Vaatimaton asunto?

hobbyman

Olen 32v mies, tavallisessa duunissa ei kovin hyvällä palkalla. Asun pian kokonaan maksetussa yksiössä. Sosiaalinen, ihan ok ulkonäöltäni. Tykkään harrastuksista ja haluaisin naisen jonka kanssa on mukava elää yhdessä.

Mutta asiassa on iso ongelma. Ikäiseni naiset haluavat rakkautta, mutta sitäkin enemmän isoimman ja hienoimman asunnon mikä on saatavilla. Miehen tulisi olla hyvin tienaava statusmies, TAI remonttireiska joka haluaa sitoutua maksimiasuntolainaan.

Sanat "minusta ei kannata ostaa isointa ja hienointa asuntoa minkä saa" ovat -30v naisille kaikista suurin turn-off. Kun tähän lisää "en ole hyvätuloinen enkä tykkää remontoinnista", on treffit ohi.

Minä en halua isoa asuntoa, etenkin kun valtaosa asunnosta tulee aina olemaan naisen ja lasten tilaa. En halua elää velkaorjuudessa, tai stressata kymppitonnien remonteista ja isommista käyttökuluista joita isommasta asunnosta tulee.

Onko edes olemassa -30v naisia jotka suostuisivat valittamatta asumaan kaksiossa vaikka pankin setä antaisikin kerjäämistä vastaan riittävästi lainaa siihen unelmataloon?

59

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MrCynical

Hankalaa tulee olemaan, etenkin kun mainitsit postauksessasi lapset. Nainen pääsääntöisesti haluaa lukita itselleen mahdollisimman korkean elintason, johon kuuluu olennaisena mahdollisimman hieno koti. Kun perhe on veloissa, on mieskin lukittu työskentelemään perheen - siis käytännössä naisen - eteen. Nainenhan on se joka haluaa upean keittiön ja Emmaljungan kärryt, lapsen onnellisuuteen niillä ei ole vaikutusta. Eikä tietenkään miehen, jolle jää hyvällä tuurilla miesluola autotallissa tai lämmittämättömässä kellarissa.

Poikkeuksia ei ole helppoa löytää, koska naiset ovat äärimmäisen laumasieluisia. He näkevät mitä kavereilla on, ja haluavat samaa. Joko heti, tai myöhemmin. Moni nainen on samaa mieltä kanssasi suhteen alkuvaiheessa, mutta sitten kun talokauppoja suunnitellaan, he painostavat kunnes suostut hankkimaan kalleimman asunnon mihin pankki myöntää lainaa.

Ratkaisu? Hippinainen tai rocktyttö joka ei varmasti halua lapsia.

• dfghjklöhh

Kyllä mun mielestä on paljon järkevämpää käydä huorissa, kuin elättää näitä onnenonkijoita, seksikin on järjettömän paljon parempaa.

• IkisM

MrCynicalilta terävännäköistä lausumaa, nonhan se menee. juurikin tuo seikka että sitomalla miehen isoon asuntolainaan nainen samalla sitouttaa miehen itseensä, siitä ei niin vain lähdetäkään kun on paljon yhteistä velkaa niskassa...tai no jaa, kyllähän ne naiset saattaa lähteäkin heti mökin valmistuttua jos huomaavat ettei se uusi unelmalinna tehnytkään miehestä sen jännittävämpää mutta miehen sitouttamisessa tuo kyllä toimii.

• Ihan fiksuahan se on ajatella järkevästi noita asuntolainojakin. Ei mulle toi olis mikään ongelma. Toki on niitä pinnallisempiakin ihmisiä, joille noi jutut on tärkeitä.

• Sariella123

No jos lapsia on perheessä, niin kyllähän kaksio on liian pieni. Joko lapsella/lapsilla ei ole omaa huonetta tai iskä ja äiskä nukkuvat olohuoneessa.

Mutta mikä ihmeen pakko se on ostaa omaa asuntoa ja kahlita itsensä siihen asuntolainaan. Vuokrallakin kun voi asua. :)

Mitä tulee sitten noihin hippi- ja rocknaisiin, joita MrCynical ehdottaa, niin eiköhän useimmat heistä halua samankaltaisen miehen. Ja aloittaja on ilmeisesti "tavis".

• Naiset etsii tuossa iässä aisuria. Harkitse tarkkaan mihin suostut.

