Millaiseen korvaukseen olen oikeutettu alla olevan työmatkani osalta?
Lähtö kodista klo: 04.00, jotta ehdin 6:30 lähtevään lentoon
perillä määränpäässä klo:11:15, josta vielä n.2h ajoa julkisilla työkohteeseen
työkohteessa n. klo:13:00 - 18:00
2h takaisin eli takaisin hotellilla n. klo 20.00
paluu lento seuraavana aamuna klo: 10:30-15:00
Kotona n. klo 18:30
Työaikani 8h, klo: 7.-15
Perusduunari
Päivärahat, km-korvaus mitä vielä olen oikeutettu samaan?
Km-korvaukset taitaa kuitenkin mennä sivusuun kun luultavasti joudun firman autolla ajaa.
Kiitollinen olisin jos joku työssä matkusteleva neuvoisi kun ei ole minulle tuttua nämä työmatkakorvaukset.
Kiitos
Oikea korvaus ulkomaan työmatkasta?
20
3370
Vastaukset
- kyydi
Matkaliput,päivärahat ja majoittuminen tai jotain tai ei mitään. Matkakustannukset korvataan sen mukaan kuin alan työehtosopimuksessa määrätään. Jos työehtosopimuksessa ei ole määräystä, niin sitten korvataan firman vakiintuneen käytännön mukaan. Jos sitäkään ei ole, niin sitten joudut sopimaan erikseen työnantajan kanssa ja jos sopimusta ei synny, niin maksat kaiken itse ja vähennät omass verotuksessasi.
- matkalasku
Tähän lisäisin vielä, että ilman matkalaskua ei saa mitään. Pitää laittaa talteen liput, hotellilaskut ym. mitä on maksanut omalla rahalla, että voi liittää ne matkalaskuun.
- TrollinMollin
tiesitko mainos raha klikkailu maisteri että AdBlock on selaimessa kova sana sinun ad.fly trollailua vastaan...et saa penniikä
- SeSopimus
Kuten edellinen vastasi, niin ei voi tietää.
Katso omasta työehtosopimuksesta ja/tai firmassanne käytössä olevasta sopimuksesta. - Apuavoipyytää
Ulkomaan päiväraha kahdelta päivältä ja km-korvaukset oman auton käytöstä. Muistaakseni alennettu päiväraha, jos olet saanut sapuskat ilmaiseksi paikan päällä. Mutta ota itse tarkaan selvää, palkanlaskijakin saattaa auttaa, tai osastosihteeri, joka tekee usein kaikkien muidenkin päivärahailmoitukset.
- OnLennetty
Omalla sopparillani:
1. päivä
04:00-7:00 matka-aika = normaali tuntipalkka (alkaa siitä hetkestä kun lähden kotiovesta kohti määränpäätä
7:00-15:00 normaali työaika (normaali palkka)
15:00-18:00 ylityötä normaalin mukaisesti
18:00-20:00 (matka hotellille) ei korvausta, koska en saa suomessakaan korvausta kotimatkasta.
tältä päivältä ko. ulkomaan päiväraha.
2. päivä
07:00-09:00 Aamu normaali työaikaa (jos ei ole hommia niin voi, voi, et ole tahallasi hotellissa)
09:00-18:30 Matka-aika = normaali palkka. Alkaa siitä hetkestä kun lähden hotellilta kohti lentokenttää eli esim. tässä tapauksessa klo 09:00 (ei mainittu alkuperäisessä) -> Matka aika ei mene itselläni koskaan ylityöpalkalle vaan on yksinkertainen vaikka lentäisin vuorokauden ympäri.
tältä päivältä kokopäivän ulkomaan päiväraha.
Jos ko. maahan on aikaero niin laske koko ajan lähtö ja saapumisajat Suomen ajassa (tällä ei ole väliä sillä se tasaantuu jommassa kummassa päässä -> mutta vain silloin jos matka-ajalta ei saa ilta/yö lisiä. Eli jos matkustaminen on aina peruspalkallista.- ayimmeinen
Sua on kuset.... Kun työ alkaa noinkin aikaisin kuin klo 4, olet oikeutettu yötyökorvauksiin.
Nyt tietty sanot että niin lukee sopimuksessasi, mutta mutta onkos tullut mieleesi että sopimuksesi on laiton.
Kannattaa vaikka liitossa tai luottarilla luetuttaa työsoppari. - ayimmeinen
Ja toisekseen klo 13 alkaen kannattaa vaatia jo ylityönä. Koska työsi on alkanut jo klo 4, työtä se on matkustaminenkin...
- Lehit544544
Matka-ajalta ei makseta ylityökorvausta.
