Mikä on tehokkain ja paras aine moottorin Pesuun?

Motormanne

Nyt alan kyllästyä likaisen ja öljyisen moottorin ulkonäköön, kertokaa millä ainella saan parhaiten puhdistettua moottorin? En missään nimessä ala sitä tuhoamaan millään painepesurilla, ruiskutan vaan jotain tehoainetta ja rätillä/harjalla hinkkaan pinnat puhtaiksi, hieman vettä käytän myös, mutta oikea aine on vielä hakusessa, mikä se on?

29

10353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jijpiokok

      painepesuri on mielestäni paras, liuotinpesun kanssa , olen pessyt sillä kymmenien autojen konehuoneet.

      normaalia liuotinpesua paine/sumutinpulloon ja sitä konehuoneeseen sumulla ja odotellaan 5-10 min ja sitten vielä toinen kerta

      lämpöisellä vedellä painepesurilla niin lähtee hyvin ja helposti.

      • Sähkövik

        Joo ja sitten ihmetellään kun tulee käyntihäiriöitä, mieluimmin likanen kone kuin tapella sähkövikojen kanssa.


      • Anonyymi
        Sähkövik kirjoitti:

        Joo ja sitten ihmetellään kun tulee käyntihäiriöitä, mieluimmin likanen kone kuin tapella sähkövikojen kanssa.

        Urpo.


    • VW-73

      Olen 38 vuotta pitänyt autojeni moottoritilan puhtaana CRC:llä ja rätillä. Voin sanoa, ettei paljon eroa tehtaan jäljiltä ko. tila. Välillä pensselillä pölyt harjannut. Eli ei vettä eikä painepesuria konehuoneeseen.

      • Sähkövik

        Juurikin näin, ei vettä varsinkaan painepesurilla.


    • Vanha_kuski

      Moottorit on jo iät ajat pesty Moottorin pseuaineella, saa Motonetistä, Biltemasta ja autotarvikeliikkeistä. Sitä suihkutellaan rasvaiseen moottorin pintaan ja annetaan vaikuttaa ja huuhdellaan kevyesti vesiletkulla, ei painepesurilla. Puhdistus pitää uusia likaisempiin kohtiin, ehkä käyttäen vielä tiskiharjaa tms. Koska Moottorinpesu huuhtelee kaikki öljyt ja rasvat, pitää moottori suojakäsitellä, muuten joka ainoa pultti ja mutteri ruostuu kiinni. Lakka pintaan, on vanha konsti. Sähköosat kannattaa suojata esimerkiksi Elmukelmulla.

      • Sähkövik

        Ja iät ja ajat on viety auto huoltoon kun ei pelaa, jos meinaat kaikki sähköosat suojata, niin meneepä paljon kelmua ja mitä sitten peset


    • fjklgjergle

      Liuotinpesuaineella ja rätillä olen joskus itsekin putsaillut öljyistä moottoria, ainakin metallipintoja. Jarrukliineri saattaisi tehota myös.
      Painepesuria en käyttäisi moottorin päältäpesuun, korkeintaan moottorilohkon pintoja saattaisi suihkauttaa sillä mutta siinäkään en käyttäisi kovin suuria paineita tai kovin läheltä.

      Joku mainitsi lakan ylempänä, voikohan sitä käyttää moottorin metallipintoihin ettei esim. alumiininen venttiilikoppa hapettuisi vuosien myötä ikävän näköiseksi?

    • Takuupuhdas

      Sellainen liuotinpesuaine missä on maabensiiniä (mitä sekin sitten on). Luonto kiittää...

      Varmaan kannattaisi laittaa tiivisteet kuntoon, jos öljyisyys harmittaa.

      • Anonyymi

        Täytyyhän se kuitenkin saada ennen tiivisteremppaakin puhtaaksi ?


    • merkkihuolto

      painepesuri aiheuttaa vähemmän ongelmia kuin pelkkä vesiletku. Veden saa kohdistettua minne haluaa.

      vesiletkusta sitä tulee enemmän ja menee paikkoihin minne ei tarvis ja lika jää paikoilleen.

      • ksfjsdlgjerk

        Painepesurilla kannattaa vaan suojautua itsekin hyvin, ei ole kiva saada sitä öljyistä paskaa naamalleen tai silmään kovalla paineella jos vesisuihku esim. kimpoaa jostain kannakkeesta tms.


    • Motonetin Tehopesu. Sitä ruiskutetaan pumppupullolla ( myydään erikseen ) moottoriin, lantattuna. Annetaan vaikuttaa 15 min. Säädetään painepesuri puolelle esim. 4 kilon paineelle. Vältetään ruikuttamasta sähkölaitteisiin kuten puola, moottorin ohjain, rele/sulakekotelo yms. Ne voidaan huputtaa muovipus-silla. Toistetaan em. ellei lika ole lähtenyt. Rumannäköinen venttiilikoppa voidaan iroittaa, puhdistaa ja maalata airosolimaalilla vaikkapa metalihohtoho-pealla. Antaa ilmettä koneelle.

    • Anonyymi

      Mitäs jos vaihtaisit venttiilikopan tiivisteen ja hommaisit suppilon öljyntäyttöön.

    • Anonyymi

      dynamiitti

      nyt ei esiinny mun audissa öljynsyöntiä ollenkaan

    • Anonyymi

      Pese mehiläis Vahalla niin Puhistuu se koslas

    • Anonyymi

      Jokin biohajoavat tehopesuaine, kuten esim. AS 40 Tehopesu.

    • Anonyymi

      Jos on VW konsernin auto niin dynamiitti sopii hyvin

      parilla nuorella oli tuossa just 6000e öljynkulutusremontti audeihin...pappa betala

      • Anonyymi

        Toyotan omapoika jaksaa ihan jokaiseen aiheeseen vääntää paskaa.
        Harmittaako kuukautiset luvut?


    • Anonyymi

      Mikä tahansa liuotin pesuaina ja kuuma vesi perään. Kuuma vesi yksinäänkin irroittaa rasvaa.

      • Anonyymi

        Biohajoava pesuaine on ekologinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biohajoava pesuaine on ekologinen.

        Ketään ei kiinnosta sun ekopiiperrykset.


    • Monet automerkit kieltävät kaikki liuotinpesemiset moottoritilassa. Moottoritila on tehtaalla käsitelty korroosionestoaineella, mikä liuotinpesussa luonnollisesti liukenee pois.

      • Anonyymi

        Jos on jakohihnallinen, kannattaa välttää kaiken lian ja aineen menemistä sinne päähän moottoria.


    • Anonyymi

      Kakka

    • Anonyymi

      Mäntyöljysta tehty tisle joka laimennetaan. Levittää ja pesee painepesurilla +30c vedellä.

      Käyttää harjaa.

      Mitään muita liuttomia ja erilaisia myrkkyjä ei tarvitse, eikä viitsi maaperää kuormittaa.


      Ei ole 20 vuoden käytön aikana ollenkaan öljyijä moottorissa, pölyt lähtee vedellä

    • Anonyymi

      Kovarilla olen pessyt ja pesen edelleenkin. Ehdottomasti paras verrattuna tän päivän litkuihin

    • Anonyymi

      Kerran hajosin apulaitehihnan kiristimen laakeri kun pesin moottorin. Käytössä oli joku moottorin pesuun tarkoitettu aine (muistaakseni CRC Motor Clean). En muista huuhtelinko letkulla vai painepesurilla mutta ainakin varoin herkkiä paikkoja.

      Heti seuraavana päivänä alkoi ääni kuulumaan ja hihnapyörän laakeri paskana.

      Tuon jälkeen olen vain rätillä pyyhkinyt suurimmat pinnat ja jotain mietoa pesuaineliuosta suihkuttanut rättiin. Hienon ulkonäön saa jos muoviosiin levittää vielä muovikiiltoa.

    • Anonyymi

      Kuumavesipesuri mutta sitä et käytä. Diesel polttoaine ja harjausta tepsii hyvin likaan ja lopuksi voi jollain perus pesuaineella huuhdella niin että dieselin haju joka poistuu itsekseenkin ajan myötä pestä . Mikrosol käytän ite mutta iholle ei saa päästää kirvelee polttaa ja ottaa henkeenkin ja kuumaa vettä huuhteluun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe