Yksinäisten miesten maa

Sinkkumie5

Minulla päättyi 10v kestänyt suhde vuosi sitten ja astuin tähän Suomen sinkkujen puuhamaahan. Alla hieman huomioita herättäneitä asioita nykyajan sinkkuudesta yli kolmekymppisenä.

Ensinnäkin huomasin sen, että avioeron jälkeen mies on todella yksin verrattuna naiseen. Naisen ystävät huomioivat enemmän eron jälkeisen tilanteen ja pitävät kriisiryhmiä ja pyytävät tekemään asioita yhdessä.
Tämä ei kuitenkaan ole samanlainen miehen kohdalla. Miehen kaverit eivät yleisesti huomio asiaa muuten kuin vain pyytämällä oluelle, koska tietävät sinkun suostuvan aina siihen. Eroasiaa puidaan vaan parikertaa vuodessa järjestettävässä yhteisessä saunaillassa, kun perheellisten miesten vaimot päästävät nämä ulos. Moni eron käynyt sinkkumies tarttuu pulloon yksinäisyydessään, joka taas pahentaa asiaa ja tulevaisuusnäkymiä.

Itse olen kolmenkympin paremmalla puolella ja huomannut tämän ikäisenä sinkkuna sen, ettei sinkkunaisia ole.
Huomio on myös kohdistunut siihen miten naiset nykypäivänä hakevat miestä.
Miehen pitää olla joko palomies tai lääkäri, muuten sinkkunainen on mieluiten yksin. Periaate on se että rima on TODELLA korkealla ja "kyllä se palomies vielä joskus kävelee vastaan".
Baarissa ei kannata edes katsella naisia, jos ei ole suoraan HUNKSien tanssiryhmästä naamaltaan ja kropaltaa. Jos vahingossakin sattuu baaritiskillä kysymään jotain tulee yleisesti todella tuima katse "mitä sä juttelet mulle".

Tunnen monta yli kolmekymppistä sinkkumiestä, jotka eivät vain löydä naista vaikka haluaisivat perustaa perheen ja elää perhe elämää. Nämä miehet unelmoivat että olisi lapsia ja tasapainoinen perhe-elämä. Nämä miehet ovat tuomittuja sinkkuuteen suomalaisten naisten rimankohotuksen takia.

Tuntuu vähän siltä, että nykypäivänä jos haluaa perheen ja hyvän parisuhteen, se pitää löytää jo hyvin nuorena. Muuten yksinjäämisen rinki on valmis ottamaan sinut loppuelämäksi.

Joskus oli juttua siitä että Suomessa on todella paljon sinkkunaisia, jotka ei vain löydä miestä ja sitä haetaan ulkomailta asti. Tämä ei todellakaan pidä enää paikkaansa. Sinkkunaisista on todellinen pula normaaleille yli kolmekymppisille suomalaisille miehille.

Suomesta on tulossa valitettavasti yksinäisten lapsettomien sinkkumiesten maa.

25

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysympävaan

Olen saanut udeltua senverran että naiset suhtautuu nettideittailuun alentavasti ja siksi naiset ei sinne mene ettei kaverit vaan näe miten epätoivoinen on.. Suurinosa kunnollisista naisista siis pitää nettideittiä paheellisena "senssipalstana". Ne jotka sinne naamansa laittaa onkin sitten vakiokalustoa lähinnä ja vaan panoseuraa vailla. Miten sitten saadaan aikaan pareja jos kunnon nainen ei juokkaan eli ei käy baareissa. Jos osaisi tanssia niin tansseista löytyisi naisia?

• RobottiRunttainen

Naiset ovatkin nettideiteissä pitämässä hauskaa kavereiden kanssa eikä tullakseen kenenkään miehen iskemäksi.

• sikarionvainsikari

Minulla hyvin erilainen kokemus. Kun jäin sinkuksi, niin muutamankin eri naisten kanssa löytyi suhdeviritelmiä, kun olin itse aktiivinen. Nyt olen suhteessa jossa olen onnellinen. Enkä ole palomies, enkä Hunksinkaan jäsen. Mutta kyllä sulla varmasti joku pointti tuossa on.

• voikonäinolla

voi kun naisena tuntuu ihan samalta :(. Ei vaan tunnut mahtavaa herrasmiestä olevan enää vapaana. En tarvitse kuin sen yhden tavallisen kunnollisen suomalaisen miehen.