• Kukaan nainen ei ole koskaan kysynyt ennen sänkyynmenoa, montako asuntoa minulla on.

• pelisilmää

Mä taas ennen siihen asti pääsyä oon luetellut kaikki mielikuvitusmökit ja maaseutuasunnot ennenku raahaan jonku onnenonkijan nussittavaks mun yksiöön.. Joka vuokrattu serkulta.

• todellisuutta.tämä
        pelisilmää kirjoitti:

Mä taas ennen siihen asti pääsyä oon luetellut kaikki mielikuvitusmökit ja maaseutuasunnot ennenku raahaan jonku onnenonkijan nussittavaks mun yksiöön.. Joka vuokrattu serkulta.

Tässä huomataan miten joku saa ihan omana itsensä mitään esittämättä ja joku ei.

• HeiRatikkaPoju

Oltiiko myö silleen viime vappuna? ;) Muistaakseni oltiin 69:ssä koko vapunpäivän aamu ;)

T. Peppu-Reino Nilsson

• HeiRatikkaPoju kirjoitti:

Oltiiko myö silleen viime vappuna? ;) Muistaakseni oltiin 69:ssä koko vapunpäivän aamu ;)

T. Peppu-Reino Nilsson

En nussi dementikkoja.

• 2plus18

"Minä en halua isoa asuntoa, etenkin kun valtaosa asunnosta tulee aina olemaan naisen ja lasten tilaa."

Tältä pohjalta, ei hyvältä vaikuta.

Kaksio sopii kyllä lapsettomalle parille ihan hyvin eli tuskin tulee ongelmia siinä vaiheessa elämää mutta lainaus saa sut vaikuttamaan todella pihiltä mieheltä joka ei ole halukas panostamaan edes omiin lapsiinsa.

• afasdfad

Tyypillistä kilttiä ja kunnollista miestä. Haikaillaan 50-luvun malliin paluuta muta sillä erotuksella että mies ei ole enää provider. Vaimo ja lapset saanee elää pyhällä hengellä.

• 11617

Ymmärtäisin, jos jollakin olisi ongelmana se, että on tavannut naisen jolla on erilaiset tulevaisuuden odotukset kuin hänellä itsellään. En ymmärrä sitä, että luodaan mielessä ongelma ihan vain ongelman keksimisen vuoksi. Mutta kuluuhan se alkava viikonloppu niinkin. Kun jo etukäteen itselleen perustelee miksi ei joka tapauksessa kannata lähestyä naisia niin ei tarvitse ottaa riskiä että pettyy.

• nainenbnnnnnn

Toki sellasen naisen löydät mutta lapsiahan sinne kaksioon ei ikinä tuoda ! Olet siis tapaillut naisia jotka haluaa lapsia vaikket itse lapsia halua?!?

• valintakysymyksiä

Eipä sulla kovin isoa ongelmaa ole. Eli jos yksiösi on kohta maksettu, niin yhteen muuttaessa se vuokralle ja sen tulevaisuuden asunnon lainat jaatte teille sopivalla tavalla. Ja voihan se olla että vastaan tulee ihana mimmi jolla on vaikka puoliksi maksettu kaksio jo alla. Siitä sitten vain kamat kantoon ja muijan nurkkkiin asuinkulut puoliksi. Kaksio menee hienosti kahdelle, mutta lapsen kanssa se isompi tulee olemaan jossain vaiheessa vaihtoehto kuitenkin. Yksiö toimiii sitten lainan vakuutena. Jos lapsia siis haluat. Etkö ota huomioon sitä, että se nainenkin todennäköisesti tienaa jotakin?

Tää koko avaus vaikuttaa jonkinlaiselta provoamiselta, että naiset olisivat etsimässä mieheltä vain isoa ja hienoa asuntoa. Ei ne kaikki ole. Tunnen myös muutamia kolmekymppisiä naisia jotka ovat itse maksaneet omakotitalonsa (toki vähän vanhempia taloja maaseudulla), mutta maailma kun on täynä vaihtoehtoja. Mitä kukin haluaa tehdä.

Ja jos se on tärkeää sinulle, ettei tuleva puolisosi pääse "hyötymään" sinun omaisuudestasi, niin voithan sä etsiä itsellesi parempituloisen naisen, joka sitten tarvittaessa ottaa vaikka koko lainan nimiinsä ja sä maksat vain vastikkeet osallistut ylläpitokuluihin tasapuolisella tavalla? Mutta muista sitten että se on sun naisesi kämppä silloin. Samalla se sun yksiösi on sitten vuokralla. Ja jos naimisiin menette, niin teette tietenkin lakimiehen avustuksella avioehdon.

Näitä vaihtoehtoja olen itse pyöritellyt keskusteluissa, jos jostain syystä treffitilanteessa on tullut näin pitkän ajan suunnitelmat esiin. Taustoiltani olen siis aika samanlainen kuin sinäkin, paitsi että suurin osa tuosta yksiöstäni on vielä maksamatta.

• totuustässä

Ei haittaa vaikka asuu vuokralla, jos on jännämies tai vaikka asunnoton tai linnassa...

• ätmi-sinkku

Miehellä pitää olla tilava kaksio tai kolmio että naiset kiinnostuu. Naisilla on yleensä lapsi tai kaksi jonkun ex jännämiehen kanssa joten yksiön omistajat jää sinkuiksi.

• mies-39-

Minä asun isältä perimässä 150 neliön omakotitalossa. Tilaa on aivan liikaa yhdelle ja olenkin myymässä taloa pois. Ostan kerrostalo kaksion tilalle.

• kannattaakose

Älä nyt vielä, mieti hetki ajatuksella ensin, jos alatkin aisuriksi ja otat läskin yyhoon sinne makaamaan sohvalle ja kolme kakanväristä äpärää kaupanpäälle!

• Missänenaisetsittenasuu

Hassua sinänsä, että kun olen deittaillut tässä jonkin verran naisia, niin naisilla useimmiten on se kaksio jo yleensä alla. Joko vuokrattu tai omistusasunto. Eli noissa tilanteissa luonnollistahan olisi ollut minulle muuttaa sen naisen kämppään, jos niin pitkälle olisi menty. Itse siis asustelen yksiössä. Ja sitten kun hetki oltaisiin harjoiteltu yhdessä eloa ja pistetty rahaa jemmaan, niin sitten se oma yhteinen kiikariin omilla lainoilllaan, ja muijan kämppä myyntiin.

• Ei todellakaan ole tarkoituksenmukaista elää varojensa yli.
      Minä tarvitsen kuitenkin tilaa ympärilleni, joten kaksiooni voisi juuri ja juuri mahtua joku kanssani asumaan, ehkä... Lapsia - ei todellakaan.

• ATMaisteri

Vastauksista päätellen AP oli täysin oikeassa. Kun naiset kääntävät vivun bailumoodista perhemoodiin, asia numero 1 on miehen halukkuus pyrkiä hienoimpaan asuntoon mikä on saatavilla. Näin olen aina olettanutkin.

Asunto on naiselle statuskilpailussa sama kuin vaimon kauneus miehelle. Sillä osoitetaan tyttökavereille että mies on hyödyllinen, kykenevä hoitamaan M N 1L perheelleen sen 250m2 älvärin eikä mitään rt-kolmiota.

• ffffghjkll

"mies on hyödyllinen, kykenevä hoitamaan M N 1L perheelleen sen 250m2 älvärin eikä mitään rt-kolmiota."

Olet oksettava ja ansainnut kaltaisesi pinnallisen pissiksen. Onnea teille sinne älväriin nukkekotileikkeihin!

• 1naaras

Aika kauhea sähkölasku tollases 250m2 neiön talossa.. Toki pikkuhuora vaatii lattialämmityksenkin joka huoneeseen. Oletko ihan varma että maisterin palkka riittää elättämään kolmea?

• ATMaisteri
        ffffghjkll kirjoitti:

"mies on hyödyllinen, kykenevä hoitamaan M N 1L perheelleen sen 250m2 älvärin eikä mitään rt-kolmiota."

Olet oksettava ja ansainnut kaltaisesi pinnallisen pissiksen. Onnea teille sinne älväriin nukkekotileikkeihin!

No kyllähän sellainen mies joka ei halua panostaa kotiin on itsekäs ja pihi. Lapset tarvitsevat tilaa ympärilleen, ja varmasti niitä leikkiautoja on onnellisempaa työnnellä tammiparketilla kuin muovilattialla.

Kyllä miehet ovat sikoja! Kunnon mies tekee ylitöitä jotta saadaan vain parasta vaim...siis tarkoitan, lapsille.

• 1naaras

"ja varmasti niitä leikkiautoja on onnellisempaa työnnellä tammiparketilla kuin muovilattialla."

Tuskin se pentu moista ajattelee..

"Kunnon mies tekee ylitöitä jotta saadaan vain parasta vaim...siis tarkoitan, lapsille."

Ehkä se pentu näkis faijansa mieluummin kotona joskus..

• ATMaisteri
        1naaras kirjoitti:

"ja varmasti niitä leikkiautoja on onnellisempaa työnnellä tammiparketilla kuin muovilattialla."

"Kunnon mies tekee ylitöitä jotta saadaan vain parasta vaim...siis tarkoitan, lapsille."

Tuskin yksikään normaali nainen haluaa lapsilleen laiskaa miestä, joka ei jaksa tehdä ylitöitä sen eteen että lapsilla olisi laadukas kasvuympäristö tilavammassa ja modernimmassa talossa. Ja mitä sanot lapselle kun tämä kysyy miksi naapurin Kaisa-Petterillä on oma leikkihuone?

Sitä vartenhan se roolijako on että jos nainen joutuu olemaan kotona lapsia hoitamassa niin mies sitten käy töissä ja hoitaa osansa. Ei nykyaikainen nainen ala missää pikku pirtissä asumaan, ei olla enää 50-luvulla!111

• 1naaras

"Ja mitä sanot lapselle kun tämä kysyy miksi naapurin Kaisa-Petterillä on oma leikkihuone?"

"Ei nykyaikainen nainen ala missää pikku pirtissä asumaan, ei olla enää 50-luvulla!"

Potkaisin sen pikku pirtin oven auki ja käskisin leikkimään ulos. Mihin sitä suurta ja hienoa sisätilaa tarvitsee, kun kaikki hienoimmat asiat löytyy sen oven ulkopuolelta. Toki turvallisessa kasvuympäristössä luonnonhelmassa. Siinä sitä on leikkihuonetta tarpeeksi. :)

En ala lapsettomana antamaan kasvatusneuvoja, mutta oma isäni vei mut pulkkamäkeen ja ulos lapsena vaikka helsingissä asuimmekin ja ne asiat muistan vieläkin lapsuudestani enkä sitä puuttuvaa leikkihuonetta tai oliko meillä tammiparkettia.

• hcätmi

"Ja mitä sanot lapselle kun tämä kysyy miksi naapurin Kaisa-Petterillä on oma leikkihuone?

Eli sinä opetat lapsesta lähtien jälkikasvusi tähän elintasokilpailuun? Kai sanot hemmotellulle prinsessa tyttärellesi sitten, että saa alkaa seurustella vain komeitten ja rikkaitten perheitten poikien kanssa?

• ATMaisteri
        1naaras kirjoitti:

"Ja mitä sanot lapselle kun tämä kysyy miksi naapurin Kaisa-Petterillä on oma leikkihuone?"

"Ei nykyaikainen nainen ala missää pikku pirtissä asumaan, ei olla enää 50-luvulla!"

Potkaisin sen pikku pirtin oven auki ja käskisin leikkimään ulos. Mihin sitä suurta ja hienoa sisätilaa tarvitsee, kun kaikki hienoimmat asiat löytyy sen oven ulkopuolelta. Toki turvallisessa kasvuympäristössä luonnonhelmassa. Siinä sitä on leikkihuonetta tarpeeksi. :)

En ala lapsettomana antamaan kasvatusneuvoja, mutta oma isäni vei mut pulkkamäkeen ja ulos lapsena vaikka helsingissä asuimmekin ja ne asiat muistan vieläkin lapsuudestani enkä sitä puuttuvaa leikkihuonetta tai oliko meillä tammiparkettia.

1naaras, sinähän vaikutat naiseksi harvinaisen tervejärkiseltä ihmiseltä :D

• ätmit-trollaa
        ATMaisteri kirjoitti:

1naaras, sinähän vaikutat naiseksi harvinaisen tervejärkiseltä ihmiseltä :D

Tai sit se on vaan trolli mies kuten kaikki muukin naiset täällä..

• 1naaras kirjoitti:

Valitettavasti olen sellaisiakin lapsiperheitä tavannut joissa joissa työnjako menee seuraavasti. Mies on korkastikoulutettu ja tekee pitkiä työpäiviä ja on paljon työmatkoilla. Nainen on enimmäkseen kotiäitinä lapsia hoitamassa ja käy huonommin koulutettuna välillä jossain kivassa julkisen puolen työpaikassa tienaamassa rahaa itselleen. Periaatteessahan tämä on ihan ok ratkaisu jos se molemmille sopii. Ongelma on usein se, että nainen kehtaa vielä vaittaa siitä, ettei mies ole tarpeeksi kotona, mutta kuitenkin on pakko tehdä pitkää työpäivää että perheen elintaso saadaan pidettyä korkealla suunnilleen vain sen miehen tuloilla. Nainen on valinnut itselleen tarkoituksellisesti mahdollisimman hyvätuloisen miehen (hypergamia) ja omasta tahdosta jäänyt kotiin hoitamaan lasta. Ja myöhemmin herää siihen asiaan että onkin inhottavaa kun eläkettä ei paljon kerry ja on taloudellisesti melko riippuvainen miehestä. Eli ei voi olla täysin itsenäinen ja vapaa nainen ja samalla elää miehen rahoilla.

Kaikkea ei voi saada vaikka haluaa.

• mark001
    • joskerranomaisuuttaon

Jos se sun yksiö on kohta jo maksettu, niin kannattaa muuttaa seuraavaksi kaksioon ja pistää se yksiösi vuokralle. Esim. Saunallinen kaksio on jo parisuhdemielessäkin houkuttelevampi ratkaisu kuin esim. yksiö. Vai mietippä omalle kohdallesi, jos tapaat kivan mimmin jolla on saunallinen kaksio kivalla paikalla, niin eikö ajatus kävisi mielessä että sinäkin sinne voisit jossain vaiheessa mahtua? Eihän se susta mukavampaa tyyppiä tee, mutta käytännön tasolla helposti lähestyttävämmän.

Asut siinä kämpässä pari vuotta ja sitten se esim. myyntiin, jos taloustilanne on alkanut näyttää valoisammalta ja hintaakin saisi paremmin. Tai sitten ostat seuraavaan kohtuuhintaisen yksiöön, ja parin vuoden päästä sekin vuokralle. Ei pitäisi olla ongelmaa lainan saannissa, jos on jo melkeen velaton kämppä tarjota vakuudeksi.Ellet nyt jotain Helsingin keskustan kämppiä katsele. Pikkuhiljaa niistä säännölliset tulot omaava alkaa saamaan jo ihan konkreettistakin tuottoa. Mutta valkkaa kohde tarkkaan, ettei tule mitään kohtuuttoman isoja taloyhtiön remppoja, ja hintaa ei ole liikaa. Tinkaa siis hyvin.

• fjfjyf

Hassua kuinka nämä keskustelut menee seuraavalla kaavalla:

1. naiset kieltävät olevansa materialistisia
      2 ...mutta kyllähän sitä tilaa pitää olla, LASTEN vuoksi tarvitaan sitä ja tätä - oikeasti asioita joita NAINEN haluaa tehdäkseen kodin itselleen hienoksi tai leuhkiakseen kavereilleen lapsille ostetuilla merkkituotteilla joista lapsi itse ei välitä hevon vittuakaan
      3. huomataan että periaatteen miehen jutut Älvsby-talosta, Skoda Octaviasta ja naisen työllään ostavista aisurimiehistä ovatkin täyttä totta

• voivitttutaas

Paitsi että miehethän ne täällä taas naisina esiintyvät.

• Naiset haluavat ylensä lapsia, jolloin pitäisi olla ainakin kolmio. Tietysti jos löydät iläisesi velan, mutta niitä on tosi harvassa. Ihmettelen tosin, miten ihmeessä te ensitreffeillä puhutte asunnostasi. Puhuisit naisesta, etkä itsestäsi, niin pääsisit toisillekin treffeille.

• joskerranomaisuuttaon

Tämä aloitushan sisältää pelottavan tuttuja piirteitä siitä, että naiset nyt vaan haluaa viedä miespoloisen vähäiset rahat. Jospa siis aloittaja keskittyisi naisten sijaan haalimaan sitä omaisuutta itselleen, kun hän on siitä kiinnostunut.

• ATMaisteri

Eipä tuo yllätä. Ap on 32v ja treffailee ikäisiään naisia. Minulla on ihan vastaavia kokemuksia, kauaa ei lirkutella ennen kuin nainen alkaa vihjailemaan haaveistaan - siis perheestä, talosta, ym. Ei perheen perustamista tietenkään treffeillä suunnitella, mutta sen verran nopeasti biologinen kello tikittää että "screening" on käynnissä alusta asti. Miehet joilla ei ole halukkuutta kustantaa naiselle samaa mitä kavereillakin on, siis mahdollisimman hienoa asuntoa, halutaan tiputtaa jatkosta nopeasti.

Varmasti muilla on erilaisia kokemuksia, mutta minä en ole mikään sytyttävä iskijätyyppi vaan juurikin sellainen luotettavan oloinen älykkö. Lue: täydellinen aisuri naisille joilla ei ole aikaa kesyttää jännämiestä perhemieheksi.

Muutamien treffikokeilujen jälkeen olenkin laittanut kriteereiksi max 25v, lapseton, naimaton.

• ATMaisteri
        joskerranomaisuuttaon kirjoitti:

Tämä aloitushan sisältää pelottavan tuttuja piirteitä siitä, että naiset nyt vaan haluaa viedä miespoloisen vähäiset rahat. Jospa siis aloittaja keskittyisi naisten sijaan haalimaan sitä omaisuutta itselleen, kun hän on siitä kiinnostunut.

Voihan se rahojen menetys huolettaa, jos itse on säästänyt kun taas nainen on matkustellut tms. Mutta enemmän tuosta saa sellaisen kuvan että ap ei halua raataa velkaorjuudessa.

• joskerranomaisuuttaon
        ATMaisteri kirjoitti:

Voihan se rahojen menetys huolettaa, jos itse on säästänyt kun taas nainen on matkustellut tms. Mutta enemmän tuosta saa sellaisen kuvan että ap ei halua raataa velkaorjuudessa.

Eli aloittaja ei ole vain löytänyt omiin arvoihinsa sopivaa treffikumppania. Kyllä ne naistenkin jalat maahan palautuu, kun se asuntolaina otetaan vaikka 50/50% periaatteella, tai miten kunkin varat riittää. Jos on parempi tuloinen nainen niin voihan se lyhentää silloin sitä lainaa enemmänkin. Silloin normituloinenkin pariskunta pystyy sen kolmionsa hankkimaan. Mutta jos ajatus nyt vaan kuulostaa utopialta, niin voi jatkaa pirujen maalailemista seinille.

• ATMaisteri
        joskerranomaisuuttaon kirjoitti:

Eli aloittaja ei ole vain löytänyt omiin arvoihinsa sopivaa treffikumppania. Kyllä ne naistenkin jalat maahan palautuu, kun se asuntolaina otetaan vaikka 50/50% periaatteella, tai miten kunkin varat riittää. Jos on parempi tuloinen nainen niin voihan se lyhentää silloin sitä lainaa enemmänkin. Silloin normituloinenkin pariskunta pystyy sen kolmionsa hankkimaan. Mutta jos ajatus nyt vaan kuulostaa utopialta, niin voi jatkaa pirujen maalailemista seinille.

Kommentoin jo toiselle nimimerkille, mutta käsitin ap:n postauksen niin ettei tässä ole niinkään kyse asunnon absoluuttisesta koosta tai laadusta vaan siitä kuinka paljon panostetaan asuntoon.

Ts. jos kuvitellaan että pariskunnalla, sanotaan vaikka lapsettomalla, on rimaa hipoen varaa kolmioon niin onko pakko hankkia kolmio?

Lainaus ap:lta:

"Onko edes olemassa -30v naisia jotka suostuisivat valittamatta asumaan kaksiossa vaikka pankin setä antaisikin kerjäämistä vastaan riittävästi lainaa siihen unelmataloon?"

Miten on?

• backtosixties

Siis vain Suomessa tämä on mahdolista. Sinkkupalstalla keskustellaan asunnon koosta ja materialismista. On tämä omituista.

• Eikö saisi keskustella? Minkä aiheen hyväksyt?

• Vastauskysymykseesi

On olemassa 30 naisia, jotka suostuvat asumaan kaksiossa. Aikuisilla on yleensä parisuhdetta perustaessaan kahden kodin irtaimisto, joten säilytystilaa on oltava riittävästi.

Parisuhteessa on myös kiva olla omaa aikaa, joten yksiöön en enää muuttaisi, kun kaksion olen jo hankkinut. Myös pienen lapsen kanssa kolmistaan voisi asua kaksiossa, jos säilytystila riittää. Isomman lapsen kanssa kolmio ois kiva ylläri, jotta olisi myös kahdenkeskeistä aikaa ja mahdollisuus seksielämään suljetuin ovin.

