Yhdenkäden punnerrus

Kestävä

Montakos yhdenkäden punnerrusta porukka saa? Itse saan 35(en ole liikettä sen kummemmin treenannut), painoa on 71kg ja pituutta 174cm. Minuutissa saan reilu 100 tavallista punnerrusta. Onko hyvät tulokset? Armeijassa olin ainaskin komppanian paras punnertaja ;)

32

8542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runar

Kovat tulokset on mun mielestä, ite oon saannu yhdellä kädellä vain kolme ja armeijassa lihaskuntotestissä minuutissa 58, joka oli mullakin komppanian paras..pituus mulla sama mut painoo 25kg enemmän..

• Eyes

Jaa että onko hyvät tulokset? No siis aivan mielettömät tulokset sulla! Saa kyllä tehdä aikalailla töitä että pääsee tuon sata minuutissa.

• penkkiäijä

Ite teen vähän alle 60 normi etunojapunnerrusta 30 sekuntiin ilman punnerrus treeniä... Sotilaspenkki on jotai 30 toiston luokkaa en sitäkään treenaa, mutta penkkiä yleisesti j, ikää 17v, aamupaino 56kg luokkaa.

• Joeigje

Nyt kyllä vähän taas epäilyttää tuo.
      100 punnerrusta 60 sekunnissa? tekee keskimäärin 1punnerrus/0,6 sekunttia ! Ei toki mahdoton mutta oot sitte varmaa joku SE kaveri! Vähintää yhtä kova on tuo 35 yhellä kädellä, sekii jotai SE luokkaa.
      Mutta kerroppa jotain muita tuloksia vielä esim. leuka, penkkipunnerrus ym.

• Kestävä

Siis multa löytyy tuota räjähtävää voimaa enemmän kuin maksimi voimaa. Penkistä nousee 102,5kg. Leukoja teen jotain 20, niitä en ole paljoa treenaillut, koska en pidä liikkeestä. Olen kuullut että parhaat tekevät 120 punnerrusta minuutissa, kuulostaahan se hurjalta, mutta on mahdollista. Pystyn tekemään 120 punnerruksen minuutti vauhtia 30 sekunttiin asti, mutta sen jälkeen alkaa hyytyä eikä jaksa enää niin nopeasti. Yhdenkäden punnerrus on mielestäni aikalailla tekniikka laji, muistan kun joskus 15 vuotiaana kokeilen ensimmäistä kertaa niin sain yhden :). Räjähtävyyttä ja tekniikkaa tarvitaan.

Onko muka totta että tuo 35 olisi SE tasoa!?!?!? Pitääpä alata treenaamaan tosissaan tätä jos asia on näin :). Eräs kaverini pystyy tekemään noin 30 yhdenkäden punnerrusta, joten oma tulokseni ei tunnu erityisen kovalta. Jos muuten joku innostuu treenaamaan yhdenkäden punnerrusta, niin kannattaa aloittaa jalat leveällä, se on kevyempää.

• Kestävä
        Kestävä kirjoitti:

Siis multa löytyy tuota räjähtävää voimaa enemmän kuin maksimi voimaa. Penkistä nousee 102,5kg. Leukoja teen jotain 20, niitä en ole paljoa treenaillut, koska en pidä liikkeestä. Olen kuullut että parhaat tekevät 120 punnerrusta minuutissa, kuulostaahan se hurjalta, mutta on mahdollista. Pystyn tekemään 120 punnerruksen minuutti vauhtia 30 sekunttiin asti, mutta sen jälkeen alkaa hyytyä eikä jaksa enää niin nopeasti. Yhdenkäden punnerrus on mielestäni aikalailla tekniikka laji, muistan kun joskus 15 vuotiaana kokeilen ensimmäistä kertaa niin sain yhden :). Räjähtävyyttä ja tekniikkaa tarvitaan.

Onko muka totta että tuo 35 olisi SE tasoa!?!?!? Pitääpä alata treenaamaan tosissaan tätä jos asia on näin :). Eräs kaverini pystyy tekemään noin 30 yhdenkäden punnerrusta, joten oma tulokseni ei tunnu erityisen kovalta. Jos muuten joku innostuu treenaamaan yhdenkäden punnerrusta, niin kannattaa aloittaa jalat leveällä, se on kevyempää.

...olis kiva jos joku voisi kertoa ME tai SE tuloksia yhdenkäden punnerruksesta sekä punnerruksia minuutissa. Mikäli löytyyy tietoa.

• reenaaja
        Kestävä kirjoitti:

...olis kiva jos joku voisi kertoa ME tai SE tuloksia yhdenkäden punnerruksesta sekä punnerruksia minuutissa. Mikäli löytyyy tietoa.

jalat yhdessä 35 punnerrusta yhdellä kädellä?

• Kestävä
        reenaaja kirjoitti:

Juuri niin

• Jeske
        reenaaja kirjoitti:

Joskus sain noin 30-35 leukaa, ja yhdellä kädellä puhdas veto 2 leukaa...( kummallakin kädellä)Tuli kymmenen kiloa painoa lisää niin enää ei mee. Puolen vuoden treenin jälkeen meni, vaikka oli se paino noussu 10 kg...vaatii tiukan hauiksen ja selän ja vatsakin auttaa. Hauiksessa tuntui joskus tajuton piikki ku pusersi yhdellä kädellä leuan...

• Kestävä
        Jeske kirjoitti:

Joskus sain noin 30-35 leukaa, ja yhdellä kädellä puhdas veto 2 leukaa...( kummallakin kädellä)Tuli kymmenen kiloa painoa lisää niin enää ei mee. Puolen vuoden treenin jälkeen meni, vaikka oli se paino noussu 10 kg...vaatii tiukan hauiksen ja selän ja vatsakin auttaa. Hauiksessa tuntui joskus tajuton piikki ku pusersi yhdellä kädellä leuan...

Mulla ei oikeen kulje toi leuanveto. Hauis on kunnossa, mutta selkää oon treenannu aivan liian vähän. Vasta noin 3 kuukautta oon treenannu selkää tosissaan. Aika kova muuten toi yhden käden leuka.

• murina
        Kestävä kirjoitti:

Mulla ei oikeen kulje toi leuanveto. Hauis on kunnossa, mutta selkää oon treenannu aivan liian vähän. Vasta noin 3 kuukautta oon treenannu selkää tosissaan. Aika kova muuten toi yhden käden leuka.

Kyllä tuo on mielestäni mahdollista siis 100/min.
        Itse treenasin aktiivisesti vielä 8 vuotta sitten ja minuutissa 74 toistoa ja pari fuskua,tosin hain myös voimaa joten se vähentää toistomäärää.Yhdellä kädellä tehnyt 33/min ja 2 minuutissa 49 toistoa.Leukoja 1 kädellä vasen 6 oikea 5. Lisäpainoilla vetänyt omanpainon eli 78kg.Dippi ilman aikaa ja huilia 151.minuutissa 104.Haba remmeillä eli kiinnitetty ettei tule vippiä 90 kg.Penkki 165 ilman paitaa ja tehty merkistä.Toisto 100kg penkistä 19 kertaa.. ja 120 kg 10 toistoa..että sillain..

• tony_forrester

"35 yhellä kädellä, sekii jotai SE luokkaa."

Olisikin.. ite kokeilin viikonloppuna 2pv vaelluksen jälkeen ja meni vasurilla 20 oikealla 15 pienen lämmittelyn jälkeen. :) eipä kai kovin paljoa vaatisi tohon 35 pääseminen.. tiedä sitten.

• jonesPMK
        reenaaja kirjoitti:

20 v sitten tein oikealla 36, vasemmalla 25 punnerrusta. Nyt paino tippunu, vain 6-7 kiloa korkeempi kun nuorena. Tavote on tehä ME. Jos saan kesällä särkyneen ranteen kuntoon tiijä vaikka pystysinkin...

• Ei juma
        murina kirjoitti:

Itse treenasin aktiivisesti vielä 8 vuotta sitten ja minuutissa 74 toistoa ja pari fuskua,tosin hain myös voimaa joten se vähentää toistomäärää.Yhdellä kädellä tehnyt 33/min ja 2 minuutissa 49 toistoa.Leukoja 1 kädellä vasen 6 oikea 5. Lisäpainoilla vetänyt omanpainon eli 78kg.Dippi ilman aikaa ja huilia 151.minuutissa 104.Haba remmeillä eli kiinnitetty ettei tule vippiä 90 kg.Penkki 165 ilman paitaa ja tehty merkistä.Toisto 100kg penkistä 19 kertaa.. ja 120 kg 10 toistoa..että sillain..

Nyt kyllä kusetetaa nii pahasti...huhhuh.

• 50v
        murina kirjoitti:

30 v tein yhdelläkäellä 80 etunojaa painoni oli 67kg nyt 50v käyn salilla 2-kertaa
        viikossa painoni on 85 kg penkin maksimi oli 48 vuotiaana ilman paitaa 175 kg
        100kg 26 toistoa, 120 kg 16 toistoa ,130kg 11 toistoa...
        teen aina penkin pyramiidilla aloitan 40kg korotukset 10kg välein menen jokakerta
        150-160 huippuun ja sen jälkeen teen kevennyksen 100kg 20 toistoa riippuen
        päivän kunnosta

kaikkien kilojen maksimitoistot on tehty aina reenin jälkeen kevennyksenä
        ps.en ole pitänyt enkä pidä itseäni riskinä mutta voin sanoa että poikani 16v
        ja 15v on suhteessa painoon paljon minua voimakkaampia

• jackbauer

niiden punnerrusten puhtautta...sata minuutissa..eli 1/sekunttikaan ei riitä...rinta koskettaa lattiaa, vartalo suorassa jne...en oikein usko jumalauta...mutta toho yhen käden punnerrukseen kyl uskon. Itekki saan varmasti parisenkymmentä..en oo kyl pitkään aikaa kokeillu mutta anyway..