• sdfsvsdv

Miehen määritelmä tavallisesta, kunnollisesta miehestä = Käyn töissä, ei ole väkivaltainen, kohtelee naista kunnioituksella, on ok näköinen

Naisen määritelmä tavallisesta, kunnollisesta miehestä = On korkeasti arvostetussa töissä (esim. lääkäri, lakimies), saa palkkaa runsaasti yli suomalaisen keskiarvon, on lihaksikas ja vähärasvainen, on komeat ja miehekkään kasvot, on iso alapää ja osaa käyttää sitä hyvin, pitää olla kova, mutta lempeä, pitää olla ystäviä ja harrastuksia, mutta silti pitää olla aina naiselle aikaa, muut naiset haluavat häntä, on "jännä" ja vaarallinen, mutta täysin luotettava jne.

• Anonyymi
        sdfsvsdv kirjoitti:

Miehen määritelmä tavallisesta, kunnollisesta miehestä = Käyn töissä, ei ole väkivaltainen, kohtelee naista kunnioituksella, on ok näköinen

Naisen määritelmä tavallisesta, kunnollisesta miehestä = On korkeasti arvostetussa töissä (esim. lääkäri, lakimies), saa palkkaa runsaasti yli suomalaisen keskiarvon, on lihaksikas ja vähärasvainen, on komeat ja miehekkään kasvot, on iso alapää ja osaa käyttää sitä hyvin, pitää olla kova, mutta lempeä, pitää olla ystäviä ja harrastuksia, mutta silti pitää olla aina naiselle aikaa, muut naiset haluavat häntä, on "jännä" ja vaarallinen, mutta täysin luotettava jne.

Määritelmä ei ole ainakaan minulle sinne päinkään. Päinvastoin, mitä houkuttelevampi ja kansikuvamaisempi, sen vähemmän kiinnostun.
        Itse vuosia sinkkuna tallailleena , näkisin ongelman enemmänkin kohdanta vaikeutena., kuin miesten kelpaamattomuutena.

Ihmisillä menee työ ja vapaa-aika, sekä roolit sekaisin. Oletetaan että pari etsitään työkuvioiden ohella, kun itse vältän näiden asioiden sekoittamista.
        Naitetaan toisille valittuja ihmisiä vaikka väkisin ja kun ei enää osata keskustella parisuhteista ja kiinnostumisesta, siirrytään nettiin tai yhden illan juttuihin.
        Nainen ja mies eivät vain osaa kohdata toisiaan oikein.

• Anonyymi

Mahtavaa herrasmiestä etsit, et tavallista.

• suomihuora15nussima

Nainen kuuluu AINA korkkaajalleen ja yleensä suomihuora korkataan siinä 13-17v iässä.

Eli totta, parisuhde tulee löytää nuorena tai ainakin nuoren naisen kanssa.

• korkkikinkiinni

entäs jos laittaa sitten korkin kiinni?

• jepulisjeep

Tiedä häntä, missä kenenkäkin naisen "rima" on miehen suhteen. Tiedän monta fiksua, opiskellutta nuorta naista, jotka ovat rakastuneet luuserimieheen ja ovat suhteessa tämän kanssa. Jostain syystä he hukkaaavat elämäänsä vähä-älyisen ja huonosti ansaitsevan "miehen" kanssa, vaikka he saisivat periaatteessa kenet vain.

Mutta siitä olen aivan samaa mieltä aloittajan kanssa, että mikäli nuori mies haaveilee tasapainoisesta parisuhteesta ja perheestä, hänen pitää alkaa etsimään sitä kumppania heti parikymppisenä. Syystä että suomalaisten nuorten naisten taso on romahtanut! Niitä naisia, jotka oikeasti haluavat parisuhteen, perheen ja ovat valmiita sitoutumaan siihen, on nykyään todella vähän!
      Jos nainen on vaimomateriaalia, hänellä on sormus sormessa ennen kuin hän täyttää 25. Jos nainen huitelee sinkkuna kolmekymppisenä, hän tuskin edes haluaa sitoutua tai sitten hänellä on se rima liian korkealla.

Ni!

• Eivaimomateriaalia

"Ne jotka sinne naamansa laittaa onkin sitten vakiokalustoa lähinnä ja vaan panoseuraa vailla."
      - Tämän palstan keskusteluja kun lukee, niin ei paljon huvita naamaansa deittiin laittaa.