Muuten en ymmärrä mistä puhut. Mikä "hienoin ja isoin maksimilainalla"!? Täällä pääkaupunkiseudulla pitäisi olla tosi varakas, että voisi asua omakotitalossa. Pidän itsestäänselvyytenä, että asunto mahdollisen kumppanin kanssa ostettaisiin puoliksi, kulut jakaen ja suu säkkiä myöten eli sellainen mikä on järkevää ja mihin on molempien tuloilla varaa.
      Ja molemmat tietenkin osallistuu remontointiin.

• ATMaisteri

"kulut jakaen ja suu säkkiä myöten eli sellainen mikä on järkevää ja mihin on molempien tuloilla varaa."

Eli kallein asunto mihin on varaa? :D

Ap käsittääkseni tarkoitti sitä että jos varaa on (just ja just) esim. kolmioon Töölössä niin ostetaankin kaksio Itä-Helsingistä ettei kaikki rahat mene asumiseen.

• Vastauskysymykseesi

Ei. Ei kallein ja hienoin. Vaan se mikä on järkevää. Eli kaksio, jos on ensimmäinen yhteinen asunto ilman lapsia. Ja sieltä mistä on varaa, järkevillä kulkuyhteyksillä, jollei (kun) ei ole autoa. Niin, että elämiseenkin jää rahaa.

• kiva.koti

Asun miehen ja lapsen kanssa kaksiossa eikä ole aikomustakaan muuttaa ja työntää rahaa johonkin turhiin neliöihin. Sopu sijaa antaa.
      Nuo jutut naisten vaatimista hienouksista ovat taatusti peräisin miehiltä, joilla ei ole kokemusta naisista, on vain hurjasti ennakkoluuloja.

• Ne jutut on peräisin miehiltä, joilla nimen omaan on kokemusta naisista. Tai vähintään naisten vaatimuksista. Ja siksi miettivät että mihin kaikkeen sitä miehenä kannattaa suostua.

Mutta kiva kuulla että tuollaisiakin naisia on. Ettei mies sitten suostu sen pahimman elintasohuoran suostumuksiin.

• IkisM

"Minä en halua isoa asuntoa, etenkin kun valtaosa asunnosta tulee aina olemaan naisen ja lasten tilaa."

Minä taas oikeastaan haluaisin, ei vaan tule laitettua pelkästään itselle kun käytettyä tulisi vain yhtä makkaria, olkkaria ja keittiötä. Pitäisiköhän alkaa etsimään nainen että saisi syyn asunnovaihtoon? nääh, enpä taida jaksaa.

• ssaaqqwwweeeffffff

" Sanat "minusta ei kannata ostaa isointa ja hienointa asuntoa minkä saa" ovat -30v naisille kaikista suurin turn-off. Kun tähän lisää "en ole hyvätuloinen enkä tykkää remontoinnista", on treffit ohi."

No ei varmasti ole tuollaiset asuntoon liittyvät sanomiset juuri minkään sortin turn-off, ei minkäänlaisten miesten tai naisten kysessä ollen. Vähän voi joku nainen plussaa antaa siitä jos on oman asunnon hankkinut, mutta se on todella vähän eikä sillä ole mitään suurta saati ratkaisevaa merkitystä. Tällä asialla voisi olla enemmän merkitystä joillekkin naisille jos ei asunto olisi meillä sellainen asia, että se kyllä järtjestyy ihan kelle vaan varallisuudesta ja statuksesta riippumatta, niin naisille kuin miehillekkin, sossustahan asunnon saa ja kelasta asumistuet silloinkin vaikka ei tuloja olisi mitään.
      Se kyllä voi olla monillekkin naisille jonkinasteinen turn-off, jos tulkitsevat sen kun ylipäätään sanot omistusasunnossa asuvasi jonkin sortin omistusasunnolla itsetunnon pönkittämisenä. Niinhän psykologitkin väittäisivät, että juuri huonoa itsetuntoa omistusasunnon mainitseminen vaan osoittaisi. Rehvatella kyllä kannttaa naisille, mutta se pitää rehvastella sillä että on hyvä arvostettu työ tai asema tavarantuotannossa, ja että on paljon kavereita ja naisiakin saatavilla, ja erityisesti että naisia on ainakin ollut. Tällaisia juttuja naiset miehessä arvostavat panettavaksi kokemansa ulkonäön lisäksi.

• Jos lapsia aikoo hankkia ja vielä tosiaan noin monikossa, niin kyllä voi tulla kaksioon aika tiivis tunnelma.

• n--n-n-33

Varmasti löytyy sellainen nainen. Asioista voi joustaa, jos kumppanin kanssa muut asiat osuvat yksiin.
      Itse haaveilen oman talon rakentamisesta. Pystyisinkin sellaisen rakentamaan, jos myisin nykyisen pienen huoneistoni.
      Jos kohtaisin miehen, joka ei halua asia omakotitalossa tai rakennuttaa taloa, mutta muuten olisi sopiva, jättäisin sen haaveen taa. Harva haave on ehdoton.
      En minäkään halua musertua velkataakan alle, joten en avittele aina sitä isointa palaa kakusta, vaan otan pieniä paloja kerrallaa ja lisää sitten vasta kun pystyy...

• ätmix

Mites toi siisteyspuoli hallussa? Saan naisseuraa kun kävi flaksi deitissä. Ja jouduin pakkaamaan siivoojan. Mene kalliimmalla perusiivoustaksalla kun täällä on niin paskasta ettei kuulemma ylläpitosiivouksen hinnalla saanut siistiä!

• fiksuoot

Täällä olis reilu kolmekymppinen yhden lapsen yh.. ja mun kaksioon mahtuis oikein mainiosti tavallinen perheeseen sitoutunut mies ;) käviskö kuitenki rivarikolmio parin vuoden päästä ku tyttö menee kouluun ja kaipaa hienan omaa tilaa?

• Maksaisitko 2/3 vuokrasta tai vastikkeesta ja asuntolainasta jos miehen löydät kanssanne asumaan?

• minä_vaan80

Olen 34-vuotias nainen. En halua lapsia. Minulla itselläni kaksio, josta vielä reilusti velkaa jäljellä. Asunto on vuokralla, koska kulut korkeat yksin maksettavaksi. Itse asun pienessä yksiössä ja olen tyytyväinen näin. Olen peruspalkkainen nainen.
      Kun itse elän ja asun näin. Miksi vaatisin jotain kuuta taivaalta mieheltä? Minulle riittää jos pääsisi kerran vuodessa matkalle johon on yhdessä säästetty. Arjessa toisen muistamista, puolin ja toisin. Itse en halua kotiani näyttämään Ikean kuvastolta tai vaadi-halua luksusta sistustukseen, koska haluan ja minulla on nytkin persoonani näköinen koti. En ole tyyppiä, joka haluaa uusimman markkinoille tulleen puhelimen tai isointa mahdollista plasma tv:tä. Teen järkeviä ostopäätöksiä jotka ei vie minua vararikkoon. Tätä haluan myös mieheltä. En näe järkeä siinä että velkaa on siksi että kaikki on oltava hienoa tai näytettävä hienolta. Haluan olla onnellinen enkä onnea saa jos ostan tuhansien arvoisen sohvan tms.

Jos lapsia haluaisin, kaksio on mielestäni liian pieni, lapsella ja vanhemmilla oltava omat huoneet. Varsinkin kun lapsi kasvaa ja tuo leikkikavereita kylään. Remontoitavat asunnot usein hyvä sijoitus, varmempi saada omat pois. Itse osaan remontoida,ja minulle on läheisiä jotka osaavat remontoida. Ei miehen ole pakko osata remontoida. Riittää mulle että mies siivoaa kotona siinä missä nainenkin ;)

• ikoo

Miehet hinnoitellaan pariutumismarkkinoilla heidän tarjoamien resurssien perusteella. Eli vaikka pankkitilillä on miljoona, ja asuu vaatimattomasti, kokonaan maksetussa yksiössä. Ja jos mies elää erittäin nuukasti sääsätäen kaikki tienaamansa rahat.
      Niin pariutumismarkkina hinnoittelee tuollaisen miehen samalle tasolle kuin pitkäaikaistyöttömän, koska tuo mies ei tarjoa naiselle enempää resursseja kuin työtön.

Miehen arvo pariutumismarkkoilla nousee jos hän kykenee tarjoamaan korkempaa elintasoa ja asumisviihtyvyyttä vaikka velkarahalla, eli nainen haluaa että mies ottaa pankista niin suuren lainan kuin mahdollista, ja ostaa niin kalliin talon kuin mahdollista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3275
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1020
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      849
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      840
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    Aihe