käytöstapansa unohtaa ja pettää heti kun nainen selkänsä kääntää."

        Tästä erityusesti haluaisin varoittaa uutta palstalaista, Et ehkä vielä tiedäkään että täällä toisinaan pyörii ns. valkoritarimiehiä jotka palstan naisia miellytttääkseen puhuvat siirappisen imeliä juttuja aina naisia muka puolustaen mutta tosiasiassa ajattelevat ihan kuin muutkin miehet. Näillä viekastelijoilla ei ole kuin yksi päämäärä, päästä kunnollisten naisten pöksyihin valheella ja viekkaudella ja sitten tosiaan heti pettävät kun nainen selkänsä kääntää. Me kunnon miehet täällä puhumme suoraan ja rehellisesti mitä ajattelemme emmekä petoksen avuin yritä miellyttää palstanaisia toisin kuin nuo käärmeenkielet jotka toki voi ensislmäyksellä vaikuttaa miellyttäviltä mutta sitten puukottavatkin selkään heti kun ovat neidon kalleinta aarrettä päässeet maistamaan.


      • 50luvunnainen

        Valitettavasti en pidä sinua kunnon miehenä. Nytkin, sen sijaan että katuisit aiempaa rumaa kielenkäyttöäsi, yrität siirtää huomion toisaalle.


      • IkisM
        50luvunnainen kirjoitti:

        Valitettavasti en pidä sinua kunnon miehenä. Nytkin, sen sijaan että katuisit aiempaa rumaa kielenkäyttöäsi, yrität siirtää huomion toisaalle.

        Harmi :) Oikeastaanhan se on turha yrittää selittää mutta yritän kuitenkin eli joskus joutuu käyttämään rumahkojakin ilmaisuja jotta saisi nykynaiset ymmärtämään millaisena he näyttäytyvät meille kunnon miehille, ennen munaa siis oli kana. Jos kaikki naiset olisi kaltaisiasi, kunnollisia & kunniallisia ei meidän kunnon miestenkään olisi tarvinnut sortua alatyylisiin ilmauksiin. Mielellämme toki jakaisimme vain ylistäviä ilmauksia jos se olisi mahdollista, olenhan minä parhaani yrittänyt kuitenkin:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/12772554


      • noituustotuus

        Ikis on ulkoisesti lipevä nilkki, mutta on läpeensä paha. Pian alkaa mustaa mätää pursuta ulos jokaisesta ruumiinaukosta.


    • AfTötterström

      Suomessa vaan on ollut tapana, jo 50-luvullakin, että nainen käy töissä ihan yhtälailla kuin mieskin. Tämä onkin slovo-anglosaksinen malli, eikä suinkaan puhdas anglosaksinen malli, mitä aloittaja tarkoittaa. Ihan turha on ainakin mulle tyrkyttää itseään pankolla makoilemaan.

      • 50luvunnainen

        Kotityöt, lastenhoito ja kauneudenhoito ovat töitä myös. Toki jokainen mies saa valita myös sellaisen ansiotyötään arvostavan feministinaisen, heitä riittää. Itse arvostan kotityötä niin että haluan sen olevan ainoa työni. Haluan tehdä sen hyvin ja palvella miestäni.

        Haluan että mieheni myös kunnioittaa minua niin että katsoo että minulle riittää tämä yksi työ. Feministinainen tekee kahta vuoroa, yhtä kotona ja yhtä töissä, ellei löydä feministimiestä tiskaamaan. Itse haluan perinteiset sukupuoliroolit.


      • IkisM
        50luvunnainen kirjoitti:

        Kotityöt, lastenhoito ja kauneudenhoito ovat töitä myös. Toki jokainen mies saa valita myös sellaisen ansiotyötään arvostavan feministinaisen, heitä riittää. Itse arvostan kotityötä niin että haluan sen olevan ainoa työni. Haluan tehdä sen hyvin ja palvella miestäni.

        Haluan että mieheni myös kunnioittaa minua niin että katsoo että minulle riittää tämä yksi työ. Feministinainen tekee kahta vuoroa, yhtä kotona ja yhtä töissä, ellei löydä feministimiestä tiskaamaan. Itse haluan perinteiset sukupuoliroolit.

        Näin minäkin näkisin että ihan yhtä arvokasta, oikeastaan paljon arvokkaampaakin työtä on hoitaa hyvin kotia ja kasvattaa onnellisia lapsia kuin luoda joku merkityksetön "ura" jossain.


      • 50luvunnainen

        Niin on, jotta lapsista kasvaa vastuuntuntoisia ja kunnollisia aikuisia, niin siihen tavitaan sekä miehen että naisen mallia. Perheessä, jossa molemmat hoitavat kunnialla oman osansa, lapsilla on hyvä ja turvallinen olla.

        Kyllähän sen täälläkin näkee, mitä ihmisistä aikuisina tulee ilman tasapainoisten vanhempien malleja. Niin paljon riitelykotien kasvatteja täällä kirjoittelee. Ei osata suhtautua toisiin kunnioittavasit ja sävyistästi, vaan joka asia väännetään haukuksi ja käytetään kieltä joka sanojaansakin halveeraa. Kyllä on rakastavan isän malli puuttunut niin monelta lapselta. Ei ole kukaan opettanut miehekästä itsehillintää. On vaan riitelevä isä nähty jos on ollut isää ollenkaan.

        Mutta ei ole uranaiseuskaan kokonaan naisen vika. Vaikka nainen on luonnostaan heikompi kuin mies, niin naisella on yksi suuri vahvuus: äitiyden lahja. Jokainen hyvä nainen haluaa parasta lapsilleen ja jos nainen ei luota miehiin, hän kokee että hänen itsensä täytyy olla mies. Niin syntyy feminismi. Miehistä halutaan tehdä tarpeettomia, koska ei enää uskota että miehet voisivat sen miehen roolinsa täyttää. Lastensa parasta uranainenkin ajattelee, ja surullista on, että ei löydä hyvää miestä sitä perheen onnea joka on raskastakin jos ei sitä jaeta, jakamaan.


    • jhgvjhhhg

      Mistäköhän harlekiinihömpästä tuokin 50-luvun malli on otettu.

      • 50luvunnainen

        Syntistä harlekiinihömppää en lue, vaan kotikasvatuksesta olen nämä mallit oppinut ja nähnyt että hyvin toimivat kun molemmilla puolisoilla on sama kristillinen arvomaailma ja molemmat kunnioittavat toisiaan sekä Jumalaa.


      • AfTötterström
        50luvunnainen kirjoitti:

        Syntistä harlekiinihömppää en lue, vaan kotikasvatuksesta olen nämä mallit oppinut ja nähnyt että hyvin toimivat kun molemmilla puolisoilla on sama kristillinen arvomaailma ja molemmat kunnioittavat toisiaan sekä Jumalaa.

        Arvostan kyllä ajatusmaailmaasi, mutta nainen joko opiskelee tai käy kodin ulkopuolella töissä. Olet katsonut liikaa anglosaksista hömppää. Ei kukaan täällä raukoilla rajoilla ota ketään vaan istuksimaan.


      • 50luvunnainen

        Mikä kumma siinä on, kun on tällainen kirjallinen palsta, niin miehet eivät kuitenkaan osaa lukea? Kun juuri kerron, että ihan omasta suvustani ja perheestäni olen nähnyt kuinka hyvin tällainen malli toimii.

        Vaikka ei kaikista miehistä ole sellaiseen perinteiseen miehiseen perheen pää -rooliin, että nainen voisi katsoa häntä ylöspäin ja siksi on hyvä että on myös työssä käyviä feministinaisia, niille vähemmän miehekkäille miehille.


      • AfTötterström
        50luvunnainen kirjoitti:

        Mikä kumma siinä on, kun on tällainen kirjallinen palsta, niin miehet eivät kuitenkaan osaa lukea? Kun juuri kerron, että ihan omasta suvustani ja perheestäni olen nähnyt kuinka hyvin tällainen malli toimii.