"Nämä miehet ovat tuomittuja sinkkuuteen suomalaisten naisten rimankohotuksen takia."
      - Kieltämättä hienoa marttyyrihenkeä! Kyllähän se pelkästään koko naissukupuolen syytä on, jos on sinkku...

Yhtä lailla miehillä on vaatimuksia naisille ja on suorastaan naiivia muuta esittää. Täällä väitetään ikään kuin kuka tahansa kelpaisi suhteeseen, kunhan ei ole läski, vanha tai jotain muuta kuin neitsyt. Aika harvoin näin sitten kuitenkaan on. Todellisuus on, että kaikilla on omia toiveita sille, minkälainen tulevan puolison pitäisi olla, myös miehillä.

Kyllä uskon, että kysymys siitä mikseivät samanhenkiset sinkut löydä toisiaan on ihan jossain muualla. Esimerkiksi tässä ajan hengessä, jossa YKSILÖLLE halutaan aina parasta, mitä voi saada. Mikään ei riitä, koska aina voi tulla joku parempi vastaan ja suurempi tunne, niin ei uskalleta sitoutua. Pätee sekä miehiin että naisiin.

"Naisen määritelmä tavallisesta, kunnollisesta miehestä = On korkeasti arvostetussa töissä (esim. lääkäri, lakimies), saa palkkaa runsaasti yli suomalaisen keskiarvon, on lihaksikas ja vähärasvainen, on komeat ja miehekkään kasvot, on iso alapää ja osaa käyttää sitä hyvin, pitää olla kova, mutta lempeä, pitää olla ystäviä ja harrastuksia, mutta silti pitää olla aina naiselle aikaa, muut naiset haluavat häntä, on "jännä" ja vaarallinen, mutta täysin luotettava jne."

Vierastan näitä yleistyksiä siitä miten naiset ajattelevat. Ehkä joskus silloin 20-vuotiaana. tuollainen oli muodikasta, muttei enää sitten kun kasvoi aikuiseksi. Todella surullista, jos miehet todella ajattelevat näin. Näitä listoja tärkeämpää on samanlainen arvopohja, se että juttu luistaa ja että kumpikin tuntee edes jonkinlaista vetovoimaa ja yhdessä on kiva olla.

• noloss

Kolmekymppiset sinkkunaiset ovat useimmiten lihavia, tylsiä, materialistisia, monen nussimia. Yritä katsella jos saisit nuorempia. Jos olet tarpeeksi "kovis" niin voit alkaa käydä kapakoissa kiusaamassa noin 20-vuotiaita tyttösiä.

• yli-30v-m

Mielenkiintoista lukea pariutumista yrittävän miehen kommentteja. Itse olen yli kolmekymppinen mies ja erinäisistä syistä pysytellyt naisista aina kaukana.

Olen itse aina kokenut että pariutuminen on naisten harrastus. Jo ylä-asteella vain koulun komeimmat pojat seurustelivat. Aikuisiällä kun olen seurannut naisten pariutumista niin nätit naiset seurustelevat lähes taukoamatta teini-iästä alkaen, jos siis vain itse haluavat. Parisuhteet heillä tuntuu harvoin kestävän, koska YT-miehet pettävät naisia todella rankasti. Olen usein ihmetellyt miten monet näistä suosituista miehistä käyttäytyvät, naiset kun ovat olleet tosissaan liikkeellä ja ihmisenä mukavia tyyppejä.

Itseä kammottaa koko pariutumiskulttuuri ja onneksi on laillista elää yksin ilman parisuhdetta. Työelämässä olen hämmästyneenä joutunut toteamaan kuinka todella moni ikäiseni mies on naimisissa ja hankkineet jo lapsia. Tilastoissa vilisee aina valta sinkkuarmeija mutta totuus taitaa olla ihan toista, edelleen ihmiset perustavat kolmekymppisinä perheitä kovaa tahtia. Se on myös todettava että miesten vaimojen taso on keskimäärin mielestäni hyvin alhainen. Usein naiset ovat myös todella pienituloisia ja nämä miehet maksavat käytännössä koko perheen elämisen. Tätä en itse ymmärrä lainkaan, tuntuu aivan järjettömältä.

• Nörttipeelo

Minulla on vähän erilaisia kokemuksia. Täytyy muistaa että vaikka tällä palstalla on paljon sinkkuja, niin suuri enemmistö kuitenkin "pariutuu" ja vain vährmmistö on aina yksin, erinäisistä syistä.

Jos ajattelen vaikka oman työpaikkani porukkaa, niin valtaosalla on mielestäbi suunnilleen omaa tuloluokkaa oleva puoliso. En tiedä yhtään paria, jossa mies maksaisi "kaiken".

• kilttiatm

Tuo kyllä pitäää paikkansa että pitää olla joku hunks ja komea ja sitten baarissa ei naisille voi jutella kun ne katsoo tylysti ja vihaisesti tälläiselle tavis miehelle. Nainen ottaa mielummin sen komean jännämiehen joka hakkaa tupaan kuin kunnollisen tavis miehen joka kohtelee hyvin

• FirstGutIsDeepest

30 v. ja siinä nurkilla on tosi hankala ikä miehelle löytää nainen. Ellei sitten kuulu parhaaseen A-ryhmään (alle 10% miehistä). Omat muistikuvat tuolta ajalta. Saman ikäiset naiset ajattelee ihan oikeasti, siis tämä on totta, olevansa niin "tasokkaita" ettei ns. tavismiehet kelpaa. Siis tämä on fakta.

Naisella ei ole myöskään välttämättä tarvetta miehelle.
      Seksi. Seksi on naiselle aika yhdentekevää. Välttämätön paha useimmiten. Vaikka iltapäivälehdet ja naisten lehden muuta väittää. Päinvastoin kuin nuorille miehille. Miehille seksi on ihan oikeasti tärkeä juttu.
      Perhe. Perheen perustaminen tarkoittaa nykyisin ensi sijassa lapsen hankintaa ja sen nainen saa ilman suhdettakin ja odottaa voi aina nelikymppiseksi.

Suomessa on paljon sinkkunaisia ja sinkkumiehiä. Luulisi että kaikille löytyisi joku mutta kun vaatimukset ja tarjonta ei kohtaa ollaan tässä missä just ollaan.

Mikä neuvoksi ? Jaa a. Tosiasiat kannattaa tunnustaa ja elää voi ilman suhdettakin. Ei se nainen automaattisesti kaikkea paremmaksi muuta. Päinvastoin. 50/50 chanssi että menee paljon huonommin kuin yksinollessa. Ihmisiä naisetkin on.

• Aika hyviä havaintoja.

Itsekin mietin pari vuotta sitten että mikä neuvoksi. Olen lopettanut kokonaan naisen etsimisen. Mielialani on ollut oikeasti siitä lähtien parempi. Teen elämästäni mahdollisimman mukavan kaikin niin keinoin mitä se nyt ilman parisuhdetta voi olla.

• TätäMieltä

Jos oma taso riittää vain päälle kolmekymppisiin naisiin tai yksinhuoltajiin niin silloin strategia täytyy miettiä kokonaan uudelleen. Niihin naisiin ei nimittäin kannata haksahtaa: elämä on sen jälkeen parhaimmilaankin tasaisen harmaata ja normikuvio on, että ero kohta taas edessä.

Normaalin päälle kolmekymppisen miehen kannattaakin unohtaa suomalaiset naiset kokonaan. Miksi hukata ainoa elämänsä kun tarjolla ei ole muuta kuin itsekästä kuraa. Vaimo kannattaa mieluummin hakea Aasiasta. Alussa elämä sellaisen naisen kanssa on haastavaa koska yhteinen kieli puuttuu eikä nillä ei ole omia tuloja. Aasialainen nainen on kuitenkin pidemmän päälle hyvä ratkaisu koska ne eivät eroa koskaan ja niiden vaimo-osaaminen on erinomaisen hyvää, ne laittaa perheen edun kaiken muun edelle. Valinta alkaa oikeasti palkkiutua sitten kun kielitaito paranee ja talous stabiloituu, ja koko elämänkaaren kannalta aasialaiset naiset ovat kyllä päälle kolmekymppiselle miehelle optimiratkaisu, ja ainoa järkevä.

• Tässä sitä funtsii tätä maata missä asun.Yksinäisten maa-foorumi on olemassa,oikeastaan ihan vahingossa sinne hupsahdin.Ehdottelen sitä,että sinne laittamaan kirjoituksia ja kaverinhakua ja kirjeenvaihtoa jos eiole löytynyt muualta.Suomessa on paljon sinkkuja,mutta myös ihan kavereita harrastuksiin hakevia tyyppejä.Siellä ei monta ilmoitusta ole,mutta kannattaa käydä vilkaisemassa. :)

• Anonyymi

Nainen kannattaa hankkia jo parikymppisenä.

Jokaista sataa naista kohden Suomessa syntyy 105 miestä. Tämä suhdeluku ei muutu vasta kuin eläkeiän kynnyksellä kun miehet alkavat kuolla aiemmin kuin naiset.

Parikymppisenä kun melkein kaikki ovat sinkkuja, on sinkkujen suhdeluku tuo 100/105 ja kilpailu ei ole niin kovaa. Kun mennään yli 30-vuotiaaksi, alkaa lähes kaikki naiset olla varattuja, ehkä noin 95%. Eli vapaana tuosta joukosta on siis vielä 5 naista ja 10 miestä. Suhdeluku onkin siis jo 5/10, eli jokaista vapaata naista kohden on kaksi miestä. Kilpailu on kovaa.

• Anonyymi

AP:n kokoma kuulostaa aikalailla samalta kuin omani. Poikkeuksena että muuttanut ystävien luota pois ja naapurustossa ei asustele saman ikäisiä. Vähitellen alkaa nuorentumaan, mutta kaikki perheellisiä ja lapsi arkea pyörittämässä. Joten yksinhän tässä on jääty avioeron jälkeen.

Pitää vain yrittää nauttia pienistäkin sosiaalisista hetkistä lenkeillä. Ja jutella niitä näitä deittisivuston naisten kanssa jotka asuvat muualla päin maailmaa. Valitettavasti suomalaiset naiset eivät vain jaksa nähdä vaivaa, tuon mies massan kanssa joka deittipalveluissa on.

• Anonyymi

Jännä väite että Suomessa ei olisi sinkkunaisia.
      "Sinkkunaisten osuus on Suomessa suhteellisesti EU-maiden suurin: toissa vuonna jo lähes 23 prosentissa suomalaistalouksista asui lapseton nainen. Myös sinkkumiesten kotitalouksia (16,5 %) on Suomessa selvästi EU-keskiarvoa (13 %) enemmän. Sinkkumiesten osuus on Suomea korkeampi vain Saksassa."

Syyksi naisten sinkkuuteen on arveltu todennäköisesti elintason nousu ja naisten mahdollisuus elää hyvää elämää ilman tarvetta elättäjään.
      Muutama vuosikymmen sitten naisten asema mm. työelämässä oli huono, ja oli melkein pakko hankkiutua avioliittoon saadakseen elatuksensa.
      Naisten asema on noussut huimasti mikä on todella hieno asia! Naisilla on vapaus valita ottaako miehen joka ei niin kovin edes viehätä, vai elääkö hyvää elämää yksin.

Miehen ja naisen iso ero on mm. siinä, että mies ei kestä eikä pärjää yksin, nainen voi elää täyspainoista elämää vaikka koko elämänsä sinkkuna.
      Tämäkin palsta on täynnä miesten epätoivoista huutoa naisten perään, ei osata elää omillaan. Melkein kuka tahansa kelpaa, kunhan haarovälissä on oikeat vehkeet.
      Nainen haluaa paljon muuta. Pelkkä seksi ei riitä. Nainen elää paljon kokonaisvaltaisemmin, ja laajemmin. Ja kun mikään ei pakota ottamaan sitä paremman puutetta, sitä ei oteta! Elämä jatkuu, ei hätää.

• Anonyymi

Niistä yksin elävistä naisista valtaosa vain taitaa olla yli 80-vuotiaita leskirouvia kun miehet kuolevat naisia nuorempina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niistä yksin elävistä naisista valtaosa vain taitaa olla yli 80-vuotiaita leskirouvia kun miehet kuolevat naisia nuorempina.

Aivan oikea kommentti. Miehiä syntyy suomessa 5% enemmän joka vuosi. Mutta miesten elinikä on paljon lyhempi. Joten loppupään lesket sotkevat tuollaisia tilastoja, joissa ei oteta ikää huomioon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      5790
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3256
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2956
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      638
      2193
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      159
      2110
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      71
      1434
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1415
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1208
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1136
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1107
    Aihe