- jouhipaita
Hei kaikki! Käyn itse töissä ja saan matkakorvausta, palkkaa ja ruokarahaa yhteensä 9€/päivä. Olen tehnyt töitä nyt kaksi vuotta tällä sopimuksella ja kuulemma ensi vuonna saan ehkä vakituisen työpaikan. Piti saada jo tänä vuonna, mutta katsottiin parhaaksi jatkaa vielä näin kun on niin kovat ajat ettei palkkaa pysty vielä kuulemma maksamaan. Odoton innolla ensi vuotta ja teen kovasti töitä että saadaan firma nousuun!
- kokare
Hei kaikki! Käyn itse töissä ja saan matkakorvausta, palkkaa ja ruokarahaa yhteensä 9€/päivä. Olen tehnyt töitä nyt kaksi vuotta tällä sopimuksella ja kuulemma ensi vuonna saan ehkä vakituisen työpaikan. Piti saada jo tänä vuonna, mutta katsottiin parhaaksi jatkaa vielä näin kun on niin kovat ajat ettei palkkaa pysty vielä kuulemma maksamaan. Odoton innolla ensi vuotta ja teen kovasti töitä että saadaan firma nousuun!
Joo,äänestä kokoomusta niin saat eläkeikään asti olla 9€ päiväpalkalla.
sitä kokoomus yrittää ajaa takaa että ansiosidonnainen otetaan pois niin tulee
työpaikkoja.
stupin suussa sopis olemaan joku neekeri töissä ja takoa nuo majavan hampaat
kurkkuun.
Tappajapuolue kokoomus - työllärikastuu
Kuka maksaa sinun perustoimeentulosi kulut?
- 7kww4
Jos saat hotellissa aamiaisen, se vähentää sen päivän päivärahaa.. jos työkohteessa tarjotaan illallinen se vähentää sen päivän päivärahaa..
Noitahan ei kannata tietenkän työnantajalle kertoa ellei eriksen kysy (tai tiedä) - Mistämaksetaan
Apinakin tajuaa et jos työmatkasta aiheutuvat kulut ylittävät palkansaamisesi ja joudut itse
ne maksamaan jäät miinukselle..tässä tulossa..piittaamatta ollenskaan siitä jos vaikkapa
puolet suuresta palkastasi menisi noihin matka ym.kuluihin vaikka vailla "ylityökorvauksia".
Onkin kokonaan eriasia mistä maksetaan sinulle mitä mitenkin kun vaikkapa..laskutetaan tai käytetään
pudjettia. - insinöörinplanttu
Usein noudatetaan verottajan suurimpia verottomia korvauksia. Enemmänkin saa maksaa, mutta ne eivät ole enää verottomia ja vähemmänkin voi maksaa. Matkatyöstä työaikalaki sanoo, että se alkaa ja päättyy työntekopaikalla eli matka ei ole ylityötä.
Insinööriliitto teki aikoinaan sopimuksen, jossa matka-ajalta maksettiin ylityökorvausta. Ei ole insinöörejä sen jälkeen matkatyössä näkynyt. En tiedä oli tarkoitus alunperinkin lopettaa matkustelu, mutta siihen se johti. Ansiotaso tietenkin tippui, mutta vapaa-ajalla ei ole hintaa. - YTKkassa
Jos nainen ,olen antanut korvauksena kulissi suhteen,suihinoton ja sitomisen ja perse panon...
- miksikä
oman autolla työmatka yli 25km 2 senttiä kilometri
alle 25 km polkupyörällä 2€ kilometri
Oma auto hyväksytään vain jos menet töihin ennen klo 4 aamulla - Mikäs_se_tuollainen
Sääntö että ennen 4 hyväksytään oma auto.
Huomaa hyvin kuinka kaikilla pyörii ajatuksena vain ja ainoastaan isot paikkakunnat.
Elämää on ympäri suomea, jopa Lapissa.
Jos minä lähden kotoa julkisilla liikkeelle naapuripitäjään töihin niin ensinmäinen lauto menee kotini ohi 7:30 (on muuten ainoa), jatkoyhteys lähtee 10 maissa (missasin sen aamulähdön kun ei millään päässyt aiemmin), naapuripitäjässä olen 10:30, sopivasti ruokatauolle.
Klo 14 pitää sitten lähteä paluumatkalle jotta kerkeää kotini ohi ajavan (ai niin eihän se menekkään ohi vaan joudun kävelemään 1,5km) .
Kerkeän olla töissä 2,5 tuntia.
Joillakin paikkakunnilla on vieläkin pahemmin.
Kyllä oman auto hyväksytään mihin aikaan päivästä hyvänsä, vaikka ne viherpiipertäjät luulevat että julkisilla pääseeminne vain ja milloin vain.
- fghfgjnng
Minä kuljen julkisilla useamman tunnin päivässä ja saan tuolta matkalta kilometrikorvaukset koska itse lipun maksan. Yövyn usein työntekopaikkakunnalla ja saan siitä päivärahan. Työajaksi lasken 10 h/vuorokausi
- kepan_tupakkapalkka
Kertakorvauksena 1090€/suunta, ja työajalta tuplapalkka.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151468Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691419- 1311163
- 77863
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52755