Kovat on pojul tulokset jos kaikki o puhtaita suorituksii..eli oukei..:))))

• lolmo

eiks se punnerruksessa oo kuitenki 90 astetta kyynärkulma et on puhdas? eli jos o pienet tissit ni ei ota maaha :D ite vedin intis 65/min ja siinäki oli sellane vauhti pääl et toi 100 hiton kova

• jonesPMK

mie 20 v sitten painoi ehkä 62. Tein oikealla 36, vasurilla 25. Pituutta 167. Nyt painan (45-vuotiaana) 68, ja aion kokeilla rajoja. Josko ME vaikka syntys

• 11 + 14

Suoritustapoja on mitä kummallisempia. Yleensä nämä kehuskelijat ovat hujoppeja jotka käyttävät voimakkaasti keskivartaloaan apuna kummallisesti vinossa punnertaen. Kuitenkin salilla alkaa jo 50 kiloa penkissä painaa puhtaasti tehtynä....

• onks hyvä?

175 punnerrusta minuuttiin ja yhdellä kädellä 75 punnerrusta puolessa minuutissa. Yhden sormen punnerruksia menee noin 40 per sormi.

• voimoo

yhdellä kädellä punnerrusta?,50kilo käsipainolla 10 toistoa seisten ilman isompia vippauksia.

• onks hyvä?
        voimoo kirjoitti:

yhdellä kädellä punnerrusta?,50kilo käsipainolla 10 toistoa seisten ilman isompia vippauksia.

heleposti. voin laittaa vaikka kaks tollast hanttelii per käsi ja tehdä 20 toistoa. kaveri mittas laseril nii heilu vajaa millin eli ei pahemmin vipattu.

• yhde kädel n15

itsetein minsassa 83 niin ettäkaverin nyrkkirinnan alla. en kyllä vetäny täysillä iha. ois joutunu lomille :

• fasaasasdadsasd

joku 250 pienellä harjoittelulla. kasassa pysy. painoa oli jotain 100.

• Isoukki den tredje

Punnerran kahdella kädellä 5 kertaa kun polvet maassa. Onks hyvä??

• Anonyymi

Siis täähän on ku raamattu lukis tarinoita löytyy mutta ei yhtäkään kuvaa todisteena

• Anonyymi

Leukoja en jaksa yhtään. Etunojapunnerruksia hädintuskin kaksi kahdella kädellä. OLen sen kainalolihasohjeen mukaan harjoitellut mutta mitään ei ole syntynyt vielä näkyviin. Painoa 102 ja ikää 74.
      Mielestäni aika hyvät tulokset.
      Pankaapa paremmaksi samassa iässä!

• Anonyymi

Miksi pitäisi pungertaa yhdellä kädellä kun ihmiselle on annettu kaksi kappaletta käsiä?

• Anonyymi

Paras kommentti koko ketjuun!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paras kommentti koko ketjuun!!

Totta.
        Miksi heittää keihästä kun sen voi viedäkkin.
        Miksi juosta kun voi kävellä.
        Miksi ylipäätään tehdä yhtään mitään kun lähtö tulee kuitenkin, käymässähän tässä vaan ollaan.
        Ja muutenkin maailmankaikkeus on äärettömän iso ja me olemme vain pieniä atomeja tuhansien miljardien tähtien joukossa.
        Miksi siis mitään, yhtään mitään.

• Anonyymi

Yhdellä kädellä ja silloinkin käytössä vain peukalo ja etusormi, niin sata menee.

• Anonyymi

Paljonko porukka saa pakara nostossa.
      Itsellä menee 8kg viisi kertaa.
      Käytän samppanja pulloa missä lyijykuulia sisällä. Pitäisi olla joku virallinen nosto väline niin saataisiin kunnon kisat aikaiseksi. Meidän salilla yksi kova kyykkääjä kehui suoritusta ja sanoi että tekniikka niin hyvää että mieluusti katsoo ja pitäisi muidenkin tehdä samoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      35
      4249
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      114
      1576
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1536
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1372
    5. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      32
      1142
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      87
      1068
    7. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      132
      1062
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      47
      1044
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      259
      1013
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      984
    Aihe