Minulla on ollut proppuja jo vuosia. Ruokavalio näyttäisi vaikuttavan sihen, paljonko niitä tulee. Viimeaikoina niitä on ollut tosi paljon vähemmän. Silloin kunproppuja tulee, saan tökittyä ne helposti irti oikealta pulelta, mutta vasen nielurisa ei ole niin pehmeä kuin oikeanpuoleinen ja proput hautautuu syvälle risojen koloihin näkymättömiin. Alempana oikealla on tosi iso proppu. Kun risaa vähän nostaa puutikulla tms. nään, että ihon alla on sellainen pienen hernen kokoinen proppu. On siis syvällä risassa ihon alla, ei näy risojen onteloista ulospäin. JA tuntuu kuin olisi roska nielussa. Millä ihmeellä saan sen pois? On niin iso, ettei mahdu tulemaan pois. Olen koittanut ihon päältä sitä painella, mutta se auta. On kai niin kovettunut, että pitäisi saada jotenkin pienemmäksi ensin. Neuvoja, millä tuon saisi ulos?
Koteloitunut proppu
proputin
722488
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
Vastaukset 7
Vanhimmat
Itselläni on sen verran arka kurkku, etten saa sinne tökittyä tikulla. Sinulla taitaa olla tosi isot risat. Jonakin vähemmän tautisena maailmanaikana ne olisi varmaan poistettu julkisellakin jo kokonsa puolesta. Eikö tuo aiheuta jo hengenhaisua?
Tämä on vanha keskustelu jo mutta kysyin pääsitkö eroon tuosta koteloituneesta propusta? Minulla on vasemmalla puolella isompi nielurisa ja se on kovan tuntuinen. Painelin vanupuikolla ja sieltä tuli vähän esiin proppuja. Tuntuu että proput ovat jotenkin paakkuntuneet vasemmalle puolelle. Kuitenkin kun painelen niin on kipeän oloinen. Nyt painelin uudestaan niin mitään ei tullut ulos. Pesen hampaat 2 kertaa päivässä ja käytän suuvettä.
Minä painelen teelusikalla, rutisee vaan koko risat.:D Poimuja on paljon ja proput todella syvällä. Onhan niissä tekemistä saada pois.
Täällä keski-ikäinen nainen. Maskinkäytön myötä huomasi, miten paljon henki välillä haisee. Olen aika arkakurkkuinen, mutta tökin sellaisella virkkauskoukun tapaisella mustapäälusikan varrella risoja. Irtoavat proput ovat pieniä. Ja risat ovat käsittämättömän kovat ja jäykät. Luulin niiden olevan pehmeää materiaalia. Ovat myös epäidenttiset, toisella puolella aukko korvan suuntaan näkyy, toisella ei. Sillä puolella, millä aukko ei näy, kipeytyy välillä korva. Joten rassaan proppuja vähän varmuuden vuoksi. Enemmän oikeastaan tulee limaa kuin proppuja.
Olen huomannut, että sinkki-imeskelytablettien myötä haju olisi vähentynyt. En tiedä onko sattumaa, vai eikö proppuja tällä hetkellä vain ole. Kannattaa kokeilla. Sinkkiä käytän flunssan ehkäisyyn, kun muutenkin kurkkuongelmainen saa kurkkukipuja, ja näin korona-aikaan se on huono homma.
Risojen pitäisi kuulemma pienentyä iän myötä, mutta tiedä sitten. Kuuluuko niiden jäykistyä koviksi, kuten itselläni? Ovat ihan arpisen näköiset.
Minäkin harrastin tuota proppujen pyydystämistä jos minkälaisilla vempeleillä ja jotkut olivat 'hautautuneet' syvälle ja joskus teki kipeääkin kun oikein niitä yritti ronkkia sieltä esiin. Onneksi tämä on historiaa, nielurisat poistettiin.
Kookosöljyllä minuuttien purskuttelu-kurlaus ja lopuksi syljetään öljy roskiin ei viemäriin. Sitten hammaspesu. Aamuin illoin . Minulla muutama kerta auttaa ja tulee itsestään tai pienellä painamisella. On niin kovia ettei ilman öljyä tule.
Kurlasin ja syljin ja kaivoin teelusikalla ja tällä kertaa proppu oli ihan kova. Yökin ja kurlasin lisää ja yhtäkkiä lavuaariin tippui kova niinku kivi, lensi suoraan viemäriin, niin en ehtinyt nähdä sitä.
Napsahti lavuaariin niinku olis ollut hammas tai hiekoituskivi!!! 😱