Kultturellit, luovat ja taiteelliset naiset?

Whynotthen

Kun täällä nyt oli tuo museo-ketjukin niin kysytään nyt sitten onko täällä naisia jotka ovat kiinnostuneita taiteesta tai niitä jotka ovat luovia itse jollakin saralla? Tai kiinnostaisi tietää jos ette ole itse onko teillä ehkä moisia naisia kavereita ja missä tällaisia naisia voisi lähestyä sekä miten?
Esimerkiksi valokuvauksesta kiinnostuneita naisia vaikuttaa olevan paljon, mutta aika harvalla on siellä taustalla kykyä keskustella muuten mm. taiteesta.

Vaikka olen muuten ns. varsin rento tyyppi ja voin jutella kenelle tahansa niin noissa ympyröissä varmaan vaikutan hieman vakavalta ja siltä tyypiltä joka ei oikein sovi joukkoon. En pukeudu värikkäisiin neuleisiin, en omista trendipartaa tai kampausta tai näytä boheemilta ajattelijalta tai toisaalta en ole sliipattu tyyppikään.

Joskus olen kyllä kokeillut moista lähestymistapaa mm. näyttelyissä mutta ei niistä oikein muuta kuin naispuolisia tuttavia löytynyt ja oli sen verran surkuhupaisaa touhua että ei viitsisi enää. Naiset eivät myöskään tajua miten ahdistavaa on lähestyä jotain naista joka ei tee elettäkään kiinnostuksesta ja joka liikkuu yksin tai kaverinsa kanssa jossain näyttelyssä/museossa. Se tunkeilufiilis joka siinä nousee ei varmaan sovellu muulle kuin täydellisille pleijereille. Sitten on tietysti harrastekurssit sun muut mutta niihinkin meneminen vain naisen löytymisen takia ei oikein tällaiselle itsenäiselle kulkurille sovellu.

Tiedän että joku ehdottaa nettideittejä, mutta oman kokemukseni mukaan niistä olevat kulterellit naiset etsivät jotain todella "sivistynyttä" ja statusta omaava miestä jolla riittää rahaa kiertää maailman eri näyttelyt ympäriämpäri tai sitten nainen on sohvalla viihtyvä pyöristynyt nainen jonka elämä sitten ei muuta sisälläkkään kuin sitä kulttuuria ja lukemista.

En kysy pelkästään omasta puolestani vaan muutaman kaverinkin puolesta jotka etsivät saman suuntaista seuraa. En kyselisi asiaa täällä, mutta kun oli tuo toinekin ketju niin mikä ettei?

Olisi kiva kuulla siis mistä moisia löytää ja jos löytää niin millainen mies sitten heihin kolahtaa?

10

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meneteemutöihin

No ensimmäisenä täytyis olla töissä ja kyetä elättämään itsensä. Ja toiseksi olis hyvä, että olisi jotain muutakin elämää kun roskan postaaminen tänne palstoille. Eli Teemu, sulla on viellä aika paljon tehtävää, että joku nainen haluisi sun kanssa olla tekemisissä.

• Whynotthen

Kuka on Teemu?

En ymmärrä mitä työssä olemisella on tämän asian tekemistä. Onko se siis myös noiden naisten tärkein kriteeri?
        Töissä en viitsisi lähestyä naisia kun olen kuitenkin tuolloin tietynlaisessa asemassa vaikka mahdollisuus sellaisia naisia ehkä sielläkin olisi tavata.

• DarkTeemu

Mä kun en vittu ole mikään saatanan Teemu! Sitä kun kaikkia vitun Teemuja pitäiskin lyödä 500 kertaa kirveellä päähän! Tiedä sä VITTU se!!!!!!!!!!!

• älälälälä

Mitä taiteesta pitäis osata keskustella?
      Jonkun kriitikon tai muun tahon kirjoittamaa soopaa ja tietää tyylilajeista laajasti tietoa pohjautuen kirjallisuuteen?
      Musta ne jotka tietää liiaksi asti taiteista, sen historiasta ja tekniikoista ja siitä mikä on in... niin ne jutut menee mulla yli "hilseen".

Mä oon jotenkin sen koulukunnan ihmisiä, että luovuuden ja taiteen pitäisi lähteä ihmisestä itsestään eikä jonkun muun kirjoittamasta nippelitiedosta. Ok, kiinnostaahan taustatieto jonkin verran mutta, en jaksaisi jonkun hifistelyä aiheesta pidemmän päälle.
      Mulle sopis visuaalisena ihmisenä munlainen taukki, jolla on omia ajatuksia ja mielenkiintoa aiheeseen, mutta ei niinkään tiedä jo nippelitietoa aiheesta.

Mut löytää kotoa, töistä ja somessa facebookista.
      En tiiä mistä löytää muut kultturellit ihmiset, ehkä ne hieman enemmän asiaan vihkiytyneet nippelitiedon haltijat löytää jostain intellektuelleista aiheeseen liittyvistä paikoista... kahviloista, museoista jne.

• Whynotthen

Otan esimerkin että jos henkilö katselee elokuvia ja on kiinnostunut elokuvien tekemisestä, mutta ei osaa sanoa mitään Chaplinin elokuvista niin aika heikoilla mennään.
        Ennen kaikkea olisi tärkeää että osaisi heijastella omia tuntojaan aiheesta sekä käydä läpi kritiikkiä aiheesta.
        Oma taide on kuitenkin useimmiten tietynlainen osa jatkumoa ja sen jatkumon tunteminen vaikuttaa myös oman taiteen luontiin. Sillä tavoin löytää myös erilaisia tapoja toteuttaa sitä.
        En ole minäkään hifistelijä, mutta sen verran perehtynyt että voin käydä keskusteluja asiasta ja olisi kiva jos toisenkin kanssa voisi keskustella niistä. Jos toiselal ei ole kunnon mielipidettä asioihin vaikka harrastaa sitä niin puheenaiheet päättyvät aika nopeasti jos sanat ovat vain "toi on kiva", "tos on kivat värit" jne.
        Lisäksi olen tavannut alan harrastajia jotka eivät tiedä alasta jota harrastavat oikeastaan mitään ja tapailevat kumppania jotka eivät tajua siitä alasta mitään vaan ovat jonkin täysin muiden asioiden harrastajia (vaikka urheilua harrastava äijää)

Kotoa ja töistä on hieman vaikea ketään lähestyä. Moni nykyään liikkuu somessa tosiaan, mutta itse olen väsynyt siihen touhuun ja vaikuttaisi siltä että somessa tärkeintä on toisen naama- ja profiilikuva.

Jotenkin tuntuu että tässä iässä jaksaisi oikein bongailla ihmisiä kahviloistakaan. Mutta kiitos vastauksesta.

• Haetko jonkun nimenomaisen kylttyyrin lajikkeen harrastajia? Puhut aloituksessasi melko yleisellä tasolla taiteesta ja luovuudesta (johon ilmeisesti liittyy myös jollain tapa museo, mitä en ihan hahmota).

Jos harrastekurssit eivät nappaa, niin mites ihan katsojapuoli? Ainakin täälläpäin esim. improvisaatioteatteri kokoontuu välillä myös baarissa, samoin harrastelijateatterissa ei kuvittelisi olevan niin tiukanoloinen tunnelma kuin ns. varsinaisessa teatterissa, ehkä siellä voisi katsojillekin jutella. Tai onko siellä missä ikinä asutkaan muuta sellaista paikkaa, jossa sosialisointi ja kulttuurillisempi puoli vähän kuin risteävät luonnostaan, sellaisella itseään markkinoivaa juottolaa tai kahvilaa?

• kuules_nyt

"Naiset eivät myöskään tajua miten ahdistavaa on lähestyä jotain naista joka ei tee elettäkään kiinnostuksesta ja joka liikkuu yksin tai kaverinsa kanssa jossain näyttelyssä/museossa."

=> ei naista kannata lähestyä, jos nainen ei anna mitään "mikrosignaaleja". Täysin turhaa touhua, jos et ole kännissä;)

• AfTötterström

Eikö se nyt ritä, että on tietyn merkkinen puhelin?

• Äädämi

Ei riitä. Meitsillä on iPhone, enkä silti saa kulttuuripillua.

• Itsekäsämmä

Kuten aloittaja on saanut huomata, ei ainakaan tällä palstalla ymmärretä taiteen päälle;)

Millainen ihminen itse olet? Miksi olet ja kaverisi ovat kiinnostuneita taiteellisista naisista? Onko heissä joku erityinen piirre, joka vetoaa sinun persoonallisuuteesi, vai kaipaatko vain älykästä seuraa?

En osaa sanoa, mistä taiteilijanaisia voisi bongata, aika heikko on kyseisen alan tarjonta ja laatu täällä nuoressa pohjolassa ja älyllisesti sekä sivistyksellisesti vastaavat persoonat tuotoksensa laatua, joten aika vaikeaa voipi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3295
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe