Jäännösseurakuntaan kuuluvat a-tistit?

pysykääasiassa

Kai Arasola on kirjoittanut että hänen vanhempansa uskoivat kuuluvansa lopunajan jäännösseurakuntaan jonka nimi on (Seitsemännen päivän) Adventtikirkko.
Miten on sinun laitasi?

1. Ketkä kuuluvat jäännösseurakuntaan?
2. Pelastuvatko kaikki jäännösseurakuntaan kuuluvat?
3. Onko jäännösseurakuntaan kuuluvien tehtävänä saarnata Ilmestyskirjassa olevaa kolmen enkelin sanomaa?
4. Mikä merkitys sapatilla ja sunnuntailla on jäännösseurakuntaan kuuluvilla?

13

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpyh

Ja taas näitä lässynlässyn aloituksia, joihin on vastattu miljoona kertaa ....

• Hei-

Nehän nyt pössöjä uskovaisia olisivat jos eivät jäännökseen ajattelisi kuuluvansa.

Kannattaa kuitenkin huomioida että on omantunnon kysymyksiä jotka adventtilaisia sitovat, mutta ei sido toisenlaisen tiedon varassa olevia samalla tavalla välttämättä. Omantunnon asioissa tiedon määrää vasten muodostuvat omantunnon näkemykset oikeasta ja väärästä ovat erilaisia. Synti on tässä suhteessa ja -merkityksessä toisinaan suhteellinen asia yksilöllisesti. Luuk 12:47-48.

Uudesti syntyneitä uskovaisia on ja kaikki erimielisyys ei ole pelastuskysymystä.

Itse puen pelastuksen "ehdot" ja kristinuskon ydinarvot näihin jakeisiin, näiden jakeiden arvoihin joista ei mitään saa korvata pois. Näissä jakeissa kulkee ne rajat mitkä itse asetan harha-opin ja Raamatun pelastus-Kristus mission-opin rajoiksi;
      > Ilm 14:12, Hebr 12:14, Ef 2:8-9. Noissa on kaikki Raamatun sisältö ja koko Kristus kallion ydinarvot.

Monenlaista erilaista tietoa on, ja vilpitön omantunnon valo on se mittari mitä oikeudenmukainen tuomari katsoo; Luuk 12.47-48 metodissa.
      Erilaista omantunnon näkemystä on eri piirien uskovaisilla, mutta Jumalan kansaa -vilpittömiä sieluja on yksilöinä kotitalouksissakin ja pakanakin pelastua voi Jumalan Hengen puhuttelussa. Joh 10:16

Tieto>>> Vilpittömyys>>>>>>>> = omantunnon näkemys oikeasta ja väärästä Jumalan edessä vilpittömänä, ja tämä on erilaisilla piireillä erilaista.

Kannattaa tämä muistaa. Adventtilikkeen jäsenet eivät kaikki ole hekään laumassa, Joh 10:16
      vaan maantieteellisistä ja inhimillisistä syistä kaikenlaisia tummia pässejä, ja mustia pukkeja on jossakin muuallakin yksilöinä.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• faktaaFaktaa

Valitettavasti adventistit eivät luota edes toistensa "omantunnonmittariin".
        Jariseni sinähän et voi kuulua lopunajan jäännösseurakuntaan koska olet eronnut siitä.

• faktaaFaktaa kirjoitti:

Valitettavasti adventistit eivät luota edes toistensa "omantunnonmittariin".
        Jariseni sinähän et voi kuulua lopunajan jäännösseurakuntaan koska olet eronnut siitä.

Hei_

Olen jonkun "_seni" kas kummaa, voi kun meillä on rattoisaa? Onnellista on, eikö vain meillä yhdessä?

Seurakunnan toiminta- "ekklesia" eli ryhmä uskovaisia Mooseksenkin ajoista lähtien ja aikaisemminkin- on oikein, se on tarkoituksenmukainen ja suositeltava aina ensitilassa ilman muuta silloin kun on vaatimukset täyttävä ryhmä- seurakunta, kirkko, t. hengellinen järjestö mikä tuo "ekkelsia" kreikkaa onkin.

Aina on ollut Joh 10:16 myös jossakin muualla jotakin missä itte minä ei aina istu just sillä hetkellä tai ole koottu samoihin kirjoihin ja kansiin.
        Yksilöitä Joh 10:16 on maantieteellisistä ja inhimilisistä syistä jossakin just precis sillä hetkellä.

Minun jossakin muualla olo liittyy vastuunkantoon, ei ole mitään muuta asiaa asiayhteydessä. Olen kantanut vastuuni 100% joka päivä ja uupumus tuo tullessaan toisinaan että ei voi kantaa vastuuta, ja että saa rauhan laittomilta vakoiluverkostoilta, ja niiltä joille pitäisi olla "pappina" mutta usko ja Jumala ei kiinnosta vaan joku muu vaikutin on-
        niin on helpompaa irroittautua kunnolla vastuusta. En ole koskaan sanonut itseäni papiksi.

On helepompaa olla reilusti vastuista erossa sitten jos tarvetta. Kannoin vastuuni 100% hengelliset maallikkovastuuni joka päivä, ja jätin vastuuni uupumuksen ja turhautumisen seurauksena toistaiseksi.

Kirjoihin ja kansiin aina pääsee tai voi olla ilman kansia ja kirjoja. Uupumus työelämässä vie vuosikymmenen eikä sekään aina riitä, ja alan vaihto on pakollinen asia työelämässä.

Tauti ei vaivaa patalaiskoja, vaan on lähinnä liian tunnollisten ja ahkerien ja lahjakkaiden vaiva -niiden jotka vaativat paljon itseltään.
        - Mutta alan olla jo siinä iässä että olen havainnut etten pääse enää rasittamaan liikaa itseäni vaan on automaattinen jarru ja uupumuksista ei enää uutta vaaraa ole.

Pitkäkestoinen stressi voi johtua monenlaisesta eikä se koskaan ole minullakaan johtunut työstä, vaan jostakin muusta, esim, ihmissuhdeasioista tavallisimmin. Uupumusta seuraa aina masennus josta toipuminen on aina yksilöllinen asia.

Lopunajan jäännös on ihmisen suhde omantunnon asioissa Jumalan edessä yksilöllisesti per/ nuppi Jumalan edessä. Suuri tuomari onkin joku muu_. On monesti ihan toisin kun joku karjalaismummo- tai vanhapiika tai jurvalaisen vajan kasvatti tulkitsee tai pastorin planttu tulkitsee omista henkilökohtaisista näkökulmistaan.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä minun vanhempani uskoivat adventtikirkosta? Tärkeätä on se, että he uskoivat, ettei ole mitään muuta nimeä kuin Jeesus Kristus, joka meidät pelastaisi (Apt 4.12). Vain siihen uskovat kuuluvat todelliseen jäännökseen.

Kai

• Advari

Aikoinaan kun eräältä pastorilta kysyttiin adventtisanomasta hän vastasi, Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus. Voi olla että Kai muistaa tapauksen.

• IlmestyskirjaTV

Arasola menestysteologina jätti vastaamatta kysymykseen: "Onko jäännösseurakuntaan kuuluvien tehtävänä saarnata Ilmestyskirjassa olevaa kolmen enkelin sanomaa?"

• menestysteologiaa

Jäännösseurakunnalla tarkoitetaan lopunajan jäännöstä juutalaisia Raamatun mukaan ja Arasolan tulkinta on väärä.

Adventismi on korvaus- ja menestystysteologiaa.
        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan.

Ovatko adventismin mukaan Arasolan vanhemmat läpäisseet tutkivan tuomion lopunajan jäännösseurakunnan SDA:n jäsenenä?

• ifwee
        menestysteologiaa kirjoitti:

Jäännösseurakunnalla tarkoitetaan lopunajan jäännöstä juutalaisia Raamatun mukaan ja Arasolan tulkinta on väärä.

Ovatko adventismin mukaan Arasolan vanhemmat läpäisseet tutkivan tuomion lopunajan jäännösseurakunnan SDA:n jäsenenä?

Adventistien tulkinnat ovat vääriä.

http://teacherluke.co.uk/2012/12/20/122-the-end-of-the-world/

• Olen ollut poissa palstalta melko tovin ja siksi kaivelen melko vanhojakin ketjuja kommentoitavaksi. Toivottavasti tästä ei kukaan pahoita mieltään.

Kai_A kirjoitti: «Tärkeätä on se, että he uskoivat, ettei ole mitään muuta nimeä kuin Jeesus Kristus, joka meidät pelastaisi (Apt 4.12). Vain siihen uskovat kuuluvat todelliseen jäännökseen.»

Tuo lause: "Ei ole muuta nimeä kuin Jeesus Kristus, joka meidät pelastaisi." on kovin korkealentoisen käsitteellinen ja höttöinen. Mitä se tarkoittaa oikeasti käytännössä?

Miten nimi pelastaa? Pitääkö se nimi lausua jollakin tietyllä tavalla? Pitääkö kuulua kerhoon, joka ilmoittaa kantavansa tai kannattavansa tuota nimeä?

Vai olisiko kyse kenties siitä, että noudattaa elämässään evankeliumeissa kerrottuja Jeesuksen opetuksia?

Siis ihan oikeasti, ei tuosta saa tolkkua, jos ilmaisee itseään noin kryptisesti.

Paavali (lähinnä Roomalaiskirjeessä) sekoittaa tähän vielä uskomisen ja Luther nappasi siitä halukaasti kiinni. Jos usko johtaa pelastukseen, mihin uskomisesta on kyse? Onko se jonkin kirjoituksen uskomista todeksi? Onko se sen uskomista, että Jeesus eli, kuoli ja nousi kuolleista? Tarvitaanko siihen uskominen Vanhan testamentin kertomusten historiallisuuteen? Ja niin edelleen.

Miksi niin usein uskonnollisessa kielenkäytössä ollaan kaikki raajat tukevasti ilmassa, vailla minkäänlaista kytkentää todelliseen käytännön elämään?

• pyhpyh
        menestysteologiaa kirjoitti:

Olet paskanpuhuja.

• juhlapöytä

Ne joilla on Jeesuksen verellä pestyt valkoiset vaatteet.

• pyhpyh

Olet tyypillinen nettipeelo, joka ei ymmärrä mistään mitään. Mutta eipä meidän tartte susta välittääkään...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9096
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3692
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2163
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1357
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1125
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1112
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1095
    9. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      106
      1046
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55