        Vaikka ei kaikista miehistä ole sellaiseen perinteiseen miehiseen perheen pää -rooliin, että nainen voisi katsoa häntä ylöspäin ja siksi on hyvä että on myös työssä käyviä feministinaisia, niille vähemmän miehekkäille miehille.

        Menemättä nyt tarkemmin jakoon työssäkäyvät feministinaiset ja kunnolliset 50-luvun naiset, niin katson, että sen lisäksi, että on arvomaailma, jonka kuvailit, niin olisi hyvä tehdä jotain muutakin. Käydä edes osa-aikaisesti töissä?


      • 50luvunnainen

        Sitten kun lapset ovat kasvaneet, voi tehdä vaikka vapaaehtoistyötä jossain järjestössä tai seurakunnalla. Mutta kun lapset ovat pieniä, silloin lasten kasvattaminen on naisen työ. Niin jää aikaa miehenkin tarpeista huolehtimiseen ja avioliitto pysyy onnellisena.


      • AfTötterström
        50luvunnainen kirjoitti:

        Sitten kun lapset ovat kasvaneet, voi tehdä vaikka vapaaehtoistyötä jossain järjestössä tai seurakunnalla. Mutta kun lapset ovat pieniä, silloin lasten kasvattaminen on naisen työ. Niin jää aikaa miehenkin tarpeista huolehtimiseen ja avioliitto pysyy onnellisena.

        Vahva veikkaus lestadiolaisuuden puolesta, mutta saatat edustaa jotain vapaata suuntaakin? Kumpi?


      • 50luvunnainen

        Tavallinen kristitty olen. En käy joka viikko kirkossa, mutta usko on elävästi läsnä elämässä maailmankuvana ja moraalisena ohjenuorana. Hyvin toimii. Onnellisempaa elämää uskovat elävät kuin maalliset, joten voin lämpimästi suositella. Parhaana lisänä, että kuoleman jälkeenkin pääsee vielä Taivaaseen. ;)


    • vgtyhhcfrt

      Aivopesty uskovainen on totaalinen turn off, kirkkoon kyllä saa kuulua kunhan ei ole fanaatikko.

      • 50luvunnainen

        Uskonto ei kiellä ajattelua, vaan auttaa ymmärtämään maailmaa. Lisäksi moraalisena ohjeena ei ole kristinuskon voittanutta - tosin Islam ja Juutalaisuus tulevat siinä hyvin perässä. Kyllä sen huomaa kun vertaa maallisten ja uskossa olevien elämää, uskovaiset ovat paljon rauhallisempia ja onnellisempia kun voivat luottaa Jumalaan ja ovat itsekin, ainakin suurin osa, luotettavia ihmisiä.


      • pääväli

        Jos on aito Raamattua vaaliva kristitty, niin kannattaa päinvastoin pysyä kaukana kirkoista ja organisoiduista uskonnoista. Ne ovat saatanallisen eksytyksen pesäkkeitä. Henkilökohtainen usko on täysin eri asia kuin uskonto. Ihan naurettava jo ajatuksena, että ihminen pääsee yhteyteen jumalan kanssa vain jonkun kaapuun pukeutuneen idiootin horinoiden välityksellä. Jos uskot jumalaan, seuraa vain häntä, älä muita ihmisiä. Ja sanon tämän agnostikkona.

        Tuolla voi lukea siitä, miten esim. luterilainen kirkko eksyttää ihmisiä raamatullisesta kristinuskosta:

        http://www.kotipetripaavola.com/Luterilainen_kirkko.html


      • yyggyu66666666
        50luvunnainen kirjoitti:

        Uskonto ei kiellä ajattelua, vaan auttaa ymmärtämään maailmaa. Lisäksi moraalisena ohjeena ei ole kristinuskon voittanutta - tosin Islam ja Juutalaisuus tulevat siinä hyvin perässä. Kyllä sen huomaa kun vertaa maallisten ja uskossa olevien elämää, uskovaiset ovat paljon rauhallisempia ja onnellisempia kun voivat luottaa Jumalaan ja ovat itsekin, ainakin suurin osa, luotettavia ihmisiä.

        Kuitenkin jumalan nimeen on kautta historian tapettu ihmisiä.


    • Ei.löydy.suomesta

      Kummallista. Nyt kun palstalaisilla olisi tässä ehta 50-luvun nainen jota jokainen arvostaa ja etsii, niin sitten siitäkin keksitään vinkumisen aihetta. Pitää käydä töissä eikä saa olla uskovainen jne.
      Koittakaa jo päättää mikä teille kelpaa. Jos haluatte kiltin ja kunnollisen perhearvoja vaalivan naisen, niin tällaisia ne ovat. Miehen tehtäväksi jää perheen taloudellinen vastuu, naisen hoitaessa kaiken muun. Tämä tietysti edellyttää, että mies on hyväpalkkaisessa työssä, koska on omakotitalon asuntolaina ja vaimon ja kolmen lapsen tarpeista pitää huolehtia. Ei taida palstamiehistä ollakaan 50-luvun kunniallisiksi miehiksi. Vaaditaan, mutta ei olla valmiita antamaan mitään takaisin. Tyypillisiä suomimiehiä nämäkin.

      • 50luvunnainen

        Mukava huomata, että minun arvomaailmaani edes jotkut täällä arvostavat. :)

        Niin, kyllä suurin osa, jotka täällä kirjoittavat että ovat "kunnollisia miehiä kun eivät lyö", lyövät sitten sanoilla senkin edestä. Ei se ole kunnollista eikä miehekästä käytöstä. Miehekäs kunnollinen mies osaa arvostaa muita ihmisiä ja ilmaista sen kohteliaana käytöksenä. Jos mies ei jotakuta arvosta, niin arvostaa edes itseään eikä alennu haukkumaan tai nimittelemään. Miehisyys on monilta miehiltä täällä aivan hukassa. Ei lapsikaan saa enää noin käyttäytyä enää siinä iässä kun menee kouluun. Mutta minkäs teet, jos ei ole kukaan niitä käytöstapoja ollut kotona opettamassa.

        Naisellinen nainen etsii isäksi sopivaa vakavasti otettavaa elämänkumppania, jolla on arvot ja elämä kunnossa. Vaikka olisi sisältä miten hyvä ihminen, ja uskon että moni palstalle kirjoittava sinkkumies on, niin ei se auta jos ei se sisus ulkoisessa olemuksessa ja käytöksessä näy. Sen kautta ihminen kuitenkin on vuorovaikutuksessa toisten kanssa.


    • 712015

      En kyllä ottaisi naista, joka elää pelkästään miehen siivellä kotiäitinä. Kyllä nainen jotain osa-aika työtä yms. saisi tehdä. Ei siinä lasten hoitamisessa mene koko aikaa, kun lapset laitetaan päiväkotiin jo 2-3 vuotiaina. Ja kun lapset ovat kasvaneet isommiksi, niin myös nainen saa luvan käydä töissä eikä katsoa puolet päivästä telkkaria kotona..

      • 50luvunnainen

        Kukaan hyvä äiti, joka ei ole aivan köyhä ja voi valita, ei laita lastaan päiväkotiin 2-3-vuotiaana. Päiväkodissa lapsi ei saa tarvitsemaansa huomiota, vaan ahdistuu mikä näkyy vielä aikuisenakin ja nyt esim. nuorten mielenterveysongelmina. Tasapainoiseksi ihmiseksi kasvaa vain kotona tai enintään 5 lapsen pienryhmässä. Oma äiti on lapselle paras hoitaja, mutta pysyvä ja turvallinen muu aikuinekin käy.

        Jos on perheellä rahasta tiukkaa, toki nainen voi mennä töihin siksi aikaa kun lapset ovat koulussa. Ja siinä vaiheessa kun lapset menevät yläasteelle voi olla pidempäänkin töissä. Sitten ei jää naiselle samalla tavalla aikaa miehestä ja perheen hyvinvoinnista huolehtimiseen, mutta ehkä moni mies ei haluakaan niin perheelleen omistautuvaa naista, vaan kodin ulkopuolelle kurkottavan feministinaisen.

        Siellä töissä helposti tavataan muita miehiä ja sitten halutaankin erota. Onko se lisärahan arvoista? Ehkä joillekin ja moni köyhempi ei voi valita. Siksihän maailmamme tällainen onkin, avioeroja paljon ja huonosti kohdeltuja lapsia.


      • 162015

        Lapsi joutuu joka tapauksessa kohtaamaan sairaan maailman ennemmin tai myöhemmin, joten ei se lapsen kotona pitäminen esikouluikään asti ole mikään ratkaisu. Jos on esim. poikkeuksellisen ruma, niin ei kiusaamiselle voi kotikonstein mitään tehdä.


      • hahaha---joo
        50luvunnainen kirjoitti:

        Kukaan hyvä äiti, joka ei ole aivan köyhä ja voi valita, ei laita lastaan päiväkotiin 2-3-vuotiaana. Päiväkodissa lapsi ei saa tarvitsemaansa huomiota, vaan ahdistuu mikä näkyy vielä aikuisenakin ja nyt esim. nuorten mielenterveysongelmina. Tasapainoiseksi ihmiseksi kasvaa vain kotona tai enintään 5 lapsen pienryhmässä. Oma äiti on lapselle paras hoitaja, mutta pysyvä ja turvallinen muu aikuinekin käy.

        Jos on perheellä rahasta tiukkaa, toki nainen voi mennä töihin siksi aikaa kun lapset ovat koulussa. Ja siinä vaiheessa kun lapset menevät yläasteelle voi olla pidempäänkin töissä. Sitten ei jää naiselle samalla tavalla aikaa miehestä ja perheen hyvinvoinnista huolehtimiseen, mutta ehkä moni mies ei haluakaan niin perheelleen omistautuvaa naista, vaan kodin ulkopuolelle kurkottavan feministinaisen.

        Siellä töissä helposti tavataan muita miehiä ja sitten halutaankin erota. Onko se lisärahan arvoista? Ehkä joillekin ja moni köyhempi ei voi valita. Siksihän maailmamme tällainen onkin, avioeroja paljon ja huonosti kohdeltuja lapsia.

        Päiväkodissa kehittyy sosiaaliset taidot, kun kaikki ei menekään samalla tavalla kuin kotona ja joutuu sopeutumaan uudenlaisiin ihmisiin. Sitten kun ei voikaan enää elää "äidin rakkaudessa" niin tulee aika kylmä isku vasten kasvoja kun huomaakin, ettei asiat mene samalla tavalla kuin kotona.

        Miljoonat suomalaiset käyvät töissä joka päivä eivätkä ole sen takia eroamassa. Kyllä siinä suhteessa on jotain vikaa, jos toiseen ei voi luottaa ja lähtee toisen miehen/naisen mukaan vain, koska käy töissä. Mitä sitten käykään, jos vaimo menee ostamaan ruokaa ja joku mies koettaakin iskeä vihannestiskillä? :O


    • KunnollinenMies

      Sääli, että olen jo naimisissa, muuten olisin kiinnostunut sinusta. Minulla on vähän sinun kaltainen vaimo, on kotirouva ja pitää perheestä huolta, tosin ei ole uskovainen. Vaimo pyörittää myös pientä bisnestä mutta se on lähinnä harrastus. Meillä menee elämä niinkuin kiskoilla, omakotitalossa asutaan ja muutenkin menee ihan hyvin. Toivotaan, että sinäkin löydät sen kunnon miehen. Niitä ei ole ihan ruuhkaksi asti nykypäivänä, kuten ei kunnon naisiakaan.

      • kaskkdkdska

        "sääli, että olen jo naimisissa" et vaikuta kovin onnelliselta...


    • funaswtf

      50-luvun naiseutta ihailevat miehet yleensä meinaavat unohtaa, että silloin oli vaatimukset miehillekin eri luokkaa. Kotirouvat olivat nättejä ja naisellisia nimenomaan siksi, että heitä pidettiin niinkuin kukkaa kämmenellä, miehet huolehtivat kaikki raskaat asiat lastenhoitoa lukuunottamatta, ja naisilla riitti aikaa ulkonäöstä huolehtimiseen. Kyseinen malli tosin johti naisten tylsistymiseen ja tyhjyyden tunteeseen, koska ei naisiakaan ole luotu pelkästään pitämään teekutsuja ja lakkaamaan kynsiä.

      Nykyäänkin naiset kannattavat perinteistä naisen roolia maissa, joissa miehen velvollisuudet ovat naisen velvollisuuksia raskaammat. Ei siksi, että olisivat jotenkin parempia kuin suomalaisnaiset. Voi olla, että suomessa "perinteinen" naiseus kasvattaa suosiota, jos työelämä pysyy yhtä epävakaana kuin se nyt on.

      Naisten naisellisuus on suorassa suhteessa miesten miehekkyyteen. Jos mies haluaa selviä sukupuolirooleja, hänen pitää ensin itse käyttäytyä miehekkäästi ja tehdä naiselle turvalliset olosuhteet. Toki nainenkin vetää naisellisuudella tällaisia miehiä puoleensa, mutta myös hyväksikäyttäjiä.

      • 50luvun.amerikasta

        Ei Suomessa ole koskaan ollut mitään kotirouvakulttuuria kuin korkeintaan rikkaimpien keskuudessa. Suomalainen kotirouva on useimmiten ollut maatalon emäntä, joka on paiskinut töitä vuorokauden ympäri.


      • 50luvun.amerikasta kirjoitti:

        Ei Suomessa ole koskaan ollut mitään kotirouvakulttuuria kuin korkeintaan rikkaimpien keskuudessa. Suomalainen kotirouva on useimmiten ollut maatalon emäntä, joka on paiskinut töitä vuorokauden ympäri.

        Näin. Monilla on aika erikoinen kuva 50-luvun pienviljelijä- tai duunarielämästä.


    • jklfv

      Olen landelta ja täällä ei ole naisille mieluisia töitä. Tästä johtuen olen päälle kolmekymppisenä miehenä aika monelle naiselle tarjonnut kattoa pään päälle ja kotiäidin virkaa. joka kerta minua enemmän tai vähemmän haukuttu. Olen kuulemma narsisti en kunnioita naisen koulutuksia jne... Ei ole kauan kun pankissa laskivat omaisuuteni milleissä tienaan jo koroilla ja erillaisilla osake virityksillä n60000 vuoteen. Lisäks on vielä palkka tulot.
      En pistä enää tikkua ristiin sen eteen että yrittäisin suomalaista naista iskeä.

      • 345

        Siinä sen näkee, ei rahalla saa naista.


    • AfTötterström

      Ei sillä, etteikö aloittaja kiinnostaisi, tuntuu vaan olevain liian hyvä ollakseen totta. Jos kysytään näin päin, että miten kunnon nainen suhtautuu omaan kouluttautumiseensa?

    • pllutiina

      Hyvä kirjoitus, Kannatan asiaasi. Mutta veikkaan, että palstalaiset eivät ymmärrä sa.....ia. ;DD

    • Moi!
      Kiinnostuin tekstistäsi ja haluaisin tutustua sinuun jos olet ikähaarukkaa 18-30v.Itse olen 29v. mies etelä-pohjanmaalta ja etsin suunnilleen samanikäistä tai hiukan nuorempaa sinkkunaista jolla vanhanajan arvot ja uskonnolliset arvot myös tärkeitä.Jos aloittaja kiinnostuit niin laita vastausta minkä ikäinen oot.Annan myöhemmin sähköpostiosoitteeni jos haluat tutustua.

    • järkky

      Onpa vaatimuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe